ik voel me een beetje opgelicht door Belgacom!
Komt misschien wat cru over, maar ik voel me wel een beetje opgelicht door belgacom ivm de ADSL.
Maanden heb ik getwijfeld of ik nu ADSL of Kabel zou nemen. Als student industriële wetenschappen informatica derde jaar is zoiets onontbeerlijk.
Toen ik naar Belgacom belde (in oktober), vertelde men mij de voordelen van ADSL: goedkoper, 'vastere' snelheden dan Telenet, binnen enkele maanden zou ik op een net van 3.3Mbit worden gezet.
Bon, ik heb dan de knoop doorgehakt en mij ingeschreven voor Skynet.
Nu, een kleine drie maand later, ben ik toch een beetje teleurgesteld...
1° Belgacom 'lokt' mensen door reclame te maken over hun 3.3Mbit netwerk. Ik zit er al enkele weken op (had problemen met inloggen en dan hebben ze me meteen overgezet op deze snelheid), maar kan maximum tegen 300Kb per seconde downen. In meeste gevallen is dat slechts 250Kb.
Na een telefoon met de helpdesk, raadden ze me aan om een kabel zonder verlies aan te schaffen in een B-boetiek aangezien het verlies binnenshuis zou zijn. Heb 2 kabels en tussenstuk gekocht, resultaat: niks veranderd.
Persoonlijk vind ik dat Belgacom zijn beloftes moet nakomen. Dat je niet de theoretische 420 haalt is logisch, maar een gemiddelde van 250 is wel bedroevend. Bovendien de klant wat dingen aansmeren die niet blijken te helpen....
2° Door mijn studies maak ik gebruik van Linux. Ik heb al 2 maanden het net afgeschuimd voor drivers van mijn ASUS usb-modem. Asus zelf heeft ook al 3 keer een mail ontvangen. Ze antwoordden mij dat ik bij verdeler van de modem moest gaan horen omdat ze deze zelf onder linux niet steunen.
Skynet zelf heeft dan weer geantwoord dat ze ook geen hulp konden bieden. Waarom ondersteunt Skynet Windows en geen Linux? Ik ben door al dat zoeken in contact gekomen met nog een aantal Skynet-klanten die met Linux werken en het zelfde probleem hebben.
Als Skynet 1 of 2 commercials minder uitzendt, kan ze voor dat geld een driver laten onwikkelen, waar heel wat klanten gelukkig mee zullen zijn.
3° 2 maanden nadat ik mijn adsl-modem heb aangeschaft, is die al 40 euro goedkoper. Een 'reeds-klant' mag dan nog eens 1 euro per maand bijbetalen, en nieuwe klanten mogen tegen promotie surfen. Vooral als student is dit een redelijk rare 'situatie' ....
Klanten 'maken' is een zaak. ze tevreden houden is een andere kunst!
Ik had nooit gedacht dat Skynet zich zou leiden door zulke mentaliteit
Maanden heb ik getwijfeld of ik nu ADSL of Kabel zou nemen. Als student industriële wetenschappen informatica derde jaar is zoiets onontbeerlijk.
Toen ik naar Belgacom belde (in oktober), vertelde men mij de voordelen van ADSL: goedkoper, 'vastere' snelheden dan Telenet, binnen enkele maanden zou ik op een net van 3.3Mbit worden gezet.
1° Belgacom 'lokt' mensen door reclame te maken over hun 3.3Mbit netwerk. Ik zit er al enkele weken op (had problemen met inloggen en dan hebben ze me meteen overgezet op deze snelheid), maar kan maximum tegen 300Kb per seconde downen. In meeste gevallen is dat slechts 250Kb.
Na een telefoon met de helpdesk, raadden ze me aan om een kabel zonder verlies aan te schaffen in een B-boetiek aangezien het verlies binnenshuis zou zijn. Heb 2 kabels en tussenstuk gekocht, resultaat: niks veranderd.
Persoonlijk vind ik dat Belgacom zijn beloftes moet nakomen. Dat je niet de theoretische 420 haalt is logisch, maar een gemiddelde van 250 is wel bedroevend. Bovendien de klant wat dingen aansmeren die niet blijken te helpen....
2° Door mijn studies maak ik gebruik van Linux. Ik heb al 2 maanden het net afgeschuimd voor drivers van mijn ASUS usb-modem. Asus zelf heeft ook al 3 keer een mail ontvangen. Ze antwoordden mij dat ik bij verdeler van de modem moest gaan horen omdat ze deze zelf onder linux niet steunen.
Skynet zelf heeft dan weer geantwoord dat ze ook geen hulp konden bieden. Waarom ondersteunt Skynet Windows en geen Linux? Ik ben door al dat zoeken in contact gekomen met nog een aantal Skynet-klanten die met Linux werken en het zelfde probleem hebben.
Als Skynet 1 of 2 commercials minder uitzendt, kan ze voor dat geld een driver laten onwikkelen, waar heel wat klanten gelukkig mee zullen zijn.
3° 2 maanden nadat ik mijn adsl-modem heb aangeschaft, is die al 40 euro goedkoper. Een 'reeds-klant' mag dan nog eens 1 euro per maand bijbetalen, en nieuwe klanten mogen tegen promotie surfen. Vooral als student is dit een redelijk rare 'situatie' ....
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Dit is normaal (naast je data worden ook andere dingen verstuurd over je lijn (IP headers, etc etc zie andere topic die dit wat meer uitlegd) + lang niet alle servers kunnen/willen je die snelheid van +300kbyte/s leveren), maar zoals je straks zal zeggen weet je dat dit normaal is.ice schreef:Komt misschien wat cru over, maar ik voel me wel een beetje opgelicht door belgacom ivm de ADSL.
In zeker zin een fout van de helpdesk ja... indien je erbij zou gezegd hebben dat je aan max 300kbyte/s surft zonder problemen en dit niet snel genoeg vindt, hadden ze je moeten zeggen dat dit het max is en dus normaal is... een nieuwe kabel zal hier niets uitmakenNa een telefoon met de helpdesk, raadden ze me aan om een kabel zonder verlies aan te schaffen in een B-boetiek aangezien het verlies binnenshuis zou zijn. Heb 2 kabels en tussenstuk gekocht, resultaat: niks veranderd.
Het is standaard zo dat men de syncsnelheid geeft bij adsl (doen ze overal ter wereld) en niet de werkelijk haalbare snelheid achter je pc (idem bij Telenet en andere). Op mijn site blijkt uit 6460 test dat het gemiddelde ongeveer 290kbyte/s is... dit terwijl de server waarop mijn testfiles staan echter niet optimaal is, op andere privé servers haal ik met dezelfde test makkelijk telkens opnieuw 320kbyte/s !! Trouwens, of het nu 300 of 250 is maakt toch niet zoveel uit, beide zijn het erg hoge waarden en meer dan bevredigend zou ik zo zeggen .
