repair profile?
Onlangs begon ik toch te merken dat men internet trager ging en na paar speedtests bleek dat toch het geval
van 28mb/s naar 8mb/s :/
dus heb ik vdsl2 tool is geprobeerd en die zei dat ik op een repair profile zat.
Nu ligt dat aan mij of aan belgacom?
En wat zou ik moeten doen?
(heb wel onlangs nieuwe bbox2 aangeschaft omdat de oude altijd rebootte maar laatste dagen zit ik op repair profile.. in het begin haalde ik 28mb/s zoals voorheen)
alvast bedankt
van 28mb/s naar 8mb/s :/
dus heb ik vdsl2 tool is geprobeerd en die zei dat ik op een repair profile zat.
Nu ligt dat aan mij of aan belgacom?
En wat zou ik moeten doen?
(heb wel onlangs nieuwe bbox2 aangeschaft omdat de oude altijd rebootte maar laatste dagen zit ik op repair profile.. in het begin haalde ik 28mb/s zoals voorheen)
alvast bedankt
- Bijlagen
-
- Values.txt
- Line values
- (702 Bytes) 52 keer gedownload
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
eventueel eens bellen naar 0800 22 424, dat kan je profiel al dan niet tijdelijk verhogen
en zeker je binneninstallie checken, want als ze technieker sturen en fout ligt bij jou is het op jouw kosten
en zeker je binneninstallie checken, want als ze technieker sturen en fout ligt bij jou is het op jouw kosten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
neen, hij zal zijn eigen resetten, en dan kan het zijn dat je profiel hoger is.... indien het zo is, kan het tijdelijk zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bel eens naar de 0800 22 700 voor een lijntest, misschien dat ze zien dat er iets fout zit.... maar het zou evenwel aan de eigen bekabeling kunnen liggen ook
een factory reset van de bbox2 zal er weinig aan veranderen vrees ik
een factory reset van de bbox2 zal er weinig aan veranderen vrees ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mij mag je anders wel een PM sturen met je telefoonnummer, dan doe ik wel wat tests...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Een repair profiel gaat bijna altijd aan een foute binneninstallatie zitten.
Waarschijnlijk heeft de test niet gerund toen je je vdsl2 installatie hebt gedaan, omdat zoveel tijd wordt die opnieuw gerund, waardoor je nu op een repair profiel staat.
Er is genoeg informatie op het forum om een repair profiel op te lossen en hoe je de binneninstallatie moet aanpassen.
Anders laat je een technieker komen maar dat gaat zo goed als altijd betalend zijn.
Waarschijnlijk heeft de test niet gerund toen je je vdsl2 installatie hebt gedaan, omdat zoveel tijd wordt die opnieuw gerund, waardoor je nu op een repair profiel staat.
Er is genoeg informatie op het forum om een repair profiel op te lossen en hoe je de binneninstallatie moet aanpassen.
Anders laat je een technieker komen maar dat gaat zo goed als altijd betalend zijn.
een belgacom technieker heeft vdsl2 komen installeren en heb dit sinds september(altijd aan volle snelheid) maar sinds afgelopen week sta ik op repair profile
en nogmaals binnenbekabeling is niets veranderd .. het enige is dat ik nieuwe bbox2 heb sinds 2 weken wat de eerste week mij wel volle snelheid gaf en sindsdien op repair
en nogmaals binnenbekabeling is niets veranderd .. het enige is dat ik nieuwe bbox2 heb sinds 2 weken wat de eerste week mij wel volle snelheid gaf en sindsdien op repair
Hoe lang kan iemand verwachten om op een repair profiel te blijven?
Ik zit sinds november op het 16,5 profiel en heb enkel met hulp van Olitox VDSL2 kunnen krijgen.
Momenteel zit ik op Comfort, maar ik zou naar Favorite willen gaan.
Daarvoor heb ik het 25 mb profiel nodig.
I las onlangs dat een repair profiel meestal komt door een slechte binnen-installatie. Ik heb enkel een Blauw-Wit paar aangesloten. Internet en digitale TV werkt met VDSL. Hebben de andere draden die niet aangesloten zijn enige invloed op de kwaliteit van mijn lijn?
Mvg,
- Bjorn
Ik zit sinds november op het 16,5 profiel en heb enkel met hulp van Olitox VDSL2 kunnen krijgen.
Momenteel zit ik op Comfort, maar ik zou naar Favorite willen gaan.
Daarvoor heb ik het 25 mb profiel nodig.
I las onlangs dat een repair profiel meestal komt door een slechte binnen-installatie. Ik heb enkel een Blauw-Wit paar aangesloten. Internet en digitale TV werkt met VDSL. Hebben de andere draden die niet aangesloten zijn enige invloed op de kwaliteit van mijn lijn?
