Geen producten in mijn Telenet, geen factuur, technisch prob

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mitch2k
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:59

Hello,

rond 5 januari 2011 hebben we contact gehad met Telenet omdat de bestaande modem uitviel. Ze zouden een technieker langssturen om dit te fixen, maar stelden voor om over te stappen van Turbonet naar Fibernet.
We hebben hier op ingestemd.
Week of 2 later kwam de technieker de Motorola Modem/Router installeren. De technieker kon de installatie niet in neens activeren. Na enkele keren naar de helpdesk bellen bleek er een probleem met de modem te zijn. 3 keer naar een Telenet Center gereden, modem geswapt. Uiteindelijk werkte het.

Echter was plots de modem niet meer te beheren via mijn telenet. Sterker nog, volgens mijn telenet hebben we geen enkel product:
Afbeelding

We kunnen dus de modem niet beheren, geen portforwards instellen, etc. Sinds dezelfde periode (half januari) krijgen we ook ieder maand een brief om te zeggen dat ze geen facturen kunnen maken, en dat er nadien een factuur zal volgen.

Ondertussen hebben we +/- 35 keer contact gehad met de helpdesk. Dit is hetgeen we tot nu zijn te weten gekomen:
    Er is tijdens de activatie is misgelopen, ze kunnen het niet direct oplossen
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    De achterliggende diensten zijn ermee bezig
    ...

Telkens opnieuw worden we afgescheept, op den duur zelfs op het arrogante af ("u weet toch dat we ermee bezig zijn, dat kan nog maanden duren").
Ondertussen zijn we al meer dan 3 maand bezig. Al wat ik wil is de mogelijkheid om portforwards in te stellen, en liefst van al nog een modem only setup. En ik zou ook graag mijn factuur willen betalen :).

Ik ben stilaan ten einde raad... Iemand nog een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Of is de enige manier gewoon abo opzeggen en naar een andere provider gaan?
Bijlagen
mijntelenet.jpg
(138.66 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Bellen om uw contract op te zeggen omwille van de problemen, ze zullen u dan met retention doorverbinden. Die kunnen al eens iets forceren.
Indien niet: overstappen.

Ik snap dat echt niet dat mensen zoveel geduld hebben met providers, als je al 3 maand problemen hebt dan zou ik echt al LANG opgezegd hebben.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bellen en direct vragen naar iemand van kwaliteitscontrole, en als ze zeggen dat ze dat niet kunnen dan moet je vragen wat je moet doen om het contract op te zeggen ;)
mitch2k
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:59

Probleem is dat overstappen geen optie is. Enigste alternatief is een ADSL aansluiting, maar we zitten te ver van de centrale.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dan nog, dreigen kan geen kwaad.
Ben je zeker dat je te ver zit van de centrale? En daarbij, hoeven zij niet te weten he.
Je kan overigens ook enkel uw telefoon en internet opzeggen he.

En als ze afkomen dat uw contract tot dan loopt, antwoorden dat je perfect kan opzeggen omdat zij hun produkt niet deftig kunnen leveren.


Je kan ook altijd eens een mailtje naar de grote baas sturen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:Dan nog, dreigen kan geen kwaad.


Maar het laat hen ondertussen wel koud... ze sturen tegenwoordig zelfs met plezier opzeggingsdocumenten op !

thamar schreef:En als ze afkomen dat uw contract tot dan loopt, antwoorden dat je perfect kan opzeggen omdat zij hun produkt niet deftig kunnen leveren.


Dan zal je ze eerste wel aangetekend in gebreke moeten stellen... zorg maar dat je stevig in je schoenen staat.
mitch2k
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:59

De laatste keer dat ik Telenet in gebreke stelde (jaar of 2 geleden), is de aangetekende brief zelfs niet afgehaald. :)

Zou bemiddeling door de ombudsman iets uithalen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ja, maar dat neemt heel wat tijd in beslag.

Maar probeer anders eens zoals thamar aangeeft... stuur een mail naar de grote baas (adres kan je hier op het forum vinden).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik denk dat TS genoeg redenen heeft om TN in gebreke te stellen. Soit, moet hij volledig voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Een andere tactiek die je kan toepassen, elke dag de helldesk bellen :D En nu al om een afbetalingsplan vragen voor als ze eindelijk eens hun facturatie in orde maken.



Ik moet zeggen toen ik opgezegd heb 6 maand geleden ofzo, dat ze toch redelijk wat moeite wouden doen om mij als klant te houden. En het is niet dat ik een speciaal profiel heb ofzo. Gewoon doorsnee abonnement zonder iets speciaals.
Ze zijn toen zelfs zo vriendelijk geweest om mij niet op de afgesproken datum af te sluiten ;) Telefoonkabel in de straat kapot, waardoor het 2 weken vertraging opliep om mijn adsl te installeren. Heb gewoon als adsl in orde was gebeld naar de helpdesk, melding dat mijn lijn nog altijd actief was ipv afgesloten. Dat ik het heel vriendelijk vond van hen om mij die 2 weken extra te geven en dat ik daarvoor ook wou betalen maar geen dag langer.
mitch2k
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:59

Hey,

thanks voor de feedback!

Elke dag naar de helldesk bellen heeft spijtig genoeg weinig tot geen effect, buiten meer frustratie aan onze kant.

Ik zal eens een mailtje sturen naar Duco. Zien of dat helpt :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”