Die kabel is inderdaad een kleine fout op voorwaarde dat je al de info gaf die hierboven staat.
Indien je veel met Linux bezig bent had je ZEKER moeten weten dat externe USB modems niet echt iets zijn waar Linux zot op is. In ieder geval had je op voorhand al eens kunnen kijken of er drivers voor zijn. Asus, noch skynet zijn (spijtig genoeg) verplicht linux support te bieden (want spijtig genoeg maken de linux gebruikers maar een heel kleine niet rendabele fractie uit van hun klanten)
Tja, is wel minder inderdaad
Het is inderdaad spijtig dat er soms nog zoveel onduidelijkheid bestaat. Hieraan mogen ze eigenlijk wel iets doen, maar dit zal niet makkelijk zijn (ik zie ze in een reclame spot nog niet zeggen dat je eigenlijk maar aan 2500kbit/s kan surfen terwijl Telenet lekker de oude manier van aanduiding blijft gebruiken en er dus voor de leek beter zal uitkomen)
Trouwens de meeste mensen beseffen niet eens dat ze die volle 3.3Mbit/s niet halen en storen er zich ook niet aan (het gaat snel en ze zijn blij) en als ze het al vaststellen dan krijg je van die scheldposts op het skynet forum dat ze bedrogen zijn etc. (ter verduidelijking, jouw post is zeker niet zo'n scheldpost maar een beschaafde opmerkende post van iemand die er wel meer van weet).
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ice,
Allereerst welkom.
Dat je de volle 3.3Mbit/s niet haalt heeft verscheidene oorzaken:
-binnenbekabeling (niet kabel tussen splitter en modem, maar de volledige bekabeling, slechte bekabeling kan leiden tot kwaliteits en snelheidsverlies)
- de afstand tot de Belgacom Centrale, ik weet niet of Belgacom je gezegd heeft op hoeveel km je van de centrale zit?
- niet alle servers op internet hebben een uplstream van 3.3Mbit/s
Wat exact heb je veranderd in je binnenhuisinstallatie? een kabeltje tussen modem en splitter? Dat is meestal wel niet nodig. Het snelheidsverlies ligt meestal aan een slechte binnenhuisinstallatie (dus vanaf de bgc-root naar alle contacten in huis.)
Als je redelijk ver van de centrale woont kan het zijn, dat je minder snel gaat surfen. Omtrent deze max. snelheid heeft Bgc en Skynet reeds meerdere mededelingen gedaan dat de behaalde max. snelheid omgekeerd evenredig is met de afstand verwijderd van de centrale. Dus hoe verder van de centrale. Hoe lager de max. snelheid zal zijn. Dat niet iedereen deze max. snelheid haalt komt door het volgende.
Adsl is gestart aan 1.1Mbit/s daarvoor heeft Bgc de straal rond de centrale bepaald op +-5km. Nu jongstleden hebben de ze de snelheid opgetrokken, maar is deze straal niet gewijzig voor de aansluitingen. Maw, niet iedereen kan profiteren van een max. snelheid. In veel gevallen wel van een verhoogde snelheid.
Vanwaar haal je die metingen van 250Kbyte/s ?
van een download mag je dit niet nemen, is niet relevant.
Je dient ofwel je lijn eens te testen op: www.speedtests.nl of www.adslbox.be (test zijn instabiel de laatste tijd, wordt aan gewerkt), ofwel dien je een een grote download (+-10Mb) te downloaden van tucows.skynet.be. Zo kan je het best de max. snelheid bepalen.
Hoe kan je snelheid nog naar beneden gehaald worden: firewalls (probeer even zonder), en slecht geconfigureerde verbindingen.
Je kan dus best alle settings voor je verbinding even nakijken. Ook dien je best de proxy server van Skynet niet te gebruiken.
Dat er geen drivers voor linux zijn, ligt volgens mij niet aan Belgacom, maar wel aan de fabrikant die te lui is om er te maken. Dit heb je met veel producten. Belgacom heeft enkel die modem goedgekeurd en verdeelt hem standaard, maar BGC ontwikkeld geen drivers, dat is het werk van Asus. Dus als er geen zijn, dien je kwaad te zijn op hen.
Als zij hem niet ondersteunen vrees ik dat je hem niet aan de praat zult krijgen, tenzij er iemand code geschreven heeft waarmee het wel gaat.
Als je van plan bent Linux e.d. te gebruiken, ben je best dat je even nagaat of die toestellen compatibel qua drivers zijn voor die os'en.
Standaard bied Skynet geen support voor linux, waarom? omdat ze het niet goed kunnen? , kzou zeggen voor andere hulp ivm linux en modems onder linux ben je welkom in de betreffende forums. SpeedToch Usb en Home werken onder Linux.
Tja, dat juist een maand nadat je je hebt aangesloten de prijs van het toestel zakt, dat kan gebeuren eh. he moet een beetje uitkijken in welke periode iets koopt (solden, actie-maanden... daar kan Skynet toch niet aan doen?) Ik begrijp je wel, maar ja Skynet en Bgc kan moeilijk wachten met een promotie te geven tot wanneer iedereen juist op dat punt wilt overschakelen op adsl eh
Ik begrijp je ontevredenheid ergens maar ik denk wel dat je eventueel maar 1 à 2 punt(en) hebt om niet akkoord te zijn:
- kwestie dl-speed (afhankelijk hoe jij dat meet)
- geen non-windows support (dit ben ik volkomen met je eens, daarvoor bestaan wij )
kzou zeggen, geef wat meer info over je download-snelheid hoe je die test. Voor die driver denk ik niet dat we ook iets kunnen doen. sorry
Allereerst welkom.
Dat je de volle 3.3Mbit/s niet haalt heeft verscheidene oorzaken:
-binnenbekabeling (niet kabel tussen splitter en modem, maar de volledige bekabeling, slechte bekabeling kan leiden tot kwaliteits en snelheidsverlies)
- de afstand tot de Belgacom Centrale, ik weet niet of Belgacom je gezegd heeft op hoeveel km je van de centrale zit?
- niet alle servers op internet hebben een uplstream van 3.3Mbit/s
Wat exact heb je veranderd in je binnenhuisinstallatie? een kabeltje tussen modem en splitter? Dat is meestal wel niet nodig. Het snelheidsverlies ligt meestal aan een slechte binnenhuisinstallatie (dus vanaf de bgc-root naar alle contacten in huis.)
