Bpost en aanbellen
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Duidelijk wel Maar dan begint de mizerie pas hé. Span je een rechtszaak in? Want die transporteur zegt 99% zeker dat hij niet schuldig is en dan sta je daar hé gelijk of niet.
Nu voor mijn zaak is dat niet erg voor de klant, als onze klanten niets ontvangen sturen wij gewoon diezelfde zending nogmaals op. Bij ons is en blijft de klant koning... tenzij ze natuurlijk het systeem gaan misbruiken. Besta nu reeds 6 jaar ongeveer en moet zeggen alles gebeurt zeer correct bij ons. Het is zelfs zo dat bij 1 van de websites je gewoon achteraf mag betalen bij ons. Zelfs daar merken we op dat mensen dit effectief correct uitvoeren, sommigen moet je al eens aanmanen maar das meestal binnen de perken.
Nu voor mijn zaak is dat niet erg voor de klant, als onze klanten niets ontvangen sturen wij gewoon diezelfde zending nogmaals op. Bij ons is en blijft de klant koning... tenzij ze natuurlijk het systeem gaan misbruiken. Besta nu reeds 6 jaar ongeveer en moet zeggen alles gebeurt zeer correct bij ons. Het is zelfs zo dat bij 1 van de websites je gewoon achteraf mag betalen bij ons. Zelfs daar merken we op dat mensen dit effectief correct uitvoeren, sommigen moet je al eens aanmanen maar das meestal binnen de perken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Pfff, vandaag weer van dat!
Ik ben op men werk, en check op Bpost tracking waar men pakket is. "Aangebeld, maar niemand thuis"
Kan niet, vriendin is ganse dag thuis (zwangerschapsverlof), en geen bel gehoord.
En ja hoor, in de bus een briefje! Te lui om aan te bellen!
ps: bel werkt prima
Ik ben op men werk, en check op Bpost tracking waar men pakket is. "Aangebeld, maar niemand thuis"
Kan niet, vriendin is ganse dag thuis (zwangerschapsverlof), en geen bel gehoord.
En ja hoor, in de bus een briefje! Te lui om aan te bellen!
ps: bel werkt prima
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
en sinds recent heb je ook veel minder opties om herbezorging , en de bestaande zijn pak strenger geworden (bellen etc)
The eternal and true pessimist
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb het ook mogen ondervinden.
Ik kom thuis en het pakje lag aan de voordeur gesmeten.
Ik heb naar bpost gebeld om te klagen dat ze een briefje in de bus moeten steken als er niemand thuis is.
Toen kreeg ik als antwoord dat ze een mailtje naar het lokale kantoor gingen sturen.
Ik vermeldde dan ook dat het al niet meer de eerste keer was dat zoiets gebeurd, en dat ik het niet echt kon appreciëren (als wij ons werk niet naar behoeven doen, worden we ook op onze vingers getikt), en ineens veranderde dat de zaak precies.
Ze hebben direct een dossier opgesteld voor verder onderzoek.
Rare jongens daar bij bpost
Ik kom thuis en het pakje lag aan de voordeur gesmeten.
Ik heb naar bpost gebeld om te klagen dat ze een briefje in de bus moeten steken als er niemand thuis is.
Toen kreeg ik als antwoord dat ze een mailtje naar het lokale kantoor gingen sturen.
Ik vermeldde dan ook dat het al niet meer de eerste keer was dat zoiets gebeurd, en dat ik het niet echt kon appreciëren (als wij ons werk niet naar behoeven doen, worden we ook op onze vingers getikt), en ineens veranderde dat de zaak precies.
Ze hebben direct een dossier opgesteld voor verder onderzoek.
