Internet bestelling vs telefoon bestelling

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb recentelijk voor mijn grootouders die momenteel digitale televisie (niet hd) van telenet hadden en een telefoonlijn van belgacom.
Kostprijs 8 euro voor digitale televisie + kabel abonnement + 19 euro van belgacom. Totaal 27 euro zonder kabel abonnement.

Nu heeft Telenet een shake van 21 euro met telefonie + digitale televisie. Als ik dit via internet wou activeren kwam er een eenmalige kost van 80 euro bij.
30 voor activering en 50 euro voor een confort installatie. Nu staat er op de pagina dat dit gratis zou moeten zijn.

Dan heb ik eens de chat functie van telenet gebruikt om dit op te klaren:
Stefanie: [13:45] Welkom. Waarmee kan ik u helpen?
rpr: [13:45] Waarom is een eenmalige kost voor 80 euro voor juist een telefoon installatie. Terwijl het pakket maar maandelijks 21 euro kost. Dit is 4 maanden
Stefanie: [13:46] Deze eenmalige kost bedraagd de installatie en activeringskosten van uw vaste telefonie.
rpr: [13:47] ja maar op de shake pagina staat
[13:47] gratis installatie en gratis activering
Stefanie: [13:47] Dit is wanneer u overgaat naar een pakket van onze 3 producten: digitale televisie, internet en vaste telefonie.
rpr: [13:48] http://telenet.be/1133/0/1/nl/thuis/sha ... tml#promos
[13:48] staat toch duidelijk bij telefonie en digitale tv
Stefanie: [13:49] Ja en bij de voorwaarden staat dat het enkel telt wanneer u nieuwe klant bent voor digitale televisie en voor telefonie.
rpr: [13:49] Ik vind deze tekst terug:
[13:49] Voor wie?

- Aanbod geldig bij het aangaan van een nieuwe jaarovereenkomst op een Telenet Shake+ met FreePhone Europe en Digitale TV met huur HD Digicorder.
[13:50] ik ga toch een jaarovereenkomst aan?
Stefanie: [13:51] Als u reeds digitale televisie klant bent dan geld deze promo jammer genoeg niet voor u. Als u kijkt onder het tabblad promo's* vind u de voorwaarden terug waaruit blijkt dat dit enkel telt bij nieuwe klanten voor digitale televisie en vaste telefonie.
rpr: [13:52] ik ben op die pagina aan het kijken maar ik vind die tekst niet terug.
Stefanie: [13:52] Ik zal hem even kopiëren voor u: - Aanbod geldig bij het aangaan van een nieuwe jaarovereenkomst op een Telenet Shake+ met FreePhone Europe en Digitale TV met huur HD Digicorder.
rpr: [13:52] Daar staat toch niet in van nieuw klanten. Er staat toch alleen een nieuwe jaarovereenkomst?
Stefanie: [13:53] Aangezien u reeds digitale televisie hebt gaat u geen nieuwe jaarovereenkomst aan.
Straf dus 80 euro voor een abonnement van 21 euro.
Het beste vind ik dat de tekst dus totaal niet overeenstemt met wat Stefanie bedoeld. Ik ga wel een nieuwe jaarovereenkomst aan.

Uit ervaring weet ik dat je telefonisch veel meer bekomt dus vandaar dan hetzelfde via 080066041 gedaan maar dit met een medewerker.
Kostprijs 21 euro maandelijks. Eenmalige kost 0 euro.

Dus tip voor iedereen. Doe het telefonisch!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rpr schreef:Eenmalige kost 0 euro.
Hou je eerste factuur maar goed in de gaten !
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Stefanietje mag dringend eens leren schrijven zonder -dt fouten !
Bij ons worden callcenteragenten onderworpen aan een schrijftest vooraleer ze geschreven communicatie naar de klanten toe mogen verzorgen ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Laat ze hun eerst maar concentreren op inhoudelijk correcte informatie bezorgeb... daar is nog meer dan genoeg werk.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hier hetzelfde, klant heeft nog een oude expressnet + Spaarbellen + Digitale TV + Fax, ik probeer dat online over te zetten naar een shake...
100€ kosten. Via de chat, u gaat die 100€ mogen ophoesten... via de telefonische helpdesk,... ze gaan me terugbellen.