Als je redelijk ver van de centrale woont kan het zijn, dat je minder snel gaat surfen. Omtrent deze max. snelheid heeft Bgc en Skynet reeds meerdere mededelingen gedaan dat de behaalde max. snelheid omgekeerd evenredig is met de afstand verwijderd van de centrale. Dus hoe verder van de centrale. Hoe lager de max. snelheid zal zijn. Dat niet iedereen deze max. snelheid haalt komt door het volgende.
Adsl is gestart aan 1.1Mbit/s daarvoor heeft Bgc de straal rond de centrale bepaald op +-5km. Nu jongstleden hebben de ze de snelheid opgetrokken, maar is deze straal niet gewijzig voor de aansluitingen. Maw, niet iedereen kan profiteren van een max. snelheid. In veel gevallen wel van een verhoogde snelheid.
Vanwaar haal je die metingen van 250Kbyte/s ?
van een download mag je dit niet nemen, is niet relevant.
Je dient ofwel je lijn eens te testen op: www.speedtests.nl of www.adslbox.be (test zijn instabiel de laatste tijd, wordt aan gewerkt), ofwel dien je een een grote download (+-10Mb) te downloaden van tucows.skynet.be. Zo kan je het best de max. snelheid bepalen.
Hoe kan je snelheid nog naar beneden gehaald worden: firewalls (probeer even zonder), en slecht geconfigureerde verbindingen.
Je kan dus best alle settings voor je verbinding even nakijken. Ook dien je best de proxy server van Skynet niet te gebruiken.
Dat er geen drivers voor linux zijn, ligt volgens mij niet aan Belgacom, maar wel aan de fabrikant die te lui is om er te maken. Dit heb je met veel producten. Belgacom heeft enkel die modem goedgekeurd en verdeelt hem standaard, maar BGC ontwikkeld geen drivers, dat is het werk van Asus. Dus als er geen zijn, dien je kwaad te zijn op hen.
Als zij hem niet ondersteunen vrees ik dat je hem niet aan de praat zult krijgen, tenzij er iemand code geschreven heeft waarmee het wel gaat.
Als je van plan bent Linux e.d. te gebruiken, ben je best dat je even nagaat of die toestellen compatibel qua drivers zijn voor die os'en.
Standaard bied Skynet geen support voor linux, waarom? omdat ze het niet goed kunnen? , kzou zeggen voor andere hulp ivm linux en modems onder linux ben je welkom in de betreffende forums. SpeedToch Usb en Home werken onder Linux.
Tja, dat juist een maand nadat je je hebt aangesloten de prijs van het toestel zakt, dat kan gebeuren eh. he moet een beetje uitkijken in welke periode iets koopt (solden, actie-maanden... daar kan Skynet toch niet aan doen?) Ik begrijp je wel, maar ja Skynet en Bgc kan moeilijk wachten met een promotie te geven tot wanneer iedereen juist op dat punt wilt overschakelen op adsl eh
Ik begrijp je ontevredenheid ergens maar ik denk wel dat je eventueel maar 1 à 2 punt(en) hebt om niet akkoord te zijn:
- kwestie dl-speed (afhankelijk hoe jij dat meet)
- geen non-windows support (dit ben ik volkomen met je eens, daarvoor bestaan wij )
kzou zeggen, geef wat meer info over je download-snelheid hoe je die test. Voor die driver denk ik niet dat we ook iets kunnen doen. sorry
I love it when a plan comes together!
Ja, van die snelheden wist ik wel dat er een (soms groot) verschil kan zijn tussen de theorie en praktijk. (test geregeld mijn verbinding om te zien of het aan server of lijn ligt. Had via google speedtest.nl al gevonden: gaf altijd iets tussen 250 en 270)
Wat de helpdesk betreft: ik heb ze wel degelijk alle info gegeven hoor. Inderdaad jammer dat ik ze blindelings volgde in hun advies. Als student industriele wetenschappen had ik beter moeten weten. (heb alles vervangen vanaf kabel die binnenkomt, tot en met kabel naar pc)
HET MAG OOK GEZEGD: de vriendelijkheid en gedrevenheid van de operatoren op de helpdesk zijn soms heel opmerkelijk. Een andere keer heb ik ongeveer 3 kwartier gebeld met een operator om een aantal problemen op te lossen en vragen te stellen. Zelfs als mij iets niet duidelijk was, werd dat zonder probleem herhaald. Dit wou ik ook wel even zeggen!
Maar het zijn natuurlijk op korte termijn een aantal dingen die meespelen: prijs adsl stijgt met een euro per maand, dezelfde modem die 40 euro goedkoper is (dat maakt dan al 50 euro verschil, en voor een student...) en dan nog maand gratis surfen Dat zijn weeral een paar boterhammekes minder die ik mag eten dit jaar
Nu ja, als ik echt geen oplossing vind voor het linux probleem, ben ik genoodzaakt om (tijdelijk) over te stappen naar Telenet (ethernet wordt eenvoudig herkend), maar dat probeer ik te vermijden aangezien we slechte herinneringen hebben (2 keer op half jaar tijd: 3 dagen dat internet, telefoon niet werkte. Probleem afschuiven op intercommunale terwijl later bleek dat het aan telenet lag,...)
Nou ja, we zien wel hé. Niet dat ik kieskeurig ben, maar iedereen wil natuurlijk het beste voor hetzelfde geld hé. Bovendien is het vooral voor mijn studies dat ik al deze zaken ter sprake breng.
Anyway. bedankt voor jullie toelichting!!!
Vriendelijke groeten
Ice
By the way, van wie gaat deze site eigenlijk uit? goed initiatief!
Wat de helpdesk betreft: ik heb ze wel degelijk alle info gegeven hoor. Inderdaad jammer dat ik ze blindelings volgde in hun advies. Als student industriele wetenschappen had ik beter moeten weten. (heb alles vervangen vanaf kabel die binnenkomt, tot en met kabel naar pc)
HET MAG OOK GEZEGD: de vriendelijkheid en gedrevenheid van de operatoren op de helpdesk zijn soms heel opmerkelijk. Een andere keer heb ik ongeveer 3 kwartier gebeld met een operator om een aantal problemen op te lossen en vragen te stellen. Zelfs als mij iets niet duidelijk was, werd dat zonder probleem herhaald. Dit wou ik ook wel even zeggen!
