Mijn modem/router 'crasht' om de zoveel tijd: er zijn geen draadloze connecties meer mogelijk en pingen naar het routeradres is niet meer mogelijk met een met draad.
Bel vandaag naar helpdesk. 'Tof, die zijn open op paasmaandag' denk ik dan!
Vriendelijk meisje vraagt naar het probleem, ik leg even uit.
Zij: 'Ah meneer, dat zullen uw computerinstellingen zijn'
Ik: 'En toevallig werkt het niet meer op mijn 2 computers, laptops en 2 iphone's zeker '.
Zij: 'Meneer, alles is hier in orde hoor, maar u moet naar de dienst software bellen'
Ik: 'Oke'
Zij: 'Nummer: 070 ...'
Ik: 'Euhm, ik bel niet naar een betaalnummer om te melden dat een stuk hardware van Telenet defect is...'
Zij: 'Ja meneer, maar wij (de technische dienst nota bene) zijn niet zo goed opgeleid om al die technische instellingen te doorlopen'
Ik: 'Ok dus wat doe ik nu, ik bel geen 070 nummer'
Zij: 'Ja, dan kunnen wij niks doen voor u'
Ik: 'Dus ik trek de modem gewoon uit en bel terug dat hij helemaal defect is? Okay'. Tuuut.
Anders opties zijn: 220v op de modem loslaten, eens in de vaatwas steken, openvijzen en de LED-lampjes losmaken. Suggesties welkom.
Een mail sturen naar die Duco lijkt me wat overdreven
Helpdesk service van Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
voltage plaatsen op de coax ? anyways, ombudsdienst, nog eens naar helpdesk bellen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
fastman schreef:
Een mail sturen naar die Duco lijkt me wat overdreven
Waarom niet?
Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar Duco,
10 min later al antwoord, kwam vanaf zijn blackberry
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Hoe leuk het ook moge zijn voor de klant, Duco Sickinghe is z'n eigen helpdesk aan het beledigen met die rechtstreekse interventies. Maar als je geen onbetaald nummer meer kan raadplegen voor gewone technische ondersteuning, dan moet je je niet inhouden om dat hogerop in het bedrijf te melden, vind ik.
-
- Starter
Het is waarschijnlijk zo een extern callcenter. Ik heb namelijk enkele maanden geleden een gelijkaardig probleem gehad.
Bel op zondag naar Telenet zegt de vriendelijke jongeman dat het een provisioning probleem is en dat ik best maandag terug bel want dan zijn er mensen op de afdeling provisioning.
Bel maandag telenet kreeg een jonge dame aan de lijn. Ik vertel de dame het probleem en zeg erbij dat het waarschijnlijk een provisioning probleem is (zoals haar collega de dag voordien ook zei). Dame vertelt me 070 te bellen wat ik weiger natuurlijk. Ik vraag de teamleader , zij vertelt me de teamleader te zijn. En zo zijn we een uurtje verder waarbij ze weigert om hun provisioningsdienst te bellen maar me wel 10 minuten laat "afkoelen". Nu kan ze plots ook een dossiertje voor me openen, dit ging zelf niet in het begin.
Dus dossiertje geopend maar ik bel terug. Nu een man met een hollands accent aan de lijn. Die zegt dat het wel degelijk een prov probleem is en geeft alles door en zegt dat het binnen vier uur in orde is.
Gelukkig belt er net na dit gesprek iemand van de professionele technische dienst ( voor een heel ander probleem maar heb er maar gebruik van gemaakt) . En deze vertelt me dat er nog niets in gang gezet is en hij lost het op in 10 minuten.
Bel op zondag naar Telenet zegt de vriendelijke jongeman dat het een provisioning probleem is en dat ik best maandag terug bel want dan zijn er mensen op de afdeling provisioning.
Bel maandag telenet kreeg een jonge dame aan de lijn. Ik vertel de dame het probleem en zeg erbij dat het waarschijnlijk een provisioning probleem is (zoals haar collega de dag voordien ook zei). Dame vertelt me 070 te bellen wat ik weiger natuurlijk. Ik vraag de teamleader , zij vertelt me de teamleader te zijn. En zo zijn we een uurtje verder waarbij ze weigert om hun provisioningsdienst te bellen maar me wel 10 minuten laat "afkoelen". Nu kan ze plots ook een dossiertje voor me openen, dit ging zelf niet in het begin.
Dus dossiertje geopend maar ik bel terug. Nu een man met een hollands accent aan de lijn. Die zegt dat het wel degelijk een prov probleem is en geeft alles door en zegt dat het binnen vier uur in orde is.
Gelukkig belt er net na dit gesprek iemand van de professionele technische dienst ( voor een heel ander probleem maar heb er maar gebruik van gemaakt) . En deze vertelt me dat er nog niets in gang gezet is en hij lost het op in 10 minuten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dan had je al geluk dat je binnengeraakte. De twee keren dat ik wilde bellen voor een kortstondig probleem of instabiliteit, was er gewoon een automatisch monitoring systeem dat dan zag dat mijn modem bereikbaar was, zelf mij dat 070 nummer gaf en vervolgens gewoon ophing.fastman schreef:Zij: 'Meneer, alles is hier in orde hoor, maar u moet naar de dienst software bellen'
Kreeg toen ook van iemand de vrij absurde tip van gewoon je modem uit te trekken vooraleer je belt.