Rare jongens daar bij bpost
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Beetje off topic, vorige week pakje met TNT. Papiertje in de bus "afgeleverd bij buur" (ik was niet thuis), met mijn eigen adres eronder. Onderaan telefoonnr van de chauffeur. die mens gebeld: "ik kom er nog vanavond mee". 2 uur later nog eens gebeld "tzal voor morgenmiddag zijn, denk ik". Dag erna om 13u nog eens gebeld en om 14u toch afgeleverd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
bij mij ligt er ook ALTIJD een kaartje in de bus, nogal redelijke pakketjes, maar volgens mij levert bpost geen enkel pakket af en moet je het altijd gaan afhalen. En ja als er geen handtekening hoeft want dit moet niet altijd staat het aan de deur, .. of smijten ze het langs achter binnen, .. soms gebeurd het dat ze gewoon achterom lopen de keuken deur open trekken en het pakketje binnen gooien, .. meestal hoor ik iets en als ik dan ga kijken ja ja pakketje.
Van sommige vervoersdiensten heb ik al ondervonden dat ik het universele adres heb, .. als ze niet weten waar ze het moeten dumpen dan komt het naar mij, is al dikwijls voorgevallen dat ik post en pakketjes krijg van andere mensen, .. en nee pakketjes niet verwisselt maar gewoon verkeerd adres afgeleverd, vreemd dat ze het altijd naar mij sturen, .. meestal ga ik het zelf bij het juiste adres afgeven, soms bel ik ze gewoon terug op, zulke fouten gebeuren veel bij dpd of zoiets, .. witte camionettes
Van sommige vervoersdiensten heb ik al ondervonden dat ik het universele adres heb, .. als ze niet weten waar ze het moeten dumpen dan komt het naar mij, is al dikwijls voorgevallen dat ik post en pakketjes krijg van andere mensen, .. en nee pakketjes niet verwisselt maar gewoon verkeerd adres afgeleverd, vreemd dat ze het altijd naar mij sturen, .. meestal ga ik het zelf bij het juiste adres afgeven, soms bel ik ze gewoon terug op, zulke fouten gebeuren veel bij dpd of zoiets, .. witte camionettes
Laatst gewijzigd door Ofloo 21 jun 2011, 09:26, in totaal 1 gewijzigd.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
als je thuis bent leveren ze het gewoon af... da's toch de bedoeling, maar blijkbaar doen er veel niet de moeite om aan te bellen. ik kan er echter niet van meespreken. wat ze wel doen is in de bus steken als het erin kan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik zeg ook niet dat ze het niet afleveren enkel als het pakketje wat groter is, .. dat ik het altijd moet afhalen, .. en als ze het nu in het dichtstbijzijnde postkantoor afzetten tot daar aan nog toe, nee 15km verderop, .. terwijl er 2km verder 1 is. Dat ze het binnen gooien heb ik niet echt moeite mee.
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb de laatste tijd meer en meer brieven die volledig beschadigd zijn (open zijkanten, scheuren id envelop, ...) of die gewoon open in de brievenbus zitten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Zal enorm van locatie en dus het personeel afhangen.
Wij krijgen hier zeer veel pakjes (minstens een per week) en nog nooit hebben ze simpelweg een briefje gestoken. Meestal komen ze gewoon aan de deur bellen (zowel de postbode per fiets als die per auto voor grotere pakken). Moet wel zeggen dat de bode per fiets ook gewoon met zijn fiets tot bij de voordeur kan komen. En als we niet thuis zijn, dan steken ze het meestal via het deurtje (ipv de gleuf) in de postbus. We hebben dan ook wel een grote gemetselde postbus van bijna 100l of zo .
Wij krijgen hier zeer veel pakjes (minstens een per week) en nog nooit hebben ze simpelweg een briefje gestoken. Meestal komen ze gewoon aan de deur bellen (zowel de postbode per fiets als die per auto voor grotere pakken). Moet wel zeggen dat de bode per fiets ook gewoon met zijn fiets tot bij de voordeur kan komen. En als we niet thuis zijn, dan steken ze het meestal via het deurtje (ipv de gleuf) in de postbus. We hebben dan ook wel een grote gemetselde postbus van bijna 100l of zo .
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Denk dat het een algemene plaag is. Dit zijn mijn ervaringen:
bpost
* Soms bellen ze aan, soms ook niet, hangt af van hoe lui ze zijn die dag om tot aan de voordeur te komen.
