Indi toestel defect

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Pascale
Starter
Starter

Hallo ik had graag willen weten wie en waar mij mijne Indi box zou kunnen laten herstellen.

Het toestel is maar 2.5 jaar oud en is aangekocht en deze worden niet meer hersteld maar op de vuilnis gesmeten. Dit vind ik BIJZONDER erg gezien ik hier bijna 400€ voor betaald heb + dat ik nog er veel op te zien had. :cry:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik vrees "nergens" en "niemand" als het echt kapot-kapot is.

Als ik het mis heb zou ik het heel graag (en vele anderen zonder twijfel ook) horen ! :-(
Maar zelfs toen Indi nog service deed : een dooie box betekende ALTIJD dat je de inhoud ook kwijt was.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Officieel kan je dat inderdaad nergens laten repareren (maar TN zal je met plezier een nieuw toestel verhuren :lol: ).

Je kan natuurlijk altijd eens zoeken of je iemand kan vinden met wat electronica kennis. Het probleem alléén is dat er weinig te repareren valt aan de toestellen, er geen schema's van zijn, ... al heb ik m'n Digicorder wel kunnen repareren (maar is een gekend probleem, heeft me ook maar 1 euro gekost en wat tijd... al is hij ondertussen terug op sterven na dood).

Wat doet hij trouwens nog, of niet meer (ben je zeker dat het niet de voeding is) ?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Als het een defecte voeding is (wat toch dikwijls het geval is) kan iemand met elektronica kennis dat normaal wel maken. In de andere gevallen is het zo goed als vuilbak vrees ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Aan die voedinkjes is weinig te maken hoor... gewoon ergens eentje zoeken van iemand anders.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Soms is het gemakkelijk dat je iets meer details kan geven.
Geeft hij nog iets op het display weer?
Maakt hij een raar/tikkend geluid?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Pascale
Starter
Starter

Hij bleef gewoon heropstarten en nu niets meer.... :-(

Indien iemand een adres heeft waar ik hem zou kunnen binnenbrengen(liefst regio limburg en Vlaams Brabant) mag hij dit zeker laten weten, al moet ik naar de andere kant van het land gaan. :-(
Wicky
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Op een bekende zoekertjessite staat een werkende Indi HD-recorder te koop in Bocholt. Je kan jouw schijf in dat toestel inbouwen en indien je schijf intact is, vermoed dat je al je opnames terug hebt.

-Eric-
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Voor zover ik weet is er een koppeling tussen de hardware, de smartcard en zelfs de HDD... alle drie horen dus tesamen of het werkt niet.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Deze even terug naar boven halen.

Mijn indi HD digicorder heeft het begeven, meer bepaald de harde schijf.
Ik dacht pienter te zijn en had gelezen dat je deze dan kon vervangen, de nieuwe schijf 'gelockt' zou worden en de digicorder dan de laatste software zou downloaden en op de nieuwe schijf zetten.
Dus ik stak er een 500GB schijf in. De procedure werd ingezet om de software te zoeken, maar spijtig genoeg vond hij op de daarvoor bestemde frequentie niets...
Gevolg, digicorder niet herstelt en goede 500GB harde schijft gelockt (en dus onbruikbaar, al ga ik toch eens kijken of ik dit niet kan ongedaan maken).

Dan vandaag maar (na een vruchteloos bezoek aan een Krëfel en Mediamarkt) in een niet naast de deur Telenet Center gaan aanschuiven om een digicorder te huren. Maar... blijkbaar zit die indi digicorder nog in de weg, want men kon in het systeem niets aanpassen, dus ook geen bestelling plaatsen voor de huur van een Telenet digicorder zolang die indi digicorder aan mijn account gelinkt is...
Van een kale reis thuisgekomen dus. Nu moet ik Telenet bellen om mijn digicorder/indi 'abonnement' op te zeggen voor ze blijkbaar iets voor mij kunnen doen in het service center.

Wat een gedoe :-(
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Net gebeld en ze mogen het op hun buik schrijven dat ik nog klant word.

Aangezien ik van indi kom MOET er blijkbaar een technieker langskomen die een modem en wifi komt plaatsen in de kelder (hun argument was blijkbaar dat dit nodig is voor de interactieve diensten). Als ik dan zeg dat ik al internet heb (niet van hun) en dat ik geen interactieve diensten nodig heb, dan lijkt dat niets te veranderen.
M.a.w. ze willen gewoon overal in Vlaanderen wifi-hotspots uitrollen (en ik zal de energiefactuur daarvoor wel betalen), ook bij klanten waarbij dat niet nodig is.
Nee bedankt zeg ik dan.