Maar het zijn natuurlijk op korte termijn een aantal dingen die meespelen: prijs adsl stijgt met een euro per maand, dezelfde modem die 40 euro goedkoper is (dat maakt dan al 50 euro verschil, en voor een student...) en dan nog maand gratis surfen Dat zijn weeral een paar boterhammekes minder die ik mag eten dit jaar
Nu ja, als ik echt geen oplossing vind voor het linux probleem, ben ik genoodzaakt om (tijdelijk) over te stappen naar Telenet (ethernet wordt eenvoudig herkend), maar dat probeer ik te vermijden aangezien we slechte herinneringen hebben (2 keer op half jaar tijd: 3 dagen dat internet, telefoon niet werkte. Probleem afschuiven op intercommunale terwijl later bleek dat het aan telenet lag,...)
Nou ja, we zien wel hé. Niet dat ik kieskeurig ben, maar iedereen wil natuurlijk het beste voor hetzelfde geld hé. Bovendien is het vooral voor mijn studies dat ik al deze zaken ter sprake breng.
Anyway. bedankt voor jullie toelichting!!!
Vriendelijke groeten
Ice
By the way, van wie gaat deze site eigenlijk uit? goed initiatief!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ice,
allereerst gaat deze site uit van een aantal mensen die de Sub opgericht hebben: Nob, Erik, Weetgraag, Sub Zero, Sensei Zeon, Nosta, Polleke, noppes, fflea, en Nukem van adslbox.be die zich bij ons heeft gevoegd enja natuurlijk speel ik ook mee in het spelleke. (sorry als ik iemand vergeten ben )
De SuB is opgericht om een (lees: beter) forum te bieden dan dat van Skynet. Om beter support te leveren, en ondertussen komen daar steeds meer dingen bij. Dus ik zou zeggen hou deze site in het oog, want er staat nog veel te wachten!
Mja, 270 is niet slecht maar in principe zou die nog beter kunnen. Zou toch eventueel de configuratie eens nakijken enzo..
Hmm, idd aan de helpdesk zijn ze soms wel vriendelijk - anders kan ook zenne - maarja die mensen zijn de eerste waarbij uw tel binnenkomt, zie hebben geen zicht op alle gegevens, en kunnen dus ook niet altijd helpen, ze proberen, maar kunnen ook niet garanderen eh, tja dergelijke fout is wel erg, en valt niet goed te praten maar ergens versta ik het wel hoe het komt.
Je hebt nu wel een actie gemist, maar er zullen nog wel acties lopen dit jaar die iets doen voor de aangesloten abo's.
Wat dat linux probleem betreft moet je dat niet noodzakelijk op te lossen door over te schakelen naar Telenet. Je kan ook je asus doorverkopen aan iemand die voldoende heeft met een externe usb modem voor een windows conifguratie. En je kan zelf voorbeeld de SpeedTouch (heeft linux support) of de SpeedTouch Home aankopen. De usb is iets economischer, de Home is iets meer advanced, meer opties, maarja ook iets duurder eh.
Tja, Telenet, er al genoeg over gezegd zou ik zeggen.
Mja ik begrijp je reactie en als student is dit idd een zware brok om ineens te verteren. When heb je de modem gekocht, je hadmaybe beter tot nu ongeveer gewacht rond deze tijd is er altijd wel een actie. Denk ook op de SpeedTouch Usb.
Nog even over deze site:
Deze site heeft geen enkele binding met Skynet of Belgacom, dit is onafhankelijk en dus zonder steun of support van beiden. Volledig vrijwillig. Binnenkort zal de SuB trouwens volledig vernieuwen door de support van al onze mods!
allereerst gaat deze site uit van een aantal mensen die de Sub opgericht hebben: Nob, Erik, Weetgraag, Sub Zero, Sensei Zeon, Nosta, Polleke, noppes, fflea, en Nukem van adslbox.be die zich bij ons heeft gevoegd enja natuurlijk speel ik ook mee in het spelleke. (sorry als ik iemand vergeten ben )
De SuB is opgericht om een (lees: beter) forum te bieden dan dat van Skynet. Om beter support te leveren, en ondertussen komen daar steeds meer dingen bij. Dus ik zou zeggen hou deze site in het oog, want er staat nog veel te wachten!
Mja, 270 is niet slecht maar in principe zou die nog beter kunnen. Zou toch eventueel de configuratie eens nakijken enzo..
Hmm, idd aan de helpdesk zijn ze soms wel vriendelijk - anders kan ook zenne - maarja die mensen zijn de eerste waarbij uw tel binnenkomt, zie hebben geen zicht op alle gegevens, en kunnen dus ook niet altijd helpen, ze proberen, maar kunnen ook niet garanderen eh, tja dergelijke fout is wel erg, en valt niet goed te praten maar ergens versta ik het wel hoe het komt.
Je hebt nu wel een actie gemist, maar er zullen nog wel acties lopen dit jaar die iets doen voor de aangesloten abo's.
Wat dat linux probleem betreft moet je dat niet noodzakelijk op te lossen door over te schakelen naar Telenet. Je kan ook je asus doorverkopen aan iemand die voldoende heeft met een externe usb modem voor een windows conifguratie. En je kan zelf voorbeeld de SpeedTouch (heeft linux support) of de SpeedTouch Home aankopen. De usb is iets economischer, de Home is iets meer advanced, meer opties, maarja ook iets duurder eh.
Tja, Telenet, er al genoeg over gezegd zou ik zeggen.
Mja ik begrijp je reactie en als student is dit idd een zware brok om ineens te verteren. When heb je de modem gekocht, je hadmaybe beter tot nu ongeveer gewacht rond deze tijd is er altijd wel een actie. Denk ook op de SpeedTouch Usb.
Nog even over deze site:
Deze site heeft geen enkele binding met Skynet of Belgacom, dit is onafhankelijk en dus zonder steun of support van beiden. Volledig vrijwillig. Binnenkort zal de SuB trouwens volledig vernieuwen door de support van al onze mods!
- Simplicity
- Member
ik geef u volledig gelijk met wa de support voor linux betreft, zelf heb ik daar ook verscheidene keren voor naar skynet gemaild, maar dat bracht allemaal niks op, er zijn linux drivers voor bijvoorbeeld de eicon usb, maar die zijn niet officieel en dikwijls vrij ingewikkeld om te installeren, nu ik vind wel dat skynet es een inspanning mag doen voor zijn linux-klanten aangezien dat er toch steeds meer worden, en tenminste al es een duidelijke tutorial mag maken om hun modems aan de praat te krijgen in linux...
tja, wat kan je er aan doen.
