Telemeter toont nu ook dataverbruik

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
tuningman
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 21 keer

hoezo komen wenen, er moet toch iemand uploaden en als ik het ben ja so be it. Er is in belgie geen enkel deftige uploadsnelheid, moest iedereen nu voor 70 euro 100MB DL/UL krijgen dan zou dat een heel goede en scherpe prijs zijn
tuningman
Starter Plus
Starter Plus

Om gewoon maar weer eens aan te duiden hoe kinderachtig sommige mensen kunnen zijn

Code: Selecteer alles

Over die seedbox

Een seedbox is eigenlijk een server in een data center (alleh meestal toch) waar ze dus 100MB down/upload hebben en je huurt dus een deeltje van die harde schijf af voor je persoonlijk gebruik.

Voorbeeld : http://evoboxes.net/hosting.html ik gebruik de Tree sectie, zoals je kan zien heel leuk voor te downloaden/uploaden als je heel sterke 
connectie nodig hebt

En het werkt als volgt, je download de torrent op je pc je gaat naar de user interface van je seedbox (bij mij is dit rutorrent) je upload die erop. De seedbox download die voor je aan hoge snelheid en seed die waneer hij klaar is. Jij gaat naar de FTP je haalt hem eraf(je kan hem erook erop laten staan voor upload) en voila zo gaat het door 

op die post krijg ik een negatieve quotatie, amai ik vraag mij dan eigenlijk soms nog af waarom ik gewoon geen ban krijg dan?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De duimpjes worden door de users gegeven. In geval van vermoden van abuse even rapporteren aan mods via hetuitroepteken, ajb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vandaag ben ik op grootverbruikersprofiel gezet. Ze hadden gezegd dat ik nog 20gb te goed had. Nu echter was het na 14.17gb al zover.
Afbeelding
Zie een van vorige posten stond op 720.30GB
Afbeelding
Zelfs daar zijn ze niet eerlijk in :nono: :p
Afbeelding
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

tuningman schreef:Amai en ik dacht dat ik soms "brutaal" kan zijn tegen over anderen

1) ik weet heus wel dat ze het "private" trackers noemen maar daar gaat het niet om dus cut the crap?
Zeg dan de juiste benaming ipv "top torrent trackers"

2) ik ben een grootverbruiker waarom, omdat ik nu al aan de 3TB zit op 2 weken (met andere woorden op drukke uren gewoon pech 512 kpbs, hoe jij in godsnaam aan 1.6TB zonder grootverbruiker bent geraakt voor mij 1 groot raadsel. Ik download alles op de seconde dat het geannoucned word op MIRC(ik heb daar een script voor) zelfs nu runnen er elke minuut 10-15 torrents en dat aan 512kpbs ik kan je zeggen dat is niet leuk.
3 TB totaal verbruik op twee weken ? Ik geloof er niks van. Post maar een screenshot van je telemeter waar je rest datum op staat en je totale verbruik.
De reden dat ik 1.6 TB kan verbruiken is:

-download praktisch alleen 's nachts
-grootste gedeelte van dit totaal is upload en dat telt Telenet niet meer zo zwaar mee als download.
- ik woon in een gebied waar de multiplier van de node belasting blijkbaar erg laag is. Daar door kan ik in de groene uren veel meer data verbruiken als andere Telenet klanten die op drukke nodes zitten.

Je download alles op de seconde dat het op MIRC word gezet ? Hoeveel disk ruimte heb jij wel niet dan als je elke nieuwe torrent van 5 verschillende trackers download ?
Of woon je in een data centre. En MIRC is een client, je bedoelt waarschijnlijk IRC.
En een irc script om automatisch te downloaden? Waarom werk je niet gewoon met RSS feeds ? Veel gemakkelijker.
Dat je die 512 kpbs alleen haalt als je een grootverbruikersprofiel hebt, waarom zeg je dat niet ? De mensen die je eerste post lezen denken dat je het over de traffic shaping had. Welke snelheid haal je dan als je nog niet gelimiteerd bent ?

