Overstappen van Shake - Verdachte kosten
Hallo,
Momenteel zit ik hier op een Goldshake van 50 euro in de maand, en was ik graag overgestapt naar een FiberNet50 Shake van 54.95 in de maand.
Nu, wanneer ik probeer mijn shake om te zetten hiernaar wordt er mij ineens een administratieve kost van 50 euro aangerekend.
Ten eerste, zouden we deze normaal niet mogen krijgen omdat het een overstap naar een duurder abbonement betreft.
Ten tweede, als ik de huidige shake zou opzeggen, en daarna 'terug' klant zou worden door de FiberNet50 te nemen zou het zogezegd niets kosten.
Daarnet kreeg ik plots telefoon van Telenet, waar ik dus nogmaals de vraag stelde waar deze administratieve kost vandaan komt. Daar bleven ze voet bij stuk houden dat we momenteel 55 euro betaalden voor onze shake, en dat het dus een overstap naar een goedkopere shake zou zijn. (Voor die 5 cent, what's in a name..). Toen ik voorstelde dat een technieker alles van telenet hier mochten komen halen, en dat morgen dan die technieker alles terug zou komen installeren, kreeg ik het antwoord "maar dat is natuurlijk niet de bedoeling he meneer".
Maargoed, als Telenet het zo belachelijk blijft spelen, dan ik ook.
Dus nu is mijn uiteindelijke vraag.. Zou het volledig opzeggen van ons huidig Telenet-abbonement, en het opnieuw volledig aansluiten onverwachte kosten meebrengen?
PS: We zijn momenteel al dik 8 jaar klant van Telenet. (En neen, dat was bijlange niet de eerste keuze, maar hier zitten we echt ver van de Belgacom centrales. Dus veel keuze heb ik hier niet..)
Het gaat me hier niet om de 50 euro administratieve kost, het gaat me er om dat Telenet zich toch wel enorm belachelijk gedraagt om toch maar zo veel mogelijk winst te boeken. De service trekt op niets, en van klantvriendelijkheid hebben ze duidelijk ook echt nog nooit gehoord.
Dus als ze zo belachelijk willen doen: Bring it on zou ik zeggen! (Maar natuurlijk had ik toch graag jullie advies hierin gehad.. )
Alvast enorm bedankt!
Momenteel zit ik hier op een Goldshake van 50 euro in de maand, en was ik graag overgestapt naar een FiberNet50 Shake van 54.95 in de maand.
Nu, wanneer ik probeer mijn shake om te zetten hiernaar wordt er mij ineens een administratieve kost van 50 euro aangerekend.
Ten eerste, zouden we deze normaal niet mogen krijgen omdat het een overstap naar een duurder abbonement betreft.
Ten tweede, als ik de huidige shake zou opzeggen, en daarna 'terug' klant zou worden door de FiberNet50 te nemen zou het zogezegd niets kosten.
Daarnet kreeg ik plots telefoon van Telenet, waar ik dus nogmaals de vraag stelde waar deze administratieve kost vandaan komt. Daar bleven ze voet bij stuk houden dat we momenteel 55 euro betaalden voor onze shake, en dat het dus een overstap naar een goedkopere shake zou zijn. (Voor die 5 cent, what's in a name..). Toen ik voorstelde dat een technieker alles van telenet hier mochten komen halen, en dat morgen dan die technieker alles terug zou komen installeren, kreeg ik het antwoord "maar dat is natuurlijk niet de bedoeling he meneer".
Maargoed, als Telenet het zo belachelijk blijft spelen, dan ik ook.
Dus nu is mijn uiteindelijke vraag.. Zou het volledig opzeggen van ons huidig Telenet-abbonement, en het opnieuw volledig aansluiten onverwachte kosten meebrengen?
PS: We zijn momenteel al dik 8 jaar klant van Telenet. (En neen, dat was bijlange niet de eerste keuze, maar hier zitten we echt ver van de Belgacom centrales. Dus veel keuze heb ik hier niet..)
Het gaat me hier niet om de 50 euro administratieve kost, het gaat me er om dat Telenet zich toch wel enorm belachelijk gedraagt om toch maar zo veel mogelijk winst te boeken. De service trekt op niets, en van klantvriendelijkheid hebben ze duidelijk ook echt nog nooit gehoord.
