bedankt iedereen....
philippe_d schreef:* zoals MarkDM al zei: in de eerste plaats eens reklameren bij EDPNet. Voortgaande op de reacties van andere gebruikers zijn ze bij EDPNet altijd bereid om te helpen of een oplossing te zoeken.
Zelfs indien het probleem aan de FritzBox te wijten is, heeft EDPNet er alle belang bij om een oplossing te (helpen) vinden, gezien ze nu ook zelf verdeler zijn van de Fritzbox !
in november probleem gehad met uitgaand bellen, was alsof -na het vormen van het nr.- het nr. niet bestond bij Belgacom (nochtans pstn lijn van bestemmeling). Ze hebben me toen voorgesteld de modem in Bridge modus te zetten (waardoor ik ook meer SIP accounts kon instellen

) en probleem was weg...
bij verdere problemen met de fritz, zeiden ze wel:
"Het lijkt dat in bridge mode het beter werkt. Helaas kunnen we geen support geven op problemen met de Fritzbox.
Nu ondersteunen ze deze gelukkig wel.....
bij wat downloaden, gebeurt het wel dat de fritz vastloopt (ook al is hij juist geresetted) zelfs via telefoon #990*15901590* lukt dan niet.
ook gebeurt het soms....je hebt net gebeld (en voorheen geresetted soms!), je haakt in, wilt terugbellen.....en je vormt het nr., hij maakt geluid dat hij vormt, en op het einde blijft het gewoon kiestoon (hard reboot = dan de enige oplossing)
philippe_d schreef:
* kan je in de "voice transmissions" log zien of er een andere codec gebruikt wordt voor deze gesprekken waar het probleem zich voordoet ?
* gezien je VDSL2 hebt, en je dus geen bandbreedte-besparende codecs moet gebruiken, kan je misschien in de FritzBox instellen dat hij (geforceerd) altijd de beste codec moet gebruiken ?
Er staat bij mij:
"Always use voice coding in fixed-line network quality
FRITZ!Box always uses lossless voice coding as in the fixed-line network."
98% G711
2% X G.729a
eens G.722-HD via Android APP (AVM Fritz) => maar daar zat enorm veel delay op, dus niet geschikt om te bellen....
off-topic: blijkbaar kan je feedback geven via de fritz over de kwaliteit van het gesprek. Nu eens gedaan.....
philippe_d schreef:* heb je de correcte Firmware ? De laatste int. Firmwares zijn:
Als niets helpt, dan is het probleem bijna zeker aan EDPNet (Colt) te wijten. Zij zouden jou verder moeten/kunnen helpen.
Zelfs indien het probleem aan de FritzBox te wijten is, heeft EDPNet er alle belang bij om een oplossing te (helpen) vinden, gezien
ze nu ook zelf verdeler zijn van de Fritzbox !
ik hoop het
philippe_d schreef:* kan je eens proberen of je hetzelfde probleem hebt met een aangesloten analoge telefoon ? De 7270 heeft op zijn DECT pagina een aantal (equaliser) settings waarmee je de kwaliteit/volume van je DECT kan regelen. Echo heeft soms ook met volume te maken.[/color]
ik heb een losstaand DEC-T basisstation op de FON1 (dus gebruik niet interne DEC-T, daar ik dan geen caller-ID meer kreeg en veel storing op de lijn) en 1 Gigaset 5020 aangesloten op FON2 (echo op dit vast toestel = idem als dec-t extern FON1)
kan nu wel geen siemens DEC-T GAP los toestel te kopen om dit intern toestel te testen (lees hier dat daar geen problemen mee zijn)
ofwel de FRITZ!Fon MT-C kopen (als het met de Android app niet goed lukt....wel is de wifi ontvangst minimaal waar ik belde)
philippe_d schreef:* heb je de correcte Firmware ? De laatste int. Firmwares zijn:
7270 v1 > 54.04.76
7270 v1 > 54.04.81-17599 (Beta versie met IPv6)
7270 v2 > 54.04.90
7270 v3 > 74.04.90
![/color]
heb eergisteren de 7270 v3 > 74.04.90 ingeladen, maar probleem blijft....
zoals mijn vrouw zei: regelmatig dat ze moet wachten op woorden van de tegenpartij of er mist (of kan ik dat niet verwachten van voip?)....niet dat dit heel lang duurt, maar 't is niet aangenaam, en constant jezelf horen is ergerlijk......
eerlijk gezegd denk ik dat mijn hardware ok is......
je krijgt 2000 belminuten bij edpnet, maar zou liever 1/10 hebben, als belkwaliteit op niveau van weepee (3starsnet?) was....en HD en CNIP

(dit laatste beloven ze ook al een half jaar

)
Ik ben heel tevreden van edpnet, maar helaas wist ik niet dat ik terug bij Colt Telecom zou terechtkomen, anders zou ik toch een andere keuze gemaakt hebben.....
ik zal in de komende dagen een ticketje moeten opstarten (en jullie goede raad opvolgen).....
(de Sagem voip router is een ramp om daar de voip mee te testen vind ik.....en dan verlies ik veel mogelijkheden.)