Aldi Talk verval telefoonnummer na een maand geen belwaarde

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb een Aldi Talk Startset aangekocht, en na de algemene voorwaarden te hebben doorgelezen vond ik deze onrustwekkende bepaling:
Aldi Talk Algemene Voorwaarden schreef: 4.3. Oproepnummer
[...]
In het geval van Voorafbetaalde belwaarde, en tenzij anders werd overeengekomen in Bijzondere voorwaarden, aanvaardt de Klant (i) dat het oproepnummer definitief verloren gaat indien de belwaarde op de SIM-kaart gedurende meer dan één (1) maand op nul (0) heeft gestaan, te rekenen vanaf het ogenblik waarop de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde is vervallen en (ii) dat de Voorafbetaalde belwaarde geldig blijft voor een periode van maximaal twaalf (12) maanden volgend op de laatste aankoop van belwaarde (eerste aankoop of herlading). Na die periode vervalt de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde.
[...]
Ter vergelijking, bij Base en Simyo is de regeling als volgt bettrefende het vervallen van oproepnummers:
KPN Group Belgium Algemene Voorwaarden schreef: B.2.2. Oproepnummer
[...]
In het geval van Voorafbetaalde belwaarde, en tenzij anders werd overeengekomen
in Bijzondere voorwaarden, aanvaardt de Klant :
• enerzijds dat de Voorafbetaalde belwaarde geldig blijft voor een periode van twaalf
(12) maanden volgend op de aankoop van de belwaarde ;
• anderzijds dat KPNGB het recht heeft om op elk ogenblik een oproepnummer terug
te nemen (met als gevolg dat het oproepnummer defnitief verloren gaat voor de
Klant) indien de Klant gedurende de twaalf (12) maanden volgend op de aanschaffng
van de simkaart of op de laatste aankoop van Voorafbetaalde belwaarde voor die
simkaart, geen belwaarde heeft herladen.

[...]
Bij Mobile Vikings, een van de populairdere providers op dit forum:
Mobile Vikings Algemene Voorwaarden schreef: Article 1: Definitions
Services All the services concerning mobile telephony, mobile internet - and mobile data services offered by CITY LIVE, consisting of providing access to the network to the Customers via a SIM card based on reloadable prepaid call credit.

Article 4: Telephone number
4.1 Each SIM card corresponds to a unique telephone number. This number is and remains property of CITY LIVE, except in the case of Number Transfer. The customer does not have the right to demand or keep a specific telephone number, except in the case of a Number Transfer. The Customer is not entitled to change his telephone number. The Customer looses the right to use his telephone number in case of Deactivation, except in the case of Number Transfer.

Article 7: Deactivation and suspension of the Services
7.1 CITY LIVE has the right to deactivate, unilaterally and without entitlement to reimbursement, the SIM card when the Customer has does not use the Services during a consecutative period of 3 months. The Customer receives a SMS message of Deactivation. The remaining prepaid call credit corresponding to the SIM card is lost and the Customer will not be refunded for this.
Tenslotte bij Carrefour Mobile dan, die gelijkaardige prijzen aanbiedt als Aldi Talk (1 eurocent duurder per bericht en voor de minuutprijs voor oproepen, geen voordeelbundels, wel voordelen bij opladen van grotere bedragen):
Carrefour Mobile Algemene Voorwaarden schreef: 3. Prestaties, verplichtingen en aansprakelijkheid van Carrefour
3.2. Telefoonnummer
3.2.3. De Klant aanvaardt dat hij het gsm-nummer en/of de Belwaarde definitief verliest indien hij zich niet houdt aan de voorwaarden opgesteld door Carrefour. Deze specifieke voorwaarden worden aan de Klant meegedeeld via het internetadres http://www.carrefour.eu/mobile, via SMS of via andere communicatietechnieken. CARREFOUR behoudt zich met name het recht voor om het Contract te beëindigen als het gsmnummer gedurende 6 maanden na het laatste betaalde uitgaande gesprek of sms-bericht niet wordt gebruikt (onder gebruik wordt begrepen bellen of een sms versturen). De Klant wordt geacht met deze specifieke voorwaarden te hebben ingestemd doordat hij een Starter Kit of een Herlading heeft gekocht.
3.2.4. In het geval dat het Contract wordt beëindigd ingevolge artikel 3.2.3 hierboven, wordt de Klant via twee sms-berichten (het eerste één maand voor het einde van het Contract en het tweede één week voor het einde van het Contract) op de hoogte gebracht van de mogelijkheid om zijn gsm-nummer te behouden in het kader van de overdraagbaarheid van mobiele nummers (MNP) door binnen deze termijn te doen wat nodig is. Zo niet, dan verliest de Klant definitief zijn nummer.
Bij Mobile Vikings en Carrefour Mobile brengen ze je op de hoogte dat je oproepnummer binnenkort vervalt. Ik heb geen idee of dat bij de andere providers ook zo is, maar het is alleszins niet vastgelegd in hun algemene voorwaarden (of ik heb erover gekeken).