Ik upload veel daarmee dat ik HEEL vaak naar nederland ga om mijn 2-3TB eens te uploaden, natuurlijk moest belgie iets doen aan hun upload snelheid dan ging ik zo niet janken maar goed, om mee te kunnen doen in het torrentscene (ik bedoel dus FTN, UK-T, Pedro, Exigo, FSC) moet je 24/7 constant online zijn om je te bewijzen en dan nog zeker als je een uploader bent. Ik haat belgie om hun uploadsnelheden en hun zogezegd"onbeperkt". Onbeperkt in Belgie bestaat niet nooit geweest en eerlijk gezegd hoe het nu is zal het ook nooit veranderen in mijn ogen.
Dit stukje staat vol met rare dingen.
Je gaat vaak naar nederland om je 2-3TB te uploaden.
Okay dan, dus je neemt dan een harde schijf mij en sluit die aan op een nederlander zijn internet met 100 mbit upload ? En dan blijf je elke keer 3 dagen in Nederland ? Want om 3 TB te uploaden aan 100 mbit duurt in theorie 3 dagen. In de praktijk veel langer omdat je nooit 72 uur maximale snelheid haalt.
In tegen deel zelfs. Uploaden naar private trackers is van veel dingen afhankelijk. Je haalt lang niet altijd maximale snelheid.
Maar je zegt dat je een seedbox hebt ? Waarom is dit dan nodig ? Seed dan toch gewoon vanaf je box ? Dat kost je geen data traffic op je Telenet verbinding. Je hebt op alle sites een goede rating en je gebruikt je Telenet om te downloaden wat je wilt van je seedbox af.

Dus je zit op FTN, UK-T, Pedro, Exigo, FSC ? Mooi ! Maar laten we dat eens analyseren.

FTN: FTN is een 0-Day tracker met goede connecties naar de scene. Word beschouwd als een level 8 private tracker. Goede voor de laatste applicaties en crack. Minder goed voor HD video materiaal. User limit 6000. Weinig seeds maar wel erg snelle seeds.

Mag ik vriendelijk vragen aan Tuningman om bewijs te leveren dat je op een tracker zit waar het bijna onmogelijk is om binnen te geraken ?
Post misschien eens hun website login pagina als je die al weet. Ik ben benieuwd! (tip --> eindigt op .nl)

UK-T: UK-T is een private tracker die ooit bestaan heeft als een public tracker: UK-Torrents, een tracker vooral voor tv shows. In 2005 werden (Bragginrights, ShunTV, Btefnet, CDDVDHeaven, SciFi-Classics en Zonatracker met ongeveer 100 000 gebruikers) een aantal torrent sites opgejaagd door MPAA en vele gingen down.
Vele gebruikers en eigenaren werkte samen voor een nieuwe geheime private tracker: Dit werd UK-T. User limit 7000. Word beschouw als één van de moeilijkste sites om binnen te geraken omdat de eigenaren volledig paranoïde zijn.

Helaas voor Tuningman ging UK-T in 2009 down nadat één van de eigenaren gearresteerd werd voor het verkopen van illegale DVD's.
Knap dat de tracker bij jou nog altijd werkt. Ik durf te wedden dat je niet eens weet wat de laatste website login was en dat je dat ook niet op google kunt vinden.
En als je het wel weet mag je het posten maar je maakt jezelf wel belachelijk door te zeggen dat je op een private tracker zit die niet meer bestaat sinds 2009

Pedro: Pedro is een lossless muziek tracker met vooral FLAC bestanden. Ze hebben ongeveer 6000 gebruikers en de snelheid ligt vrij goed.
Ze hebben regels tegen overseeding, dus je hebt niks aan een seedbox. Deze site is handig voor mensen met weinig bandbreedte. Muziek bestanden zijn ook maar klein vergeleken bij video bestanden. Pedro valt vooral op door hun uniek aanbod. Je vind er ook een hoop vinyl en LP's die omgezet zijn naar FLAC. Ongeveer 3000 gebruikers.

Nou gefeliciteerd met Pedro. Het is een leuke tracker als je van zeldzame muziek houdt. Ik ga zelf ook eens kijken of ik toegang kan krijgen. Een goede ratio is helemaal niet mogelijk. Hoe tuningman denkt dat hij hiervoor 24/7 online moet zijn (ik slaap ook graag 8 uur per etmaal) is mij een raadsel. Je mag op deze site niet eens meer dan 3 keer de hoeveelheid data seeden als je gedownload hebt.