't is gewoon een schande, je betaald al jaren teveel aan een trager abonnement en dan gaan ze je nog eens 100€ kosten aansmeren.
Bv202
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Sorry voor mijn iets of wat off-topic reactie, maar sinds wanneer gebruikt Telenet een chat als helpdesk? Waar kan ik die vinden?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik zal Charlotte ff quoten vanop het tik.be forum :
Re: Chatten met Telenet

Berichtdoor Charlotte op 08 Sep 2008 15:00

XXX schreef:Kan iemand bovenstaand bericht al dan niet bevestigen?

Die chatsessies zijn er inderdaad. Ze zijn toegankelijk via een speciale button op de telenet.be pagina's nadat je op "Nu bestellen" hebt geklikt. Ze dienen ter ondersteuning van het online verkoopsproces voor het geval er nog vragen moesten zijn vooraleer je tot de aankoop overgaat. De button verschijnt enkel wanneer er een chatsessie beschikbaar is.

XXX schreef:Sommige leden melden dat Telenet nu ook bereikbaar is via chatsessies, naast de gebruikelijke telefoon en het webformulier.
Tik heeft dit ooit voorgesteld aan Telenet, blijkbaar zijn ze er nu mee aan het experimenteren. Goed nieuws dus. Maar het zou wel kunnen dat men nog wat moet zoeken in de capaciteit, ik heb al een bericht gezien van iemand die zei dat de chat overbezet was.

Kan er iemand een werkende link geven naar die chat-pagina?

Even verduidelijken: deze chatsessies zijn op dit moment geen alternatief voor webformulieren of telefonische oproepen naar de klantendienst. Zoals je in de chatlog kunt lezen, verwijzen de verkopers naar de klantendienst wanneer de vraag te specifiek is.
Vragen in verband met Telenet? Bezoek Telenet Online Support.
Je abonnement beheren of je aanrekeningen online bekijken? Bezoek Mijn Telenet.
Wil je me een privébericht sturen? Lees dan ajb eerst dit topic.

Gebruikers-avatar
Charlotte
ISP medewerker

Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Alternatieven voor webformulieren? Heeft iemand ooit een bruikbaar antwoord gekregen op een webformulier (zowel bij BGC als TNT)?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Heeft iemand ooit een bruikbaar antwoord gekregen op een webformulier (zowel bij BGC als TNT)?
Nope... aan de telefoon trouwens al evenmin ! Drie keer bellen is meestal drie keer een ander antwoord.

Recent had ik hier connectie problemen (zeer korte onderbrekingen, duidelijk aan pings te zien) en na een vraag de modem na te kijken krijg je dan zo'n dom antwoord dat die werkt (ja die werkt inderdaad, maar ik wil weten of zij disconnects zien) en word je meteen doorgezonden naar hun betalend nummer... "want de fout zal wel bij mij liggen" (en nooit bij TN) :bang:
Exoronic
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Als ik telenet nodig heb , bel ik :p

toen ik verhuisde en dus moest aangesloten worden bij telenet , heb ik 4x gebeld voor info van shakes ( ik ken ze goed genoeg hoor , maar telefonisch kan je wat dwarsliggen :p )
en pas de laatste telefoniste heb ik telenet besteld. Bij haar was alles gratis , zonder probs een modem-only , en paar maanden gratis prime....
bij de vorige moest ik bij de ene activatiekost betalen , de andere wou me geen modem-only geven , er was zelfs eentje die me erg dure aansluitkosten wou aansmeren O_o

technieker kwam langs , alles werkte zoals het hoorde.
2 dagen later , als ik op internet wou surfen kreeg ik enkel maar een redirect pagina van telenet waarop stond dat mijn internet account niet geactiveerd was :/ ( terwijl het ervoor wel werkte )
ik bel naar telenet , leg het probleem uit , de persoon maakt een heel dossier op , en hij zei da het tot 2 weken kon duren eer het opgelost was....
ik vond dit veel te lang , dus ik bleef bellen , en op de duur zei er eentje : jah , dit kan toch wel 3-4 dagen duren.. ( die kon het al sneller ? :p )
en maar liefst het 8ste telefoontje , kreeg ik iemand die zei = geen probleem , over 2 mins werkt alles weer , en effectief , het werkte weer...

Je moet gewoon ERG veel geluk hebben wie je aan de lijn krijgt , de ene kent z'n job en de andere zit af te tellen wanneer hij/zij naar huis mag.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”