Deze regeling, samen met het feit dat je gebonden bent aan de openingsuren van de Aldi winkels om te kunnen herladen, zorgen er voor dat ik toch bang ga krijgen om ooit mijn telefoonnummer te verliezen en ik overweeg dan ook sterk om opnieuw over te schakelen naar het (voor mij) iets duurdere Carrefour Mobile. Misschien dat contact opnemen met Aldi Talk iets kan opleveren, maar ik vrees dat er toch een groot aantal klanten zal moeten dreigen te vertrekken eer ze hun algemene voorwaarden zullen overwegen aan te passen.

Een gewaarschuwd man...


Edit: Mobile Vikings toegevoegd.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik vind de "nadelen" die je hier opsomt toch geen groot probleem hoor.

Wanneer staat je belwaarde een hele maand op 0? Bij mij ieder geval nog nooit.
En je bent inderdaad "gebonden" aan de openingsuren, maar als dit écht een probleem zou zijn, dan koop je toch gewoon enkele kaarten, en als je merkt dat je bv. onder de 15euro zakt, dan koop je er weer enkele...

Nu ja, ik ben zelf een tevreden Mobile Viking, maar moest ik niet zoveel sms'en zou ik zéker aldi talk nemen, gezien de superlage tarieven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De kans is trouwens groot dat je op enkele cent blijft hangen uiteindelijk.
Om écht aan 0 te geraken... lijkt me moeilijk.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Onder de noemer "Schoenmaker blijf bij je leest" moet je bij aldi zijn voor uw inkopen, niet voor telecom dingen waar de lieve dames aan de kassa's toch geen kaas van gegeten hebben.

Daarnaast lijkt het me wel logisch dat die nummers na x-aantal nummers vervallen (om die bvb ergens anders terug in omloop te brengen). Wanneer je je een gsm abonnement opzegt, verlies je tenslotte ook dat nummer.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ter info: als je wil kan je je nummer behouden als je je gsmabo opzegt. Eerst bij je huidige mobiele operator laten switchen naar prepaid, dan porteren naar andere operator, dan contract aangetekend opzeggen. Zo ben je zeker dat je je nummer houdt.

Persoonlijk vind ik het ook twijfelachtig om in den Aldi belwaarde te kopen, aangezien de ondersteuning een heel pak minder is en de kans op onbeantwoorde/aanslepende vragen/problemen iets groter is volgens mij. Maar als je goedkoop wil bellen en eenmaal alles vlot verloopt, en je tijdens de openingsuren de herlaadkaartjes kan gaan kopen is het een leuk product :')
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Voor ondersteuning hoef je helemaal niet bij Aldi of de kassiersters van Aldi te zijn, die loopt probleemloos via de helpdesk van MedionMobile.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

2Flip schreef:Ik vind de "nadelen" die je hier opsomt toch geen groot probleem hoor.