Koerierdiensten
DHL, UPS, e.d. zijn meestal keurig, een keer bij DHL gehad dat ze nog eens geen briefje achter lieten en ik was hele dag thuis, zag wel opeens op t&t verschijnen dat ik niet thuis was zogezegd. (toen heb ik gebeld en aangezien ik de volgende dag moest vertrekken ben ik gewoon langs DHL kantoor langsgeweest te zaventem, dus keurig opgelost)
GLS daarentegen, daar wel een slechte ervaring mee:
1) pakje uit west-duitsland was 35 dagen onderweg! (het was volgens mij langs heel europa geweest, grappige was dat het op dag 3 opeens van belgie naar nederland en dan naar luxemburg verstuurd werd... en dan terug naar duitsland waar het 2 weken gestaan heeft!)
TNT-post vreselijke ervaringen mee, elke keer ik ermee zaken doe, is het een ramp!
1) gewoon briefje in de bus
2) terugsturen naar verzender zonder enige reden (zelfs zonder briefjes)
3) pakje "afgeleverd", met handtekening en al... Dat terwijl er niemand thuis was en niemand van de buren het gekregen heeft -> chauffeur heeft valse handtekening geplaatst en het zelf meegestolen.... dat verhaal is na enkele maanden nog steeds niet opgelost, gelukkig had de webwinkel ons gewoon product opnieuw opgestuurd.
-> 2de aflevering gebeurde grappig genoeg door dezelfde chauffeur die toevallig net dezelfde horloge die besteld werd aan had (kans daarop is vreselijk klein!)
Dus enige wat ik wil zeggen: bpost zijn nog engelen tov GLS en TNT
bpost
* Soms bellen ze aan, soms ook niet, hangt af van hoe lui ze zijn die dag om tot aan de voordeur te komen.
Koerierdiensten
DHL, UPS, e.d. zijn meestal keurig, een keer bij DHL gehad dat ze nog eens geen briefje achter lieten en ik was hele dag thuis, zag wel opeens op t&t verschijnen dat ik niet thuis was zogezegd. (toen heb ik gebeld en aangezien ik de volgende dag moest vertrekken ben ik gewoon langs DHL kantoor langsgeweest te zaventem, dus keurig opgelost)
GLS daarentegen, daar wel een slechte ervaring mee:
1) pakje uit west-duitsland was 35 dagen onderweg! (het was volgens mij langs heel europa geweest, grappige was dat het op dag 3 opeens van belgie naar nederland en dan naar luxemburg verstuurd werd... en dan terug naar duitsland waar het 2 weken gestaan heeft!)
TNT-post vreselijke ervaringen mee, elke keer ik ermee zaken doe, is het een ramp!
1) gewoon briefje in de bus
2) terugsturen naar verzender zonder enige reden (zelfs zonder briefjes)
3) pakje "afgeleverd", met handtekening en al... Dat terwijl er niemand thuis was en niemand van de buren het gekregen heeft -> chauffeur heeft valse handtekening geplaatst en het zelf meegestolen.... dat verhaal is na enkele maanden nog steeds niet opgelost, gelukkig had de webwinkel ons gewoon product opnieuw opgestuurd.
-> 2de aflevering gebeurde grappig genoeg door dezelfde chauffeur die toevallig net dezelfde horloge die besteld werd aan had (kans daarop is vreselijk klein!)
Dus enige wat ik wil zeggen: bpost zijn nog engelen tov GLS en TNT
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
We hebben ook met GLS slechte ervaringen, leveringen die weken te laat toekomen omdat er zogezegd niemand thuis is.
Daarna bleek oa dat de vrachtwagen waarmee ze kwamen niet in onze straat binnen kon.
Spijtig genoeg werken grote firma's samen met zulke prutsbedrijven.
Daarna bleek oa dat de vrachtwagen waarmee ze kwamen niet in onze straat binnen kon.
Spijtig genoeg werken grote firma's samen met zulke prutsbedrijven.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Spijtig genoeg kiezen B2C bedrijven in B2B gespecialiseerde transportbedrijven. Of spijtiggenoeg trachten in B2B gespecialiseerde transportbedrijven zich te profileren als B2C transportbedrijf of beide aan te bieden.
Men verwacht dat er steeds iemand aanwezig is bij B2B, 2x aanbieden, indien 2x niet aanwezig terug naar de verzender.