Dus als ze zo belachelijk willen doen: Bring it on zou ik zeggen! (Maar natuurlijk had ik toch graag jullie advies hierin gehad.. )
Alvast enorm bedankt!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Opzeggen en opnieuw aanvragen op naam van je vrouw/vriendin/minares/... is ook een mogelijkheid
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Vraag eens om je door te verbinden met de kwaliteitsopvolging, krijg je daar de 50€ niet kwijtgescholden => opzeggen en aanvragen op een andere inwonende
(normaal gaan ze daar die 50€ kwijtschelden (natuurlijk niet bijvertellen dat je het terug gaat activeren))
(normaal gaan ze daar die 50€ kwijtschelden (natuurlijk niet bijvertellen dat je het terug gaat activeren))
Haha! Da's natuurlijk ook nog wel een geinige optie Krisken.
Maar kan je er dan van uit gaan dat er zeker geen extra kosten zijn? Ze adverteren nu wel met gratis installatie (ipv 75) en gratis activatie (ipv 50). Maar ik ben er toch niet helemaal gerust in dat het effectief 0 euro gaat kosten..
Het opzeggen is sowieso kosteloos als je al meer dan een jaar het huidige abonnement hebt veronderstel ik? (Wat hier zeker het geval is)
En q-tec, ook bedankt voor de tip! Als ik er morgen de tijd voor vind zal ik eens vragen me daar naar door te verbinden.
Maar kan je er dan van uit gaan dat er zeker geen extra kosten zijn? Ze adverteren nu wel met gratis installatie (ipv 75) en gratis activatie (ipv 50). Maar ik ben er toch niet helemaal gerust in dat het effectief 0 euro gaat kosten..
Het opzeggen is sowieso kosteloos als je al meer dan een jaar het huidige abonnement hebt veronderstel ik? (Wat hier zeker het geval is)
En q-tec, ook bedankt voor de tip! Als ik er morgen de tijd voor vind zal ik eens vragen me daar naar door te verbinden.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ben ik heel zeker van...ander persoon...andere naam...andere klant...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Als je alles opzegt (inclusief analoge TV), dan zal je terug TV moeten aansluiten. Waarschijnlijk zal je dit "50 EUR activatie" kosten om het "TV signaal terug te activeren" (hoewel dit analoge signaal nooit zal weg geweest zijn). In de shake tarieven is het TV signaal nooit inbegrepen.aproxx schreef:Haha! Da's natuurlijk ook nog wel een geinige optie Krisken.
Maar kan je er dan van uit gaan dat er zeker geen extra kosten zijn? Ze adverteren nu wel met gratis installatie (ipv 75) en gratis activatie (ipv 50).
* Je kan eventueel alléén de shake opzeggen (internet + telefoon) en TV behouden, maar dan kan je alleen de nieuwe shake nemen op dezelfde naam (naam van de TV abonnee) ...
Opzeggen + opnieuw aanvragen heeft misschien nog andere risico's: verlies telefoonnummer ? verlies mailbox ?? 30 dagen vooropzeg (= dubbele maand betalen ??)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Inderdaad, vragen je door te verbinden met de mensen van kwaliteitsopvolging/controle. Daarmee kunt ge praten en redeneren, en die gaan daar niet lastig over doen.q-tec schreef:Vraag eens om je door te verbinden met de kwaliteitsopvolging, krijg je daar de 50€ niet kwijtgescholden => opzeggen en aanvragen op een andere inwonende
(normaal gaan ze daar die 50€ kwijtschelden (natuurlijk niet bijvertellen dat je het terug gaat activeren))
Bij mijn schoonouders ook gehad. Die wouden totaalklant worden, ipv enkel TV&inet, maar met een lager internet abonnement. Eindresultaat was wel dat ze in totaal meer zouden betalen dan nu. Via kwaliteitscontrole ook die overstapskost kwijtgescholden gekregen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25
Laat je eens weten hoe het gegaan is?aproxx schreef:Haha! Da's natuurlijk ook nog wel een geinige optie Krisken.
Maar kan je er dan van uit gaan dat er zeker geen extra kosten zijn? Ze adverteren nu wel met gratis installatie (ipv 75) en gratis activatie (ipv 50). Maar ik ben er toch niet helemaal gerust in dat het effectief 0 euro gaat kosten..
