Ik heb een TightVNC Server ingesteld op een Belgacom verbinding, de poorten correct geforward enzovoort en ik kan er extern verbinding mee maken.
Wanneer ik echter een verbinding tracht te maken (via VNCViewer) op een Telenet lijn, dan krijg ik steeds een time-out. Op Dommel internet en op m'n Mobile Vikings mobiele verbinding heb ik hier echter geen last van, ik krijg onmiddellijk een handshake en een stabiele verbinding, vandaar dat ik dus vermoed dat het probleem bij Telenet ligt.
Iemand anders dit ook al voorgehad of weet waar het aan ligt? Persoonlijk denk ik dat Telenet de verbinding met een VNC server blokkeert en dat ik dus best eens contact opneem met Telenet om deze blokkering op te heffen.
Blokkeert Telenet VNC?
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kijk eens of port forwarding deftig geconfigureerd is op uw router, en desnoods gebruik je een andere poort.
VNC draait trouwens standaard op poort 5900.
VNC draait trouwens standaard op poort 5900.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
@Trojan:
Server draait op een BC-lijn, het gaat hier om de client
Ik weet er zelf geen antwoord op btw
Server draait op een BC-lijn, het gaat hier om de client
Ik weet er zelf geen antwoord op btw
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als de host en guest niet tegelijk het scherm moeten kunnen zien kan je overstappen op rdp ipv vnc. Rdp bv is een pak beter met het weergeven van een vloeiend scherm en media zoals geluid.
En anders zijn er nog opties zoals teamviewer of logmein (hamachi).
Als je toch perse bij vnc wil blijven moet je eens proberen om eerst een vpn verbinding op te zetten met de host (server) en daarover uw vnc verbinding te tunnelen. Dan is je verbinding meteen beveiligd tegen pottekijkers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... p_software
En anders zijn er nog opties zoals teamviewer of logmein (hamachi).
Als je toch perse bij vnc wil blijven moet je eens proberen om eerst een vpn verbinding op te zetten met de host (server) en daarover uw vnc verbinding te tunnelen. Dan is je verbinding meteen beveiligd tegen pottekijkers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... p_software
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Trojan, je hebt absoluut gelijk, maar laten we maar niet te veel afdwalen
Zelf ben ik ook geswitcht van VNC naar Teamviewer (en moest het gaan op windows home RDP server uiteraard)
Zelf ben ik ook geswitcht van VNC naar Teamviewer (en moest het gaan op windows home RDP server uiteraard)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Kan je de host waar VNC op draait op andere manieren bereiken vanop een Telenet internet verbinding? Verander je poort in de VNC Server eens naar een minder courante?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik denk dat het een poort is die Telenet blockt omdat ze door een virus/trojan ook wel eens gebruikt wordt (poort was 4444). Nu eens geprobeerd op een andere poort, hopen dat het nu morgen wel gaat werken
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom heb je dat niet vermeld in jouw eerste post ?
Je geeft geen volledige informatie, en laat iedereen maar raden om jouw probleem te helpen oplossen ...
Een goede raad (aan iedereen die hulp zoekt op het Forum): als je bij een applicatie niet de standard poorten of instellingen gebruikt, vermeldt dit dan a.u.b. bij het probleem ... zo verliezen bereidwillige mensen, die hier in hun vrije tijd problemen proberen op te lossen, minder van hun kostbare tijd !!!
Je geeft geen volledige informatie, en laat iedereen maar raden om jouw probleem te helpen oplossen ...
Een goede raad (aan iedereen die hulp zoekt op het Forum): als je bij een applicatie niet de standard poorten of instellingen gebruikt, vermeldt dit dan a.u.b. bij het probleem ... zo verliezen bereidwillige mensen, die hier in hun vrije tijd problemen proberen op te lossen, minder van hun kostbare tijd !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Nooit gedacht dat het echt lag aan de specifieke poort, daarom dat ik gewoon zei dat het een poort was die hoger lag dan 1024, omdat dit wel informatie genoeg leek. Na wat googlen bleek dat de poort soms wel eens gebruikt wordt door een trojan, vandaar dat Telenet ze waarschijnlijk geblokkeerd had. Na veranderen naar een willekeurige poort is alles terug in orde