De consument is steeds veeleisend maar ziet niet wat er op de achtergrond gebeurd. Files, volle vrachtwagen of container (waardoor net je pakket er niet bij kon of 1 van de 2 paketten, waardoor je maar één van de 2 krijgt aangeboden en het 2de de dag erna of nog later word geleverd), een chauffeur die niet beschikbaar is door ziekte en niet meteen vervangen kon worden (wilt zeggen dat er een andere chauffeur wanneer hij gedaan heeft met de eerste zone terug moet keren naar zijn depot en een bijkomende zone moet afleveren maar misschien te weinig tijd zal over hebben...
Bij De Post valt het wel zeer goed op dat ze niet altijd aanbellen en meteen een briefje insteken, ik heb het de postbode 2x zien doen (ons kantoor geeft op een groot raam naast de brievenbus), heb 'm telkens teruggeroepen dat hij toch wat meer moeite mocht doen. Welliswaar een vervanger van de postbode die gewoonlijk komt.
Bij GLS nog nooit geen problemen gehad, behalve dertijds eens een zending onder rembours verzonden die nooit toegekomen is, gelukkig 100% verzekerd.
Verder ook eens een pallet ontvangen met een etiket met ons adres erop + dat van een ander, wel van dezelfde leverancier maar voor iemand anders in 't stad,
DPD, eens een pakket gehad die van Engeland naar België moest, maar in Zweden beland was. Reden: verkeerd of dubbel geplakte etiket door de afzender. Ze hadden bij de afzender een etiket voor België & een andere klant in Zweden op geplakt. Pakket goed terechtgekomen.
Het ligt dus niet altijd aan het transportbedrijf... Maar ook soms aan de afzender en de voorwaarden die hij heeft met het betreffende transportbedrijf.
Men verwacht dat er steeds iemand aanwezig is bij B2B, 2x aanbieden, indien 2x niet aanwezig terug naar de verzender.
De consument is steeds veeleisend maar ziet niet wat er op de achtergrond gebeurd. Files, volle vrachtwagen of container (waardoor net je pakket er niet bij kon of 1 van de 2 paketten, waardoor je maar één van de 2 krijgt aangeboden en het 2de de dag erna of nog later word geleverd), een chauffeur die niet beschikbaar is door ziekte en niet meteen vervangen kon worden (wilt zeggen dat er een andere chauffeur wanneer hij gedaan heeft met de eerste zone terug moet keren naar zijn depot en een bijkomende zone moet afleveren maar misschien te weinig tijd zal over hebben...
Bij De Post valt het wel zeer goed op dat ze niet altijd aanbellen en meteen een briefje insteken, ik heb het de postbode 2x zien doen (ons kantoor geeft op een groot raam naast de brievenbus), heb 'm telkens teruggeroepen dat hij toch wat meer moeite mocht doen. Welliswaar een vervanger van de postbode die gewoonlijk komt.
Bij GLS nog nooit geen problemen gehad, behalve dertijds eens een zending onder rembours verzonden die nooit toegekomen is, gelukkig 100% verzekerd.
Verder ook eens een pallet ontvangen met een etiket met ons adres erop + dat van een ander, wel van dezelfde leverancier maar voor iemand anders in 't stad,
DPD, eens een pakket gehad die van Engeland naar België moest, maar in Zweden beland was. Reden: verkeerd of dubbel geplakte etiket door de afzender. Ze hadden bij de afzender een etiket voor België & een andere klant in Zweden op geplakt. Pakket goed terechtgekomen.
Het ligt dus niet altijd aan het transportbedrijf... Maar ook soms aan de afzender en de voorwaarden die hij heeft met het betreffende transportbedrijf.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vreemd. Ik heb alleen goede ervaringen met GLS. Leveren op de juiste datum, steeds correct. Bij een defecte HD recorder werd opgehaald op een ander adres omdat we niet thuis waren en toen maanden later weer bij ons moest worden geleverd en we net even de deur uit waren was de chauffeuse al naar het alternatieve adres gereden. Van daaruit werden we opgebeld (er was terug iemand thuis) en even later werd het pakket hier afgeleverd.reyntjensw schreef:We hebben ook met GLS slechte ervaringen, leveringen die weken te laat toekomen omdat er zogezegd niemand thuis is.
