Maanden heb ik getwijfeld of ik nu ADSL of Kabel zou nemen. Als student industriële wetenschappen informatica derde jaar is zoiets onontbeerlijk.
Toen ik naar Belgacom belde (in oktober), vertelde men mij de voordelen van ADSL: goedkoper, 'vastere' snelheden dan Telenet, binnen enkele maanden zou ik op een net van 3.3Mbit worden gezet.
Bon, ik heb dan de knoop doorgehakt en mij ingeschreven voor Skynet.
Nu, een kleine drie maand later, ben ik toch een beetje teleurgesteld...
1° Belgacom 'lokt' mensen door reclame te maken over hun 3.3Mbit netwerk. Ik zit er al enkele weken op (had problemen met inloggen en dan hebben ze me meteen overgezet op deze snelheid), maar kan maximum tegen 300Kb per seconde downen. In meeste gevallen is dat slechts 250Kb.
Na een telefoon met de helpdesk, raadden ze me aan om een kabel zonder verlies aan te schaffen in een B-boetiek aangezien het verlies binnenshuis zou zijn. Heb 2 kabels en tussenstuk gekocht, resultaat: niks veranderd.
Persoonlijk vind ik dat Belgacom zijn beloftes moet nakomen. Dat je niet de theoretische 420 haalt is logisch, maar een gemiddelde van 250 is wel bedroevend. Bovendien de klant wat dingen aansmeren die niet blijken te helpen....

2° Door mijn studies maak ik gebruik van Linux. Ik heb al 2 maanden het net afgeschuimd voor drivers van mijn ASUS usb-modem. Asus zelf heeft ook al 3 keer een mail ontvangen. Ze antwoordden mij dat ik bij verdeler van de modem moest gaan horen omdat ze deze zelf onder linux niet steunen.
Skynet zelf heeft dan weer geantwoord dat ze ook geen hulp konden bieden. Waarom ondersteunt Skynet Windows en geen Linux? Ik ben door al dat zoeken in contact gekomen met nog een aantal Skynet-klanten die met Linux werken en het zelfde probleem hebben.
Als Skynet 1 of 2 commercials minder uitzendt, kan ze voor dat geld een driver laten onwikkelen, waar heel wat klanten gelukkig mee zullen zijn.
3° 2 maanden nadat ik mijn adsl-modem heb aangeschaft, is die al 40 euro goedkoper. Een 'reeds-klant' mag dan nog eens 1 euro per maand bijbetalen, en nieuwe klanten mogen tegen promotie surfen. Vooral als student is dit een redelijk rare 'situatie' ....
Klanten 'maken' is een zaak. ze tevreden houden is een andere kunst!
Ik had nooit gedacht dat Skynet zich zou leiden door zulke mentaliteit