Het opzeggen is sowieso kosteloos als je al meer dan een jaar het huidige abonnement hebt veronderstel ik? (Wat hier zeker het geval is)
En q-tec, ook bedankt voor de tip! Als ik er morgen de tijd voor vind zal ik eens vragen me daar naar door te verbinden.
Ik zit nl. in hetzelfde geval als jou. Het is eigenlijk nogal straf dat je voor iets dat 60 euro/jaar meer kost, ook nog eens 50 euro extra kosten moet betalen?
Sowieso vrees ik er voor dat, zelfs al zeggen ze aan de telefoon dat ze je die extra kost kwijtschelden, hij toch op de aanrekening komt te staan en dan kan de miserie beginnen natuurlijk: van rekening niet betalen, herinneringen krijgen en bewijzen dat iets dergelijks mondeling goed bevonden werd...
Of hoe wordt zoiets geregeld? Eerst een schriftelijke bevestiging van hen, voor je definitieve opdracht tot overschakeling en afspraak met technieker regelt (voor installatie van de nieuwe modem)?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
De laatste Goldshake die er was koste 55 €, dat noemde de Goldshake+ , want die had ik in januari ook en heb toen gratis/kosteloos (was maar tijdelijk) mogen overgaan naar de Fiber 40 shake+ bij de lancering van hun Fibernet product.
daarvoor had je mss wel een goldshake zonder die plus aan 50 € .... het verschil zat hem wss dat er een HDxlpack bij was bij de laatste Goldshake + en bij de eerste goldshake geen HD pack . ?
daarvoor had je mss wel een goldshake zonder die plus aan 50 € .... het verschil zat hem wss dat er een HDxlpack bij was bij de laatste Goldshake + en bij de eerste goldshake geen HD pack . ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
- Bedankt: 4 keer
Voor Fibernet heb je een nieuwe modem nodig. Verklaart ook deels de 50 euro.aproxx schreef:Momenteel zit ik hier op een Goldshake van 50 euro in de maand, en was ik graag overgestapt naar een FiberNet50 Shake van 54.95 in de maand.
Nu, wanneer ik probeer mijn shake om te zetten hiernaar wordt er mij ineens een administratieve kost van 50 euro aangerekend.
Laatst gewijzigd door philippe_d 29 jun 2011, 23:30, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: onnodige fullquote ingekort tot het essentiële
Reden: onnodige fullquote ingekort tot het essentiële
Dacht net ook de overstap te maken van Goldshake naar Fibernet shake omdat ze mij een week geleden aan telefoon gezegd hadden dat het volledig gratis was: geen admin kost, geen activatiekost, ook al moest er een technieker de modem vervangen.
Nu bel ik terug om een afspraak vast te leggen, ik vraag het nog na en vertellen ze mij dat er toch 50 euro wordt aangerekend; heb dan maar vriendelijk bedankt. Heb net nog 50 euro activatie neergelegd voor een nieuwe HD digicorder versie
Nu bel ik terug om een afspraak vast te leggen, ik vraag het nog na en vertellen ze mij dat er toch 50 euro wordt aangerekend; heb dan maar vriendelijk bedankt. Heb net nog 50 euro activatie neergelegd voor een nieuwe HD digicorder versie
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ben eveneens al enkele dagen aan het worstelen om een Fibernet Shake te bestellen (heb nog een oude pack), en ondanks dat de website van TN duidelijk aangeeft "Gratis installatie (inclusief draadloos internet) + Gratis activering" (zonder kleine lettertjes) blijft de wizard me opzadelen met 75 euro installatie kosten, alsook 50 euro activatie kosten.
Na telefonisch contact met de klantendienst gisterenavond verzekerde de persoon mij echter dat dit niet het geval zou zijn (en dat moet ik dan maar geloven ?), maar dat ik voor alle zekerheid best overdag nogmaals informeerde aangezien dan de nodige diensten aanwezig waren. Voor alle zekerheid daarnet dus nogmaals de wizard doorlopen (en nog steeds 125 euro kosten), wederom een telefoontje naar de klantendienst waar men wederom bevestigde (nadat de persoon contact had gehad met de achterliggende dienst) dat alles gratis zou zijn.
Aangezien ik geen akkoord ga geven op een wizard die me melding maakt van 125 euro extra kosten, stelde de persoon voor zelf de bestelling te plaatsen en bevestigde hij mij dat ik enkel de 54.95 euro zou moeten betalen (de installatie zou morgen reeds plaatsvinden, daar waar de wizard dit pas op 29 juli kon ?).
