Bpost en aanbellen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Deze ochtend was het weer van hetzelfde: de postbode wilde weer niet aanbellen om een pakketje af te geven. Mijn werkkamer is aan de straatkant, dus ik hoor goed wanneer de postbode langskomt. Ik hoor omstreeks 10u00 onze brievenbus opengaan. Onze post viel er met een luide "tonk" in. Geen bel gehoord. Ik loop naar de brievenbus en vind naast enkele brieven weer zo'n briefje van de post:
Wij hebben een zending voor u! bpost biedt u verschillende mogelijkheden om ze te ontvangen (zie keerzijde)
Op 22/04/2011 belde de postbode Constant (sic) met een Taxipost 24h bij u aan.
Die zending ligt vanaf 26/04/2011 11:00 tot en met 10/05/2011 in het kantoor van: [...]
Onze bel werkt prima, men moet ze natuurlijk wel gebruiken. Met mijn oren is er ook niets mis. Dit is niet de eerste keer dat dit voorvalt (de vierde keer al). Ik heb in het verleden al meermaals contact opgenomen met de klachtendienst van bpost (zonder resultaat blijkbaar).

Ik begrijp best dat de pakketpost (die door internetaankopen ongetwijfeld toegenomen is) extra drukt geeft op de postbodes (je moet ze soms eens zien gaan: gepakt en gezadeld als halve muilezels). Echter, ik snap niet waarom men niet aanbelt en dan doet alsof je niet thuis was door zo'n briefje achter te laten. Volgens mij hebben ze zo'n pakketje al niet meer bij en gooien ze automatisch zo'n briefje in je bus. Dat men dan eerlijk zegt dat het te veel werk is en dat mensen hun pakketjes zelf moeten gaan afhalen aan het postkantoor. Daar zou ik geen problemen mee hebben.

Zijn er nog mensen met dergelijke ervaring(en)?

Edit: Het betreft hier regio Wilrijk.
Laatst gewijzigd door FezzFest 22 apr 2011, 13:54, in totaal 2 gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ja hoor, heb ik ook al meegemaakt.

De ganse voormiddag thuis, dan ga je rond 11u00 de brievenbus leeghalen, en vind ik zo'n briefje. (ik zie de straatkant niet vanuit de leefruimte).
Die dag kan ik het gaan halen, maar howhow, dat lukt niet bij de Post. Kan pas 1 dag later, als ik weer aan het werk ben natuurlijk... :?
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Inderdaad, je moet dan een dag wachten (ik heb nu een beetje pech met het paasweekend :|). Ik vraag me echt af of dit geen richtlijn van bpost zelf is: "niet aanbellen, enkel briefje afgeven".
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Bij mij wordt het pakketje gewoon in het gras gesmeten in de voortuin, ook niet echt hoe het moet lijkt mij... Stel dat er iets met grote waarde inzit dan is er zowel een risico voor beschadiging als op diefstal. En wie zou er dan verantwoordelijk zijn vraag ik me dan af... Gelukkig nog nooit problemen gehad.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dat lijkt me duidelijk een zekere 'luiheid' van het lokale postkantoor. Wij krijgen wekelijks pakjes en zoiets is me nog nooit voorgevallen.
Ik zou nogmaals klacht indienen via de website. Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger reageerden ze daar heel prompt op en belden ze je zelfs op. Heb zo ooit eens klacht ingediend omdat een kantoor mij €2 teveel had aangerekend omdat ze het pakje gewoon niet gewogen hadden en er maar een slag in sloegen. Wetende hoeveel het pakje woog, keek ik achteraf op de site en merkte ik dat ik gewoon teveel betaald had. Klacht ingediend via de website, en enkele uren later krijg ik al telefoon dat ze het postkantoor gecontacteerd hadden (en ze al vaker klachten gekregen hadden van dat kantoor) en ik mijn €2 mocht gaan terugclaimen :p.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb al meermaals gebeld naar de klachtendienst van bpost. Ze stonden mij daar altijd vriendelijk te woord: hun uitleg is echter dat tegenwoordig de post hier bij ons (regio Wilrijk) niet meer door postbodes, maar door hulppostbodes wordt geleverd (wat het verschil is, snap ik niet goed). Ook is ons lokaal postkantoor geen echt postkantoor meer: het is enkel een filiaal waar je postzegels e.d. kan kopen, alle post komt van een lokaal hoofdpostkantoor. In het algemeen kan ik constateren dat de kwaliteit van de postbedeling in onze buurt de laatste 5 jaar sterk gedaald is (niet-aanbellen, brieven geplooid in de bus -we hebben een speciaal grote brievenbus geïnstalleerd-, post van de buren, geopende weekbladen -plasticfolie gescheurd-,...).