Belgacom doet wat het wil, mij niet gelaten. Maar als je kijkt hoeveel een commercial kost om alleen al uit te zenden....daar kan je gerust een informaticus van betalen.
Dat zou bovendien nog extra reclame zijn: 'Skynet levert zelf support voor Linux'.
Ik denk dat hierdoor vlugger gaan kiezen voor Belgacom ADSL dan door het zien een filmpje van een lift die niet open gaat, een parachutesprong terwijl vliegtuig aan de grond staat,...Iedereen weet van het bestaan van Belgacom, waarom nu die abo's niet eens in de watten leggen?
that's what i think! Surf ze nog!
Ice
Belgacom doet wat het wil, mij niet gelaten. Maar als je kijkt hoeveel een commercial kost om alleen al uit te zenden....daar kan je gerust een informaticus van betalen.
Dat zou bovendien nog extra reclame zijn: 'Skynet levert zelf support voor Linux'.
Ik denk dat hierdoor vlugger gaan kiezen voor Belgacom ADSL dan door het zien een filmpje van een lift die niet open gaat, een parachutesprong terwijl vliegtuig aan de grond staat,...Iedereen weet van het bestaan van Belgacom, waarom nu die abo's niet eens in de watten leggen?
Ice
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, dat is concurentie eh, als Telenet met een reclame uitkomt dan moet Belgacom dat ook doen eh.... veel kan je er niet aan doen vrees ik.
Maar je bent steeds bezig over geen support bij Skynet voor Linux, maar ff vraagje: heb je dit bij Telenet? of andere isp's? ik denk het niet, bij Telenet ben ik juist gaan kijken en daar is er ook geen support op hun pages. Maar kom telenet aan de praat krijgen is nu ook de wereld ni onder linux.
Waarom er zo weinig support voor linux gegeven wordt is gewoon omdat het nog steeds een minderheid is die linux gebruikt. Ja ok hier op het forum, zal waarschijnlijk een goeie 80% wel een linux-partitie staan hebben, maar daarnaast ook een Win. Maar als je dit bekijkt over het ganse klantenbestand van Skynet vrees ik dat je met moeite aan 10% komt. Economische gezien is het ergens normaal dat Skynet daar nog niet in investeert. Als de intensiteit van linux-installaties toeneemt de komende jaren (en dat denk ik wel), dan zal je in de toekomst wel aan support geraken.
Tja, tis allemaal kwestie van hoe je het bekijkt.
Maar je bent steeds bezig over geen support bij Skynet voor Linux, maar ff vraagje: heb je dit bij Telenet? of andere isp's? ik denk het niet, bij Telenet ben ik juist gaan kijken en daar is er ook geen support op hun pages. Maar kom telenet aan de praat krijgen is nu ook de wereld ni onder linux.
Waarom er zo weinig support voor linux gegeven wordt is gewoon omdat het nog steeds een minderheid is die linux gebruikt. Ja ok hier op het forum, zal waarschijnlijk een goeie 80% wel een linux-partitie staan hebben, maar daarnaast ook een Win. Maar als je dit bekijkt over het ganse klantenbestand van Skynet vrees ik dat je met moeite aan 10% komt. Economische gezien is het ergens normaal dat Skynet daar nog niet in investeert. Als de intensiteit van linux-installaties toeneemt de komende jaren (en dat denk ik wel), dan zal je in de toekomst wel aan support geraken.
Tja, tis allemaal kwestie van hoe je het bekijkt.
- Simplicity
- Member
telenet werkt met een interne ethernetkaart(?)(nie zeker van de naam) en die wordt automatisch gedetecteerd in linux, dus geen problemen voor internet op linux...
daarom dacht ik ook aan een ethernetkaart waar ik mijn modem kan op aansluiten, maar ik ben nie zeker of da eigelijk lukt
daarom dacht ik ook aan een ethernetkaart waar ik mijn modem kan op aansluiten, maar ik ben nie zeker of da eigelijk lukt
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
ice schreef:tja, wat kan je er aan doen.
Ice
Mooi gezegd.
Easynet geeft wel support voor linux dacht ik, maar die bieden hun diensten nu enkel nog maar aan bedrijven aan :'(
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Simplicity schreef:telenet werkt met een interne ethernetkaart(?)(nie zeker van de naam) en die wordt automatisch gedetecteerd in linux, dus geen problemen voor internet op linux...
Ethernet is idd de juiste naam, afgekort soms NIC: Network Interface Card. Jaja, linux kan idd goed overweg met ethernetkaarten, normaal geen probleem, zelf bijna geen instellingen. Maar stel dat er iets fout gaat: vind je dan info op de telenet site??? nope, enkel mac en win.
Mijn statement ging niet over hoe simpel het gaat met linux via een netwerkkaart, maar over eventuele support van Telenet op hun site eh....
Wat die netwerkkaart voor adsl betreft kan dit: je bouwt een ethernetkaart in en je dient je een ethernet adsl modem aan te schaffen, installeren en hup tis in orde. Onder linux werkt dat perfect. Voorbeeld van een ethernet adsl modem: Alcatel SpeeTouch Home. (enkel een netwerkkaart voor adsl gaat niet echt lukken!)
Hmm easynet zou idd wel eens kunnen, bezoek hun site niet dermate veel
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
belgacom ondersteund Linux niet omdat
1) ze hebben een overeenkomst met microsoft ........
2)ze hebben niet het personeel dat voldoende kennis heeft van Linux om er support voor te geven
wat die asus modem betreft onder Linux mag je het vergeten
speedtouch usb werkt prima onder Linux ik heb hem met succes gebruikt onder mandrake 8.1 en 9 en Redhat 8
als er niemand een driver maakt voor die modem (een Linuxdriver) it won't work
ik heb al verhalen gehoord dat easynet Linux ondersteund maar ja as ge daar geen klant zijt gaan ze u niet helpen natuurlijk iets wat vrij normaal is
1) ze hebben een overeenkomst met microsoft ........
2)ze hebben niet het personeel dat voldoende kennis heeft van Linux om er support voor te geven
wat die asus modem betreft onder Linux mag je het vergeten
speedtouch usb werkt prima onder Linux ik heb hem met succes gebruikt onder mandrake 8.1 en 9 en Redhat 8
als er niemand een driver maakt voor die modem (een Linuxdriver) it won't work
ik heb al verhalen gehoord dat easynet Linux ondersteund maar ja as ge daar geen klant zijt gaan ze u niet helpen natuurlijk iets wat vrij normaal is
Registered Linux user #286313
Door die feestdagen zijn we onze factuur uit het oog verloren. Bijgevolg zijn we voor het eerst in ons leven (echt waar) vergeten de factuur te betalen....
