Blokkeert Telenet VNC?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb een TightVNC Server ingesteld op een Belgacom verbinding, de poorten correct geforward enzovoort en ik kan er extern verbinding mee maken.
Wanneer ik echter een verbinding tracht te maken (via VNCViewer) op een Telenet lijn, dan krijg ik steeds een time-out. Op Dommel internet en op m'n Mobile Vikings mobiele verbinding heb ik hier echter geen last van, ik krijg onmiddellijk een handshake en een stabiele verbinding, vandaar dat ik dus vermoed dat het probleem bij Telenet ligt.

Iemand anders dit ook al voorgehad of weet waar het aan ligt? Persoonlijk denk ik dat Telenet de verbinding met een VNC server blokkeert en dat ik dus best eens contact opneem met Telenet om deze blokkering op te heffen.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Telenet blokt alle inkomende poorten onder 1024, geen idee op welke poort vnc draait
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Inkomende? Hmm, ik dacht enkel de uitgaande onder 1024. Dit is normaal gezien sowieso geen probleem, aangezien de VNC server draait op een poort > 1024.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Kijk eens of port forwarding deftig geconfigureerd is op uw router, en desnoods gebruik je een andere poort.

VNC draait trouwens standaard op poort 5900.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

@Trojan:

Server draait op een BC-lijn, het gaat hier om de client :wink:

Ik weet er zelf geen antwoord op btw :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als de host en guest niet tegelijk het scherm moeten kunnen zien kan je overstappen op rdp ipv vnc. Rdp bv is een pak beter met het weergeven van een vloeiend scherm en media zoals geluid.

En anders zijn er nog opties zoals teamviewer of logmein (hamachi).

Als je toch perse bij vnc wil blijven moet je eens proberen om eerst een vpn verbinding op te zetten met de host (server) en daarover uw vnc verbinding te tunnelen. Dan is je verbinding meteen beveiligd tegen pottekijkers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... p_software
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Trojan, je hebt absoluut gelijk, maar laten we maar niet te veel afdwalen :p
Zelf ben ik ook geswitcht van VNC naar Teamviewer (en moest het gaan op windows home RDP server uiteraard)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Kan je de host waar VNC op draait op andere manieren bereiken vanop een Telenet internet verbinding? Verander je poort in de VNC Server eens naar een minder courante?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik denk dat het een poort is die Telenet blockt omdat ze door een virus/trojan ook wel eens gebruikt wordt (poort was 4444). Nu eens geprobeerd op een andere poort, hopen dat het nu morgen wel gaat werken :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Waarom heb je dat niet vermeld in jouw eerste post ?
Je geeft geen volledige informatie, en laat iedereen maar raden om jouw probleem te helpen oplossen ...

Een goede raad (aan iedereen die hulp zoekt op het Forum): als je bij een applicatie niet de standard poorten of instellingen gebruikt, vermeldt dit dan a.u.b. bij het probleem ... zo verliezen bereidwillige mensen, die hier in hun vrije tijd problemen proberen op te lossen, minder van hun kostbare tijd !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Nooit gedacht dat het echt lag aan de specifieke poort, daarom dat ik gewoon zei dat het een poort was die hoger lag dan 1024, omdat dit wel informatie genoeg leek. Na wat googlen bleek dat de poort soms wel eens gebruikt wordt door een trojan, vandaar dat Telenet ze waarschijnlijk geblokkeerd had. Na veranderen naar een willekeurige poort is alles terug in orde :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”