Telemeter toont nu ook dataverbruik
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
WGET sleurt er alles wel door hoor, al is het dat je download van een chinese serverfarm met inbelverbindingen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@MClaeys: Onder linux moet je gewoon dit doen (even in een screen ofzo draaien)
Code: Selecteer alles
while true; do wget -O /dev/null www.linkje/10GB; done
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier wil ik gerust aan meehelpen heb nog wel een dedicated server staan die wel 30-40mbit up en down kan missenbralm schreef:En wat denken jullie ervan om bandbreedte te doneren aan organisaties die het nodig hebben? Ik dacht aan bijvoorbeeld het Tor Project, Open source projecten helpen met seeden op bittorrent?
kan je me even de link geven voor het torrent bestand ? zover ik weet gebruiken ze er een progje voor , dacht ik toch...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Nu dat deze thread toch volledig offtopic gegaan is:
Er bestaat blijkbaar nog altijd een 36h disconnect bij Belgacom? Is het makkelijkste om deze te omzeilen dan om de modem te bridgen en onder linux om de 36uur een reconnect van de PPoE verbinding te doen?
Er bestaat blijkbaar nog altijd een 36h disconnect bij Belgacom? Is het makkelijkste om deze te omzeilen dan om de modem te bridgen en onder linux om de 36uur een reconnect van de PPoE verbinding te doen?
- honda4life
- Elite Poster
Scarlet zegt, echt onbeperkt, dus testen mag
http://www.youtube.com/watch?v=1dzyWQH3 ... r_embedded
Edit: Misschien eens interessant om te reageren op hun tweet, daar ben ik zelf niet zo in thuis
http://www.youtube.com/watch?v=1dzyWQH3 ... r_embedded
Edit: Misschien eens interessant om te reageren op hun tweet, daar ben ik zelf niet zo in thuis
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik heb er wel ervaring mee, het is verbazend hoe snel ze via Twitter reageren, ooit gebruikt toen ik info vroeg over een probleempke nooit langer dan 5 minuten moeten wachten op antwoord
Wel raar dat ze wisten dat ik Xbox speel online, terwijl dat nergens op mijn Twitter stong
Bij mij is reconnect trouwens om de 24 uur, om 4 uur s'nachts op alletwee men PPPoE sessies, kwestie dat ik dan toch niet online zit
Wel raar dat ze wisten dat ik Xbox speel online, terwijl dat nergens op mijn Twitter stong
Bij mij is reconnect trouwens om de 24 uur, om 4 uur s'nachts op alletwee men PPPoE sessies, kwestie dat ik dan toch niet online zit
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Wat lees ik hier? Nieuwe Dag van de Download, maar deze keer wat langer? Gaan, gasten! gewoon doen.
Wat Belnet betreft: geen zorgen. Die kunnen dat aan. Belnet ziet wel wat meer traffiek op het moment dat Linux distributie X of Y een nieuwe versie heeft.
Wat Belnet betreft: geen zorgen. Die kunnen dat aan. Belnet ziet wel wat meer traffiek op het moment dat Linux distributie X of Y een nieuwe versie heeft.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- honda4life
- Elite Poster
We zouden ook eens kunnen testen hoe goed we de teller van het aantal firefox-downloads op een maand kunnen beïnvloeden
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Creatief, maar ik weet toch niet of het zo'n goed idee is elke gebruiker met een 30Mbps profiel zo'n 780000 keer Firefox te laten downloaden
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
De hoe en wat zijn niet zo belangrijk. We moeten eerst de datum vast leggen en publiciteit maken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Een datum vastleggen lijkt mij moeilijk. Iedereen heeft bij telenet een ander startdatum. Ik zou eerder een periode aanmeten. Eventueel periode juli - augustus?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 25 keer
Maar hoe gaan providers reageren als we opzettelijk hun bandbreedte beginnen te verspillen ?
Straks krijgen het deksel vol op de neus en terug strengere limieten.
Voor DSL klanten zonder data limiet lijkt het me dan ook niet echt zin vol.