Daarna bleek oa dat de vrachtwagen waarmee ze kwamen niet in onze straat binnen kon.
Spijtig genoeg werken grote firma's samen met zulke prutsbedrijven.
Het alternatieve adres stond niet vermeld en het was dus eigen initiatief.
Ook met de post of UPS alleen goede ervaring. Het zal van de streek afhangen of beter van het personeel dat jouw regio verzorgd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Ik stuur dagelijks sinds september pakjes op met Bpost, zowel naar België als Nederland. Gemiddeld zo'n 5 a 6 per dag. tss de 1 en 6 kilo.
Ik heb tot op heden nog maar 1 schadegeval gehad, dat is momenteel in behandeling.
1 keer heb ik gehad dat ze het pakje gewoon bij andere mensen in de straat hadden afgegeven... zonder enige vraag of rede.......... De eigenlijke klant heeft dan op mijn vraag bij de buren eens rondgegaan en uiteindelijk zo aan haar pakje gekomen.
Heel soms gebeurt het idd dat een papiertje gewoon niet geschreven word. Maar dit ligt totaal niet aan BPOST, maar aan de luiheid van de postbode, ik heb al gemerkt dat dit steeds in dezelfde regio's voorkomt.
Kortom, ik ben ZEER tevreden van de POST, je kan tenminste als klant ZELF je pakje nog gaan afhalen. Bij DHL of DPD of dergelijke bieden ze 2 keer pakje aan, maar als ze meestal van de eerste keer nix aanbieden krijg je uw pakje gewoon nooit. Tis gewoon zo dat bij Bpost Veel minder problemen zijn dan bij eenders welke transporteurfirma. Zeker bekeken met het aantal zendingen dat je uitvoert.
Wel 1 belangrijk feit, zorg ALTIJD als je iets opstuurt dat je een handtekening vraagt, als die postbode dan zaken aflevert zonder die handtekening of er gebeurt iets, heb je veel meer kans dat je achteraf in je recht bent.
Ik heb tot op heden nog maar 1 schadegeval gehad, dat is momenteel in behandeling.
1 keer heb ik gehad dat ze het pakje gewoon bij andere mensen in de straat hadden afgegeven... zonder enige vraag of rede.......... De eigenlijke klant heeft dan op mijn vraag bij de buren eens rondgegaan en uiteindelijk zo aan haar pakje gekomen.
Heel soms gebeurt het idd dat een papiertje gewoon niet geschreven word. Maar dit ligt totaal niet aan BPOST, maar aan de luiheid van de postbode, ik heb al gemerkt dat dit steeds in dezelfde regio's voorkomt.
Kortom, ik ben ZEER tevreden van de POST, je kan tenminste als klant ZELF je pakje nog gaan afhalen. Bij DHL of DPD of dergelijke bieden ze 2 keer pakje aan, maar als ze meestal van de eerste keer nix aanbieden krijg je uw pakje gewoon nooit. Tis gewoon zo dat bij Bpost Veel minder problemen zijn dan bij eenders welke transporteurfirma. Zeker bekeken met het aantal zendingen dat je uitvoert.
Wel 1 belangrijk feit, zorg ALTIJD als je iets opstuurt dat je een handtekening vraagt, als die postbode dan zaken aflevert zonder die handtekening of er gebeurt iets, heb je veel meer kans dat je achteraf in je recht bent.
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Dus altijd aangetekend?GunSmoke007 schreef: Wel 1 belangrijk feit, zorg ALTIJD als je iets opstuurt dat je een handtekening vraagt, als die postbode dan zaken aflevert zonder die handtekening of er gebeurt iets, heb je veel meer kans dat je achteraf in je recht bent.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Heb al meegemaakt dat de postbode gewoon zelf er een handtekening op plaatst en het in de brievenbus duwt...GunSmoke007 schreef: Wel 1 belangrijk feit, zorg ALTIJD als je iets opstuurt dat je een handtekening vraagt, als die postbode dan zaken aflevert zonder die handtekening of er gebeurt iets, heb je veel meer kans dat je achteraf in je recht bent.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Gisteren was mijn pakketje (via BPost) gewoon in de brievenbus geduwd, en je mag dat redelijk letterlijk nemen. De verpakking was goed beschadigd en de schade was duidelijk te wijten aan een "te smalle" brievenbus.