'Geachte heer,
Hierbij herinneren we u aan de bovenvermelde onbetaalde factuur.
Wellicht bent u dit vergeten.' (nvdr: inderdaad, gewoon vergeten)
'Wij verzoeken u dan ook om het onbetaalde bedrag binnen de 10 kalenderdagen te betalen... de kosten van deze herinnering bedragen 5,00EUR'
Vraag ik mijn geld terug omdat
1° mijn lijn niet tegen 420Kb/sec gaat?
2° de helpdesk mij een kost van 15EUR laten maken heeft, zonder dat dit iets opbracht?
3° mijn factuur zomaar met 1 EUR per maand stijgt zodat ik 48EUR per jaar meer moet betalen en een nieuw abonnee een korting krijgt van meer dan 40EUR?
4° skynet te lui en te gierig is eens iemand in te huren om iets extra voor de Linux-gebruiker te doen?
Ik vind de mentaliteit van Skynet zeer bedroevend. Bovendien lijkt het mij altijd 1 richtingsverkeer: vaste abo's betalen, skynet kan hoog oplopen met promoties en allerlei.
Hier zou ik alleen al een forum aan kunnen wijden: klachten naar skynet.
Ben zeer teleurgesteld.
Ice
'Geachte heer,
Hierbij herinneren we u aan de bovenvermelde onbetaalde factuur.
Wellicht bent u dit vergeten.' (nvdr: inderdaad, gewoon vergeten)
'Wij verzoeken u dan ook om het onbetaalde bedrag binnen de 10 kalenderdagen te betalen... de kosten van deze herinnering bedragen 5,00EUR'
Vraag ik mijn geld terug omdat
1° mijn lijn niet tegen 420Kb/sec gaat?
2° de helpdesk mij een kost van 15EUR laten maken heeft, zonder dat dit iets opbracht?
3° mijn factuur zomaar met 1 EUR per maand stijgt zodat ik 48EUR per jaar meer moet betalen en een nieuw abonnee een korting krijgt van meer dan 40EUR?
4° skynet te lui en te gierig is eens iemand in te huren om iets extra voor de Linux-gebruiker te doen?
Ik vind de mentaliteit van Skynet zeer bedroevend. Bovendien lijkt het mij altijd 1 richtingsverkeer: vaste abo's betalen, skynet kan hoog oplopen met promoties en allerlei.
Hier zou ik alleen al een forum aan kunnen wijden: klachten naar skynet.
Ben zeer teleurgesteld.
Ice
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het enige waar je Belgacom Skynet kan voor pakken is slechte informatie ivm helpdesk, maar ik vrees dat je dat niet kan bewijzen, dus hab je geen poot om op te staan. Al die andere argumenten zijn reeds al eens besproken en heb je eveneens geen poot om op te staan.
Btw over wat factuur gaat het? Skynet of BGC telefonie?
Indien Telefonie, heb je niks van spreken ivm internet, het is de helpdesk van Skynet die je geholpen heeft, tja, het zit je echt niet mee zo te zien.
Btw over wat factuur gaat het? Skynet of BGC telefonie?
Indien Telefonie, heb je niks van spreken ivm internet, het is de helpdesk van Skynet die je geholpen heeft, tja, het zit je echt niet mee zo te zien.
inderdaad, puur op vlak van regels kan ik niks hard maken of er niks tegen beginnen. Maar het is ook niet de bedoeling om ze voor de rechter te dagen...
Voor mij gaat het puur om de mentaliteit die er achter schuil gaat. Natuurlijk doet Belgacom wat ze wil. Het zegt alleen heel veel over hen. En ik vind ook dat anderen dit mogen weten en zich mogen laten horen als ze met iets niet akkoord gaan, tis tenslotte topic 'klachten' in dit forum. Bgc is een zeer sterk bedrijf, het is wel een vrije markt, maar ze blijven nog altijd de sterkste. Als niemand zich laat horen, doen ze maar rustig voort.
Een klant heeft toch het recht om zijn ongenoegen te uiten. Natuurlijk doet Belgacom wat ze wil, maar wat ik aanhaal zijn feiten. is het niet waar dat factuur duurder is geworden? is het niet waar dat de acties dienen om mensen te 'lokken'? Krijgt iedereen de volle 380Kb/s?
Dat is wat ik bedoel....(niet persoonlijk hoor)
Jij krijgt toch geen subsidies van skynet om mij tegen te spreken?
Ice
Voor mij gaat het puur om de mentaliteit die er achter schuil gaat. Natuurlijk doet Belgacom wat ze wil. Het zegt alleen heel veel over hen. En ik vind ook dat anderen dit mogen weten en zich mogen laten horen als ze met iets niet akkoord gaan, tis tenslotte topic 'klachten' in dit forum. Bgc is een zeer sterk bedrijf, het is wel een vrije markt, maar ze blijven nog altijd de sterkste. Als niemand zich laat horen, doen ze maar rustig voort.
Een klant heeft toch het recht om zijn ongenoegen te uiten. Natuurlijk doet Belgacom wat ze wil, maar wat ik aanhaal zijn feiten. is het niet waar dat factuur duurder is geworden? is het niet waar dat de acties dienen om mensen te 'lokken'? Krijgt iedereen de volle 380Kb/s?
Ice
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
The Oddity schreef: Ja ok hier op het forum, zal waarschijnlijk een goeie 80% wel een linux-partitie staan hebben, maar daarnaast ook een Win. Maar als je dit bekijkt over het ganse klantenbestand van Skynet vrees ik dat je met moeite aan 10% komt.
Als ge aan een half procentje komt zal het veel zijn, heeeel veel. Mac is ongeveer 1% (één %!)
Ice,
Eigenlijk kan je niet verwachten dat je 375 kbyte/sec krijgt. (hoewel er sprake is van 3.3, officieel is het 3 mbit/sec.) Ik haal op tucows bij momenten 360 kbyte/sec down. Dat ligt toch dicht bij het maximum.
Reklame is normaal dat die onnozel is he, waar gaat de leek naartoe? Naar snelheid. Of er nu linuxsupport is of niet, de gewone win XP of win 98 gebruiker zal er niets van wakker liggen. De meesten weten niet eens wat voor systeem ze hebben. Ge gaat pas naar mac of linux over als ge er iets van kent. Als ze uit die reklame opmaken dat telenet sneller is, zal skynet naar zijn klanten mogen fluiten.
Als je de rekening niet betaald, moeten ze wel aanmaningen sturen. Wel straf dat die 5 euro kost. Neem een domiciliering, das goedkoper en zeker.
