![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vergeet niet te tweeten naar onze providers hé, voornamelijk TNPetervanakelyen schreef:Iemand die zich geroepen voelt om gedurende een half jaar 10TB/maand te downloaden?Als je het nog opgeslaan wil hebben, heb je maar zo'n 60TB aan ruimte nodig
Organiseren we ineens een algemene Belgium Internet Provider Download Competition (#BIPDC)
Dusja, als je in een boerengat woont met weinig telenetabbo's zal je wss wel een zeer groot volume kunnen verzetten en hoogstwss niet op smallband komen. Als je pech hebt en er veel volk op je node zit, zal je wss snel een mail krijgen.Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.
Dat zeggen ze toch nergens ? Belgacom zegt bv het volgende.Kainiac schreef: De doelstelling moet zijn, in mijn ogen.
-providers zeggen geen limiet te hebben, is dit waar ?
Het is ook niet snel goed. Eerst was er gezaag op de limieten (wat ook wel terecht was. Ze waren te laag). Nu zijn weg en zijn er limietloze abbo's. Nu is het echter weer niet goed, omdat sommige mensen niet verstaan dat limietloos marketingpraat is voor FUP.Onbeperkt volume: onbeperkt gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Belgacom. Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks verbruik hebben dan het gemiddelde van klanten met Internet Intense, Internet Start zonder vaste lijn of met de optie Volume Pack Unlimited (d.w.z. als hun verbruik gedurende 3 opeenvolgende maanden meer dan vijf maal het gemiddelde verbruik van klanten met Internet Intense, Internet Start zonder vaste lijn overstijgt of van de klanten met de optie Volume Pack Unlimited). Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen.
bralm schreef:En wat denken jullie ervan om bandbreedte te doneren aan organisaties die het nodig hebben? Ik dacht aan bijvoorbeeld het Tor Project, Open source projecten helpen met seeden op bittorrent?
Stomme vraag mss, maar wat is een GVP ?Ik draai een tor node en ik seed 24/24 aan 5 mbit torrents ....
Daardoor heb ik na twee weken een upload van ongeveer 400 GB en krijg ik weer een GVP ....
Het is een test om te kijken wat de harde limieten zijn, geen excuus dus om even 10Tb aan films te piratenKainiac schreef:Leuk plan, ik doe mee.
Maar geen onzinnig downloads van test files herhaaldelijk te downloaden.
Dat is zinloos.
Als ge download, haal dan films of zo af of data waar ge tenminste iets mee doet.
Ik heb er geen enkel probleem mee om mijn lijn eens een volledige maand maximaal te belasten.
Via usenet/cyberlockers/private trackers kan ik altijd wel ongeveer 100 mbit halen.
De moeilijk zal zijn om genoeg in de queu te zetten zodat ik 24/24 de lijn vol kan zetten.
Natuurlijk moet ik af en toe wat bandbreedte vrij maken als ik YouTube wil kijken of zo.
Maar als exoronic op een paar weken al 10 TB haalt kan ik dat ook !
Maar we moeten dit goed voorbereiden en met de juiste doelstellingen doen !
15x 1GB file op een 100Mbit connect kan geleverd worden die dedicated hier voor dienenMClaeys schreef:Ik wil wel meedoen, als hier een paar servers staan met grote files die telkens opnieuw gedownload kunnen worden. Limiet reset hier telkens 5e van de maand (Scarlet VDSL2). En zou er niet beter een nieuw topic gestart worden voor deze challenge?