Waarom kan ik niet gewoon een digicorder kopen, aansluiten en genieten van digitale tv? Veel moeilijker moet dat toch niet worden.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Staat wifi ook aan bij klanten die tv-only hebben? Waar aldus geen internetactiviteit op zit?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Soms kan je geluk hebben ... en zijn het gewoon elco's die bol staan ...
Als je een beetje electronica kennis hebt is het zeker het proberen waard ..( enkele euro's aan elco's ) .
Maar het is geen zekerheid dat het hiermee opgelost geraakt ..maar er zijn gevallen bekend ...

Ik heb reeds al enkele telenet Digboxen en Digicorders kunnen herstellen op die manier .. helaas lukt het niet altijd ..

http://www.techible.net/2009/10/zelf-je ... der-maken/

http://www.interactieve-digitale-tv.be/ ... c&start=99

Ps : als er mensen zijn die ze weggooien in de recupel bak ... leg ze op zij voor mij .. soms van enkele slechte .. 1 goeie maken lol ...
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Als je geen interactieve installatie wilt (dus enkel de decoder) dan weigert men dit normaal niet. Ik snap niet dat ze daar moeilijk over doen? In ieder geval toen ik nog bij IPG zat en een klant wou geen interactiviteit dan werd dit ook gewoon zo ingegeven en kon de klant de box afhalen bij een Telenet Center.

Je hebt imo de pech dat je de verkeerde personen zowel in service center als aan de telefoon hebt gehad <_<
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 6 keer

NuKeM schreef:Net gebeld en ze mogen het op hun buik schrijven dat ik nog klant word.

Aangezien ik van indi kom MOET er blijkbaar een technieker langskomen die een modem en wifi komt plaatsen in de kelder (hun argument was blijkbaar dat dit nodig is voor de interactieve diensten). Als ik dan zeg dat ik al internet heb (niet van hun) en dat ik geen interactieve diensten nodig heb, dan lijkt dat niets te veranderen.
M.a.w. ze willen gewoon overal in Vlaanderen wifi-hotspots uitrollen (en ik zal de energiefactuur daarvoor wel betalen), ook bij klanten waarbij dat niet nodig is.
Nee bedankt zeg ik dan.

Waarom kan ik niet gewoon een digicorder kopen, aansluiten en genieten van digitale tv? Veel moeilijker moet dat toch niet worden.
Natuurlijk kan dat, waarom niet?
Enkele weken geleden nog een digicorder gehaald voor bij mijn ouders. Die hebben geen internet en al die interactieve diensten willen ze ook niet.
Dus gewoon te kennen gegeven dat er geen technieker moest langs komen en dat was geen probleem.

Bij mijn schoonouders zijn ze in 2010 wel langsgekomen en in de kelder wordt dan de versterker en het modem/router geplaatst. Die modem kan je toch gewoon uitschakelen als je geen interactiviteit wilt, ik zie het probleem niet.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

krisken schreef:Staat wifi ook aan bij klanten die tv-only hebben? Waar aldus geen internetactiviteit op zit?
Ik heb hier bij de installatie van de digibox zo'n Motorola SBV5121E (docsis 2.0) model gekregen, veel WiFi valt daar dus niet op aan te zetten. Heb het ding na de installatie overigens gewoon uitgetrokken en terug in z'n doos gestopt, ik heb geen interactiviteit nodig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het is trouwens best dat je de installatie laat doen... wil je het niet gebruiken dan kan je nog altijd de stekker uittrekken. Het is trouwens niet alléén voor het interactieve gedeelte dat je het nodig hebt, maar ook voor het delen van een extra pakket over meerdere decoders, of zelfs het kunnen bekijken van opnames op een andere decoder.

Indien je het nadien toch wil laten installeren ga je volgens mij meer problemen en kosten hebben.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ondertussen is Telenet toch het huis in gekomen.
Er is in de kelder een modem/router/wifi-punt geplaatst (waarvan de stekker al lang uitgetrokken werd) en dat was het dan, geen verbinding van dat punt naar de digicorder...

Digitale TV werkt netjes, maar ik krijg de interactieve diensten niet aan de praat (niet dat ik ze nodig heb, maar ik had ze toch graag eens geprobeerd). Blijkbaar is het niet mogelijk de Digicorder via mijn huidige internetprovider (Dommel) deze diensten te laten aanbieden. Wel krijgt de digicorder een IP een zijn de DNS en Gateway ook in orde, toch lukt een self starter installatie van de interactieve diensten niet. Spijtig...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NuKeM schreef:maar ik krijg de interactieve diensten niet aan de praat
Nogal logische als je hem niet aansluit op het TN netwerk. Je decoder moet dus rechtstreeks (niet via een router !) verbonden zijn met de TN modem... dan krijgt hij een correct IP-adres in de 10.x.x.x range en zit hij in het juiste netwerk.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Spijtig, het was mooi geweest als dit wel had gekund (onrealistisch is het ook niet).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Technisch kan het perhect... alléén wil TN totale controle en dat kan alléén door te controleren of hij op hun modem is aangesloten (controle op MAC adres dus).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”