TheLoveDoctor schreef:Thank you, come again(zoals apu in de nightshop dat zegt haha)
Apu heeft geen nightshop

ciao
stephan
TheLoveDoctor schreef:Thank you, come again(zoals apu in de nightshop dat zegt haha)
Asansi schreef:eurhm![]()
Bedoel je hier nu eenders welk .be domein mee? Waarom zou een .be domein impliciet betekenen dat je host voor derden?
molio schreef:Mischien zou één van de politieke partijen zich daar is moeten me moeien en er voor zorgen da we is deftig internet krijgen, dan zou'k tenminste weten op wie'k moet stemmen binnen een maand.
Anonymous schreef:Adsl2fit kan mij de boom in, ben ik over een maand nog altijd geblokkeerd, zullen ze het wel merken aan de factuur. Ik betaal niks meer. Niks geleverd, niks betalen, die rotcriminelen daar.
byter schreef:Anonymous schreef:Adsl2fit kan mij de boom in, ben ik over een maand nog altijd geblokkeerd, zullen ze het wel merken aan de factuur. Ik betaal niks meer. Niks geleverd, niks betalen, die rotcriminelen daar.
Lees de Algemene Voorwaarden; die zijn niet in je voordeel !
pluppie schreef:Reden tot verbreking van contract:
Er is niet voldaan aan:
Artikel 5: WebVisie bvba stelt twee niveaus van bijstand ter beschikking van zijn abonnees:
1. on-line 24 uur op 24 en 7 dagen op 7, rechtstreeks vanaf de computer van de abonnee;
2. een telefonische supportdienst, op weekdagen van 10.00u tot 12.00u en van 14.00u tot 17.00u. Deze
dienstverlening is beperkt tot technische en commerciële bijstand en meer in het bijzonder tot problemen
verbonden aan de installatie, de aansluiting en de configuratie van de browsersoftware.
pluppie schreef:Artikel 11: Een geval van overmacht leidt tot het opschorten van de verplichtingen die voortspruiten uit onderhavige overeenkomst en dit voor de hele duur van de situatie van overmacht. Indien de toestand van overmacht
evenwel langer aanhoudt dan 30 opeenvolgende dagen, resulteert dit in een recht tot opzegging van rechtswege van deze overeenkomst in hoofde van de ene of andere partij, acht dagen na het versturen van een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarbij kennisgegeven wordt van deze beslissing.
Koppel dit aan artikel 8.2: Met overmacht worden gelijkgesteld onvoorziene omstandigheden met betrekking tot personen en/of
materiaal waarvan de partijen zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedienen of plegen te bedienen, welke van die aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst daardoor onmogelijk, dan wel dermate bezwaard en/of onevenredig kostbaar wordt dat prompte naleving van de overeenkomst in redelijkheid
niet van de andere partij kan worden gevergd.
Worden daarom als overmacht beschouwd, zonder dat deze lijst evenwel beperkend is, stakingen, bedrijfsblokkades, epidemies, contractbreuk of voorraadtekort door leveranciers van WebVisie bvba, natuurrampen en wettelijke of administratieve beperkingen.
Lees hier vooral het onderlijnde. Iedereen heeft een official statement gekregen, waarbij ze erkennen dat er hinder is geweest bij het internetgebuik. Aangezien ze ook melden dat ze geprobeerd hebben alles in hun macht te gebruiken, wijst dit op overmacht. Verder melden ze nog dat ze extra bandbreedte hebben gekocht (voorraadtekort).
pluppie schreef:Voor diegenen die zijn afgesloten wegens illegale handelingen op hun netwerk:
Artikel 14:
Indien een van de partijen bij onderhavige overeenkomst in gebreke blijft bij het nakomen van zijn verplichtingen en zij in die toestand geen verandering brengt, kan de andere partij één maand na het verzenden van een ingebrekestelling, onderhavige overeenkomst per aangetekende brief ontbinden.
Bovendien behoudt WebVisie bvba zich het recht voor onderhavige overeenkomst op te zeggen, zonder
opzegtermijn noch schadeloosstelling, indien de abonnee een of meer van de clausules uit deze overeenkomst niet naleeft en in het bijzonder: lees dit maar verder.