Mvg,
- Bjorn
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het 16,5 profiel is GEEN repairprofiel, je krijgt het als je tussen de 701 tot 1000 meter van de ROP zit in combinatie met verzwakking < 1,0 dB
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
... tenzij Belgacom de criteria iets versoepelt met tijd.
VDSL voorbeelden in het buitenland bewijzen dat er veel hogere snelheden haalbaar zijn in functie van de afstand/verzwakking, maar Belgacom speelt op zeker. Misschien worden de criteria nog aangepast in functie van de ervaringen die ze opdoen ...
VDSL voorbeelden in het buitenland bewijzen dat er veel hogere snelheden haalbaar zijn in functie van de afstand/verzwakking, maar Belgacom speelt op zeker. Misschien worden de criteria nog aangepast in functie van de ervaringen die ze opdoen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt voor je antwoord Krisken en Philippe.
Is er een procedure om een aanvraag in te dienen voor een plaatsing?
Aan het aantal Belgacom WiFi SSID's dat ik in men buurt zie zijn er waarschijnlijk wel voldoende Belgacom TV gebruikers die graag HD kanalen en vluggere upload willen.
Is er een procedure om een aanvraag in te dienen voor een plaatsing?
Aan het aantal Belgacom WiFi SSID's dat ik in men buurt zie zijn er waarschijnlijk wel voldoende Belgacom TV gebruikers die graag HD kanalen en vluggere upload willen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je kan dit niet aanvragen. En denk niet dat Belgacom de regels snel zal versoepelen. En das maar best ook!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kriskenkrisken schreef:En das maar best ook ???
Ik begrijp jouw laatste opmerking niet goed, waarom jij dat ook niet goed zou vinden.
Ik vraag het onmogelijke niet, en ik wil ook niet zover gaan dat er technische problemen van komen.
Ik hoop alleen dat Belgacom, indien - na de ervaringen die ze nu opdoen bij de uitrol van VDSL2 - blijkt dat ze de regels wat kunnen versoepelen, de profielen zullen verhogen.
Indien dit zou kunnen zonder problemen, zie ik niet in waarom jij dat ook niet zou toejuichen !!!
Ik zie in verschillende ons omringende landen, dat ISP's veel hogere profielen geven op langere lijnen dan bij ons.
In Duitsland is een 50/10 profiel de norm (op 17a), in Nederland wordt het max gegegven dat de lijn aankan: de modem synct automatisch aan de hoogst mogelijke snelheid waarbij nog een stabiele verbinding mogelijk is.
Vandaar mijn suggestie dat er technisch gezien waarschijnlijk nog ruimte is om dezelfde afstanden nog hogere snelheden te geven ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Geven ze in deze landen ook TV aan over VDSL2? Is hun kopernetwerk van even slechte kwaliteit als de onze?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En Trojan zegt meteen mijn idee
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
KPN en Xs4all hebben HD IPTV over VDSL2 in Nederland.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ja maar zij doen geen vdsl2 vanuit straatkasten!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Trojan/Krisken
Geen idee waarom jullie zo "defensief" reageren, ik heb toch niets verkeerd gezegd ?
Zeg toch eens eerlijk: Als Belgacom de snelheden wat zou verhogen, door de profiel regels iets te versoepelen, zouden jullie dat niet toejuichen ?
Voor de rest heeft het niet veel zin deze discussie verder te zetten, Belgacom bepaalt de regels (en zal hiervoor zijn goede reden hebben neem ik aan).
Geen idee waarom jullie zo "defensief" reageren, ik heb toch niets verkeerd gezegd ?
Zeg toch eens eerlijk: Als Belgacom de snelheden wat zou verhogen, door de profiel regels iets te versoepelen, zouden jullie dat niet toejuichen ?
Voor de rest heeft het niet veel zin deze discussie verder te zetten, Belgacom bepaalt de regels (en zal hiervoor zijn goede reden hebben neem ik aan).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als klant zou ik dat met alle plezier toejuichen, ik zou niets liever hebben.
Maar als technieker is het een hel. Het is nu al zo moeilijk om storingen te localiseren, en een snelheidsverhoging zal het enkel maar moeilijker maken om elke klant een goede lijn te garanderen.
Maar als technieker is het een hel. Het is nu al zo moeilijk om storingen te localiseren, en een snelheidsverhoging zal het enkel maar moeilijker maken om elke klant een goede lijn te garanderen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Voila, meer heb ik er niet aan toe te voegen. Wij kennen de technische achtergrond waarom juist belgacom zich strikt houd aan deze regels. En heb er alle waardering voor ook. Ikzelf heb het geluk dat ik 2x 30mbit heb. Maar tjah het zijn dan ook allemaal nieuwe kabels die er liggen tot bij mij...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti