nieuw menu belgacom TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
voske
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Afgelopen nacht de update ontvangen voor de nieuwe belgacom menu.

Eerste indruk is goed.
Het zappen door de menu loopt lekker vlot.

decoder v.4
regio zottegem
Tinolicus
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier is de update ook binnen van gisteren.

Nog niet mee gespeeld, zal voor vanavond zijn.

Regio Zuid-Limburg
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dan mijn ervaring met de nieuwe interface.

Voor:
- Sneller opstart (3 a 4 minuten tot je kan zappen dan nog 6 minuten tot alles werkt)
- Navigeren gaat makkelijker
- Ziet er beter uit
- TV gids nu 10 dagen

Tegen:
- Leesbaarheid niet altijd optimaal zoals in TV gids (zeker samenvatting van programma is ineen geduwt en vrije ruimte HDD soms moeilijk leesbaar)
- Doordat de TV gids nu via een server gaat i.p.v. HDD is deze (althans bij mij) soms zeer traag
- Geen mogelijkheid meer om vooruit of achteruit te spoelen door uur minuten en seconden in te geven
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hier ook het nieuwe menu nu (op een v3 huur decoder). Gaat allemaal tenminste vlot nu zoals het eigenlijk vanaf het begin had moeten zijn...
voske
Starter
Starter

Gisteren 2 zaken tegen gekomen die niet goed werkten :

- de "rec" knop werkte niet. Ik moest in de tv-gids naar het gewenste programma gaan, dan op de OK knop drukken en zo kon ik dan "opnemen" selecteren
- ik kon ook de soort opname niet wijzigen. (op harde schijf of op server van belgacom)

Zijn er nog met deze problemen ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De opname aanpassen naar npvr moet met de groene knop 'tschijnt.
Dat de rec knop niet werkt heb ik ook mogen ondervinden bij een klant. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
gerardje55
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is er ergens een planning beschikbaar wanneer welke regio aan de beurt komt?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij start opname na enkele seconden als ik op REC druk. Vroeger moest je nog eerst opties aanpassen.
Om van nPVR naar cPVR (30dagen en onbeperkt) te wisselen en andersom, moet je in de opties i.p.v. 30 dagen "indien schijf vol" is selecteren.

EDIT
@voske: ik kan gewoon via TV gids opnemen -> programma selecteren -> OK -> Opnemen, met REC heb ik nog niet in TV gids geprobeerd wel als ik programma aan het bekijken ben, dan druk ik op REC en na max. 5sec gaat rood lampje van REC aan.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 18 maa 2011, 11:06, in totaal 2 gewijzigd.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
voske
Starter
Starter

En als je via de tv gids iets wilt opnemen, werkt het dan via de "rec" knop ?

Vanavond eens nakijken ivm die bewaar periode.
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 8 keer

De rec. knop werkt hier wel.
Alleen vraagt hij GEEN bevestiging en vraagt hij ook niet meer hoelang de "naloop" moet zijn. Dus zonder je zelf goed beseft is hij aan het opnemen. (zeker als het via npvr is)
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Als je een programma dat je aan het bekijken bent wil opnemen, is het inderdaad voldoende om gewoon op de 'REC'-knop te duwen en de opname begint binnen de paar seconden. Op deze manier is het niet mogelijk om de opname-opties (vb hoeveel langer hij moet opnemen) te wijzigen.

Om te switchen tussen cPVR en nPVR opnames moet je, zoals Abusimbal aangeeft, de opties aanpassen en dus niet meer via de groene knop.

Qua planning voor de nieuwe interface kan ik u geen data geven. De update gebeurt in fasen vanaf half maart tot eind mei.

Alle informatie over deze nieuwe interface kan u vinden op http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _new_menus

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het nieuwe menu ziet er beter uit en wat het belangrijkste is, het reageert precies sneller.