Ik wil dit nu niet dramatiseren, het pakketje is niet kwijt ofzo. 't Is enkel niet aangenaam en allesbehalve klantvriendelijk (stel dat je een belangrijk pakket verwacht en je neemt er een dag verlof voor...).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hier exact hetzelfde vroeger. Ik woon in een appartementsblok vabn 10 verdiepingen. Stel dat de postbode 4 pakjes bijheeft en voor iedereen moet aanbellen en 5 minuten wachten, dan is hij al 20 minuten kwijt. Dus doet hij het zo. Dit mag niet volgens de procedures van bpost, maar de facteurs staan onder grote tijdsdruk. De nieuwe postbode doet het wel correct.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dan scheelt er wat met de opgelegde tijdsdruk van de post. Je kan niet verwachten van een postbode, hulppostbode, hulphulphulppostbode, of whatever ze nog gaan uitvinden dat ze een werk dat 5 minuten duurt in 3 minuten afhandelen.
Het is een trend die meer en meer bij dienstenbedrijven de kop opsteekt. Sneller, goedkoper , met minder mensen en ... slechtere kwaliteit.
En dan janken dat de klanten wegblijven.
Hiet zelfs ooit een farce voorgehad met TNTpost, die beweerden 3 keer aan de deur te zijn geweest terwijl er niemand op de stoep had gestaan.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De service gaat inderdaad van kwaad naar erger. Heb zelf niet meteen ervaring met pakkjes waarvoor niet aangebeld wordt om dan vervolgens zo'n briefje te deponeren om af te halen dag erop.
Maar ik merk toch ook dat post de laatste jaren merkbaar langer onderweg is. Ook de regionale postkantoren die plaats moeten ruimen voor postpunten is zeker geen verbetering.
Tijd terug ook es gelezen dat post van punt a naar b binnen de provincie nu veel meer kilomters aflegt (ivm post sorteer centra).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Gebeurt zowat overal denk ik, sommige doen zich gewoon de moeite niet.

Ze zouden beter digitaal werken op dat vlak. Bij elke verzending een gsm of telefoonnummer vragen, pakket wordt ingescanned op eindbestemming en jij krijgt sms/tel dat je je pakket mag gaan ophalen.
Als er geen nummer opstaat, briefje in de bus. Maar dan wel dat je het bij manier van spreken 5 minuten later kan gaan ophalen, en dat je niet nog eerst een dag moet wachten. Idemdito met aangetekende zendingen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat verwacht je van een bedrijf dat enkele jaren terug het idee lanceerde om iedereen van een emailadres te voorzien en de binnenkomende emails af te drukken en in je brievenbus te komen droppen :bang:
J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 16 aug 2011, 15:45, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik noem het luiheid ...

De postbode bij ons is te lui om uit zijn auto te komen. Als ik toevallig eens thuis ben wanneer de post komt, dan zie ik hem allerhande toeren uithalen om toch maar zonder uit te stappen vanuit zijn raampje de post in de brievenbus te steken. Hij is bij wijze van spreken 3 minuten aan het manouvreren om dicht genoeg bij de brievenbus te komen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Onze postbode belt al helemaal niet meer aan... als hij geen auto voor de deur ziet staan gaat hij er gewoon vanuit dat we niet thuis zijn (wat natuurlijk absurd is)... zo moet hij niet van z'n brommertje komen. Onlangs is m'n vrouw dus een aangetekende zending kunnen gaan afhalen op het postkantoor terwijl ze gewoon thuis was die dag :evil:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