Gelukkig was het goed verpakt en is er voor de rest niets kapot of beschadigd. Er was heel de dag iemand thuis.
Gelukkig was het goed verpakt en is er voor de rest niets kapot of beschadigd. Er was heel de dag iemand thuis.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Enkele dagen geleden pakje ontvangen, van vriendelijke dame, .. die het vergeten was in haar bak, .. was zeik nat, maar ze hebben het aan de deur afgeleverd. Goed dat het zo goed verpakt was, .. hehe
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Dit hangt dan echt af van de persoon die het pakje levert hé.
Heb je die mannen van DPD al eens beziggezien? Die gooien gewoon met die colli's. Heb daar vroeger veel mee meegemaakt dat wanneer je een vierkant pakje opstuurde, de klant een volledig rond pakje toekreeg. Ze dierven dan bij DPD zeggen dat het lag aan de manier van inpakken. Dat was bij mij de druppel en ik heb nooit nog iets verstuurd met DPD.
Als er nu iets is waar wij niet op besparen met onze webshop dan is het verpakkingsmateriaal. Wij gebruiken steeds breekbaar tape, ecologische bolletjes en steeds nieuwe inpakdozen. Voor glazen flessen gebruiken wij zelfs speciale dozen die voorzien zijn van verdeelvakken, dubbelgolvig karton langs alle kanten.
Maargoed, beste wat je kan doen is klacht indienen bij de post, wees er maar zeker van dat die facteurkes onder hun kloten krijgen, misschien niet de eerste keer, maar je zal merken dat je na enkele tijd OF een beleefde man zult zien als postbode OF een andere postbode want de vorige is ontslagen. Ook dat heb ik al meermaals meegemaakt.
Heb je die mannen van DPD al eens beziggezien? Die gooien gewoon met die colli's. Heb daar vroeger veel mee meegemaakt dat wanneer je een vierkant pakje opstuurde, de klant een volledig rond pakje toekreeg. Ze dierven dan bij DPD zeggen dat het lag aan de manier van inpakken. Dat was bij mij de druppel en ik heb nooit nog iets verstuurd met DPD.
Als er nu iets is waar wij niet op besparen met onze webshop dan is het verpakkingsmateriaal. Wij gebruiken steeds breekbaar tape, ecologische bolletjes en steeds nieuwe inpakdozen. Voor glazen flessen gebruiken wij zelfs speciale dozen die voorzien zijn van verdeelvakken, dubbelgolvig karton langs alle kanten.
Maargoed, beste wat je kan doen is klacht indienen bij de post, wees er maar zeker van dat die facteurkes onder hun kloten krijgen, misschien niet de eerste keer, maar je zal merken dat je na enkele tijd OF een beleefde man zult zien als postbode OF een andere postbode want de vorige is ontslagen. Ook dat heb ik al meermaals meegemaakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
De 24u dienst van bpost levert hier wel altijd alles af (niet altijd op tijd, maar goed) itt de postbode.
Laatst gewijzigd door silencer 08 jul 2011, 16:15, in totaal 1 gewijzigd.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Vanmorgen ook meegemaakt: heel de ochtend thuis geweest, geen bel gehoord, maar toch zat er een papiertje in de bus dat er een aangetekende brief voor mij klaarligt op het postkantoor... En omdat het vrijdag is, kan ik deze pas afhalen vanaf volgende week maandag rond 11u...
Hier gaat het dan niet eens over een pakje, maar over een brief.
Hier gaat het dan niet eens over een pakje, maar over een brief.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb persoonlijk al veel last gehad met 'TNT'. Mensen van de Bpost laat ik altijd leveren op men werk. Ben ik altijd zeker dat ik het ook die dag heb. En daar kunnen ze niet zeggen er was niemand
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik snap vooral niet waarom bv een TNT geen betere tijdsaanduiding kan geven van wanneer een chauffeur ongeveer langs zal komen. Met al de digitale technologie die er nu is kan dat toch geen probleem zijn.