Exigo: Min of meer hetzelfde als Pedro, een lossless muziek tracker. Ga er voor de rest geen woorden aan vuil maken. Of je hebt een account op Pedro of wel op Exigo, waarom in hemelsnaam op alle twee ? Ze hebben ongeveer 3000 users.

FSC: Min of meer hetzelfde als FTN.

Al bij al is het vrij duidelijk dat tuningman deze link op internet tegen kwam --> http://filesharefreak.com/2008/05/28/pr ... -rankings/
En dan maar is beginnen opscheppen/liegen. Volgende keer beter naar de datum kijken. 2008 is al 3 jaar geleden. Er is zoveel veranderd ondertussen.
Geen van de sites die tuningman opnoemt verbruikt echt heel erg veel bandbreedte. Omdat op geen van deze sites complete BD50 staan.
Die kunnen wel 50 GB groot zijn (voor één film) en zijn de grootste bandbreedte verbruikers.
Wees gerust ik weet TOTAAL waarover ik spreek dus ik heb geen lessen nog persoonlijke aanvallen te pikken van iemand. Dat ik hiermee 15 negatieve votes krijg tot daar toe, ik spreek de waarheid en als mensen de rechtuit van een persoon niet willen aanvaarden hetzij zo dan
(Verwacht nog maar een hoop negatieve votes tot je je gedraag aanpast)
Wees gerust ik weet TOTAAL dat jij gewoon een dikke opschepper bent. Als je geen persoonlijke aanvallen wil waarom begin je dan onzin te verkopen?
Je moet toch ook beseffen dat er mensen zijn die er meer verstand van hebben als jij en er zo doorheen prikken, het gene wat je zegt.
Ik beschouw mijzelf niet als een bittorent expert, maar mijn algemene kennis is vrij groot. Door te zoeken op google en veel te lezen leer je veel bij.
Maar natuurlijk leer je het meeste als je uiteindelijk na lang zoeken toegang krijgt tot deze sites zelf.

Nog één ding: Als je nu echt ballen hebt dan geef je eerlijk toe dat je aan het opscheppen was.
En daarna mag je van mij een screenshot plaatsen van je Telemeter waar je echt verbruik op staat. Dan ben ik benieuwd. Ik gok op zo'n 400 GB.
Als je dat kunt dan heb ik wel respect voor je. Toegeven dat je fout bent/betrapt is niet zo makkelijk. :wink:

Als je nog andere onzin wilt verkondigen dan ga je gang maar, kan ik nog eens lachen. :beerchug:
tuningman
Starter Plus
Starter Plus

FTN : feedthe.net, echt denk je nu echt dat ik zo dom ben? FTN betekend 24/7 online zijn. Als je dat nu nog niet snapt dan weet ik niet waarom je zelfs een discussie met mij aangaat. Wat houd 24/7 in (dat houd in uploaden+downloaden) ik probeer bij elke tracker dat ik zit (ik ben dus geen tracker verzamelaar) mijn uiterste best te doen en mij 200% te geven voor die tracker.

UK-T: UK-T is al een half jaar terug (oh ja dat wist je niet eh) onder de naam UK-Two.org, alstublieft als je van weinig dingen afweet probeer dan zelf ook niet de wijsneus te hagen.

RSS heeft een 15 minuten vertraging (altijd) en IRC word het direct geannoucned wanneer het op de tracker komt dus ja, moest je op bv top private tracker zitten zou je dit toch al lang mogen geweten hebben maar goed.

Ja ik ga naar Nederland om mijn 3TB upteloaden, dat duurt normaal een dag of 5-6 maar maakt niet uit ik heb een laptop :).

