Al enige tijd heb ik een media speler met wat NAS mogelijkheden, welke ik maar niet in mijn huidige opstelling, geïnstalleerd krijg via LAN. De opstelling zou ik niet kunnen veranderen, dus zou ik graag advies willen ontvangen, hoe ik deze kan aansluiten, rekening houdend met:
- dat het uitgesloten is een ethernet kabel door te trekken naar de TV hoek (waar dus ook de media speler staat), want de huidige kabel voor de TV is al erg (tè) zichtbaar, het is te hoog, etc en ik huur, dus kan niet boren.
- ik maar een heel klein budget heb.
- ik graag een zo groen mogelijke oplossing zou willen zien. Goed voor mijn portemonnaie en het milieu.
Huidige installatie:
In de eetkamer (daar waar de lijnen zaten): de Belgacom Bbox2. Mijn laptop, oude desktop en printer gebruik ik wireless. Dit ook niet altijd geheel zonder problemen, maar sinds op ander channel weer acceptabel.
- TV1: CAT5e kabel die de Belgacom technieker destijds (erg lelijk) door heeft “gelijmd” naar mijn huiskamer voor de digitale TV (HD)
- TV2: Ruckus kabel voor TV boven (niet HD)
- PC1: de DNS320 NAS die naast de Bbox staat
- PC2: nog leeg
- 1 telefoonkabel voor VOIP, andere leeg
- en uiteraard de VDSL kabel
Huiskamer:
- HD decoder: via de CAT5e ethernet kabel die uitkomt in een dubbele RJ45 stopcontact.
- De (HD) media player/NAS
Het liefst sluit ik de media player / NAS aan via LAN, maar ja, kan geen kabel leggen tot aan de Bbox2. Dacht, en hoop nog steeds, dat ik de lege RJ45 van het dubbel stopcontact van de TV kabel achter de TV kon/kan gebruiken, maar dan gebeurt er niets (?). Belgacom TV werkt overigens alleen als deze is aangesloten op de rechter RJ45 en niet op de linker. Na wat zoeken, begrijp ik dat 1 RJ45 voor TV is en de andere (nu lege) RJ45 voor telefonie.
Wie oh wie kan mij adviseren voor de beste, budget vriendelijke, groene oplossing?

Bijvoorbaat dank voor alle hulp!