Bij het doorlezen van de vele reacties in dit topic herken ik een hoop van mijn problemen met /rancunes tegenover de Belgische postbedeling.
Op gevaar van langdradig worden kan ik meerdere A4-pagina's volschrijven met alle flaters van Bpost/Taxipost die ik in de laatste 5-6 jaar meegemaakt heb.
Het is gewoon een schande!
Misschien toch een kleine opsomming (zowel privé meegemaakt als zaakvoerder van een firma):
- Ellenlange file vòòr één enkel open loket terwijl alle andere (stuk of 5, 6, 7 gesloten) loketten bemand zijn door onder elkaar lachende/grappende beambten die niks anders te doen hebben (officiële klacht ingediend, nooit antwoord gekregen)
- Aangetekende zendingen afgeleverd aan/afgetekend door een gebuur in de straat.
- Bericht van afwezigheid terwijl ik thuis was (vele tientallen!).
- Zendingen van meerdere 100-en Euro gewoon zichtbaar neergeplompt aan de voordeur, of nog erger, gewoon in regen en wind op het voetpad bij mijn brievenbus.
- Bericht van afwezigheid vinden, 's anderendaags (!) naar het postkantoor gaan waar men de betreffende zending onmogelijk kan terugvinden (vele maal gebeurd!).
- Geopende paketten waar een gedeelte van de inhoud ontbrak (met officiële klacht, weeral zonder resultaat).
- Onvindbare zendingen die na 'enquete' in een postpunt/postkantoor in een naburig dorp liggen, zogezegd op mijn aanvraag (!).
- Zendingen die wegens (zogezegd) niet aanwezig zijn/niet afhalen binnen 14 dagen terug naar de afzender gestuurd worden.
Ik kan nog lang doorgaan...
Naar aanleiding van deze vele klachten/problemen heb ik al meermaals mijn postmeester geïnterpelleerd en hem vierkant (lees: direct en nogal luidruchtig) mijn gedacht over de kwaliteit van de postdiensten en zijn personeel meegedeeld, natuurlijk ook zonder gevolg/resultaat.
PS: Uit goede bron heb ik meermaals vernomen dat de 'Belgische Post' al lang niet meer geïnteresseerd is in postbedeling (nochtans haar primaire functie!) maar enkel nog in bankdiensten/investeringen/spaarfondsen e.d. (m.a.w. 'poen scheppen' als 'volwaardige' bank).
Ook worden benoemde postambtenaren niet meer vervangen (deze mogen wel nog hun carrière 'uitzitten' tot hun pensioen), vervangen gebeurt enkel nog via uitzendkrachten van interimbureau's.
PPS: Mijn vader heeft 35 jaar als postbeambte gewerkt (is nu gepensionneerd), mijn oudste zus (52) zus is nog steeds postbeambte.
Vooral mijn pa heeft geen goed woordje meer over i.v.m. de diensten van 'De Post'...
PPPS: Onnodig te vermelden dat mijn postmeester mij niet eens meer wil ontvangen...
De postbeambten achter de loketten krijgen al schrik als ze mij zien binnenkomen...