Nog verdere commentaar van jou? al 3 dingen die jij al fout hebt de "leermeester himself", wees gerust ik lach mij nu ook al kapot :-)
tuningman
Starter Plus
Starter Plus

FSC hetzelfde als FTN, oh my god. kennelijk weet jij niet eens wat zo speciaal is aan FSC. Als je 10 dagen die torrent seed krijg je 1:1 ratio op die torrent ze noemen dat een Share Ratio.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Terug on topic, ajb.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TiTanium
Moderator
Moderator

Heb vandaag nog eens Telenet gebeld over het feit dat ze niet eerlijk zijn in hun beleid en ineens kunnen ze de cijfers er niet bijhalen. Ik heb ieder geval belgacom gebeld en ik ben aansluitbaar op 30mbps.
Maar ik vind 1 ding raar
Huur je een Digibox of Digicorder?

Na je opzegtermijn krijg je een brief om je decoder terug te brengen naar een Telenet Center. Breng het toestel dan zo snel mogelijk terug. Tijdens de opzegtermijn kun je het nog gebruiken.
Het toestel moet in goede staat zijn en je moet ook alle toebehoren meebrengen.
Wij rekenen een vergoeding aan ter waarde van het toestel. Zodra je het toestel inlevert, krijg je de vergoeding terug via jouw aanrekening.
Vanaf de moment dat ik alles opzeg en toch een maand de digicorder hou omdat ik dat recht heb ben ik dan verplicht om dit bedrag op te hoesten? Of moet ik mij geen zorgen maken want ik ben niet van zin om 200€ of meer neer te leggen voor da ding om er dan maanden achter te moeten zagen om het terug te krijgen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nee... er staat toch duidelijk "Tijdens de opzegtermijn kun je het nog gebruiken".
TiTanium
Moderator
Moderator

Er sta ook: Wij rekenen een vergoeding aan ter waarde van het toestel. Zodra je het toestel inlevert, krijg je de vergoeding terug via jouw aanrekening.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maar... "Na je opzegtermijn..."
TiTanium
Moderator
Moderator

Mja vind het een raar ding. Ik heb net gebeld en vanaf de moment dat ze mijn opzegging hebben ontvangen wordt het toestel aangerekend. En krijg ik het pas terug als ik ze na de opzegtermijn binnen breng. Als dat ding dus 300€ kost moet ik eerst nog 300€ ophoesten voor het nog een maand te mogen gebruiken... Een waarborg zeggen ze dan :s
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Lap, waarborg en Telenet. :beerchug: Je zou de eerste niet zijn wanneer je moet zaaagggen om je geld terug te krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

titanium schreef:Mja vind het een raar ding. Ik heb net gebeld en vanaf de moment dat ze mijn opzegging hebben ontvangen wordt het toestel aangerekend.
Bel nog eens een keer... vermoedelijk ga je een ander antwoord krijgen.

Dat men dit doet na je opzeg wil ik best geloven, maar niet die laatste maand reeds (dan betaal je trouwens huur).

Nu het is eenvoudig hé... voor je opzegt stop je gewoon je domiciliering ! (iets wat je best altijd doet)
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik zal nog eens bellen voor zeker te zijn. Hopelijk kan men vaste lijn direct mee over naar belgacom en moet ik ni van nummer veranderen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TiTanium
Moderator
Moderator

Heb nog eens gebeld en inderdaad charlotte van de dienst opzegging wist mij te vertellen dat ik dat bedrag niet moest ophoesten. Nu is alles aangevraagd en zal ik hopelijk snel aangesloten zijn om het belgacomnetwerk.
TiTanium
Moderator
Moderator