Het vaststellen door WebVisie bvba van een van bovenstaande gevallen houdt de onmiddellijke onderbreking in van de toegang tot de dienstverlening.
pluppie schreef:Koppel dit aan punt 18 van de ADSL voorwaarden:
18. WebVisie bvba kan niet aansprakelijk worden gesteld voor inbreuken die derden of de Klant plegen. Indien de Klant of een persoon die de door de Klant ingetekende Dienst gebruikt, op enige wijze inbreuk zou plegen tegen de bovenstaande voorschriften, heeft WebVisie bvba het recht de levering van de ADSL dienst zonder verwijl en zonder voorafgaande ingebrekestelling te schorsen en het contract te beëindigen ten nadele van de Klant.
pluppie schreef:Artikel 11 uit de Specifieke voorwaarden ADSL dienstverlening zegt:
Artikel 11: uitdrukkelijk ontbindend beding
In geval van niet betaling door de Klant op één enkele vervaldag of niet-naleving van enig andere contractuele verplichting; indien de Klant zich in staat van faillissement of staking van betaling bevindt of zijn krediet aan het wankelen is gebracht; in geval van vereffening of ontbinding van de vennootschap van de Klant; in geval van onvermogen van de Klant; indien de Klant een uitstel vraagt aan één of meerdere van zijn schuldeisers; indien er op het geheel of een deel van de goederen van de Klant beslag wordt gelegd op verzoek van een schuldeiser of in geval van andere uitvoerende of bewarende maatregelen ten aanzien van de goederen van de Klant; in geval van bewijs of ernstige verdenkingen van fraude door de Klant ; in geval van abnormale stijgingen van de verbruikskosten van de Klant; in geval van order of bevel van administratieve of rechterlijke macht; in geval de Klant weigert de gevraagde inlichtingen te verstrekken of in geval de Klant onjuiste en/of valse inlichtingen heeft verstrekt, is WebVisie bvba,
onverminderd haar recht op schadevergoeding, gerechtigd, naar haar goeddunken, ofwel de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, ofwel de overeenkomst van rechtswege te ontbinden door de loutere verzending van een per post aangetekende brief.
Dit vertaald in het Nederlands: Indien A2F jouw account schorst maar nog geen aangetekende zending heeft geplaatst, is dit een opschorting van overeenkomst. Tijdens deze periode moet de klant dus geen facturen betalen (de overeenkomst is voor bepaalde duur geschorst). Indien er een aangetekende zending van A2F is betreffende de ontbinding van de overeenkomst, ben je enkel verplicht de facturen te betalen voor de reeds verkregen dienstverlening, en dus niet de nog lopende maanden dienstverlening.
Indien A2F je voor 1 maand heeft geschorst, kan je hen met een aangetekende zending op de hoogte brengen van de schorsing, waarbij je meldt dat zij in gebreke blijven bij het nakomen van hun verplichtingen en zij in die toestand geen verandering brengen.
pluppie schreef:Zetten ze je onder druk met de 40Gb limiet, kan je artikel 17 inroepen:
Wijziging:
De algemene voorwaarden online hebben voorrang op de gedrukte versie ervan. Beide partijen komen overeen dat WebVisie bvba, van rechtswege zijn dienstverlening kan wijzigen, zonder andere formaliteit dan het aanbrengen van de wijzigingen in de algemene voorwaarden online en de abonnee op de hoogte te brengen van de wijzigingen via e-mail. In dat geval kan de abonnee, in afwijking van artikel 12 van deze overeenkomst, de overeenkomst beëindigen, binnen een termijn van dertig dagen, te rekenen vanaf het in werking treden van deze wijzigingen.
Dus: doen zij een wijziging op je huidig contract en melden zij dit via een TT of via een schriftelijk bewijs, kan je vanaf dat moment tot 30 dagen een aangetekende zending versturen waarbij je meldt dat de overeenkomst wenst te beëindigen wegens een wijziging in de dienstverlening en abonnementsvoorwaarden.
pluppie schreef:Indien je kan aantonen dat aan één voorwaarde niet voldaan is, is dat een reden tot ontbinding van het contract voor de klant. Je moet dit wel altijd doen met een aangetekende zending.
Verder ben je niet verplicht de abonnementsgelden verder te betalen bij een schorsing of ontbinding. De schadeloosstelling die genoemd wordt, heeft wettelijk gezien enkel betrekking indien door A2F kan worden aangetoond dat ze meer kosten hadden dan ze je op dat moment gefactureerd hebben.
pluppie schreef:Ik zal één van de komende dagen alles nog eens beter uitpluizen, maar dit is tot nogtoe wat ik (en mijn vriendin) gevonden hebben.
Volgende week stuur ik alvast een ingebrekestelling, benieuwd wat hun reactie is: rechtzetting (en dus terug geconnecteerd) of ontbinding. Vegen ze er 30 dagen hun voeten aan, hebben ze een ontbinding langs mijnertwege.
saxgod schreef:
Vooral die official statement is bewijs, maar toch is dit enkel geldig vanaf dat dit 30 "opeenvolgende" dagen duurt, jij kan dit niet bewijzen en in de official statement staat geen preciese duur vermeld. Ook zijn er dagen bij dat je wel enkele uren fatsoenlijk kon surfen, waardoor ze niet meer opeenvolgend zijn.
saxgod schreef:Wat hier onderlijnt staat, betekend in het nederlands:
Webvisie mag u afsluiten, zonder u daarvan op voorhand op de hoogte te brengen, en JIJ kan geen schadevergoeding krijgen.
