Hogere shake

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Momenteel heb ik een Fiber 60 internet + digi shake. Ik denk eraan om up te graden naar de fiber60 shake maar met telefonie erbij. Nu hebben wij nog telefonie bij BGC.

Kom ik in aanmerking voor een gratis installatie/activering? Aangezien momenteel de telefoonlijn nog via BGC is, en er dus een nieuwe kabel moet getrokken worden naar de TN modem/router: kan dit als bestaande klant gratis? Heb mijn twijfels ...

Zou de activering gratis zijn? Tevens zou ik graag ook die nieuwe digicorder willen. Kan dit dan misschien beiden gratis gebeuren, of bv maar 1 activatiekost?

Heb gezien dat er in feite maar 1 paar draden van de telefoonlijn naar die TN modem moet, maar geen idee of ik dit zelf kan doen zodat de kwaliteit van de lijn nog blijft..
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik persoonlijk zou altijd met Telenet bellen en overleggen.Misschien erbij zeggen dat je twijfelt of je alles bij Telenet of Belgacom moet onderbrengen ..Kan ze evt over de streep trekken en je tegen moet komen wat betreft de kosten...good luck
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

frado schreef:Heb gezien dat er in feite maar 1 paar draden van de telefoonlijn naar die TN modem moet, maar geen idee of ik dit zelf kan doen zodat de kwaliteit van de lijn nog blijft..
Dat kan je perfect zelf doen... hiervoor een dure installatie nemen bij TN is echt overbodig (tenzij je twee linkse handen hebt).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Normaal is dit maar 1 x aciveringskost.
Maar als je einde conta-ract bent bij telenet is dit makie om alles gratis te hebben.
Enkel durf en telefoontje aar mechelen en dit moet lukken.
desnoods duco inschakelen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
frado
Elite Poster
Elite Poster

@r25: en hoe connecteer ik dan best de draad die ik moet doorknipen met de andere draad? Met een gewoon 'suikertje'? Ik zag bij een ander punt dat ze een soort plastic dop hadden, waar beide kabels vastzaten die moesten verbonden worden.
@proximus: nog niet einde contract sinds ik op Fiber60 zit, dus ik gok dat ik daarbij een nieuw jaarcontract aanging. Maar als ik telefonie neem zou ik toch ook graag die nieuwe digicorder hebben, ze gaan wel niet durven 2x50 euro te vragen zeker? Alhoewel ik liever niks betaal ofc :D
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

als het gewoon veranderen is van product normaal geen jaarcontract.
Je kan dit zien op je aanrekening tot hoelang je aan uw internet verbonden bent.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Waar kan men dit juist terug vinden?
Als je hier niets van op je aanrekening ziet staan kan je aannemen dat je niet meer gebonden bent?
Everything that has a beginning has an end.
frado
Elite Poster
Elite Poster

Juist telefonisch gesprek met TN: ik kan upgraden met de telefonie erbij en deze zal ook gratis installed/activeert worden. Maar voor de digicorder swap zou het nog steeds 50 euro kosten.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

gewoon bellen en vragen hoe je best kan opzeggen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

frado schreef:@r25: en hoe connecteer ik dan best de draad die ik moet doorknipen met de andere draad? Met een gewoon 'suikertje'? Ik zag bij een ander punt dat ze een soort plastic dop hadden, waar beide kabels vastzaten die moesten verbonden worden.
Geen idee of er momenteel een stekker aan je telefoondraad staat, maar deze kan je eventueel losmaken en voorzien van een RJ-11 en gewoon in de TN modem steken. Alles hangt er een beetje vanaf waar nu je BGC doosje staat, en waar je TN modem zal staan... maar uiteindelijk moet je telefoondraad gewoon tot aan je nieuwe modem geraken... en hoe je dat doet maakt niet veel uit.

Zorg er altijd wel voor dat je niet teveel doorknipt... misschien ga je ooit wel terug naar BGC.
frado
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou moeten een draad trekken vanaf de modem(en dus ook een RJ-11 opzetten(heb ik wel geen tang enz voor?)), en die kabel dan leggen naar mijn telefoonkabel, en die 2 kabels dan daar met elkaar verbinden.
Heb nog es een tweet gestuurd naar TN, maar ze blijven erbij om die 50 euro te vragen voor digicorder swap. Misschien toch eens bellen, je weet nooit dat het lukt om het gratis te krijgen.
*edit: het klopt btw dat ik paar 1 paar kabels moet verbinden op die RJ11? Aangezien er nu maar 2 kabeltjes van het begin vd telefoonlijn verdergaan naar de effectieve apparaten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

frado schreef:en dus ook een RJ-11 opzetten(heb ik wel geen tang enz voor?))
Koop een je low-cost tang... voor een goeie 10 a 15 euro heb je er ééntje waar je zowel RJ11 als RJ45 met kan doen.
frado schreef:*edit: het klopt btw dat ik paar 1 paar kabels moet verbinden op die RJ11? Aangezien er nu maar 2 kabeltjes van het begin vd telefoonlijn verdergaan naar de effectieve apparaten.
Ja, telefonie is nog altijd maar tweedraads.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij sommige connectoren heb je zelfs geen tang meer nodig: de connector bevat zelf kleine mesjes.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”