Vandaag hebben de mensen van kwaliteitsopvolging naar mij gebeld. Ik kreeg nogal een opdringerige vrouw aan de lijn en begon van
Telenet: Ik heb vernomen dat u u abonnement wenst op te zeggen mag ik u vragen waarom?
Ik: Vind het beleid van telenet niet goed inzake 'vrij downloaden' 'smalband aan 0.3mbps' en het feit dat ik de kans niet heb gehad om onder de 20gb van de grootverbruikersstatus te blijven. Na 14Gb had ik al echter prijs en werd ik zonder pardoes op smalband gezet. Heb hiervoor gebeld en werd niet verder geholpen dus voel mij serieus genaaid.
Telenet: U gaat dus naar belgacom
ik: Ja daar hebben ze een ongelimiteerde lijn met fup en laten ze de mensen gerust.
Telenet:U denkt dat het gras groener is aan de overkant, awel meneer ik kan u vertellen dat het niet zo is. Belgacom zet de mensen ook op smalband als u daar 730gb download. Veel mensen komen terug omdat ze bij belgacom niet zoveel kunnen downloaden als bij telenet. Volgens test aankoop en verschillende forums op het internet wordt telenet door iedereen aangeprezen.
ik: Ik ben actief op een forum en daar lees ik alles over alle providers dus ik weet wat de plus en de minpunten zijn. Ik weet dat ik aansluitbaar ben op 30/4.5 en das voor mij voldoende. Ik kan nu ook in den dag gebruik maken van men internetverbinding zonder dat ik afgestraft wordt door een domme meter. Mijn tv is uitgerust met netcast en kan wel een serieus pakje data verzetten.
Telenet:730GB meneer weet u wat dat is, dat gaan ze bij belgacom nooit toelaten. Ik heb nog nooit zo een hoge verbruik gezien u bent echt wel een zware verbruiker.
ik: Ik had een kapotte schijf en men backups staan op usenet en heb die allemaal 's nachts gedownload en dan kom je wel direct aan zulke dataverbruik. Het feit ook dat het youtube probleem ook niet opgelost raakt, Mijn usenet op hitnews gecapt wordt met momenten en het feit dat ik de laatste 2 maand alleen maar problemen heb gekend. De hoofdreden is vooral omdat telenet zich niet aan zijn woord heeft gehouden en mij alsnog te vroeg op smalband heeft gezet. Hiervan heb ik ook de nodige emails en printscreens met DATUM en TIJD.
Telenet: Ok meneer ik kan dat nazien maar dat zal meer als een week duren en als u gelijk heeft dan moet daar iets aan gebeuren. Wij moeten hiervoor contact opnemen met onze datacenters en die mensen zijn niet altijd even snel en nu met dat verlengt weekend er nog eens tussen.
ik: Mijn printscreens bevestigen alles.
Telenet:(minder vriendelijk) Moet ik de moeite nog doen om dit na te kijken of ga je toch gewoon naar belgacom. Wilt u gewoon u gelijk hebben om dan toch naar belgacom te gaan. Of wilt u u gelijk hebben en bij telenet blijven en dat we samen kunnen zien voor een oplossing. Als voorbeeld kan ik u fiber aanbieden met een limiet van 1000gb.
ik: Ik moet dat niet hebben vind 100€ per maand alles bijeen al meer als duur genoeg.
Telenet:Ik zal u mijn gegevens doormailen en dan kan je de nodige zaken naar mij sturen. Ik zal het nodige doen en terug contact met u opnemen.

Het enigste dat ik hierbij heb ervaren is dat ze zich opdringerig opstellen en alle mogelijkheden nemen om belgacom af te breken. Ik heb op laatste gezegd als ik die verwittiging heb gehad en toch over die 740 was gegaan had ik geen recht van spreken. Nu ben ik gekloot voor mss amper 6gb maar het gaat om het principe!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zou simpelweg zeggen: "Waarom ik wil overstappen? Omdat ik kan." Sheez. Indien retention-telefoontjes echt gaan zoals ze hierboven beschreven zijn vind ik dit van weinig professionalisme getuigen, ge wordt immers behandeld als een klein kind dat de hele pot koekjes leeggegeten heeft.
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik heb die verhalen vaker gehoord en gelezen maar ik wist niet dat het zo erg was. Ik heb natuurlijk niet het hele gesprek erop gezet maar zowaar de grote lijnen ervan. Moest ik men nieuwe gsm zo goed kennen als men 5800xm had ik het hele gesprek kunnen opnemen. Na 20 minuten hield het pas op en kon ik afleggen
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

