hey,
ik was bij MV een tevreden gebruiker van de Fortis Mobile Banking. Om je in te loggen, moest je een SMS code intikken die je ontving van het nummer 2211.
Nu ben ik bij PX (onvrijwillig, veranderd van werk) en komen deze smsen niet meer toe. Na wat uitzoeken, blijkt dat PX dat aanziet als reclame smsen en dus blokkeert.
Dat is niet onlogisch, maar men wist me droog te zeggen dat ze dat ook niet willen/kunnen veranderen...
We leven toch in een vrij land? Als ik reclame wil lezen, dan doe ik dat toch? Als ik Timboektoe wil bellen, ook?
Er is ongetwijfeld een bevolkingsgroep die tegen zichzelf beschermd moet worden, maar ik wens me te ontdoen van deze bescherming en te vertrouwen op mijn eigen gekregen verstand.
Kortom, wat kan ik daar aan doen? Kan ik dat gaan eisen via een klacht of zo? Dat lijkt me al zo drastich.
Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Probeer misschien eens opnieuw te bellen, om een wat gewilligere helpdeskmedewerker aan de lijn te krijgen. Misschien is het een kwestie van willen, eerder dan kunnen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Het is zo dat de helpdeskmedewerkers zien dat het via het bedrijf is. Dan is er blijkbaar een afspraak dat enkel de GSM-verantwoordelijke van bij ons zo'n acties mag aanvragen bij haar contactpersoon bij PX. En net die contactpersoon weigert dus.
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik denk dat het weinig gaat uithalen om te gaan horen bij BNPF of Proximus. Zolang het bedrijf (werkgever) blijft weigeren om dit actief te zetten kan je er weinig aan doen...
Ik heb hetzelfde voor: sommige diensten zijn op companyniveau geblokkeerd hoewel ze activeerbaar zijn (en gratis), en toch bepalen ze dat alle gsmgebruikers er geen gebruik van mogen maken hoewel het kan van Proximus uit.
Ik heb hetzelfde voor: sommige diensten zijn op companyniveau geblokkeerd hoewel ze activeerbaar zijn (en gratis), en toch bepalen ze dat alle gsmgebruikers er geen gebruik van mogen maken hoewel het kan van Proximus uit.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste bulbanos,
Het is de bedrijfsklant (uw werkgever) die zogenaamde 'premium sms'en' moet toelaten.
Proximus blokkeert in elk geval niet automatisch de sms'en komende van BNP Paribas Fortis Mobile Banking.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Het is de bedrijfsklant (uw werkgever) die zogenaamde 'premium sms'en' moet toelaten.
Proximus blokkeert in elk geval niet automatisch de sms'en komende van BNP Paribas Fortis Mobile Banking.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Zoals Eva hierboven al aanhaalde, is het de klant (in dit geval het bedrijf) die de premium services moet toelaten.
Onder premium services vallen de belspelletjes, ringtone/picture downloads, ... maar ook services zoals parking via SMS en de lijn ticketing.
Gezien het vele misbruik van dergelijke aanbieders in deze eerste categorie (belspelletjes, ...) is het aannemelijk dat deze is
geblokkeerd voor bedrijfsgsm's.
Voor deze laatste (parking, De Lijn) komt er in de nabije toekomst een oplossing.
Vanaf dan zal de klant ervoor kunnen kiezen om enkel deze services toe te laten voor hun personeel.
Hoogst waarschijnlijk zal een service zoals Fortis banking ook wel tot dezelfde categorie worden ingedeeld en alsdus
mogelijk zijn vanaf dan.
Onder premium services vallen de belspelletjes, ringtone/picture downloads, ... maar ook services zoals parking via SMS en de lijn ticketing.
Gezien het vele misbruik van dergelijke aanbieders in deze eerste categorie (belspelletjes, ...) is het aannemelijk dat deze is
geblokkeerd voor bedrijfsgsm's.
Voor deze laatste (parking, De Lijn) komt er in de nabije toekomst een oplossing.
Vanaf dan zal de klant ervoor kunnen kiezen om enkel deze services toe te laten voor hun personeel.
Hoogst waarschijnlijk zal een service zoals Fortis banking ook wel tot dezelfde categorie worden ingedeeld en alsdus
mogelijk zijn vanaf dan.
- ikhlaske
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
ik ben proximus en ik krijg direct sms van 2211 aan.
Geen probleem hier
Geen probleem hier
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
ikhlaske schreef:ik ben proximus en ik krijg direct sms van 2211 aan. Geen probleem hier
Lezen jullie wel de vorige treads voor dat je hier niets zeggende antwoorden plaatst ?MClaeys schreef:Dat probleem heb ik hier niet, dus dat zal niet aan Proximus liggen denk ik
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen heeft dit inderdaad niets met Proximus te maken, noch met BNP/Paribas/Fortis Mobile Banking, maar een blokkering door de klant (werkgever) aangevraagd ...
Als de TS een (gratis) GSM krijgt van zijn werkgever moet hij zich gewoon neerlegen bij de beperkingen die zijn werkgever hem oplegt ... anders moet je maar voor jouw persoonlijke behoeftes een eigen GSM/SIM kaart gebruiken. Is toch normaal of niet ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.