PS : telenet haalt zijn kabeldistributieprijzen ook omhoog, dus het is niet alleen belgacom die prutst he.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- All Your Base
- Plus Member
Belgacom geeft geen support omdat:
- Linux gebruikers idd een te weinig marktaandeel uitmaken
- modemfabrikanten vaak ook amper ondersteuning bieden voor Linux en zelden drivers leveren
- er vele verschillende Linux distributies zijn met elk hun eigen kenmerken
- en het is idd niet gemakkelijk voldoende helpdesk personeel te vinden die ondersteuning kan bieden
- Linux gebruikers idd een te weinig marktaandeel uitmaken
- modemfabrikanten vaak ook amper ondersteuning bieden voor Linux en zelden drivers leveren
- er vele verschillende Linux distributies zijn met elk hun eigen kenmerken
- en het is idd niet gemakkelijk voldoende helpdesk personeel te vinden die ondersteuning kan bieden
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ice schreef:inderdaad, puur op vlak van regels kan ik niks hard maken of er niks tegen beginnen. Maar het is ook niet de bedoeling om ze voor de rechter te dagen...
Ice
ice,
paar dingetjes:
-Je mag hier idd je mening posten, we vragen niet liever, zelfs al zijn het klachten, zo wordt er een objectief beeld weergegeven. Het enige wat ik gedaan heb is aangetoond dat de argumenten waarop je je basseerd om echt kwaad te zijn, niet hard te maken zijn. (beetje te weinig fundament).
Waar ik het wel niet volledig eens mee ben is dat Belgacom doet wat het wil, want Belgacom heeft geen monopolie niet meer eh, Telenet bestaat ook eh en eigenlijk doen beiden niet wat ze willen, want als beiden vb. een prijsverhoging willen doorvoeren moeten ze dat eerst voorleggen aan ministerie van economische zaken en telecomunicatie
Dat de factuur op gebied van telefonie (vnl lokaal) duur is, daarin kan ik je alleen maar bevestiging geven, ik ben het er ook niet mee eens, wij kunnen makkelijk een 3tal uur naar de VS bellen voor een paar lullige euros, maar lokaal is dat hier mega duur! Volkomen gelijk (maar het gaat hier niet echt over telefonie eh op deze fora..).
Acties dienen altijd om mensen te lokken, wat denk je dat de reclame van Telenet doet bij het zeggen dat het de snelste van België is, en onderaan in kleine letterkes zetten theorethische snelheid xxx Bps..
Eerlijk gezegd -ik kan mis zijn- heb ik via tv of andere non-pc reclame nog niet gezien dat BGC reclame maakt met de nieuwe snelheid,.. noch Skynet. Dus denk dat je daar geen recht hebt van spreken. Bij de officiele mededelingen over de upgrade staat trouwens overal bij dat die snelheid niet gegarandeerd wordt, dat niet iedereen er zal kunnen van genieten, etc. etc. Dus het is op voorhand geweten dat niet iedereen de volle snelheid haalt.
Als ik mij niet vergis is de uprgade wel degelijk: 3.3Mbit/s en niet 3Mbit/s
BGC zij ook dat de lijn voorheen op 1Mbit/s stond, maar eigenlijk werd er overal gesynchroniseerd aan 1.1Mbits. Vermoed dat het hetzelfde geval is met de nieuwe snelheid. Heb hier eigenlijk nog geen info over gezien, maar dacht dat het iets was van 3360. ofzo (kan mis zijn)
Ik subsidies krijg van BGC of SKynet. Ik ben student Industriel Ingenieur Informatica, ben nog volop aan het studeren.Ik heb totaal geen bindingen noch met BGC noch met Skynet, alleen ga ik wel in op dingen die niet echt gefundeerd zijn ofzo, want dan kan iedereen hier zeggen, van dit is slecht en dat is verkeerd, ... maw ik ga in duscussie. Dat is de bedoeling van dit forum.
Ik weet niet ze van die 1% (maybe 1% die er effectief permanent mee werkt, en surft (zie statistieken webpagina's). Maar denk wel dat er toch minstens 5% een linux partitie heeft staan voor te spelen... Heb er ook eentje staan, maar dat is om dingen te testen, te proberen, meestal werk ik vanaf Win2000 dusja. De argumenten die All Your Base aanhaald zijn wel doorslaggevend, kan hier niks aan toevoegen. Nice said All your base!
Idd zoals PiR² zegt is die 5euro wel straf, dat is trouwens nieuw, want wij slaagden er geregeld in ze niet op tijd te betalen - pa heeft geen vertrouwen in de domicilierin, is nu al verbeterd door bij - en vroeger was dat een aanmaning dat ge kreeg, anderzijds kan ik begrijpen, dat dat idd extra werk veroorzaakt, adiministratie, maja, tis wel genoeg ook dat ze vragen.
ice btw mooie avatar gevonden!
- All Your Base
- Plus Member
wat dat "belgacom doet wat het wil" zou ik zelfs het tegendeel willen beweren, omdat belgacom anders wordt behandeld door het BIPT, aangezien ze nog steeds dominerend marktleider is.
bvb, Belgacom zou bvb nooit eenzijdig interconnectiekosten kunnen opdrijven, zoals telenet vorig jaar wel deed.
bvb, Belgacom zou bvb nooit eenzijdig interconnectiekosten kunnen opdrijven, zoals telenet vorig jaar wel deed.
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
- Eigenlijk begrijp ik heel goed dat Belgacom geen support levert voor linux :
Het druist in tegen de mentaliteit van de Linux-wereld. Linux komt voort uit een universitaire omgeving, onder het motto "wat je zelf doet, doe je beter (dan Microsoft)" (het moet niet altijd "dobbit" zijn ).
Veel mensen hebben al support nodig om onder windows hun ding aan de praat te krijgen, wat moet het dan niet worden onder linux.
Zelf gebruik ik nu en dan Redhat 8 (Mandrake 9 heb ik liggen, maar nog niet geinstalleerd). Met een speedtouch home surf je inderdaad zonder problemen en zonder console perikelen..., met die USB'ers heb je inderdaad wel wat meer werk (ben al een tijdje niet meer gewoon om mijn toetsenbord te moeten mishandelen om een driverke te installeren).
- Voor zover ik weet gebeurt alle facturatie door Belgacom (ook het Skynet gedeelte), nu zeker : sinds de 13e is Skynet volledig opgeslokt door Belgacom. Trouwens, de paar contacten die ik al met de facturatiedienst heb gehad waren altijd positief.