titanium schreef:Telenet:730GB meneer weet u wat dat is, dat gaan ze bij belgacom nooit toelaten. Ik heb nog nooit zo een hoge verbruik gezien u bent echt wel een zware verbruiker.
Whoehaaa, das een goei.
Op zijn sokken 730GB tijdens drie dagen en uiteraard geen smallband of whatever bij Belgacom voor de rest van de maand.
Dat is wel wat anders dan bij Telenet.
meon schreef:Indien retention-telefoontjes echt gaan zoals ze hierboven beschreven zijn vind ik dit van weinig professionalisme getuigen, ge wordt immers behandeld als een klein kind dat de hele pot koekjes leeggegeten heeft.
Voila, en dat is inderdaad hoe Telenet zijn klanten behandelt met al hun onnozele meterkes, opgelegde rode en andersoortige uren, geblokkeerde poorten, cappen van usenet verkeer, YouTube maar ook dat met het kleine schepmaatje van Telenet, etc.
Pfff.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Indien retention-telefoontjes echt gaan zoals ze hierboven beschreven zijn vind ik dit van weinig professionalisme getuigen, ge wordt immers behandeld als een klein kind dat de hele pot koekjes leeggegeten heeft.
Als een klein kind... je hebt duidelijk de arrogantie nog niet meegemaakt die ontstaat bij Telenet als men voelt dat je weet waarover je spreekt.
TiTanium
Moderator
Moderator

Op sommige momenten in het gesprek was ze wel heel onvriendelijk. Je raakt er moeilijk van af heb ik al vernomen van iemand op men werk en ze zullen u tot de laatste cent laten betalen.
Exoronic
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

eternum schreef:
titanium schreef:Telenet:730GB meneer weet u wat dat is, dat gaan ze bij belgacom nooit toelaten. Ik heb nog nooit zo een hoge verbruik gezien u bent echt wel een zware verbruiker.
Whoehaaa, das een goei.
Op zijn sokken 730GB tijdens drie dagen en uiteraard geen smallband of whatever bij Belgacom voor de rest van de maand.
Dat is wel wat anders dan bij Telenet.
Voila, en dat is inderdaad hoe Telenet zijn klanten behandelt met al hun onnozele meterkes, opgelegde rode en andersoortige uren, geblokkeerde poorten, cappen van usenet verkeer, YouTube maar ook dat met het kleine schepmaatje van Telenet, etc.
Pfff.
:roll:

doe DIT maar eens met belgacom

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Exoronic 14 jun 2011, 22:35, in totaal 1 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator

Wtf... Wa doe gij allemaal man :s :p
Goztow
userbase crew
userbase crew

titanium schreef:Op sommige momenten in het gesprek was ze wel heel onvriendelijk. Je raakt er moeilijk van af heb ik al vernomen van iemand op men werk en ze zullen u tot de laatste cent laten betalen.
Is toch gewoon de telefoon inhaken? Wat is daar moeilijk aan?

Applaus voor de 8 TB LOL :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

titanium schreef:Wtf... Wa doe gij allemaal man :s :p

while true; do wget -O /dev/null http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin; done
Wel draaien op een linux-bakje :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wacht.... 9TB? Net uitgerekend, betekent dat als je FN60 hebt, dat je dan 24/7 aan het downloaden bent... Ben je soms het internet aan het downloaden?
Ik heb nog eens niet zoveel harde schijf ruimte :p

Afbeelding
Exoronic
Member
Member

honda4life schreef:

while true; do wget -O /dev/null http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin; done
ook al doe ik het zo
Sommige mogen nu wel is stoppen met bij hoog en bij laag te beweren dat je niet over nen terra geraakt met telenet.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat weinig mensen dat in twijfel trekken, maar als het afhankelijk is van de node waar je opzit dan moet je het ook begrijpen dat het bij anderen onmogelijk is.
Achja het is een eindeloze discussie helaas...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is mogelijk: er zijn zo'n 6 rode uren per dag, de rest gaat aan volle snelheid.
Weet niet welke abo dat is, stel dat het FN60 is:
Per dag max. mogelijk:
512kbps*6u ~ 1GB (worst case scenario)
55Mbps*18u ~ 430GB (incl. correctie van verlies)

Dus, ja... het is mogelijk, met pak maar 430GB/dag*22 dagen = 9,4TB...
Het nut? buuh... maar het is mogelijk.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Exoronic schreef:doe DIT maar eens met belgacom
Afbeelding
30 dagen * 24 uren * 60 minuten * 60 seconden * 3840kbyte/sec = 9T

bij Belgacom zal dit moeilijk worden, want dit is zonder foutcorrectie, en je moet al een 30Mbit lijnje hebben :roll:

Met mijn 2.2Mbps lijntje kan ik 700GB downloaden XD
Ik kom meestal rond de 100GB
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Sommige mogen nu wel is stoppen met bij hoog en bij laag te beweren dat je niet over nen terra geraakt met telenet.
We hebben een Telenet Fibernet40 abonnement op school en na iets minder dan 120(!) GB kwam er een redirect met de melding dat we zouden worden teruggeschakeld op een lagere snelheid. Een dag later was het zover, op de webinterface van de router was te zien dat de snelheid op een 18KB/s down lag. Nachtverbruik is op een school natuurlijk nogal moeilijk (zoals de Telenet klantendienst ons aanraadde).

Ik zit zelf overigens bij Dommel en heb een 'limiet' van 100GB. Ik heb daar echter nog nooit iets van gemerkt, terwijl het aantal keren dat we onder de 100GB liggen zeer gering zal zijn. :P Overigens ook altijd een stabiele snelheid in mijn geval.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Exoronic schreef:
honda4life schreef:

ook al doe ik het zo
Toch wel het meest zinnige bandbreedte gebruik ooit... Applaus voor de grootste e-penis. :banana:

:roll: :bang:

--2011-06-13 15:23:35--  http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
Resolving www.bbned.nl... 62.177.144.181
Connecting to www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `/dev/null'

100%[====================================================================================================================================>] 1,048,576,000 11.1M/s   in 92s

2011-06-13 15:25:07 (10.9 MB/s) - `/dev/null' saved [1048576000/1048576000]
Ben ik nu ook cool?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Niet dat ik zo iets gebruik hoor, echt niet, maar is gewoon geniaal bedacht.
een e-p* krijg je volgens mij van zo'n hoeveelheid natuurfilms in HD te downloaden :p
Exoronic
Member
Member

TomG schreef: Toch wel het meest zinnige bandbreedte gebruik ooit... Applaus voor de grootste e-penis. :banana:

:roll: :bang:

ik snap sommige mensen echt niet.....
iedereen klaagt dat onze abbo's zo verschrikkelijk duur zijn.
Jaag ik er eens een grote hoeveelheid data door , waar btw onze abbo's voor bedoeld zijn , en meeeeeer dan genoeg voor betalen.
ga je wat zitten mekkeren over de bandbreedte ? who gives a f***....

maar dat we elke avond op smallband vliegen maakt niks uit ?
dat we tot 3x zoveel betalen aan deze diensten in vergelijking met onze buurlanden is normaal ?
dat je bij telenet die klote meter hebt , en bij belgacom moet bijbetalen om limietloos te zijn , ook normaal ?

but , sombody think of the children ! er verbruikt iemand veel bandbreedte waar hij nota bene , zelf voor betaald !

ps : fup = fup , telenet controleert dit volledig zelf , en ze laten het gewoon toe , dan doe ik toch ook niets verkeerd ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

dan doe ik toch ook niets verkeerd ?
Dat hangt volledig af van wat je allemaal download natuurlijk
Alexke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Ik denk dat TN ook kijkt naar de Bron van de download :P
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat denk ik niet want dat mag volgens mij niet eens
roebenofski
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Exoronic schreef:
ik snap sommige mensen echt niet.....
iedereen klaagt dat onze abbo's zo verschrikkelijk duur zijn.
Jaag ik er eens een grote hoeveelheid data door , waar btw onze abbo's voor bedoeld zijn , en meeeeeer dan genoeg voor betalen.
ga je wat zitten mekkeren over de bandbreedte ? who gives a f***....

mja, ge doet in theorie niets verkeerd. Maar 'kvind 9 TB toch van het goede te veel. Tis een goede zaak dat de limieten opgetrokken zijn (10 giga limiet tot een paar jaar terug was echt niet meer normaal) en dat de duurdere abbo's nu een fup hebben, maar dit is imo toch misbruik van het systeem.
Exoronic schreef: maar dat we elke avond op smallband vliegen maakt niks uit ?
mja, in uw geval is niet meer dan normaal dat je op smallband vliegt 's avonds. Omdat jij downloadverslaafd bent, moeten anderen niet boeten he.

OT: Wat download jij eigenlijk allemaal ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”