Momenteel zit ik hier op een Goldshake van 50 euro in de maand, en was ik graag overgestapt naar een FiberNet50 Shake van 54.95 in de maand.
Nu, wanneer ik probeer mijn shake om te zetten hiernaar wordt er mij ineens een administratieve kost van 50 euro aangerekend.
Ten eerste, zouden we deze normaal niet mogen krijgen omdat het een overstap naar een duurder abbonement betreft.
Ten tweede, als ik de huidige shake zou opzeggen, en daarna 'terug' klant zou worden door de FiberNet50 te nemen zou het zogezegd niets kosten.
Daarnet kreeg ik plots telefoon van Telenet, waar ik dus nogmaals de vraag stelde waar deze administratieve kost vandaan komt. Daar bleven ze voet bij stuk houden dat we momenteel 55 euro betaalden voor onze shake, en dat het dus een overstap naar een goedkopere shake zou zijn. (Voor die 5 cent, what's in a name..). Toen ik voorstelde dat een technieker alles van telenet hier mochten komen halen, en dat morgen dan die technieker alles terug zou komen installeren, kreeg ik het antwoord "maar dat is natuurlijk niet de bedoeling he meneer".
Maargoed, als Telenet het zo belachelijk blijft spelen, dan ik ook.
Dus nu is mijn uiteindelijke vraag.. Zou het volledig opzeggen van ons huidig Telenet-abbonement, en het opnieuw volledig aansluiten onverwachte kosten meebrengen?
PS: We zijn momenteel al dik 8 jaar klant van Telenet. (En neen, dat was bijlange niet de eerste keuze, maar hier zitten we echt ver van de Belgacom centrales. Dus veel keuze heb ik hier niet..)
Het gaat me hier niet om de 50 euro administratieve kost, het gaat me er om dat Telenet zich toch wel enorm belachelijk gedraagt om toch maar zo veel mogelijk winst te boeken. De service trekt op niets, en van klantvriendelijkheid hebben ze duidelijk ook echt nog nooit gehoord.
Dus als ze zo belachelijk willen doen: Bring it on zou ik zeggen! (Maar natuurlijk had ik toch graag jullie advies hierin gehad..

Alvast enorm bedankt!