Op mijn laatste factuur heb ik doodeenvoudig die 2 € verhoging niet betaald (ben trouwens van plan dit te blijven doen tot ik eindelijk die hogere snelheid heb, in W-vlaanderen zal dat nog wel een maand of 2 duren). Nu die factuur moest betaald zijn tegen 24/12/02, en op dit ogenblik nog geen recommandeeke gekregen... (Hopelijk blijft het zo). Toen ik enkele maanden geleden eens wat vragen heb gesteld over die 2 € per factuur verhoging heb ik trouwens telkens quasi direct antwoord gekregen. Zo "onmogelijk" zijn die gasten nu ook weer niet. Als je factuur niet betaald is, is het redelijk logisch dat je daar een berichtje over krijgt, hoewel ik die 5 € kosten toch ook redelijk hoog vind.
Mijn domiciliëringsformulier ligt hier trouwens al ingevuld klaar, maar dat zal nog efkens (die 2 maanden vrees ik) moeten wachten.
- Nu de laatste truuck van Telenet is er anders ook niet neven : Als ik het goed begrepen heb wordt de prijs van je TELEVISIE kabelverbinding zomaar met 25 €/jaar verhoogt. Dus ook mensen die geen (telenet) internet verbinding hebben mogen onder het mom van "digitale televisie" voor de kosten opdraaien. Die klootzakken (sorry) zijn goed bezig...
- Eigenlijk begrijp ik heel goed dat Belgacom geen support levert voor linux :
Het druist in tegen de mentaliteit van de Linux-wereld. Linux komt voort uit een universitaire omgeving, onder het motto "wat je zelf doet, doe je beter (dan Microsoft)" (het moet niet altijd "dobbit" zijn ).
Veel mensen hebben al support nodig om onder windows hun ding aan de praat te krijgen, wat moet het dan niet worden onder linux.
Zelf gebruik ik nu en dan Redhat 8 (Mandrake 9 heb ik liggen, maar nog niet geinstalleerd). Met een speedtouch home surf je inderdaad zonder problemen en zonder console perikelen..., met die USB'ers heb je inderdaad wel wat meer werk (ben al een tijdje niet meer gewoon om mijn toetsenbord te moeten mishandelen om een driverke te installeren).
- Voor zover ik weet gebeurt alle facturatie door Belgacom (ook het Skynet gedeelte), nu zeker : sinds de 13e is Skynet volledig opgeslokt door Belgacom. Trouwens, de paar contacten die ik al met de facturatiedienst heb gehad waren altijd positief.
Op mijn laatste factuur heb ik doodeenvoudig die 2 € verhoging niet betaald (ben trouwens van plan dit te blijven doen tot ik eindelijk die hogere snelheid heb, in W-vlaanderen zal dat nog wel een maand of 2 duren). Nu die factuur moest betaald zijn tegen 24/12/02, en op dit ogenblik nog geen recommandeeke gekregen... (Hopelijk blijft het zo). Toen ik enkele maanden geleden eens wat vragen heb gesteld over die 2 € per factuur verhoging heb ik trouwens telkens quasi direct antwoord gekregen. Zo "onmogelijk" zijn die gasten nu ook weer niet. Als je factuur niet betaald is, is het redelijk logisch dat je daar een berichtje over krijgt, hoewel ik die 5 € kosten toch ook redelijk hoog vind.
Mijn domiciliëringsformulier ligt hier trouwens al ingevuld klaar, maar dat zal nog efkens (die 2 maanden vrees ik) moeten wachten.
- Nu de laatste truuck van Telenet is er anders ook niet neven : Als ik het goed begrepen heb wordt de prijs van je TELEVISIE kabelverbinding zomaar met 25 €/jaar verhoogt. Dus ook mensen die geen (telenet) internet verbinding hebben mogen onder het mom van "digitale televisie" voor de kosten opdraaien. Die klootzakken (sorry) zijn goed bezig...
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
-
- Elite Poster
- Contacteer:
polleke volkomen met je eens; en maak van die € 25 maar € 30!
Idd alle tv distributies-aalsuitingen moeten dat betalen. Er zijn slechts enkele zone's in Vlaandere en limburg waar het niet van Telenet afhangt, vind dat redelijk grrrr hoop dat test-aankoop iets doet zenne
Idd alle tv distributies-aalsuitingen moeten dat betalen. Er zijn slechts enkele zone's in Vlaandere en limburg waar het niet van Telenet afhangt, vind dat redelijk grrrr hoop dat test-aankoop iets doet zenne
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
he all your base,
ik ben reeds jaren Linux gebruiker misschien moet ik eens komen solliceteren maar vraag mij ni om frans te praten he want dat is een ramp
ik ben reeds jaren Linux gebruiker misschien moet ik eens komen solliceteren maar vraag mij ni om frans te praten he want dat is een ramp
Registered Linux user #286313
- All Your Base
- Plus Member
van mij moogde altijd solliciteren ze al zijn ze hier het laatste jaar toch wel erg kalm met aanwervingen...
Beste Oddity,
1° Ironisch over mijn Avatar aan het doen? Kon niks anders vinden
2° Triple eye'er hé!? tiens. de wereld is klein...
Succes met examens
By the way: hou ook nie van automatische overschrijvingen, maar 5 eur vind ik wel genoeg om toch alles automatisch te laten gebeuren...
Succes met examens
By the way: hou ook nie van automatische overschrijvingen, maar 5 eur vind ik wel genoeg om toch alles automatisch te laten gebeuren...
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
All Your Base schreef:van mij moogde altijd solliciteren ze al zijn ze hier het laatste jaar toch wel erg kalm met aanwervingen...
Ja, ze zijn dan ook aan het afslanken hé
NuKeM
- All Your Base
- Plus Member
en 't is overal crisis he
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ice schreef:Beste Oddity,
Succes met examens
1* Ironisch? neen, vind hem nog wel lollig. Heb bij ice age zelf eens weest zien, en daar staan er ok leuke tussen. Was gewoon een opmerking nr aanleiding van je vraag ivm avatars.
2* Idd ni Triple X maar Triple I
Thx a lot.
maja, hield ook ni van die overschrijvingen, maar als ik eerlijk ben heb ik er nog geen probs mee gehad.
- Arator
- Starter
- Contacteer:
All Your Base schreef:van mij moogde altijd solliciteren ze al zijn ze hier het laatste jaar toch wel erg kalm met aanwervingen...
Hier nochtans nie hoor, elke week worden er hier nieuwe gedropt (twier tijd )
Arator, nisi incurvus, preavaricatur
(Plinius de Oudere)
(Plinius de Oudere)