TomG schreef:Tijd terug ook es gelezen dat post van punt a naar b binnen de provincie nu veel meer kilomters aflegt (ivm post sorteer centra).
Er zijn gewoon bijna geen sorteercentra meer. Bvb alle post voor West- en Oost-Vlaanderen wordt in Gent gesorteerd. Als je dus in Oostende een brief post voor je buurman, dan gaat die zien dat de brief afgestempeld is in Gent. Nu op zich heb ik daar eigenlijk geen problemen mee, als de Post er maar rap is, en op dat vlak kan ik eigenlijk niet klagen.
Allez, ik kan sowieso eigenlijk niet klagen, en de verhalen hierboven zijn duidelijk individueel luie gevallen. Bij ons worden paketten zelfs in de brievenbus gelegd via de grote openingsdeur achterin. Meestal wordt er echter gewoon aangebeld.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Hmm ik ben dus duidelijk niet de enige met dergelijke ervaringen. Ik vind het een jammerlijke tendens :cry:.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Heb ooit es gebeld omdat hier ook nooit werd aangebeld.
Werd er mij doodleuk verteld dat de postbode niet meer verplicht is om aan te bellen :eek:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

De Post of BPost zal en moest geprivatiseerd worden van Europa. er moest concurrentie komen volgens Europa. We kennen die leugens ondertussen allemaal. Prijs gaat omhoog en de dienstverlening wordt tot 0,0 herleid. Is te zien aan onze elektriciteit- en gas factuur. Straks zal men de burger nog aanvallen op het drinkwater.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Petrikske schreef:Heb ooit es gebeld omdat hier ook nooit werd aangebeld.
Werd er mij doodleuk verteld dat de postbode niet meer verplicht is om aan te bellen :eek:
Euh... hoe gaat hij dan een aangetekende zending bezorgen ?
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Dit heb ik nog nooit gehad, wel dat hij gewoon het pakje voor de deur laat staan, en al meermaals dat hij naar de tuin loopt om dat dan aan de vensterbank van de keuken te zetten (kan je makkelijk zien als je thuiskomt), alhoewel hij geen briefje ofzo geeft met daarop: "Uw pakje ligt in uw tuin".
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb al twee keer gehad dat ze een pakje in de brievenbus gepropt hadden. 1 keer een voeding voor een laptop en eens een dvb-t ontvanger voor de pc. Die pakjes volledig kapot en die staken daar 3/4 uit. Ik woon in een rijhuis iedere voorbijganger kon die zo meenemen. Alhoewel om die voeding los te krijgen ben ik een tijdje bezig geweest :-) Vanaf nu vraag ik altijd om op te sturen tegen ontvagstbewijs ,ben je niet thuis ga je de volgende dag naar de post. De reactie van de post: "De inhoud was toch niet beschadigd."
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

FezzFest schreef:Ik heb al meermaals gebeld naar de klachtendienst van bpost. Ze stonden mij daar altijd vriendelijk te woord: hun uitleg is echter dat tegenwoordig de post hier bij ons (regio Wilrijk) niet meer door postbodes, maar door hulppostbodes wordt geleverd (wat het verschil is, snap ik niet goed). Ook is ons lokaal postkantoor geen echt postkantoor meer: het is enkel een filiaal waar je postzegels e.d. kan kopen, alle post komt van een lokaal hoofdpostkantoor. In het algemeen kan ik constateren dat de kwaliteit van de postbedeling in onze buurt de laatste 5 jaar sterk gedaald is (niet-aanbellen, brieven geplooid in de bus -we hebben een speciaal grote brievenbus geïnstalleerd-, post van de buren, geopende weekbladen -plasticfolie gescheurd-,...).