Wanneer staat je belwaarde een hele maand op 0? Bij mij ieder geval nog nooit.
En je bent inderdaad "gebonden" aan de openingsuren, maar als dit écht een probleem zou zijn, dan koop je toch gewoon enkele kaarten, en als je merkt dat je bv. onder de 15euro zakt, dan koop je er weer enkele...

Nu ja, ik ben zelf een tevreden Mobile Viking, maar moest ik niet zoveel sms'en zou ik zéker aldi talk nemen, gezien de superlage tarieven.
Ik volg uw redenering, maar als ik me niet vergis is het perfect mogelijk om op nul Euro belwaarde terecht te komen indien je nog genoeg belwaarde hebt om een laatste oproep te maken (zijnde €0,14) omdat je na de eerste minuut afgerekend wordt per seconde (en je dus aangerekend wordt in incrementen van een eurocent).

Het is inderdaad een "oplossing" om een extra herlaadkaart achter de hand te houden, maar toch zou het een geruststelling zijn indien je hiermee geen rekening diende te houden. Het is tenslotte een uiterst vervelende situatie als ze zich dan ooit toch voordoet en je je nummer verliest...
TomG schreef:Onder de noemer "Schoenmaker blijf bij je leest" moet je bij aldi zijn voor uw inkopen, niet voor telecom dingen waar de lieve dames aan de kassa's toch geen kaas van gegeten hebben.

Daarnaast lijkt het me wel logisch dat die nummers na x-aantal nummers vervallen (om die bvb ergens anders terug in omloop te brengen). Wanneer je je een gsm abonnement opzegt, verlies je tenslotte ook dat nummer.
Een leuze die ik in de praktijk ook vaak volg en mee akkoord ga, maar als het bij de Aldi om de hoek de helft goedkoper is dan waar ik nu koop dan denk je toch tweemaal na. Manu heeft ook de opmerking gemaakt dat Medion Mobile een eigen helpdesk heeft.

Het is inderdaad perfect begrijpelijk dat nummers in ongebruik teruggenomen worden. De periode echter waarna het nummer terug genomen wordt vind ik persoonlijk belachelijk kort. Daar wringt voor mij het schoentje. Was deze periode zelfs maar 3 maanden had ik al veel meer begrip getoond.
LPS schreef:Ter info: als je wil kan je je nummer behouden als je je gsmabo opzegt. Eerst bij je huidige mobiele operator laten switchen naar prepaid, dan porteren naar andere operator, dan contract aangetekend opzeggen. Zo ben je zeker dat je je nummer houdt.

Persoonlijk vind ik het ook twijfelachtig om in den Aldi belwaarde te kopen, aangezien de ondersteuning een heel pak minder is en de kans op onbeantwoorde/aanslepende vragen/problemen iets groter is volgens mij. Maar als je goedkoop wil bellen en eenmaal alles vlot verloopt, en je tijdens de openingsuren de herlaadkaartjes kan gaan kopen is het een leuk product :')
Bedankt, dit had ook gelezen in de algemene voorwaarden.

Persoonlijk maak ik maar hoogst uitzonderlijk gebruik van de helpdesk. Zie ook de opmerking die manu heeft gemaakt over de aparte helpdesk. Het is inderdaad jammer dat je enkel via de winkel herlaadkaarten kunt kopen, hoewel niet zo'n groot probleem voor mij want de Aldi is maar 2 minuten wandelen van hier. Het zou echter wel geapprecieerd zijn moest ik ook via sms of online kunnen herladen.


