Beste,
Ik zou graag willen verbinden met een home nas server, die aangesloten is op een telenet lijn (via ftp). Door één of ander mysterie kan ik alleen via een telenet lijn er op (ook bij andere gebruikers zo), via een belagcom lijn is het onmogelijk om te verbinden. Heb mijn firewall op het laagste gezet, bij de bbox 2 instellingen, dus normaal zou de poort voor ftp open moeten zijn. Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt.
Belgacom FTP probleem.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 11 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je hebt je vraag in het verkeerde forum geplaatst.
Dat is namelijk een Telenet probleem.
Telenet blokkeert alle inkomende poorten onder de 1024 (dus ook ftp op de standaard poort), behoudens op haar eigen netwerk...
Dit probleem heeft hoegenaamd niets met Belgacom te maken.
Een betere titel zou dus zijn: "Telenet FTP server probleem".
Dat is namelijk een Telenet probleem.
Telenet blokkeert alle inkomende poorten onder de 1024 (dus ook ftp op de standaard poort), behoudens op haar eigen netwerk...
Dit probleem heeft hoegenaamd niets met Belgacom te maken.
Een betere titel zou dus zijn: "Telenet FTP server probleem".
-
- Starter Plus
Niet waar. Het probleem komt voor door de belgacom verbinding naar de telenet server. Bij telenet ligt het probleem dus niet.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Wel waar!
TN blokt alle poorten lager dan 1024 BEHALVE eigen netwerk.
Anders heb je je vraag niet goed geformuleerd
TN blokt alle poorten lager dan 1024 BEHALVE eigen netwerk.
Anders heb je je vraag niet goed geformuleerd
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jouw server gaat enkel bereikbaar zijn voor telenetters, maar niet voor mensen die van belgacom of eender welke andere ISP komen. Geloof ons maar
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
Jep is ook zo, wat kan ik er aan doen?
-
- Starter Plus
Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik wel op de ftp van telenet kan (vanuit mijn belgacom lijn)...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Telenet blokkeert alles onder de 1024 naar andere netwerken. Wat op zich belachelijk is.
De reden dat ze dit doen is om verspreiding van wormen en virussen tegen te gaan. Binnen het telenet netwerk mag dit wel
Wat je kan doen is je ftp server op een andere poort laten draaien bv 5000 en dan zal het wel werken.
De reden dat ze dit doen is om verspreiding van wormen en virussen tegen te gaan. Binnen het telenet netwerk mag dit wel
Wat je kan doen is je ftp server op een andere poort laten draaien bv 5000 en dan zal het wel werken.
-
- Starter Plus
De poort van de server is 21 dacht ik, is er toch boven niet? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
- honda4life
- Elite Poster
21<1024 hoor
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Niet beginnen de betweter uithangen aub! Ik en vele anderen weten dat al 10 jaar, die blokkage is al minstens zo lang van toepassing.hetinternetduopolie schreef:Niet waar. Het probleem komt voor door de belgacom verbinding naar de telenet server. Bij telenet ligt het probleem dus niet.
Van provider veranderen of FTP op poort >1024 zetten. En dan zult ge nog wel wat ambras krijgen met passive ftp poorten. Ik zou eerder opteren voor SFTP (FTP over SSH), dan heb je enkel poort 22 nodig (die uiteraard ook zal moeten veranderd worden naar ene boven 1024).hetinternetduopolie schreef:Jep is ook zo, wat kan ik er aan doen?
Zelf heb ik voor optie 1 gekozen 6 jaar terug.
Omdat die FTP server (ik vermoed dat je webruimte bedoeld) niet op een particuliere lijn zit maar ergens in een datacenter en bedoeld is om van overal toegankelijk te zijn.hetinternetduopolie schreef:Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik wel op de ftp van telenet kan (vanuit mijn belgacom lijn)...
- honda4life
- Elite Poster
Je kan toch de range instellen van de passieve ftp-poort, zal volgens mij amper voorkomen < 1024
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Dat klopt, maar naast poort 21 is er ook nog poort 20 (voor data dacht ik). Soit, ik weet van vroeger dat het miserie was. Maar tis altijd het proberen waard natuurlijk.
- honda4life
- Elite Poster
Data op de server is een uitgaande poort, geen probleem.
Alsook is dat gewoon gekozen poort -1 volgens mij
Alsook is dat gewoon gekozen poort -1 volgens mij
-
- Starter Plus
Ik wil niet betweter doen, en ik wist hier helemaal niets van omdat ik daar niet met bezig ben, daarom dat ik het ook vroeg. Maar goed, bedankt voor je uitleg, was echt hulpzaam.TomG schreef:Niet beginnen de betweter uithangen aub! Ik en vele anderen weten dat al 10 jaar, die blokkage is al minstens zo lang van toepassing.hetinternetduopolie schreef:Niet waar. Het probleem komt voor door de belgacom verbinding naar de telenet server. Bij telenet ligt het probleem dus niet.
Van provider veranderen of FTP op poort >1024 zetten. En dan zult ge nog wel wat ambras krijgen met passive ftp poorten. Ik zou eerder opteren voor SFTP (FTP over SSH), dan heb je enkel poort 22 nodig (die uiteraard ook zal moeten veranderd worden naar ene boven 1024).hetinternetduopolie schreef:Jep is ook zo, wat kan ik er aan doen?
Zelf heb ik voor optie 1 gekozen 6 jaar terug.
Omdat die FTP server (ik vermoed dat je webruimte bedoeld) niet op een particuliere lijn zit maar ergens in een datacenter en bedoeld is om van overal toegankelijk te zijn.hetinternetduopolie schreef:Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik wel op de ftp van telenet kan (vanuit mijn belgacom lijn)...
De FTP server (NAS), is aangesloten bij een vriend van me op een gewone telenet expressnet lijn, en dus niet een datacenter.