Ik wil dit nu niet dramatiseren, het pakketje is niet kwijt ofzo. 't Is enkel niet aangenaam en allesbehalve klantvriendelijk (stel dat je een belangrijk pakket verwacht en je neemt er een dag verlof voor...).
Ik denk dat wij dezelfde postbode hebben :? , een maand of drie geleden hebben ze vanalles veranderd. De pakjes kwamen vroeger met een speciale chauffeur, meestal na de middag, tenzij de afzender koos "voor 11 uur". ik had toen geluk dat mijn postbode ook de pakjes man was die ze allemaal al bij had. Nu moeten inderdaad de postbodes alle pakjes zelf bezorgen, want Taxipost zou niet meer bestaan als pakjes bezorger.Als je dan pakjes tot 30kg als de postbode moet meezeulen.....

Heb je de postmeester er al over aangesproken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

r2504 schreef:Euh... hoe gaat hij dan een aangetekende zending bezorgen ?
dmv een kaartje in de bus, "U werd niet thuis bevonden"
Was ook de reden dat ik telefoneerde naar de Post.
Elke keer hetzelfde liedje, geen zin om van dat brommertje af te stappen.
Al snap ik die postbodes ergens wel, altijd moeten ze maar meer en meer en meer.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Is dat niet wat een postbode moet doen?

Anders zal ik tegen mijn klanten zeggen dat ze zelf hun pc mogen installeren terwijl ik rustig een koffie ga drinken in de gang.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

hier bij mij ook altijd een briefje ipv het pakket ... blijkbaar zijn er veel luie postbodes :lol:
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Bij het doorlezen van de vele reacties in dit topic herken ik een hoop van mijn problemen met /rancunes tegenover de Belgische postbedeling.
Op gevaar van langdradig worden kan ik meerdere A4-pagina's volschrijven met alle flaters van Bpost/Taxipost die ik in de laatste 5-6 jaar meegemaakt heb.
Het is gewoon een schande!

Misschien toch een kleine opsomming (zowel privé meegemaakt als zaakvoerder van een firma):
- Ellenlange file vòòr één enkel open loket terwijl alle andere (stuk of 5, 6, 7 gesloten) loketten bemand zijn door onder elkaar lachende/grappende beambten die niks anders te doen hebben (officiële klacht ingediend, nooit antwoord gekregen)
- Aangetekende zendingen afgeleverd aan/afgetekend door een gebuur in de straat.
- Bericht van afwezigheid terwijl ik thuis was (vele tientallen!).
- Zendingen van meerdere 100-en Euro gewoon zichtbaar neergeplompt aan de voordeur, of nog erger, gewoon in regen en wind op het voetpad bij mijn brievenbus.
- Bericht van afwezigheid vinden, 's anderendaags (!) naar het postkantoor gaan waar men de betreffende zending onmogelijk kan terugvinden (vele maal gebeurd!).
- Geopende paketten waar een gedeelte van de inhoud ontbrak (met officiële klacht, weeral zonder resultaat).
- Onvindbare zendingen die na 'enquete' in een postpunt/postkantoor in een naburig dorp liggen, zogezegd op mijn aanvraag (!).
- Zendingen die wegens (zogezegd) niet aanwezig zijn/niet afhalen binnen 14 dagen terug naar de afzender gestuurd worden.

Ik kan nog lang doorgaan...
Naar aanleiding van deze vele klachten/problemen heb ik al meermaals mijn postmeester geïnterpelleerd en hem vierkant (lees: direct en nogal luidruchtig) mijn gedacht over de kwaliteit van de postdiensten en zijn personeel meegedeeld, natuurlijk ook zonder gevolg/resultaat.

PS: Uit goede bron heb ik meermaals vernomen dat de 'Belgische Post' al lang niet meer geïnteresseerd is in postbedeling (nochtans haar primaire functie!) maar enkel nog in bankdiensten/investeringen/spaarfondsen e.d. (m.a.w. 'poen scheppen' als 'volwaardige' bank). :bang:
Ook worden benoemde postambtenaren niet meer vervangen (deze mogen wel nog hun carrière 'uitzitten' tot hun pensioen), vervangen gebeurt enkel nog via uitzendkrachten van interimbureau's.

PPS: Mijn vader heeft 35 jaar als postbeambte gewerkt (is nu gepensionneerd), mijn oudste zus (52) zus is nog steeds postbeambte.
Vooral mijn pa heeft geen goed woordje meer over i.v.m. de diensten van 'De Post'...

