voip activatie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
luisa81
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 17:13

Ik heb nu sinds een week vdsl van edpnet , werkt prima , geen klachten , echter had ik ook voip besteld welke vandaag ( 21.06.2011 ) zou worden geactiveerd om 12.00 AM ( deze middag dus ), echter tot op heden nog niks ! Via de live wel wat info bekomen ( Ksenia: ik zie al een e-mail met bevestiging van onze Provisioning afdeling, maar VoIP staat nog niet administratief actief in ons systeem ).

Heeft iemand enig idee hoe lang zon activatie kan duren? Tot nu toe kan ik nog steeds niet bellen via voip :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier hetzelfde, toevallig ook vandaag.
Op de Bbox2: Registration status : Error.
Ik wacht even tot morgen en dan log ik een ticketje.
luisa81
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 17:13

@ RobinW : in uw dashboard bij edpnet staat het bij u ook nog niet op geactiveerd ? Had reeds een ticket aangemaakt echter zonder succes dus , morgen maar even bellen !
luisa81
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 17:13

Net bericht gehad dat het is opgeleverd! Klasse !
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kan jij al bellen? Bij mij staat de status online nu ook op groen. Ik krijg een kiestoon maar na 5 sec biep biep biep.
Ook opnieuw error op de Bbox en in de Sip Call History dit:

Code: Selecteer alles

Call log
Tue Jun 21 20:58:06 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:58:24 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:58:43 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:59:35 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 21:10:51 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Heb je je instellingen op 'My EDP-net' wel goed ingesteld?

Afbeelding
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
luisa81
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 17:13

Heb je het modem bij in gebruikname wel eerst gereset naar de fabrieksinstellingen ? Wat ook kan helpen is poort 5080 ipv 5060 te gebruiken.

Probeer anders eerst even te testen met x-lite !

Als je internet connectie zelf stabiel is zou het gewoon moeten werken , anders even naar de sync kijken !

Succes !
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

'Oproepen naar mobiele nummers' staat aan, ja.
Moet de modem teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen? Ik heb gewoon voip.belgacom.be veranderd naar voip.edpnet.be, mijn login ingevuld bij Line 0 en een harde reset gedaan. Als ik thuis ben eens screenshots pakken.
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Opgelost: moest voor No IP Adress kiezen onder Network Interfaces zoals hier beschreven staat. :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”