Zij hebben toch al geen limiet.
Alleen Telenet moet eens een keer goed aangepakt worden.
Straks krijgen het deksel vol op de neus en terug strengere limieten.
Voor DSL klanten zonder data limiet lijkt het me dan ook niet echt zin vol.
Zij hebben toch al geen limiet.
Alleen Telenet moet eens een keer goed aangepakt worden.
- honda4life
- Elite Poster
Naar mijn mening moet het ook niet grootschalig aangepakt worden.
Het lijkt mij een leuke test "à la ispmonitor telenet is de snelste", waar ik echt met hoop dat BC deze keer met kan uitpakken.
Het lijkt mij een leuke test "à la ispmonitor telenet is de snelste", waar ik echt met hoop dat BC deze keer met kan uitpakken.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Eigenlijk net wel gaan de gemiddeldes omhoog en sta je minder snel op smalband
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Providers doen ons graag het tegendeel geloven, maar bandbreedte kost hun maar een fractie van hetgeen wij hun opbrengen.
Hoewel wij in theorie geen downloadlimiet hebben zijn we nog steeds beperkt door de tragere snelheid van onze verbinding itt telenet (30Mbit -> 100Mbit), maar telenet handteert dan weer rode en groene uren waardoor zijn minder vaak kunnen downloaden.
Het is vooral om te zien hoever je de provider kan brengen alvorens ze gaan klagen over uw download gedrag. De kans bestaat zelfs dat ze dit lezen en bewust niemand gaan berispen om toch maar niet in een slecht daglicht gesteld te worden, maar dat zullen we nooit weten.
Hoewel wij in theorie geen downloadlimiet hebben zijn we nog steeds beperkt door de tragere snelheid van onze verbinding itt telenet (30Mbit -> 100Mbit), maar telenet handteert dan weer rode en groene uren waardoor zijn minder vaak kunnen downloaden.
Het is vooral om te zien hoever je de provider kan brengen alvorens ze gaan klagen over uw download gedrag. De kans bestaat zelfs dat ze dit lezen en bewust niemand gaan berispen om toch maar niet in een slecht daglicht gesteld te worden, maar dat zullen we nooit weten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's vrij kort door de bocht... het draait allemaal rond overboeking. Als TN bandbreedte zou moeten voorzien voor 1 miljoen klanten maal gemiddeld 30 Mbps (zowel op node niveau als interconnect naar internet)... is het voor hen ook niet betaalbaar.Trojan schreef:Providers doen ons graag het tegendeel geloven, maar bandbreedte kost hun maar een fractie van hetgeen wij hun opbrengen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
En publiciteit kan geen probleem zijn. Even een post op de frontpage maken met de details en doorgeven aan Tweakers en wat op Twitter spammen met een hashtag, er zal genoeg volk op komen dan. Leuk experiment en leuk statement van de gebruiker naar de providers toe! En dan weten wat te downloaden natuurlijk =')
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik stel voor dat alle verdere reacties in verband met het "download expirement" gepost worden in de bestaande topic Internationale maand van de download.honda4life schreef:Start eens een nieuw topic mannen. want dit ga uit te hand lopen anders.
Zodat deze tread over de Telemeter terug on-topic komt ....
Dank voor uw begrip
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik heb zo het gevoel dat de telemeter niet werkt vandaag
Ben sinds 9 u volop aan het downloaden tegen 7MB/s en om 10.22 heeft de telemeter het laatst een stand van zaken opgenomen en er was 0 van verbruik
Ben sinds 9 u volop aan het downloaden tegen 7MB/s en om 10.22 heeft de telemeter het laatst een stand van zaken opgenomen en er was 0 van verbruik
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik ben nu van 21/07 om 9u constant aan het downloaden via spotnet tussen de 5-7MB/S en ge sinds dan ongeveer 2.5gb verbruikt !
da klopt nie erg zeker !!!!
da klopt nie erg zeker !!!!
iphone 8+ : prox MUP