PPPS: Onnodig te vermelden dat mijn postmeester mij niet eens meer wil ontvangen...
De postbeambten achter de loketten krijgen al schrik als ze mij zien binnenkomen...
Laatst gewijzigd door Turbokeu 24 apr 2011, 09:20, in totaal 1 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Merk dat de laatste tijd ook pakjes van andere diensten (DHL, TNT, etc) ook via TaxiPost komen. :?
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

jan28 schreef: Heb je de postmeester er al over aangesproken?
Ja, ik kreeg van hem een hele uitleg dat je post dus niet maar van het lokale postkantoor komt, maar van een groter (weliswaar lokaal) verdeelcentrum. Dat is ook de reden dat je je pakje niet de dag zelf kan gaan afhalen: het wordt niet naar je lokale postkantoor teruggestuurd, maar naar het verdeelcentrum. Die leveren dan al de niet-geleverde pakketjes de volgende dag voor 11u00 aan de lokale postkantoren. Ik vroeg hem of hij dan onze (hulp?)postbode niet op het matje kon roepen (wegens niet aanbellen). Hij zei dat hij die mensen amper te zien krijgt, die pendelen voornamelijk tussen verdeelcentrum en hun ronde. Bellen naar de klachtendienst is de beste oplossing zei hij (heb ik al drie keer gedaan, zonder resultaat)...
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Merk dat de laatste tijd ook pakjes van andere diensten (DHL, TNT, etc) ook via TaxiPost komen. :?
ze kunnen beter via taxipost komen (want dan kan je ze tenminste zelf gaan afhalen, weliswaar de volgende dag) dan met GLS bijvoorbeeld.
Ik verstuur redelijk wat pakjes met Taxipost en heb, ondanks alle aanpassingen, nog maar 1 keer een probleem gehad wegens het niet tijdig aanbieden bij de klant. Via de klantendienst toen mijn verzendkosten terugbetaald gekregen, en dit nu toch al een aantal jaar. Dus, zo slecht is het nu ook weer niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wij hebben hier een concierge, en GLS en dergelijke leveren altijd aan haar af (dat vraag ik ook uitdrukkelijk bij aflevering). De post vroeger bijna nooit, nu (nieuwe postbode) ook af en toe. Het hangt dus af van je postbode.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

In the good old days, the postman ALWAYS rang twice. Afbeelding

[youtube]N8BPcNUQy-0[/youtube]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Wat betreft Taxipost : gebruiken we bij ons op het werk heel frequent. Nog geen klachten over gehoord. Nu moet ik wel erbij zeggen dat onze post (en tegelijk ook de postpakketten) dagelijks door een postbode worden afgeleverd bij onze portier (zoals zoveel bedrijven hebben we niet eens een brievenbus). En in de namiddag wordt onze uitgaande post netjes afgehaald bij diezelfde portier (we betalen daar wel voor).

Privé heb ik momenteel geen klachten over de post. De krant komt hier voor 8 uur aan (maar dan ben ik al werken : ik lees mijn krant altijd 's avonds, heb daar 's morgens trouwens toch de tijd niet voor). Naar ik hoor van huisgenoten komt de gewone post hier rond 11 uur aan, alhoewel dat ook ooit pas in de namiddag is. Aangezien ik dan toch werken ben, vind ik mijn post 's avonds als ik thuiskom.

