Mijn ouders hebben een vreemd probleem.
Ze hebben internet via EDPnet en dat loopt al enkele jaren probleemloos.
De pc is draadloos verbonden via een Belkin AP. Hier zijn sinds het begin geen wijzigingen aangebracht in de instellingen.
Sinds enkele maanden treden er problemen op. Netwerkverbinding valt weg en het duurt soms uren eer er weer verbinding mogelijk is.
Na het AP zonder stroom te zetten lukt het soms wel en soms niet om terug verbinding met internet te krijgen.
Volgens EDPnet scheelt er niets aan de lijn. 5 de helpdesk vertelde dat hij maar de stroom even moest uittrekken van de AP als hij het probleem zich nogmaals zou voordoen )
Wat mijn pa ondertussen wel heeft opgemerkt is dat als er een inkomend telefoontje is, dan valt de verbinding bijna altijd uit en is het dus bijna onmogelijk om terug te verbinden. Ook bij een uitgaande oproep hetzelfde probleem.
Kent iemand een soortgelijk probleem of eventuele verklaring?
Netwerkverbinding: AP of telefoon?
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat klinkt als een defecte splitter, je zou eens kunnen proberen deze te verwisselen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Telefoon en internet hebben beide een telefoonstekker (die op elkaar zitten)
Beide zijn reeds vervangen. Zelfde probleem.
Beide zijn reeds vervangen. Zelfde probleem.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien ook eens wat weer info geven ? zoals:
- - heb je ADSL2+ of VDSL2 ?
- welke modem ?
- hoe zijn de ap en de modem met elkaar verbonden ?
- heb je telefoon van belgacom (analoge lijn) of van edpnet (voip) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
- ADSL aansluiting (enough internet abo)
- foutje in openingspost. Is modem-router van Belkin (model weet ik niet vanbuiten maar lijkt uiterlijk op onderstaande.
- analoge telefoonlijn BC
- foutje in openingspost. Is modem-router van Belkin (model weet ik niet vanbuiten maar lijkt uiterlijk op onderstaande.
- analoge telefoonlijn BC
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kan je op de web interface vande Belkin modem de eigenschappen zien van de ADSL verbinding ?
zoals: sync snelheid, attenuation, snr ....
zoals: sync snelheid, attenuation, snr ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
De Internet "telefoonstekker" is toch zeker een van het speciale type voor ADSL Lijnen ? En dus niet een gewone Telefoonstekker ... ?theduvelking schreef:Telefoon en internet hebben beide een telefoonstekker (die op elkaar zitten)
Beide zijn reeds vervangen. Zelfde probleem.
Grtz,
Sasuke
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
@Philippe_d
kan eens kijken, maar die staat bij mijn ouders en kom daar nu ook niet elke dag binnen. Aan mijn pa moet ik dat niet vragen ...
@sasuske
Ik veronderstel een ADSL. Het heeft al die jaren altijd probleemloos gewerkt.
kan eens kijken, maar die staat bij mijn ouders en kom daar nu ook niet elke dag binnen. Aan mijn pa moet ik dat niet vragen ...
@sasuske
Ik veronderstel een ADSL. Het heeft al die jaren altijd probleemloos gewerkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb dit probleem jaren geleden zelf ook meegemaakt.
Rustig surfen en als er iemand belde, viel de connectie weg.
Bij mij lag de oorzaak aan de electriciteitscabine in de buurt.
Ze hadden daar iets vergeten (zou iets met de bliksemafleider geweest zijn).
Na hun interventie daar werkte alles weer perfect.
Rustig surfen en als er iemand belde, viel de connectie weg.
Bij mij lag de oorzaak aan de electriciteitscabine in de buurt.
Ze hadden daar iets vergeten (zou iets met de bliksemafleider geweest zijn).
Na hun interventie daar werkte alles weer perfect.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik veronderstel dat de splitter weg is, of verkeerd verbonden...
Misschien kan TS wat meer informatie en eventueel foto's plaatsen van de aansluitingen?
- inkomende lijn Belgacom
- telefoonstopcontacten die in gebruik zijn
Misschien kan TS wat meer informatie en eventueel foto's plaatsen van de aansluitingen?
- inkomende lijn Belgacom
- telefoonstopcontacten die in gebruik zijn
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Tja, wat kan ik er nog meer over zeggen.
2 stekkers die op elkaar zitten. Eentje voor telefoon en eentje voor ADSL
Die er jaren hangen en nooit zijn uitgetrokken.
2 stekkers die op elkaar zitten. Eentje voor telefoon en eentje voor ADSL
Die er jaren hangen en nooit zijn uitgetrokken.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als dit de typische doorlus stekkers zijn dan is dit reeds een foutieve opstelling... je telefonie moet namelijk gefilterd worden van je ADSL signaal.theduvelking schreef:2 stekkers die op elkaar zitten. Eentje voor telefoon en eentje voor ADSL
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
En dat heeft altijd goed gewerkt. Tot over enkele maanden ...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kan best zijn (met je ogen dicht het straat oversteken kan ook een tijdje lukken)... ik zeg alleen dat het niet correct is (als de stekkers geen ADSL filter bevatten).
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
ik meen mij te herinneren dat op 1 van de 2 ADSL staat.
Wat moet ik dan aanpassen? Geen 2 stekkers meer in elkaar pluggen?
Wat moet ik dan aanpassen? Geen 2 stekkers meer in elkaar pluggen?
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
En dat zit dus zo ingeplugd.
Was destijds ook zo gedaan door een BG technieker (toen ze nog inet van belgacom hadden)
Was destijds ook zo gedaan door een BG technieker (toen ze nog inet van belgacom hadden)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik sluit mij aan bij vorige posters ... volgens mijn bescheiden mening is er inderdaad een probleem met de ADSL filters.
Kijk nog eens goed na of:
Als je nog verdere hulp nodig hebt, gelieve dan ook eens je modemwaarden door te geven (up- en dowload snelheden, attenuation, snr)
Kijk nog eens goed na of:
- je een echte ADSL filter hebt (zoals foto hieronder), en dat je modem aangesloten is op de ADSL uitgang (RJ11 stekker). Je modem mag dus niet aangesloten zijn via een telefoonstekker die bovenop de ADSL filter ingeplugd is.
- het telefoontoestel bovenop de ADSL filter (5-polige stekker) ingeplugd is.
- en dat je op ieder stopcontact waar een telefoontoestel staat ook zo'n filter hebt zitten.
- controleer ook eens de hele binnenbekabeling (alle telefoonprises openen en schroeven vastdraaien ...)
- je kan eventueel ook eens een nieuwe splitter proberen.
Als je nog verdere hulp nodig hebt, gelieve dan ook eens je modemwaarden door te geven (up- en dowload snelheden, attenuation, snr)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.