Zit momenteel ook al vier dagen te wachten op een pakket dat van NL naar BE komt. Eénmaal in BE aangekomen heeft het nu al 3 dagen de status "Pakket zit in afleverroute". Het geraakt hier echter precies niet uit.
Voorlopig komt er maar niks aan...
Zit momenteel ook al vier dagen te wachten op een pakket dat van NL naar BE komt. Eénmaal in BE aangekomen heeft het nu al 3 dagen de status "Pakket zit in afleverroute". Het geraakt hier echter precies niet uit.
Voorlopig komt er maar niks aan...
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Inderdaad, vind ik ook ongelooflijk irritant van TNT. Ik heb de pech eens gehad dat er 14 dagen "vertraging wegens dringende redenen" stond. Sindsdien probeer ik ze te mijden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Laatste levering van PDAshop werd netjes afgeleverd aan de deur door een vriendelijke postman.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb vorige week wat via eBay verkocht, via bpost verstuurd op woensdag, donderdag kwam het toe in het sorteercentrum en zou het in de loop van de dag geleverd worden.
Enkele uren later staat er in de tracking te lezen dat het adres niet gevonden werd...
Hoewel die man dagelijks pakketten ontvangt van bpost.
Ik denk dat die jobstudenten die ik hier in Oostende opmerk hun werk in Luik wat minder goed doen. Ik scheer niemand over dezelfde kam
Enkele uren later staat er in de tracking te lezen dat het adres niet gevonden werd...
Hoewel die man dagelijks pakketten ontvangt van bpost.
Ik denk dat die jobstudenten die ik hier in Oostende opmerk hun werk in Luik wat minder goed doen. Ik scheer niemand over dezelfde kam
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
DPD ....
Opt werk iets besteld bij een leverancier, leveren via DPD, normaal komt die mens altijd rond de middag, altijd zelfde persoon...
Vandaag dus verwacht dat da komt... niks gehoord of gezien, dus tegen 17h30 maar eens gebeld nr dpd "jaja, ze leveren tot 18h"... dus op kantoor gebleven tot 18h, niemand gezien natuurlijk...
Nu is onze receptie gesloten omwv bouwverlof, mr der hangt een huge A3 blad op de voordeur, dat de receptie gesloten is, en dat ze moeten aanbellen, dat dan iemand komt aftekenen... deurbel heeft nen repeater op elk verdiep, en der zit ~20 man int gebouw... never had any problems... Der staan zelfs 2 tel nummers op, moest er toch niemand opendoen per toeval fzo.
Soit, kijk ik dus net op track&trace van DPD... staat daar doodleuk "Vakantiesluiting, bericht achtergelaten (NABU)".
Is dat nu uit domheid of uit luiheid ? Achterlijke retards man >_>
Opt werk iets besteld bij een leverancier, leveren via DPD, normaal komt die mens altijd rond de middag, altijd zelfde persoon...
Vandaag dus verwacht dat da komt... niks gehoord of gezien, dus tegen 17h30 maar eens gebeld nr dpd "jaja, ze leveren tot 18h"... dus op kantoor gebleven tot 18h, niemand gezien natuurlijk...
Nu is onze receptie gesloten omwv bouwverlof, mr der hangt een huge A3 blad op de voordeur, dat de receptie gesloten is, en dat ze moeten aanbellen, dat dan iemand komt aftekenen... deurbel heeft nen repeater op elk verdiep, en der zit ~20 man int gebouw... never had any problems... Der staan zelfs 2 tel nummers op, moest er toch niemand opendoen per toeval fzo.
Soit, kijk ik dus net op track&trace van DPD... staat daar doodleuk "Vakantiesluiting, bericht achtergelaten (NABU)".