Paar jaar geleden wel een beschadigd (gebroken) pakje gehad van de post (CD was gebroken aangekomen bij mijn correspondent). Reactie van de post : U moet uw zendingen maar aangepast verpakken. Ben vanaf toen niet meer zo geneigd om pakjes via de post te versturen.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er andere bedrijven zich gaan bezighouden met post. Als die hun service beter is, dan gaat Bpost zich moeten herpakken of ze kunnen inpakken.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Funfile schreef:Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er andere bedrijven zich gaan bezighouden met post. Als die hun service beter is, dan gaat Bpost zich moeten herpakken of ze kunnen inpakken.
blijft wel een feit dat Bpost een kantorennetwerk heeft, veel minder dan vroeger, maar wel in elke gemeente. Kiala bijvoorbeeld (via krantenwinkels ed) komt hier ook niet van de grond wegens te weinig afhaal/afgeef punten
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jan28 schreef:blijft wel een feit dat Bpost een kantorennetwerk heeft, veel minder dan vroeger, maar wel in elke gemeente.
Hier is het lokale kantoor verdwenen (niet dat ik het mis, want het was toch nooit open op een praktisch uur). Gelukkig is het vervangen door een postpunt in een lokaal supermarktje... iedere dag open tot 19u, zelfs op zaterdag (zondag zijn ze zelfs open maar dan doen ze geen post).
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
Petrikske schreef:Heb ooit es gebeld omdat hier ook nooit werd aangebeld.
Werd er mij doodleuk verteld dat de postbode niet meer verplicht is om aan te bellen :eek:
Euh... hoe gaat hij dan een aangetekende zending bezorgen ?
NIET :bang: . Wij krijgen voor een aangetekende zending ook ALTIJD een briefje in de brievenbus, zelfs al waren we thuis en werkte de bel perfect.

En vermits er in een aangetekende zending nooit staat dat je de lotto hebt gewonnen kan ik mij weer eens een dag zenuwachtig maken :P
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ook klantonvriendelijk is het feit dat ze bij niet aflevering van het pakje dat terugsturen (of gewoon daar houden ....) naar het postkantoor ipv het dichtst bijzijnde postpunt met pakjesdienst. Ik woon in een flatgebouw met onderaan een postpunt waar je pakjes kan verzenden/afhalen. Men zou het pakje daar toch kunnen achterlaten ...

Het postkantoor zelf heeft dan die beperkte openingsuren en lange wachtrijen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Hier zet bpost een laptop voor de deur, doet TNT ook met servermateriaal. Gewoon verzekerd versturen voor de waarde en melden dat het gestolen is... Verdien je er nog een duitje aan.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Shame on you, voor mensen met een Webwinkel zoals ik is de Post zeer belangrijk. Onze prijzen zijn meestal lager dan een gewone winkel (anders verkoop je weinig). Als je dan nog dingen 2 keer moet gaan opsturen omdat jij ze aangeeft als "niet geleverd" is altijd kosten voor een winkel. Dubbel werk, enz... en soms krijg je idd een "schadevergoeding" maar das meestal niet de effectieve kost.

Ook is het zo dat de meeste mensen ZELF vragen om stukken zomaar achter te laten... je kan in principe ALTIJD vragen om een handtekening maar dit is weer een meerkost bij de Post. Indien de postbode stukken achterlaat die waardevol zijn dan is dat idd verkeerd, maar dan vind ik dat je als klant maar moet vermelden... indien afwezig: ....

Ik werk nu zelf al geruime tijd met de Post en wij hebben zeer weinig problemen eerlijk gezegd. Enige nadeel, wanneer een pakje niet afgegeven word duurt het soms ZEER lang vooraleer wij het als afzender terug in ons bezit krijgen.

Conclusie: speel gewoon niet vals, je zou het zelf ook niet graag voorhebben dat ze het omgekeerde doen. Zeggen dat uw pakje geleverd is, zelf een krabbel zetten en gaan lopen met het pakje :) Heb ik al meegemaakt en nix tegen kunnen doen. (waarde van zending was 2 keer niets en kosten zijn altijd hoger)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Ik verstuur ook veel, doe dit met UPS en betaal gewoon de verzekering met handtekening.. Uiteraard geef je daar de correcte waarde in van wat je verstuurd. Gaat er iets fout betaal ik niets als handelaar... Het kost meer, maar je hebt er wat voor.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Volgens mij laten veel pakketdiensten het pakje wel achter indien dat mogelijk is. Als je dan op track&trace gaat kijken tekenen de meeste couriers ook gewoon in jou plaats af. Een van de redenen waarom ik niks duur of waardevol bestel, want moest het verkeerd worden afgeleverd of gestolen, bewijs dan maar eens dat iemand anders in jou plaats heeft getekend.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat is snel bewezen: handtekening opvragen en als ze niet overeenkomt met de jouwe is het duidelijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”