Er zal natuurlijk weinig verandering plaatsvinden door enkel hier te komen klagen, daarom heb ik de Medion Mobile helpdesk een mailtje gestuurd om de problematiek aan te kaarten. Wanneer ik antwoord krijg breng ik jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door DaNi0 19 jun 2011, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ale ik heb geluk gehad bij ALdi Talk (overzetting naar Base is er niet gekomen,2 maand op gewacht en gebeld,...), daarna stond er weken 0€ op de kaart (omschakeling naar MV duurde ongeveer 2 weken). Bij MV kun je tenminste ook online herladen, zien wat je verbruikt hebt (tot in detail) per dag.
Er is dus controle, je beltegoed gaat er niet plots doorheen als je data verzet (ook al heb je een data400 pakket) !
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mobile Vikings Algemene Voorwaarden schreef: Article 7: Deactivation and suspension of the Services
7.1 CITY LIVE has the right to deactivate, unilaterally and without entitlement to reimbursement, the SIM card when the Customer has does not use the Services during a consecutative period of 3 months. The Customer receives a SMS message of Deactivation. The remaining prepaid call credit corresponding to the SIM card is lost and the Customer will not be refunded for this.
&
Full option - Onze tariefplannen - Ons aanbod - Mobile Vikings schreef: Wanneer vervalt dit?
Je gratis bundel (internet en sms'en) blijft één maand geldig na elke herlading.
Je belkrediet blijft 6 maanden geldig na elke herlading.
Spreekt elkaar precies tegen... Wat is het nu... 3 of 6 maanden?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

blijft 6 m geldig, maar je moet het eens om de 3 maanden gebruiken.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Ander minpuntje vind ik ook dat de herlaadcode nu enkel nog op een kasticket afgedrukt wordt. Verder over de service zeker en vast niet te klagen!
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Vanmorgen al een mail terug van de klantendienst!
Medionmobile Support schreef: Als u binnen een jaar niet herladen heeft kan het zijn dat uw nummer verloren gaat.
U krijgt hiervan vantevoren een sms bericht zodat u nog tijd heeft om te herladen.
U kunt dus gerust na een maand €0.00 erop hebben staan als u maar na 12 maanden herlaadt anders kan het nummer verloren gaan.
Zo hoort dat. :-)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hmm, benieuwd of Base, Mobistar, of Proximus op zo'n vraag zou antwoorden.
Zo zie je maar... de kleine spelers doen het zo slecht nog niet, dus weg vooroordelen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

Mijn moeder belt sporadisch met de gsm (ze herlaadt dus ook praktisch nooit). Nu kan ze nog wel opgebeld worden maar zelf bellen lukt niet meer (ook niet naar servicenummers zoals 1966), ik veronderstel dus dat de nummer dan ook niet vervallen is... Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DaNi0 schreef:Ik heb een Aldi Talk Startset aangekocht, en na de algemene voorwaarden te hebben doorgelezen vond ik deze onrustwekkende bepaling:
Aldi Talk Algemene Voorwaarden schreef: 4.3. Oproepnummer
[...]
In het geval van Voorafbetaalde belwaarde, en tenzij anders werd overeengekomen in Bijzondere voorwaarden, aanvaardt de Klant (i) dat het oproepnummer definitief verloren gaat indien de belwaarde op de SIM-kaart gedurende meer dan één (1) maand op nul (0) heeft gestaan, te rekenen vanaf het ogenblik waarop de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde is vervallen en (ii) dat de Voorafbetaalde belwaarde geldig blijft voor een periode van maximaal twaalf (12) maanden volgend op de laatste aankoop van belwaarde (eerste aankoop of herlading). Na die periode vervalt de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde.
Volgens mij interpreteer je regel verkeerd.
Ze bedoelen dat je nummer vervalt na één maand nadat de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde is vervallen.
Met andere woorden:
  • na 12 maanden niet opladen, komt je belkrediet op nul.
  • Eén maand later vervalt je nummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

anakintjc schreef:Mijn moeder belt sporadisch met de gsm (ze herlaadt dus ook praktisch nooit). Nu kan ze nog wel opgebeld worden maar zelf bellen lukt niet meer (ook net naar servicenummers zoals 1966), ik veronderstel dus dat de nummer dan ook niet vervallen is... Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Met wat hier net boven staat: je moeder zal 12 maand lang niet opgeladen hebben zeker ... ? Belwaarde is dus vervallen dan.
In dat geval dus snel heropladen want over minder dan een maand kan het nr. onbruikbaar zijn.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

best naar "support" bellen ... je moet natuurlijk nog wel in staat zijn om te herladen (dus bellen naar 1966 , optie 1 saldo topup doen, voucher ingeven)...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”