Mobile Vikings plat?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Eerlijk gezegd vrees ik ook dat dat het nadeel is van een mvno , de apparatuur is blijkbaar gescheiden, in geval van problemen of issues gaat de Network Operator natuurlijk eerst naar zijn eigen netwerk kijken.
Maar anderszijds doet Mobile Vikings absoluut zijn best op open en eerlijk te communiceren, en ze zetten een product in de markt dat al lang had moeten bestaan.
Maar anderszijds doet Mobile Vikings absoluut zijn best op open en eerlijk te communiceren, en ze zetten een product in de markt dat al lang had moeten bestaan.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
MV zal idd wel zijn eigen routes hebben op de apparatuur van Base. Vroeger gingen traceroutes vanaf het MV netwerk altijd via scarlet. Nadat dat datacenter er in is geslaagd om op een week tijd 3x uit te vallen hebben ze iedereen een gratis top-up (!!!) gegeven en overgeschakeld naar telenet. Hoeveel providers zouden dat doen? Bij de meesten zal je blij mogen zijn met een flauw sorry-smsje denk ik. Pakweg dat ze toen 10000 klanten hadden die ze elk 15 euro gegeven hebben omdat ze niet konden surfen. Dat is een investering van 150000 euro. Hoeveel providers zouden dit doen denken jullie? Hoelang zou MV hier voor moeten afbetalen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Mobile Vikings communiceert open naar haar gebruikers. Andere providers houden het stil waardoor er de gedachte gecreëerd wordt dat er nooit problemen zijn met het netwerk.
-
- Premium Member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
- Locatie: Hoevenen
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
k heb problemen met bellen naar Belgie als ik in het weekend in Duitsland zit, is dat normaal bij MV?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Dat kan normaal zijn, ik kan vaak ook niet vanuit het buitenland bellen of data connecties starten. Starten kan ik ze wel maar na 20 tal KB vliegen ze er uit. Ze zijn er van op de hoogte.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik kan niet spreken voor de huidige toestand, maar ik zit rond eindejaar vaak in duitsland, en heb verleden jaar tussen kerst en nieuw geen problemen gemerkt. Data verkeer ging gewoon goed, bellen ging ook gewoon goedfiestaboyke schreef:k heb problemen met bellen naar Belgie als ik in het weekend in Duitsland zit, is dat normaal bij MV?
Kan wel zijn dat er intussen problemen zijn natuurlijk, op 4 maanden kan veel gebeuren.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik heb het al gezegd op Twitter en ik ga het ook hier zeggen: de problemen zijn iets té frequent naar mijn goesting. Ik blijf nog bij Mobile Vikings, maar als Proximus en Mobistar deze zomer met hun MV-killer afkomen, dan gaan de MVNO's op BASE-netwerk het zeer lastig krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb in elk geval vanmorgen een Proximus abonnement besteld. Iets duurder, maar dan heb ik ten minste een stabiel 3G netwerk (3G heb ik met MV nooit op de plaatsen waar ik regelmatig kom).
In Lier trouwens nog geen data ontvangst..
In Lier trouwens nog geen data ontvangst..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ge zou bijna zeggen dat base de problemen veroorzaakt om de klanten bij de kleinere providers weg te jagen.
Aan hun eigen netwerk scheelt telkens toevallig niets....
Aan hun eigen netwerk scheelt telkens toevallig niets....
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Inderdaad, decat. Da's omdat BASE en MVNO's gescheiden staan van elkaar, en BASE lijkt geen spoed te zetten achter het fixen van de problemen. De MVNO's kunnen zich enkel kwaad maken op BASE en eisen naar oplossingen, maar als dit nog maanden voort blijft duren...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er werd enkele maanden geleden door de operatoren gezegd dat mobiele data in BE goedkoper zou worden tegen de zomer.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Alle MVNO's hebben er last van (Aldi, MV, Cherry), al weet ik niet hoe dat zit met Jim Mobile, sinds dat een echt merk van BASE is.
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Klopt, waarschijnlijk heeft JIM dus deze problemen niet aangezien ze eigendom zijn van BASE.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is? Ik zou graag overstappen, maar als er constant problemen zijn blijf ik er liever weg natuurlijk.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is? Ik zou graag overstappen, maar als er constant problemen zijn blijf ik er liever weg natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
np bij jim (althangs vandaag toch niet).simon1991 schreef:Klopt, waarschijnlijk heeft JIM dus deze problemen niet aangezien ze eigendom zijn van BASE.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is? Ik zou graag overstappen, maar als er constant problemen zijn blijf ik er liever weg natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik zit al eeuwig bij Jim Mobile (toen het nog TMF Mobile was) en ik heb daar nog bijna nooit last van gehad, tenzij het algemene panne was.simon1991 schreef:Klopt, waarschijnlijk heeft JIM dus deze problemen niet aangezien ze eigendom zijn van BASE.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is?
Mobiele data heb ik al ongeveer 2 jaar, vanaf het begin dat er bundels waren.
Ik volg actief de Twitter van MobileVikings alsook heb ik vrienden met Mobile Vikings en wanneer er problemen zijn, dat merkte ik er niets van.
Deze vrijdagmiddag was het naar't schijnt een algemene pannen, maar ik zat toen op de trein en kon bellen, sms'en en surfen (op de trein soms iets lastiger, maar het ging)
Bij deze: bevestigd dat de problemen niet bij Jim Mobile zijn, omdat Jim Mobile bij BASE hoort/is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Had hiervan vorige week vrijdag ook last van. En donderdag kon niemand mij bellen. De laatste maanden is het zelfs soms onmogelijk om MV klanten te bellen. Uitvallende gesprekken, geen geluid, gesprek dat niet tot stand kan komen.Fliz schreef:Heeft niemand anders nu nog last van niet-aankomende sms'jes? Ongeveer 1 op 10 smsjes blijven in mijn outbox zitten.. vroeger was dat nooit :s
Getest met meerdere MV kaartjes (ook in meerdere GSM's), alsook met een proximus en mobistar kaartje, bij laatste gaat dit gewoon altijd.
Er zit dus iets goed fout in het BASE netwerk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Hier GSM's al vaak in GSM of UMTS gezet of dual mode, maar blijvende problemen. Nu de laatste dagen werkt het weer vlot.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Op dit ogenblik is het weer aangenaam surfen.
Pagina's dat niet openen. Zéér trage verbinding, hoge pings.
Bij speedtest (als deze al lukken) zo goed als geen upload.
Dit is al een paar dagen aan de gang en ben blijkbaar niet de enige die hier last van heeft.
Hopelijk komt er snel een oplossing.
Pagina's dat niet openen. Zéér trage verbinding, hoge pings.
Bij speedtest (als deze al lukken) zo goed als geen upload.
Dit is al een paar dagen aan de gang en ben blijkbaar niet de enige die hier last van heeft.
Hopelijk komt er snel een oplossing.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Hier ook een probleem.
"check APN settings" melding krijg ik. Uiteraard kloppen de gegevens en ben ik met die gegevens deze middag er nog op geweest
"check APN settings" melding krijg ik. Uiteraard kloppen de gegevens en ben ik met die gegevens deze middag er nog op geweest
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Gisteravond waren we aan het werken aan de servers en het netwerk Dit was een geplande outage.
Ik kan jullie aanraden om status.mobilevikings.com in de gaten te houden dan.
Ik kan jullie aanraden om status.mobilevikings.com in de gaten te houden dan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik ben ook op status.mobilevikings gaan kijken, alles stond groen.
Ik snap dat jullie aan het netwerk hebben zitten werken, maar de problemen die ik had waren heel de nacht door -> tot 7h, paginas hadden eeuwen de tijd nodig om in te laden. Zowel met hotspotfunctie als op de gsm zelf.
Nu thuis even getest, hier gaat nu alles vlotter op edge als gisterennacht op 3G in Brussel.
Ik snap dat jullie aan het netwerk hebben zitten werken, maar de problemen die ik had waren heel de nacht door -> tot 7h, paginas hadden eeuwen de tijd nodig om in te laden. Zowel met hotspotfunctie als op de gsm zelf.
Nu thuis even getest, hier gaat nu alles vlotter op edge als gisterennacht op 3G in Brussel.
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier in Blankenberge heeft het deze namiddag weeral plat gelegen voor een tijd.
Ik zit nog maar een goede maand bij MV maar ben het eerlijk gezegd al beu, er is hier in principe 3G aanwezig maar geregeld val je terug op edge of zelfs gprs...
Ik zit nog maar een goede maand bij MV maar ben het eerlijk gezegd al beu, er is hier in principe 3G aanwezig maar geregeld val je terug op edge of zelfs gprs...
Laatst gewijzigd door Blino 03 mei 2011, 20:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Laatste tijd is het spijtig zelfs bijna zo erg als wanneer Scarlet Vilvoorde er uit lag.
Toen hebben ze dit mooi opgelost. Uiteraard kunnen ze in dit geval er ook niet aan doen.
Maar denk ook dat base er druk aan bezig is, maar lijkt me eerder dat ze 3G beter uit hadden laten staan en een select groepje laten testen... Heb je gelijk goede feedback... zoals mobistar en proximus dat hadden gedaan in de eerste fases...
Denk dat BASE iets teveel onder druk staat om de omschakeling te maken.
Ik was een tevredenere klant met de uiterst stabiele EDGE verbding dan nu met een brakke 3G of een wissend werkende EDGE verbinding. De EDGE of zelfs GPRS verbinding van mobistar was niet zo goed als die van BASE(naar eigen mening). (Veel op de baan, ssh vensters die open blijven staan en bij mobistar 2 jaar geleden altijd wegvielen... terwijl bij base dit gewoon mooi blijft werken)
Toen hebben ze dit mooi opgelost. Uiteraard kunnen ze in dit geval er ook niet aan doen.
Maar denk ook dat base er druk aan bezig is, maar lijkt me eerder dat ze 3G beter uit hadden laten staan en een select groepje laten testen... Heb je gelijk goede feedback... zoals mobistar en proximus dat hadden gedaan in de eerste fases...
Denk dat BASE iets teveel onder druk staat om de omschakeling te maken.
Ik was een tevredenere klant met de uiterst stabiele EDGE verbding dan nu met een brakke 3G of een wissend werkende EDGE verbinding. De EDGE of zelfs GPRS verbinding van mobistar was niet zo goed als die van BASE(naar eigen mening). (Veel op de baan, ssh vensters die open blijven staan en bij mobistar 2 jaar geleden altijd wegvielen... terwijl bij base dit gewoon mooi blijft werken)
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Vraagje voor degenen die last hebben met 3G, waarom forceren jullie je toestel niet op Edge ?
Gezien het feit dat ik alleen op het werk 3G dekking heb, en dus veel accu verstook met zoeken naar 3G netwerk, staat mijn toestel geforceerd op Edge.
Dat zou m.i ook een workaround/solution kunnen zijn voor jullie, tot de initiele issue's met 3G opgelost zijn ?
Gezien het feit dat ik alleen op het werk 3G dekking heb, en dus veel accu verstook met zoeken naar 3G netwerk, staat mijn toestel geforceerd op Edge.
Dat zou m.i ook een workaround/solution kunnen zijn voor jullie, tot de initiele issue's met 3G opgelost zijn ?
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.