Is dat nu uit domheid of uit luiheid ? Achterlijke retards man >_>
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Bestelling verzonden op 13 juli, ondertussen 26 juli nog niets ontvangen. Verzending gebeurde via de post. Ondertussen contact opgenomen met de verzender (photobox) en vertelde mij te wachten tot 28 juli. Met een feestdag er tussen zou er een vertraging kunnen optreden. Ik heb hier toch men bedenkingen bij... Meer dan 1 week vertraging? Nog iemand dit voorgehad?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Nee, bij mij alvast niet. Mijn laatste ervaring met bpost pakket versturen was zelfs heel positief. Pakje afgegeven na 18u in een postpunt tankstation (binnenlandse zending - normale verzending). Ik zei nog, 'duurt een dag of 3 zeker tegen dat de ontvanger dit krijgt'. Bediende tankstation : 'normaal gezien morgenvroeg al'.
Bestemmeling liet me weten het pakket inderdaad de volgende morgen al om 8u ontvangen te hebben.
Bestemmeling liet me weten het pakket inderdaad de volgende morgen al om 8u ontvangen te hebben.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
ge moet niet altijd "verzenders" geloven....titanium schreef:Bestelling verzonden op 13 juli, ondertussen 26 juli nog niets ontvangen. Verzending gebeurde via de post. Ondertussen contact opgenomen met de verzender (photobox) en vertelde mij te wachten tot 28 juli. Met een feestdag er tussen zou er een vertraging kunnen optreden. Ik heb hier toch men bedenkingen bij... Meer dan 1 week vertraging? Nog iemand dit voorgehad?
ik verstuur heel geregeld pakjes met taxipost, op 2 jaar tijd is het nog maar 1 keer gebeurd dat het niet afgeleverd is binnen de 24 uur. En dat hebben ze dan ook nog eens goed opgelost.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
nu nog erger, zelfs geen papierke in de bus. Pas toen ik mailde naar de verkoper wist ik dat het al een week bij mijn postkantoor lag.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Je hebt dat papiertje wel nodig dacht ik om u pakket af te halen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Bij Taxipost heb je tenminste de mogelijkheid om je pakket op te halen in het weekend(in de grote steden in elk geval) wanneer de meesten niet werken, en in redelijk dicht bij je woning in een postkantoor, af te halen.
Bij anderen(UPS, UDP,...) leveren alleen in de week, alleen af te halen in de week en dan nog in een of ander magazijn voor Gans Belgie waar ik nauwelijks kan geraken, en als je dan eens verlof neemt om een pakket te ontvangen dat ze tussen 14:00 en 16:00 gingen leveren, bellen ze om exact 12:00 aan net toen ik klaar stond om naar de winkel te gaan(UDP).
Als de postbode dan te lui is om aan te bellen, so be it, das het minst e van mijn zorgen.
Voor mij is het duidelijk als ik iets online koop moeten ze het via Taxipost of rechtstreeks via Kiala.
Eventueel zou Taxipost iets kunnen voorzien van :
rechtsreeks laten ophalen in het postkantoor ipv. eerst laten leveren.
Das scheelt dan weer wat in de lading van de postbode en is ie misschien meer geneigd om aan te bellen, zonder dat de mensen speciaal een dag verlof moeten nemen en dan gans de dag thuis blijven.
Bij anderen(UPS, UDP,...) leveren alleen in de week, alleen af te halen in de week en dan nog in een of ander magazijn voor Gans Belgie waar ik nauwelijks kan geraken, en als je dan eens verlof neemt om een pakket te ontvangen dat ze tussen 14:00 en 16:00 gingen leveren, bellen ze om exact 12:00 aan net toen ik klaar stond om naar de winkel te gaan(UDP).
Als de postbode dan te lui is om aan te bellen, so be it, das het minst e van mijn zorgen.
Voor mij is het duidelijk als ik iets online koop moeten ze het via Taxipost of rechtstreeks via Kiala.
Eventueel zou Taxipost iets kunnen voorzien van :
rechtsreeks laten ophalen in het postkantoor ipv. eerst laten leveren.
Das scheelt dan weer wat in de lading van de postbode en is ie misschien meer geneigd om aan te bellen, zonder dat de mensen speciaal een dag verlof moeten nemen en dan gans de dag thuis blijven.