Belgacom FTP probleem.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Beste,

Ik zou graag willen verbinden met een home nas server, die aangesloten is op een telenet lijn (via ftp). Door één of ander mysterie kan ik alleen via een telenet lijn er op (ook bij andere gebruikers zo), via een belagcom lijn is het onmogelijk om te verbinden. Heb mijn firewall op het laagste gezet, bij de bbox 2 instellingen, dus normaal zou de poort voor ftp open moeten zijn. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door hetinternetduopolie op 30 mei 2011, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Je hebt je vraag in het verkeerde forum geplaatst.

Dat is namelijk een Telenet probleem.
Telenet blokkeert alle inkomende poorten onder de 1024 (dus ook ftp op de standaard poort), behoudens op haar eigen netwerk...

Dit probleem heeft hoegenaamd niets met Belgacom te maken.
Een betere titel zou dus zijn: "Telenet FTP server probleem".
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Niet waar. Het probleem komt voor door de belgacom verbinding naar de telenet server. Bij telenet ligt het probleem dus niet.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wel waar!
TN blokt alle poorten lager dan 1024 BEHALVE eigen netwerk.
Anders heb je je vraag niet goed geformuleerd :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jouw server gaat enkel bereikbaar zijn voor telenetters, maar niet voor mensen die van belgacom of eender welke andere ISP komen. Geloof ons maar :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Jep is ook zo, wat kan ik er aan doen? :-)
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik wel op de ftp van telenet kan (vanuit mijn belgacom lijn)...
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Telenet blokkeert alles onder de 1024 naar andere netwerken. Wat op zich belachelijk is.
De reden dat ze dit doen is om verspreiding van wormen en virussen tegen te gaan. Binnen het telenet netwerk mag dit wel :banana:


Wat je kan doen is je ftp server op een andere poort laten draaien bv 5000 en dan zal het wel werken.
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

De poort van de server is 21 dacht ik, is er toch boven niet? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

21<1024 hoor :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

hetinternetduopolie schreef:Niet waar. Het probleem komt voor door de belgacom verbinding naar de telenet server. Bij telenet ligt het probleem dus niet.

Niet beginnen de betweter uithangen aub! Ik en vele anderen weten dat al 10 jaar, die blokkage is al minstens zo lang van toepassing.

hetinternetduopolie schreef:Jep is ook zo, wat kan ik er aan doen? :-)

Van provider veranderen of FTP op poort >1024 zetten. En dan zult ge nog wel wat ambras krijgen met passive ftp poorten. Ik zou eerder opteren voor SFTP (FTP over SSH), dan heb je enkel poort 22 nodig (die uiteraard ook zal moeten veranderd worden naar ene boven 1024).
Zelf heb ik voor optie 1 gekozen 6 jaar terug.

hetinternetduopolie schreef:Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik wel op de ftp van telenet kan (vanuit mijn belgacom lijn)...

Omdat die FTP server (ik vermoed dat je webruimte bedoeld) niet op een particuliere lijn zit maar ergens in een datacenter en bedoeld is om van overal toegankelijk te zijn.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan toch de range instellen van de passieve ftp-poort, zal volgens mij amper voorkomen < 1024
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat klopt, maar naast poort 21 is er ook nog poort 20 (voor data dacht ik). Soit, ik weet van vroeger dat het miserie was. Maar tis altijd het proberen waard natuurlijk.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Data op de server is een uitgaande poort, geen probleem.
Alsook is dat gewoon gekozen poort -1 volgens mij
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

TomG schreef:
hetinternetduopolie schreef:Niet waar. Het probleem komt voor door de belgacom verbinding naar de telenet server. Bij telenet ligt het probleem dus niet.

Niet beginnen de betweter uithangen aub! Ik en vele anderen weten dat al 10 jaar, die blokkage is al minstens zo lang van toepassing.

hetinternetduopolie schreef:Jep is ook zo, wat kan ik er aan doen? :-)

Van provider veranderen of FTP op poort >1024 zetten. En dan zult ge nog wel wat ambras krijgen met passive ftp poorten. Ik zou eerder opteren voor SFTP (FTP over SSH), dan heb je enkel poort 22 nodig (die uiteraard ook zal moeten veranderd worden naar ene boven 1024).
Zelf heb ik voor optie 1 gekozen 6 jaar terug.

hetinternetduopolie schreef:Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik wel op de ftp van telenet kan (vanuit mijn belgacom lijn)...

Omdat die FTP server (ik vermoed dat je webruimte bedoeld) niet op een particuliere lijn zit maar ergens in een datacenter en bedoeld is om van overal toegankelijk te zijn.


Ik wil niet betweter doen, en ik wist hier helemaal niets van omdat ik daar niet met bezig ben, daarom dat ik het ook vroeg. Maar goed, bedankt voor je uitleg, was echt hulpzaam.

De FTP server (NAS), is aangesloten bij een vriend van me op een gewone telenet expressnet lijn, en dus niet een datacenter.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”