Mobile Vikings plat?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Eerlijk gezegd vrees ik ook dat dat het nadeel is van een mvno , de apparatuur is blijkbaar gescheiden, in geval van problemen of issues gaat de Network Operator natuurlijk eerst naar zijn eigen netwerk kijken.

Maar anderszijds doet Mobile Vikings absoluut zijn best op open en eerlijk te communiceren, en ze zetten een product in de markt dat al lang had moeten bestaan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

MV zal idd wel zijn eigen routes hebben op de apparatuur van Base. Vroeger gingen traceroutes vanaf het MV netwerk altijd via scarlet. Nadat dat datacenter er in is geslaagd om op een week tijd 3x uit te vallen hebben ze iedereen een gratis top-up (!!!) gegeven en overgeschakeld naar telenet. Hoeveel providers zouden dat doen? Bij de meesten zal je blij mogen zijn met een flauw sorry-smsje denk ik. Pakweg dat ze toen 10000 klanten hadden die ze elk 15 euro gegeven hebben omdat ze niet konden surfen. Dat is een investering van 150000 euro. Hoeveel providers zouden dit doen denken jullie? Hoelang zou MV hier voor moeten afbetalen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mobile Vikings communiceert open naar haar gebruikers. Andere providers houden het stil waardoor er de gedachte gecreëerd wordt dat er nooit problemen zijn met het netwerk.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

k heb problemen met bellen naar Belgie als ik in het weekend in Duitsland zit, is dat normaal bij MV?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Dat kan normaal zijn, ik kan vaak ook niet vanuit het buitenland bellen of data connecties starten. Starten kan ik ze wel maar na 20 tal KB vliegen ze er uit. Ze zijn er van op de hoogte.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

fiestaboyke schreef:k heb problemen met bellen naar Belgie als ik in het weekend in Duitsland zit, is dat normaal bij MV?


Ik kan niet spreken voor de huidige toestand, maar ik zit rond eindejaar vaak in duitsland, en heb verleden jaar tussen kerst en nieuw geen problemen gemerkt. Data verkeer ging gewoon goed, bellen ging ook gewoon goed :)

Kan wel zijn dat er intussen problemen zijn natuurlijk, op 4 maanden kan veel gebeuren.
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

MV weeral plat vandaag..?
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ja deze ochtend, nu lijkt alles terug te werken (regio Antwerpen).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb het al gezegd op Twitter en ik ga het ook hier zeggen: de problemen zijn iets té frequent naar mijn goesting. Ik blijf nog bij Mobile Vikings, maar als Proximus en Mobistar deze zomer met hun MV-killer afkomen, dan gaan de MVNO's op BASE-netwerk het zeer lastig krijgen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb in elk geval vanmorgen een Proximus abonnement besteld. Iets duurder, maar dan heb ik ten minste een stabiel 3G netwerk (3G heb ik met MV nooit op de plaatsen waar ik regelmatig kom).

In Lier trouwens nog geen data ontvangst..
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ge zou bijna zeggen dat base de problemen veroorzaakt om de klanten bij de kleinere providers weg te jagen.
Aan hun eigen netwerk scheelt telkens toevallig niets.... :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, decat. Da's omdat BASE en MVNO's gescheiden staan van elkaar, en BASE lijkt geen spoed te zetten achter het fixen van de problemen. De MVNO's kunnen zich enkel kwaad maken op BASE en eisen naar oplossingen, maar als dit nog maanden voort blijft duren...
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Lord Utopia schreef:maar als Proximus en Mobistar deze zomer met hun MV-killer afkomen

Weet je hier iets meer over Lord?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Er werd enkele maanden geleden door de operatoren gezegd dat mobiele data in BE goedkoper zou worden tegen de zomer.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Het schiet mij weer te binnen, klopt inderdaad :) Nu moeten ze het wel nog waarmaken natuurlijk...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Precies nog altijd niet helemaal in orde ?
Zojuist gebeld en de verbinding werd verbroken tijdens het gesprek :?

(@decat, zou het beginnen denken hé...simyo lag er ook uit...)
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

En hoe zat het met JIM?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alle MVNO's hebben er last van (Aldi, MV, Cherry), al weet ik niet hoe dat zit met Jim Mobile, sinds dat een echt merk van BASE is.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Klopt, waarschijnlijk heeft JIM dus deze problemen niet aangezien ze eigendom zijn van BASE.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is? Ik zou graag overstappen, maar als er constant problemen zijn blijf ik er liever weg natuurlijk.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

simon1991 schreef:Klopt, waarschijnlijk heeft JIM dus deze problemen niet aangezien ze eigendom zijn van BASE.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is? Ik zou graag overstappen, maar als er constant problemen zijn blijf ik er liever weg natuurlijk.


np bij jim (althangs vandaag toch niet).
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

simon1991 schreef:Klopt, waarschijnlijk heeft JIM dus deze problemen niet aangezien ze eigendom zijn van BASE.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtten die JIM klant is?

Ik zit al eeuwig bij Jim Mobile (toen het nog TMF Mobile was) en ik heb daar nog bijna nooit last van gehad, tenzij het algemene panne was.
Mobiele data heb ik al ongeveer 2 jaar, vanaf het begin dat er bundels waren.
Ik volg actief de Twitter van MobileVikings alsook heb ik vrienden met Mobile Vikings en wanneer er problemen zijn, dat merkte ik er niets van.
Deze vrijdagmiddag was het naar't schijnt een algemene pannen, maar ik zat toen op de trein en kon bellen, sms'en en surfen (op de trein soms iets lastiger, maar het ging)

Bij deze: bevestigd dat de problemen niet bij Jim Mobile zijn, omdat Jim Mobile bij BASE hoort/is.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Heeft niemand anders nu nog last van niet-aankomende sms'jes? Ongeveer 1 op 10 smsjes blijven in mijn outbox zitten.. vroeger was dat nooit :s
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

Vandaag nog geen problemen ondervonden.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Fliz schreef:Heeft niemand anders nu nog last van niet-aankomende sms'jes? Ongeveer 1 op 10 smsjes blijven in mijn outbox zitten.. vroeger was dat nooit :s

Had hiervan vorige week vrijdag ook last van. En donderdag kon niemand mij bellen. De laatste maanden is het zelfs soms onmogelijk om MV klanten te bellen. Uitvallende gesprekken, geen geluid, gesprek dat niet tot stand kan komen.

Getest met meerdere MV kaartjes (ook in meerdere GSM's), alsook met een proximus en mobistar kaartje, bij laatste gaat dit gewoon altijd.

Er zit dus iets goed fout in het BASE netwerk.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

geen miserie hier...
misschien mensen die van 3G -> edge -> 3G rijden?
in Oostende heb ik 3G ;
elders is het Edge voor mij
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Hier GSM's al vaak in GSM of UMTS gezet of dual mode, maar blijvende problemen. Nu de laatste dagen werkt het weer vlot.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Bwa nee, ik werk tijdelijk (nuja, ondertussen al jaar :)) met een simpele oude Nokia 6300. Dat is zelfs nog geen edge denk ik..
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Op dit ogenblik is het weer aangenaam surfen. :roll:
Pagina's dat niet openen. Zéér trage verbinding, hoge pings.
Bij speedtest (als deze al lukken) zo goed als geen upload.
Dit is al een paar dagen aan de gang en ben blijkbaar niet de enige die hier last van heeft.

Hopelijk komt er snel een oplossing.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Dat zal dan toch wel regionaal bij jou zijn decat, of zelfs aan je gsm liggen, op het moment ben ik online getethered via mobile vikings en ondervind geen enkel probleem. Heb je al 'ns geprobeerd van je gsm te herstarten?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik zit in Brussel centrum en volgens de comments op facebook ben ik niet de enige met dit probleem.
GSM werd al herstart etc.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

En sinds zojuist ligt het volledig plat. :?
Nog iemand?
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Nazareth hier,

Geen 3G maar wel connectie.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Hier ook een probleem.

"check APN settings" melding krijg ik. Uiteraard kloppen de gegevens en ben ik met die gegevens deze middag er nog op geweest
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier in Brussel nog altijd niks. :-(

edit: 2h47 : back online en lijkt vlot te werken.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Gisteravond waren we aan het werken aan de servers en het netwerk :) Dit was een geplande outage.

Ik kan jullie aanraden om status.mobilevikings.com in de gaten te houden dan.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik check(te) status.mobilevikings.com en merkte op dat laatste event van 22 april was... niets geregistreerd op 29 april, 1 mei, 2mei, ... ?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik ben ook op status.mobilevikings gaan kijken, alles stond groen.
Ik snap dat jullie aan het netwerk hebben zitten werken, maar de problemen die ik had waren heel de nacht door -> tot 7h, paginas hadden eeuwen de tijd nodig om in te laden. Zowel met hotspotfunctie als op de gsm zelf.
Nu thuis even getest, hier gaat nu alles vlotter op edge als gisterennacht op 3G in Brussel. :?
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hier in Blankenberge heeft het deze namiddag weeral plat gelegen voor een tijd.
Ik zit nog maar een goede maand bij MV maar ben het eerlijk gezegd al beu, er is hier in principe 3G aanwezig maar geregeld val je terug op edge of zelfs gprs...
Laatst gewijzigd door Blino op 03 mei 2011, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Laatste tijd is het spijtig zelfs bijna zo erg als wanneer Scarlet Vilvoorde er uit lag.
Toen hebben ze dit mooi opgelost. Uiteraard kunnen ze in dit geval er ook niet aan doen.

Maar denk ook dat base er druk aan bezig is, maar lijkt me eerder dat ze 3G beter uit hadden laten staan en een select groepje laten testen... Heb je gelijk goede feedback... zoals mobistar en proximus dat hadden gedaan in de eerste fases...

Denk dat BASE iets teveel onder druk staat om de omschakeling te maken.

Ik was een tevredenere klant met de uiterst stabiele EDGE verbding dan nu met een brakke 3G of een wissend werkende EDGE verbinding. De EDGE of zelfs GPRS verbinding van mobistar was niet zo goed als die van BASE(naar eigen mening). (Veel op de baan, ssh vensters die open blijven staan en bij mobistar 2 jaar geleden altijd wegvielen... terwijl bij base dit gewoon mooi blijft werken)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Vraagje voor degenen die last hebben met 3G, waarom forceren jullie je toestel niet op Edge ?

Gezien het feit dat ik alleen op het werk 3G dekking heb, en dus veel accu verstook met zoeken naar 3G netwerk, staat mijn toestel geforceerd op Edge.
Dat zou m.i ook een workaround/solution kunnen zijn voor jullie, tot de initiele issue's met 3G opgelost zijn ?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”