Daarna volgde nog mijn vraag of ik nu het nieuwste model HD Digicorder (DC-AD2100) zou krijgen... maar hierop begon men tegen te spartelen dat dit niet zeker was (stel je voor je koopt een nieuwe auto, en je krijgt het oude model nog ). Ook op m'n vraag voor een modem only begon men tegen te spartelen dat indien dit voor VPN ed. was dat het nu wel allemaal was in te stellen via Mijn Telenet. In ieder geval, ik heb hem zééér duidelijk gemaakt dat hij de bestelling meteen kon schrappen, en dat de technieker meteen retour kon indien hier niet aan voldaan zou zijn.
Het zal dus weer een spannende avond worden morgen...
Na telefonisch contact met de klantendienst gisterenavond verzekerde de persoon mij echter dat dit niet het geval zou zijn (en dat moet ik dan maar geloven ?), maar dat ik voor alle zekerheid best overdag nogmaals informeerde aangezien dan de nodige diensten aanwezig waren. Voor alle zekerheid daarnet dus nogmaals de wizard doorlopen (en nog steeds 125 euro kosten), wederom een telefoontje naar de klantendienst waar men wederom bevestigde (nadat de persoon contact had gehad met de achterliggende dienst) dat alles gratis zou zijn.
Aangezien ik geen akkoord ga geven op een wizard die me melding maakt van 125 euro extra kosten, stelde de persoon voor zelf de bestelling te plaatsen en bevestigde hij mij dat ik enkel de 54.95 euro zou moeten betalen (de installatie zou morgen reeds plaatsvinden, daar waar de wizard dit pas op 29 juli kon ?).
Daarna volgde nog mijn vraag of ik nu het nieuwste model HD Digicorder (DC-AD2100) zou krijgen... maar hierop begon men tegen te spartelen dat dit niet zeker was (stel je voor je koopt een nieuwe auto, en je krijgt het oude model nog ). Ook op m'n vraag voor een modem only begon men tegen te spartelen dat indien dit voor VPN ed. was dat het nu wel allemaal was in te stellen via Mijn Telenet. In ieder geval, ik heb hem zééér duidelijk gemaakt dat hij de bestelling meteen kon schrappen, en dat de technieker meteen retour kon indien hier niet aan voldaan zou zijn.
Het zal dus weer een spannende avond worden morgen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De ellende is reeds gestart... uit nieuwsgierigheid was ik even gaan kijken in Mijn Telenet... en daar bleek de afspraak te staan tussen 08:00 en 18:00, terwijl ik duidelijk had doorgegeven aan de vorige persoon tussen 17:00 en 20:00 uur (ik kon namelijk kiezen tussen 8-13, 13:30-18 en 17-20). Deze persoon kon het echter zonder problemen aanpassen en verzekerde me ook dat er geen extra kosten aan verbonden waren (vroeger moest je nochtans extra betalen voor de avond uren).
Bij m'n vraag over de opmerkingen bij de bestelling (DC-AD2100 en Modem only) vertelde hij me dat deze verdwenen waren omdat hij de bestaande afspraak had gedelete, echter hij zou deze opnieuw ingeven. Nogmaals heb ik duidelijk laten verstaan dat beide opmerkingen een vereiste waren...
Wederom bang afwachten dus...
Bij m'n vraag over de opmerkingen bij de bestelling (DC-AD2100 en Modem only) vertelde hij me dat deze verdwenen waren omdat hij de bestaande afspraak had gedelete, echter hij zou deze opnieuw ingeven. Nogmaals heb ik duidelijk laten verstaan dat beide opmerkingen een vereiste waren...
Wederom bang afwachten dus...
Een avondafspraak is niet meer betalend, al een hele tijd niet meer.
Voor de modem only kan je dit gewoon vragen aan de technieker, normaal gezien hebben ze deze steeds in stock.
Voor de ad 2100 weet ik niet hoe het zit, staat idtv mee in de afspraak of niet. Zoja, dan is de kans groot dat je je ad 2100 zal ontvangen
grtz
Tommeke
Voor de modem only kan je dit gewoon vragen aan de technieker, normaal gezien hebben ze deze steeds in stock.