Negatief is dat de leesbaarheid niet altijd optimaal is. Waarom het semi-doorschijnend moet zijn weet ik niet en is geen toegevoegde waarde. Waarom geen optie om dat af te zetten?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

't zal hier voor 1 dezer dagen zijn vermoed ik.
Sinds gisterenavond toont het infobalkje niet meer welk programma begint en hoe lang het huidige nog duurt.
Tvgids toont ook overal "geen informatie" en dat bericht dat ik de nieuwe menu's krijg binnen 7-8 dagen staat sinds vorige zondag of maandag op m'n scherm, fingers crossed :-)
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

gerardje55 schreef:Is er ergens een planning beschikbaar wanneer welke regio aan de beurt komt?
Denk niet dat het per regio gebeurt? Hier is de nieuwe interface al actief terwijl het bij mijn ouders, een paar straten verder, nog altijd de oude is. Afwachten zal de boodschap zijn :-)
blabla
doeternietoe2
Member
Member

Ik merk er toch niet veel van.
Ik vind het al vervelend dat ik eerst op digi tv moet drukken voordat ik fullscreen tv kan kijken.
Is een extra handeling t.o.v. analoog (=achteruit gang). Dit is ook zeer vervelend voor oudere mensen! Foei Belgacom!.

En dat menu & zappen is zo TRAAG. Ook bij de vorige decorders was dat het geval heb ik zo gehoord.
Is het dan zo moeilijk om te kiezen voor een toestel wat sneller gereageerd op handelingen?
Gelukkig kijk ik zelf geen TV. Zelfs mijn moeder klaagt dat de reactie tijd zo traag is.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Dat je eerst op Dig TV moet klikken om de zenders te zien bij opstarten, is toch bij de oude menu ook zo?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Abusimbal schreef: Om van nPVR naar cPVR (30dagen en onbeperkt) te wisselen en andersom, moet je in de opties i.p.v. 30 dagen "indien schijf vol" is selecteren.
Die benamingen zijn wel slecht gekozen...

Dus via optie 30 dagen wordt het opgeslagen bij Belgacom en kan je het dus tot 30 dagen lang bekijken. En bij "indien schijf vol" wordt het op de HDD opgenomen. Die laatste benaming slaat toch nergens op? Wat gebeurt er tenandere als schijf vol is en je neemt op via die laatste optie?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster

jack the ripper schreef:'t zal hier voor 1 dezer dagen zijn vermoed ik.
Sinds gisterenavond toont het infobalkje niet meer welk programma begint en hoe lang het huidige nog duurt.
Tvgids toont ook overal "geen informatie" en dat bericht dat ik de nieuwe menu's krijg binnen 7-8 dagen staat sinds vorige zondag of maandag op m'n scherm, fingers crossed :-)
Als je geen info hebt in de TV gids moet de decorder herstart worden door de stekker uit te trekken, de TV gids word dan terug ingeladen.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Hoe kan je met die nieuwe interface je eerste opname onmiddellijk op 30 dagen opnemen?
Bij je eerste opname staat er in het menu opties alleen maar begin, einde, verwijderen!
Van beschikbaarheid is in dat geval niets te zien?
jack the ripper
Plus Member
Plus Member

Abusimbal schreef:
jack the ripper schreef:'t zal hier voor 1 dezer dagen zijn vermoed ik.
Als je geen info hebt in de TV gids moet de decorder herstart worden door de stekker uit te trekken, de TV gids word dan terug ingeladen.
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat het verband hield met de nieuwe menu's.
Sinds gisteren zijn de nieuwe menu's hier actief, het ziet er wel goed uit vind ik.
Enkel opnemen is misschien iets ingewikkelder geworden om die opties aan te passen, 'k denk toch dat m'n ouders/grootouders er meer moeite mee gaan hebben in vgl. met de 'oude' menu's.

