repair profile?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Menik
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2011, 22:47

Onlangs begon ik toch te merken dat men internet trager ging en na paar speedtests bleek dat toch het geval

van 28mb/s naar 8mb/s :/

dus heb ik vdsl2 tool is geprobeerd en die zei dat ik op een repair profile zat.

Nu ligt dat aan mij of aan belgacom?

En wat zou ik moeten doen?

(heb wel onlangs nieuwe bbox2 aangeschaft omdat de oude altijd rebootte maar laatste dagen zit ik op repair profile.. in het begin haalde ik 28mb/s zoals voorheen)

alvast bedankt
Bijlagen
Values.txt
Line values
(702 Bytes) 52 keer gedownload
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Best eens bellen naar de technische dienst: 0800 22 700. Enkel zij weten wat er gaande is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13592
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je modem is toch aangesloten op het eerste punt waar de BGC kabel binnen komt? Geen aftakkingen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Menik
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2011, 22:47

weet ik niet goed.

Maar heb nooit een probleem gehad sinds enkele dagen geleden en binnenbekabeling is helemaal niets veranderd
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eventueel eens bellen naar 0800 22 424, dat kan je profiel al dan niet tijdelijk verhogen

en zeker je binneninstallie checken, want als ze technieker sturen en fout ligt bij jou is het op jouw kosten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Menik
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2011, 22:47

ik heb gebeld. Moet ik na 20min de modem ook een keer herstarten?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

neen, hij zal zijn eigen resetten, en dan kan het zijn dat je profiel hoger is.... indien het zo is, kan het tijdelijk zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Menik
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2011, 22:47

hij staart kort op profiel 17A maar na paar trainings staat het terug op 8D

Er is helemaal niets veranderd qua kabels.

Bbox is op defaultinstellingen zetten of toch maar technieker laten komen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bel eens naar de 0800 22 700 voor een lijntest, misschien dat ze zien dat er iets fout zit.... maar het zou evenwel aan de eigen bekabeling kunnen liggen ook

een factory reset van de bbox2 zal er weinig aan veranderen vrees ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mij mag je anders wel een PM sturen met je telefoonnummer, dan doe ik wel wat tests...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Een repair profiel gaat bijna altijd aan een foute binneninstallatie zitten.
Waarschijnlijk heeft de test niet gerund toen je je vdsl2 installatie hebt gedaan, omdat zoveel tijd wordt die opnieuw gerund, waardoor je nu op een repair profiel staat.

Er is genoeg informatie op het forum om een repair profiel op te lossen en hoe je de binneninstallatie moet aanpassen.

Anders laat je een technieker komen maar dat gaat zo goed als altijd betalend zijn.
Menik
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2011, 22:47

een belgacom technieker heeft vdsl2 komen installeren en heb dit sinds september(altijd aan volle snelheid) maar sinds afgelopen week sta ik op repair profile

en nogmaals binnenbekabeling is niets veranderd .. het enige is dat ik nieuwe bbox2 heb sinds 2 weken wat de eerste week mij wel volle snelheid gaf en sindsdien op repair
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

BEL NAAR DE HELPDESK!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Hoe lang kan iemand verwachten om op een repair profiel te blijven?
Ik zit sinds november op het 16,5 profiel en heb enkel met hulp van Olitox VDSL2 kunnen krijgen.
Momenteel zit ik op Comfort, maar ik zou naar Favorite willen gaan.
Daarvoor heb ik het 25 mb profiel nodig.

I las onlangs dat een repair profiel meestal komt door een slechte binnen-installatie. Ik heb enkel een Blauw-Wit paar aangesloten. Internet en digitale TV werkt met VDSL. Hebben de andere draden die niet aangesloten zijn enige invloed op de kwaliteit van mijn lijn?

Mvg,

- Bjorn
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het 16,5 profiel is GEEN repairprofiel, je krijgt het als je tussen de 701 tot 1000 meter van de ROP zit in combinatie met verzwakking < 1,0 dB
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Dus zelfs als er ooit een verhoging tot 50mbits komt, zal ik op 16,5 blijven totdat Belgacom een ROP dichter bij de deur plaatst?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat klopt inderdaad.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

... tenzij Belgacom de criteria iets versoepelt met tijd.

VDSL voorbeelden in het buitenland bewijzen dat er veel hogere snelheden haalbaar zijn in functie van de afstand/verzwakking, maar Belgacom speelt op zeker. Misschien worden de criteria nog aangepast in functie van de ervaringen die ze opdoen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Bedankt voor je antwoord Krisken en Philippe.

Is er een procedure om een aanvraag in te dienen voor een plaatsing?
Aan het aantal Belgacom WiFi SSID's dat ik in men buurt zie zijn er waarschijnlijk wel voldoende Belgacom TV gebruikers die graag HD kanalen en vluggere upload willen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan dit niet aanvragen. En denk niet dat Belgacom de regels snel zal versoepelen. En das maar best ook!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:En das maar best ook ???
Krisken
Ik begrijp jouw laatste opmerking niet goed, waarom jij dat ook niet goed zou vinden.
Ik vraag het onmogelijke niet, en ik wil ook niet zover gaan dat er technische problemen van komen.

Ik hoop alleen dat Belgacom, indien - na de ervaringen die ze nu opdoen bij de uitrol van VDSL2 - blijkt dat ze de regels wat kunnen versoepelen, de profielen zullen verhogen.
Indien dit zou kunnen zonder problemen, zie ik niet in waarom jij dat ook niet zou toejuichen !!!

Ik zie in verschillende ons omringende landen, dat ISP's veel hogere profielen geven op langere lijnen dan bij ons.
In Duitsland is een 50/10 profiel de norm (op 17a), in Nederland wordt het max gegegven dat de lijn aankan: de modem synct automatisch aan de hoogst mogelijke snelheid waarbij nog een stabiele verbinding mogelijk is.

Vandaar mijn suggestie dat er technisch gezien waarschijnlijk nog ruimte is om dezelfde afstanden nog hogere snelheden te geven ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Geven ze in deze landen ook TV aan over VDSL2? Is hun kopernetwerk van even slechte kwaliteit als de onze?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En Trojan zegt meteen mijn idee :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

KPN en Xs4all hebben HD IPTV over VDSL2 in Nederland.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Awel, Belgacom is KPN of Xs4all niet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ja maar zij doen geen vdsl2 vanuit straatkasten!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Trojan/Krisken
Geen idee waarom jullie zo "defensief" reageren, ik heb toch niets verkeerd gezegd ?
Zeg toch eens eerlijk: Als Belgacom de snelheden wat zou verhogen, door de profiel regels iets te versoepelen, zouden jullie dat niet toejuichen ?
Voor de rest heeft het niet veel zin deze discussie verder te zetten, Belgacom bepaalt de regels (en zal hiervoor zijn goede reden hebben neem ik aan).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als klant zou ik dat met alle plezier toejuichen, ik zou niets liever hebben.

Maar als technieker is het een hel. Het is nu al zo moeilijk om storingen te localiseren, en een snelheidsverhoging zal het enkel maar moeilijker maken om elke klant een goede lijn te garanderen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voila, meer heb ik er niet aan toe te voegen. Wij kennen de technische achtergrond waarom juist belgacom zich strikt houd aan deze regels. En heb er alle waardering voor ook. Ikzelf heb het geluk dat ik 2x 30mbit heb. Maar tjah het zijn dan ook allemaal nieuwe kabels die er liggen tot bij mij...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”