Voor de ad 2100 weet ik niet hoe het zit, staat idtv mee in de afspraak of niet. Zoja, dan is de kans groot dat je je ad 2100 zal ontvangen
grtz
Tommeke
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Herkenbaar verhaal. Ik wou ook een aantal producten bundelen, omdat dit mij ongeveer €5-6 minder per maand kost, maar men ziet dit als een downgrade (internetsnelheid is krak hetzelfde, dus ik snap dat niet) en dus €50 activatiekosten. Toen ik opmerkte dat nieuwe klanten voor niets hoeven te betalen werd het even stil. Ik heb alles maar gelaten zoals het was, want binnen 10 maanden is de situatie misschien heel anders.
Ik ben al sinds 2005 klant bij Telenet en ligt het aan mij, dat hebberige begint me serieus de keel uit te hangen. Kosten voor dit, kosten voor dat. Ik zeg niet dat ik ga overstappen, maar ik ben het ernstig aan het overwegen (ook al omdat de administratieve fouten zich blijven opstapelen). Ik woon dan ook op 100 meter afstand van een hoofdcentrale van Belgacom, het zijn louter historische redenen dat ik geen DSL lijn heb.
Zo, dat is weer van mijn lever
Ik ben al sinds 2005 klant bij Telenet en ligt het aan mij, dat hebberige begint me serieus de keel uit te hangen. Kosten voor dit, kosten voor dat. Ik zeg niet dat ik ga overstappen, maar ik ben het ernstig aan het overwegen (ook al omdat de administratieve fouten zich blijven opstapelen). Ik woon dan ook op 100 meter afstand van een hoofdcentrale van Belgacom, het zijn louter historische redenen dat ik geen DSL lijn heb.
Zo, dat is weer van mijn lever
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
gratis installatie en activatie zijn enkel voor nieuwe klantenr2504 schreef:Ik ben eveneens al enkele dagen aan het worstelen om een Fibernet Shake te bestellen (heb nog een oude pack), en ondanks dat de website van TN duidelijk aangeeft "Gratis installatie (inclusief draadloos internet) + Gratis activering" (zonder kleine lettertjes) blijft de wizard me opzadelen met 75 euro installatie kosten, alsook 50 euro activatie kosten.
had een idtv aangevraagd met pack en gratis activatie en installatie (hadden ervoor gewoon kabel tv , internet is BCG)
kreeg ik een mail terug dat activatie steeds betalend was voor bestaande klanten , installatie gratis was geen probleem
belofte over de ad2100 was ook nergens op "papier" te krijgen
ben dan uiteindelijk een paar shops binnengestapt totdat ik er 1 had met een ad2100 , me dan "nieuwe" klant laten maken , activatie betaald en interactief maken zijn ze dan , zoals op papier uit center stond , gratis komen doen
edit : als ik naar de shop nu ga krijg ik steevast een (1) achter de gratis installatie en activatie , (1) staat voor : deze promotie geldt niet voor bestaande digitale tv-klanten
The eternal and true pessimist
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat staat nochtans NIET zo op de pagina http://telenet.be/1113/0/1/nl/thuis/sha ... fonie.html ... hier staat duidelijk aangegeven dat zowel installatie als activatie GRATIS is, en er is nergens een extra clausule voorzien dat dit aan bepaalde voorwaarden is onderworpen. Ik heb ondertussen ook van 4 (VIER) medewerkers van TN te horen gekregen dat alles zou gratis zijn... tweemaal iemand van de helpdesk, en tweemaal iemand van een achterliggende dienst.a3ke schreef:gratis installatie en activatie zijn enkel voor nieuwe klanten
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
verder in het bestelscherm staat van wel
en aangezien je al internet etc hebt vrees ik ervoor
topics genoeg waar "echte" gratis toch nog aangerekend worden en dan erna kwijtgescholden , in u geval ik zeg het , ik deed net eens een testje
fibernet alles erop en eraan zelfs full option , toch (1) naast gratis installatie en activatie wat dan was ; niet voor nieuwe klanten
en aangezien je al internet etc hebt vrees ik ervoor
topics genoeg waar "echte" gratis toch nog aangerekend worden en dan erna kwijtgescholden , in u geval ik zeg het , ik deed net eens een testje
fibernet alles erop en eraan zelfs full option , toch (1) naast gratis installatie en activatie wat dan was ; niet voor nieuwe klanten
The eternal and true pessimist
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben reeds klant bij Telenet voor digitale TV en zou willen uitbreiden naar internet en telefonie. Promo voorziet in gratis draadloos installatie t.w.v. 75 EUR en gratis activatie t.w.v. 50 EUR, doch in kleine letter "deze promotie geldt niet voor bestaande digitale tv-klanten".
Wat is daar nu de bedoeling van? Moet ik dus ook eerst de hele zooi opzeggen en dan als nieuwe klant herbeginnen op naam van een inwonende?
Wat is daar nu de bedoeling van? Moet ik dus ook eerst de hele zooi opzeggen en dan als nieuwe klant herbeginnen op naam van een inwonende?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die kleine lettertjes staan er NIET op http://telenet.be/1113/0/1/nl/thuis/sha ... fonie.htmlkris126 schreef:doch in kleine letter "deze promotie geldt niet voor bestaande digitale tv-klanten".
Een bedrijf is trouwens verplicht het product aan de geadverteerde voorwaarden te verkopen ! Op volgende link kan je de Nederlandse wetgeving vinden, maar in Belgie bestaat er voor zover ik weet iets gelijkaardigs.
Op basis daarvan neem je de telefoon en bel je hen.... en als vier verschillende personen mij ook dan nogmaals bevestigen dat het allemaal gratis is, wie ben ik dan om hen "leugenaars" te noemen. Ik heb alvast de nodige inspanningen gedaan om correct geinformeerd te worden.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het spelletje is dus begonnen... zonet de aankoopbevestiging ontvangen met... inderdaad een "activatiekost" !
Terug contact opgenomen met TN (ditmaal op hun 0800 nummer) waarbij ik uiteindelijk werd doorverbonden met hun administratieve dienst welke me kon bevestigen dat ALLE klanten steeds een activatiekost moeten betalen. Volgens de dame in kwestie moest ik maar verder gezocht hebben op de website waar dit zou staan.
Indien je echter verder gaat zie je dat er een sterretje staat (in tegenstelling tot de eerste pagina), echter als dit juist is zou ik niet genieten van de promotie, maar dan zou ik eveneens een installatiekost moeten betalen welke NIET op de aankoopbevestiging staat... maw. ook deze informatie is totaal niet correct en tegenstrijdig !
Ga je trouwens wederom verder met de bestelling dan staat er weer "Indien je een wijziging aanbrengt aan een product waar je reeds klant voor bent, wordt er geen activeringskost aangerekend." ? Aangezien ik voor alle producten (Digitale TV, Internet en Telefonie) reeds klant ben, gaat het hier dus over een wijziging... en zou er volgens TN dus geen activeringskost zijn !
Kortom... verwarring alom... maar als je dan niet meer kan betrouwen op VIER mensen van hun helpdesk (en achterliggende administratie) welke beschikken over je klantnummer en dus duidelijk weten wat je situatie is, dan kan ik dit enkel bedriegelijke praktijken noemen.
Een mail naar Duco is dan ook onderweg...
Terug contact opgenomen met TN (ditmaal op hun 0800 nummer) waarbij ik uiteindelijk werd doorverbonden met hun administratieve dienst welke me kon bevestigen dat ALLE klanten steeds een activatiekost moeten betalen. Volgens de dame in kwestie moest ik maar verder gezocht hebben op de website waar dit zou staan.
Indien je echter verder gaat zie je dat er een sterretje staat (in tegenstelling tot de eerste pagina), echter als dit juist is zou ik niet genieten van de promotie, maar dan zou ik eveneens een installatiekost moeten betalen welke NIET op de aankoopbevestiging staat... maw. ook deze informatie is totaal niet correct en tegenstrijdig !
Ga je trouwens wederom verder met de bestelling dan staat er weer "Indien je een wijziging aanbrengt aan een product waar je reeds klant voor bent, wordt er geen activeringskost aangerekend." ? Aangezien ik voor alle producten (Digitale TV, Internet en Telefonie) reeds klant ben, gaat het hier dus over een wijziging... en zou er volgens TN dus geen activeringskost zijn !
Kortom... verwarring alom... maar als je dan niet meer kan betrouwen op VIER mensen van hun helpdesk (en achterliggende administratie) welke beschikken over je klantnummer en dus duidelijk weten wat je situatie is, dan kan ik dit enkel bedriegelijke praktijken noemen.
Een mail naar Duco is dan ook onderweg...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het gaat mij niet om winst... op zich zal ik ook geen boterham minder eten wanneer ik die 50 euro moet betalen. Het gaat er mij gewoon om dat de website geen extra voorwaarden vermeld (wel op andere pagina's, maar ook die informatie is tegenstrijdig), en dat VIER verschillende personen aangeven dat er geen installatie of activatiekost is.lucdec schreef:Tel uit je winst...
Indien het alsnog (on)bewuste verspreiding is van foutieve informatie moet TN maar zo eerlijk zijn om dit toe te geven, en kan men het voor volgende bestellingen aanpassen en meteen het personeel een deftige opleiding geven. In ieder geval zal ik het hierbij niet laten
PS. Ik heb onlangs een fototoestel gekocht bij Grobet in Antwerpen, éénmaal aan de kassa kreeg ik ook een andere prijs dan ik gezien had op de website. De persoon heeft toen netjes met mij de website gecontroleerd, en vertelde me dat het raar was maar was zo eerlijk het toestel alsnog te verkopen aan de vermelde prijs. Zo zie je maar dat er bedrijven zijn die wel correct handelen.
En heeft ondertussen z'n effect al gehad... alléén spijtig dat het op die manier moet gaan natuurlijk.r2504 schreef:Een mail naar Duco is dan ook onderweg...
Blijkbaar moet ik nog wel bidden dat ik een nieuw model HD Digicorder zal krijgen (maar dat zijn zorgen voor later).
En bij deze is de installatie in orde... inclusief een DC-AD2100 (volgens de technieker hebben ze trouwens alle oude modellen moeten inleveren en plaatst men deze niet meer).
Mod edit: triple post samengevoegd
Nieuw model HD digicorder krijg je niet (gratis) als je al bestaande klant bent, zelfs niet als je overstapt naar een hoger abonnement. Ik heb thuis 1 oude HD digicover, 1 HD digibox en ik wou upgraden van Goldshake naar Fibernet Shake en 2 nieuwe HD digicorder toestellen in het abonnement voegen.
Totale kostprijs: 150 euro (50 activatiekost voor abo + 2x 50 voor de nieuwe toestellen). Heb dan maar vriendelijk bedankt. Ben ook verteld geweest dat de abo activatiekost gratis was maar dan toen ik terugbelde het ineens 50 euro was..
Totale kostprijs: 150 euro (50 activatiekost voor abo + 2x 50 voor de nieuwe toestellen). Heb dan maar vriendelijk bedankt. Ben ook verteld geweest dat de abo activatiekost gratis was maar dan toen ik terugbelde het ineens 50 euro was..
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik was eigenlijk naar hetzelfde aan 't kijken. Er ligt nu een Funky shake (comfortnet XL + digitale TV). Ik zou gewoon willen mee verhuizen naar de nieuwe abonnementen, in mijn geval zou dit dan een Fibertnet shake worden. Maar als ik het hier allemaal zo hoor hoeveel moeite het is om het omgeschakeld te krijgen. En ik zou liefst ook de 50 euro administratiekosten vermijden. Op zich is 't niet zo een probleem, maar het is van geen kanten duidelijk wat je al dan niet zal moeten betalen. Spijtig dat ik niet weg kan bij telenet omwille van mijn werkgever (verplicht Telenet als je 't terugbetaald wil), anders zat ik al lang op een ander...
'k Denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk en ga afwachten tot r2504 zijn avonturen afgerond heeft
'k Denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk en ga afwachten tot r2504 zijn avonturen afgerond heeft
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een hoger abonnement bestaat niet, of heeft niets met TV te maken... normaal dus dat men dan bestaande decoders niet vervangt (voor mij was het dus effectief een nieuwe decoder).Ravelord schreef:Nieuw model HD digicorder krijg je niet (gratis) als je al bestaande klant bent, zelfs niet als je overstapt naar een hoger abonnement.
Als dit additionele toestellen zijn dan zou ik hier toch verwachten (en eisen) dat het nieuwe modellen zouden zijn. Gezien de techniekers blijkbaar ook geen oude toestellen meer mee hebben lijkt de kans me ook klein dat je een oud toestel zou krijgen (de oude stock van de techniekers gaat men volgens mij gebruiken voor die met een defecte decoder).Ravelord schreef:en 2 nieuwe HD digicorder toestellen in het abonnement voegen.
Tja, je kan zelfs op verschillende plaatsen op hun website vinden dat het gratis is... kwestie dus van voor je rechten op te komen als consument (alléén droevig dat het zo moet... afwachten of je eerstdaags dus correcties zal zien op de pagina's).Ravelord schreef:Ben ook verteld geweest dat de abo activatiekost gratis was maar dan toen ik terugbelde het ineens 50 euro was..
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dat is omwille van de 14 dagen (of was het 7 dagen?) bedenktijd voor alle online bestellingen (die in principe via telefoon ook zouden moeten gelden). Ze lappen er standaard x aantal dagen bij voor het geval je je zou bedenken. Dan haalt het hun planning niet overhoop.r2504 schreef:(de installatie zou morgen reeds plaatsvinden, daar waar de wizard dit pas op 29 juli kon ?).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lol... de pagina is aangepast (bevat nu promovoorwaarden).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En de pagina is wederom aangepast (straks hebben we dagelijks een nieuwe versie)...
Nu moet je dus weer nieuwe internet klant zijn, daar waar het gisteren nog nieuwe digitale TV klant was
Als dit maar goed gaat op hun helpdesk... ik kan me de antwoorden al inbeelden.
Het grappige is dat ik nog steeds een pagina weet die aangeeft dat de activatie kost VOLLEDIG gratis is
Promotie: gratis installatie & online voordeel: € 20 korting op de activering
Dit aanbod is geldig
- t.e.m. 31/07/2011
- voor nieuwe internetklanten
- bij een online bestelling van Telenet Internet
- bij een jaarovereenkomst
- als je nog geen Internet hebt, installeren we draadloos internet
Nu moet je dus weer nieuwe internet klant zijn, daar waar het gisteren nog nieuwe digitale TV klant was
Als dit maar goed gaat op hun helpdesk... ik kan me de antwoorden al inbeelden.
Het grappige is dat ik nog steeds een pagina weet die aangeeft dat de activatie kost VOLLEDIG gratis is
Nog (even) een late update!
Deze voormiddag heb ik uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt (omdat het me niet echt meer lukte om toe te komen met mijn 50GB), en maar rechtstreeks een mailtje verstuurd naar Sickinge Duco over mijn ongenoegen wat te lezen is in de startpost. Nog geen 2 uur later had ik al een persoonlijk mail van hem teruggekregen, met de vermelding dat hij het ook niet vond kunnen dat ik hiervoor 50 euro werd aangerekend, en dat ze het gingen aanpakken. Nog eens een kleine 4 uur later kreeg ik een opgelucht telefoontje van de klantendienst om me te zeggen dat ze me volledig gratis gaan overzetten van shake! (Mét schriftelijke bevestiging)
Dus op een kleine 6 uur tijd is het hele probleem opgelost, wat nooooit of nooit gelukt zou geweest zijn via de klantendienst zoals ik vroeger al geprobeerd had.
EN ze hadden me gezegd dat ze dit probleem helemaal opnieuw gaan bekijken. Zodat wellicht binnen korte tijd iedereen met een gelijkaardig probleem geen administratieve kost hoeft te betalen!
Deze voormiddag heb ik uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt (omdat het me niet echt meer lukte om toe te komen met mijn 50GB), en maar rechtstreeks een mailtje verstuurd naar Sickinge Duco over mijn ongenoegen wat te lezen is in de startpost. Nog geen 2 uur later had ik al een persoonlijk mail van hem teruggekregen, met de vermelding dat hij het ook niet vond kunnen dat ik hiervoor 50 euro werd aangerekend, en dat ze het gingen aanpakken. Nog eens een kleine 4 uur later kreeg ik een opgelucht telefoontje van de klantendienst om me te zeggen dat ze me volledig gratis gaan overzetten van shake! (Mét schriftelijke bevestiging)
Dus op een kleine 6 uur tijd is het hele probleem opgelost, wat nooooit of nooit gelukt zou geweest zijn via de klantendienst zoals ik vroeger al geprobeerd had.
EN ze hadden me gezegd dat ze dit probleem helemaal opnieuw gaan bekijken. Zodat wellicht binnen korte tijd iedereen met een gelijkaardig probleem geen administratieve kost hoeft te betalen!