'k was wel vergeten dat serie-opname ook gebruik maakt van de tvgids, waar dus maandag nog overal stond "geen informatie".
Gevolg is dat Zone stad niet opgenomen is, vorige week had hij enkel de eerste 15min opgenomen en was dan gestopt maar dan heb ik nog rap handmatig de rest kunnen programmeren.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Kan je met de nieuwe software nu wel manueel opnemen als de starttijd voor middernacht valt en de eindtijd na middernacht?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Heeft iemand ook het probleem dat de harde schijf niet meer afslaat wanneer de decoder in standby staat met de upgrade naar de nieuwe interface/software?
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

yeey nieuw menu is actief bij mij :)
jack the ripper
Plus Member
Plus Member

Wat mij gisteren opeens opviel: als je met het oude menu aan't kijken was naar een opgenomen programma en je drukte op stop en vervolgens weer op spelen dan vroeg hij hervatten of herstarten.
Met het nieuwe menu doet hij dat blijkbaar niet meer.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Avenger 2.0 schreef:Heeft iemand ook het probleem dat de harde schijf niet meer afslaat wanneer de decoder in standby staat met de upgrade naar de nieuwe interface/software?
Heb dit probleem ook, kontakt opgenomen met BGC en men stelde voor om een nieuwe decoder te gaan halen.
Ik wacht voorlopig nog af anders ben ik mijn opnames kwijt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

De harde schijf blijft normaal toch nog enkele minuten draaien?
Nick
Member
Member

Persoonlijk ben ik niet echt fan van de nieuwe user interface.
Er past minder op het scherm waardoor ik meer moet scrollen / meer menu's om in te foefelen...
Eerst vond ik mijn persoonlijke tv gids niet meer terug, wat bij de oude interface een makkie was en ik vanzelf gevonden had heb ik nu moeten de help raadplegen.

En wat heel lastig is, is dat de pijltjes toetsen rond de OK knop niet meer werken voor mijn digicorder... grrrr
Vroeger zette ik mijn afstandsbediening in de mode TV waardoor ik makkelijk kon de TV aan/afzetten en de zenders bedienen en met de pijltjes bediende ik dan de decoder om zenders te kiezen en dat werkt nu totaal niet meer. die pijltjes doen niks meer.
Dus nu moet ik schakelen tss TV/Belgacom of 2 afstandsbedieningen gebruiken.

Ik zie nog steeds geen voordeel in deze update; de tekst is groter en wordt meer afgekapt dan dat het iets toont; lelijk lettertype, snelheid merk ik ook niks,...
De vorige interface was strak en makkelijk. :-(
Is er dan echt een voordeel aan deze nieuwe menu's???

Groetjes,
Nick
Nick
Member
Member

Iets wat me ook opviel is tijdens het vooruitspoelen, dat het beeld stilstaat en pas opnieuw toont op de positie waar je stopt.
Is dit normaal gedrag?
Vroeger zag je het beeld ook verderspoelen. :-(
Goofie
Plus Member
Plus Member

8820 nu ook geactiveerd, heb wel nog niet kunnen testen
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hier ook sinds vandaag actief. nog geen ervaring
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Regulus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Nick schreef:Iets wat me ook opviel is tijdens het vooruitspoelen, dat het beeld stilstaat en pas opnieuw toont op de positie waar je stopt.
Is dit normaal gedrag?
Vroeger zag je het beeld ook verderspoelen. :-(
Heb dat enkel met nPVR opnamen en dan nog met de V3B decoder, de Tilgin doet dat schijnbaar niet ...???
FWIW
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Als je zo'n stilstaand beeld hebt, kan je even terug play indrukken en dan direct weer verderspoelen -- af en toe geeft dat dan wel een meelopend beeld. Irritant, maar it is wot it is :|
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ondertussen wat ervaringen........
het start dus sneller op
zappen gaat vlotter
teletekst gaat vlotter
bij het opzetten moet je niet meer op digitale tv drukken om tv te kijken
vooruit spoelen van opnames lijkt vlotter te gaan

maar wel een probleem: ik kan de keuze nPVR (opnemen op server) of cPVR (opnemen op harde schijf) niet meer maken
het lukt mij gewoon niet meer op te nemen op de server, hij neemt alles op de harde schijf
enkel als ik overlappende opnames ga instellen neemt hij nog op server
vroeger kon je ten alle tijde met groene knop switchen tussen die 2, maar die kleurenknopjes hebben in het nieuwe menu precies geen functie meer?
als je programma wil gaan opnemen kan je via opties in de rubriek "verwijderen" kiezen tussen : "indien schijf vol" en "nooit" ; nogal een vage omschrijving, maar ik krijg hier dus niet de keuze "30 dagen" die overeenkomt met nPVR
bij een overlappende opname neemt hij automatisch op server op, dan heb je de keuze bij verwijderen tussen "30 dagen" en "indien schijf vol"

het is dusblijkbaar niet meer mogelijk geforceerd op te nemen via nPVR? dit vond ik handig want dan kon je harde schijf nooit vol geraken en gaat er ook geen rood licht branden bij opname
online niet gevonden hoe het zou moeten
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... Fxaw%3D%3D
Nick
Member
Member

Wat mij ook opviel en ik heel storend vind...
Als het bv 20.00u is en je bent wat aan het navigeren tussen de programma's in de tv gids en je zit bv op 22.00 te zien naar de verschillende programma's/zenders.
Dan druk je op OK voor details en vroeger kon je doen kiezen voor de optie KIJKEN; nu moet je het huidige uur/programma gaan staan voordat je kunt naar die zender gaan via de tv gids.

Vroeger deed dat er niet toe en kon je gewoon 'kijken' selecteren en dan schakelde hij gewoon over naar die zender. :-(

Ben ik dan de enige dat zo ontevreden is met de nieuwe update? ;-(
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik mis de groene knop dus nog het meest, vroeger liet ik alles op het netwerk opnemen, nu heb ik te kampen met overvolle harde schijf...

wat ik wel gemerkt heb als verbetering is dat als je iets opneemt kan je bij het bekijken via TT pg 888 de ondertitels oproepen, ik denk niet dat dit vroeger het geval was
LaserJet
Premium Member
Premium Member

Jawel dat kon je met het oude menu ook al..

De ondertitels zijn wel meestal niet gesyncd. :s
Nick
Member
Member

Die kleuren zijn echt klote; zoals sommige hier al zeiden. Je kunt dat amper lezen! :-(
Ze hadden er beter afgebleven, ik wen er maar niet aan. :-/
fulcoboy
Starter
Starter

Ik vind het ook niet echt overzichtelijk, snap ook niet waarom ze bij Belgacom altijd overdreven ouwbollige menus moeten maken. Ze zouden beter een strak overzichtelijk menu maken (gelijk bij Telenet, sorry).

Ik vind het ook ambetant dat als je op de info knop duwt om te zien welke programma het is je de klok niet meer te zien krijgt...
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Ik vind op basis van grafisch design en zo van die dingen, dat belgacom altijd zeer onproffessioneel overkomt :bang:
LaserJet
Premium Member
Premium Member

Ze moeten er echt nog veel aan veranderen, "Resterende tijd"' was nauwkeuriger, "Volgend programma" zie je niet meer.. Tijdlijn in tv gids wat je nu ziet, ontbreekt. Opnemen vind ik nog wat raar, met marge, en exact ?? -Gewoon opnemen- , die keuze bestaat niet meer. :?
Als je op de rode rec knop drukt om op te nemen, en je gaat bv van zender 1 naar 3, gaat die opname ook naar zender 3 of blijft die op zender 1?
Alleen het zappen gaat sneller..
De klok staat wel links boven het scherm dacht ik.. Maar het blijft een zielig hoopje. pfff.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”