Hier staat dus NIET dat je geen schadevergoeding aan hun moet betalen, maar dat zij er geen aan jou zullen betalen.
pluppie schreef: zonder voorafgaande ingebrekestelling te schorsen en het contract te beëindigen ten nadele van de Klant.
saxgod schreef:"Ten nadele van de klant"
saxgod schreef:
Sorry maar ik lees iets anders in het bovenstaande. Ik lees daarin dat webvisie in het geval dat jij niet KAN betalen vanwege een of andere financiele moeilijkheid, ze het recht hebben om toch hun schuld op te eisen, maar ook kunnen kiezen om de schuld kwijt te schelden.
saxgod schreef:Fout, ze wijzigen niets aan je contract zolang je niet tekent. Als je niet tekent, blijft je oud contract geldig, en heb jij dit contract dus niet nageleeft. Webvisie heeft dan het recht om een boete & schadevergoeding te stellen, zonder een dienst aan jou te leveren wegens contractbreuk.
Pas wanneer je tekent wijzigt je contract, maar jou handtekening geeft aan dat je akkoord gaat met deze wijziging, en dus niet gekozen hebt om er tussenuit te knijpen, wat trouwens ook niet ging want ze wijzigen je contract pas 'NA' je handtekening. -> catch twenty two
pluppie schreef:Indien je kan aantonen dat aan één voorwaarde niet voldaan is, is dat een reden tot ontbinding van het contract voor de klant. Je moet dit wel altijd doen met een aangetekende zending.
Verder ben je niet verplicht de abonnementsgelden verder te betalen bij een schorsing of ontbinding. De schadeloosstelling die genoemd wordt, heeft wettelijk gezien enkel betrekking indien door A2F kan worden aangetoond dat ze meer kosten hadden dan ze je op dat moment gefactureerd hebben.
saxgod schreef:Ben ik toch niet zo zeker van. Contractbreuk. Zij hebben het recht om het contract te schorsen ten nadele van de klant, jij hebt geen recht om het contract niet na te leven ten nadele van hun. Zij kunnen dus wanneer jij het contract niet nakomt, het contract opschorten, maar toch het resterende totaalbedrag van het contract (minimum 1 jaar, gespreid over 12 maanden) als schadevergoeding opeisen, en zelfs een boete en zodien nodig de gerechtskosten en kosten van deurwaarders, etc...
Anonymous schreef:Mooi uitgelegd
Ik wacht reeds sinds eind 2003 op een antwoord van ADS2Fit op aangetekend schrijven wegens beeindiging contract , zelfs schrijven van een raadsman wordt niet beantwoord
Waar zijn we dan mee bezig?
Hopelijk is iedereen dan zo verstandig als het lopende jaar ten einde is zelfs zijn conclusies te trekken
Al de rest is hier gewoon heen en weer geschrijf maar lost niks op
Anonymous schreef:Ik heb ook geen adslsignaal meer van hen en ontvang sinds april ook geen facturen meer
Voorgaande drie facturen werden ook door mijn raadsman geprotesteert op basis van het niet reageren op aangetekend schrijven zoals jij aanhaalde
Het enige waar hij nu nog op wacht is een officieel document van hen dat het contract als onbestaande wordt beschouwd
Dat blijkt het gebruikelijke woord te zijn dat raadslieden in zulke omstandigheden gebruiken
Anonymous schreef:Dit is de lachwekkendste discussie die ik ooit gezien heb...
Ja meneer de Rechter, ik doe illegale dingen, maar daar gaat het nu niet om want iedereen doet het en dan zal't wel mogen zeker? Het gaat'm er over dat ze mij afsluiten en mij mijn recht afnemen om illegale dingen te doen...
Schone uitleg zenne... best misschien eens nadenken vooraleer je zo'n onzinnige praat begint uit te kramen...
Maar ja, we kankeren weer zeker?
Anonymous schreef:Dit is de lachwekkendste discussie die ik ooit gezien heb...
Ja meneer de Rechter, ik doe illegale dingen, maar daar gaat het nu niet om want iedereen doet het en dan zal't wel mogen zeker? Het gaat'm er over dat ze mij afsluiten en mij mijn recht afnemen om illegale dingen te doen...
Schone uitleg zenne... best misschien eens nadenken vooraleer je zo'n onzinnige praat begint uit te kramen...
Maar ja, we kankeren weer zeker?
svb schreef:Niet te vergeten dat je iets illegaals hebt gedaan .. en volgens het contract mag dat niet he! Dus eigenlijk kunnen ze je gewoon afsluiten en laten betalen, ben blij dat ze je nog een contract aanbieden