Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bulbanos
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011, 09:53

hey,

ik was bij MV een tevreden gebruiker van de Fortis Mobile Banking. Om je in te loggen, moest je een SMS code intikken die je ontving van het nummer 2211.
Nu ben ik bij PX (onvrijwillig, veranderd van werk) en komen deze smsen niet meer toe. Na wat uitzoeken, blijkt dat PX dat aanziet als reclame smsen en dus blokkeert.
Dat is niet onlogisch, maar men wist me droog te zeggen dat ze dat ook niet willen/kunnen veranderen...

We leven toch in een vrij land? Als ik reclame wil lezen, dan doe ik dat toch? Als ik Timboektoe wil bellen, ook?
Er is ongetwijfeld een bevolkingsgroep die tegen zichzelf beschermd moet worden, maar ik wens me te ontdoen van deze bescherming en te vertrouwen op mijn eigen gekregen verstand.

Kortom, wat kan ik daar aan doen? Kan ik dat gaan eisen via een klacht of zo? Dat lijkt me al zo drastich.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Probeer misschien eens opnieuw te bellen, om een wat gewilligere helpdeskmedewerker aan de lijn te krijgen. Misschien is het een kwestie van willen, eerder dan kunnen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bulbanos
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011, 09:53

Het is zo dat de helpdeskmedewerkers zien dat het via het bedrijf is. Dan is er blijkbaar een afspraak dat enkel de GSM-verantwoordelijke van bij ons zo'n acties mag aanvragen bij haar contactpersoon bij PX. En net die contactpersoon weigert dus.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zou het probleem eens voorleggen aan Fortis BNP. Misschien hebben ze verschillende klachten gekregen en kunnen zij die aankaarten bij Proximus.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik denk dat het weinig gaat uithalen om te gaan horen bij BNPF of Proximus. Zolang het bedrijf (werkgever) blijft weigeren om dit actief te zetten kan je er weinig aan doen...

Ik heb hetzelfde voor: sommige diensten zijn op companyniveau geblokkeerd hoewel ze activeerbaar zijn (en gratis), en toch bepalen ze dat alle gsmgebruikers er geen gebruik van mogen maken hoewel het kan van Proximus uit.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste bulbanos,

Het is de bedrijfsklant (uw werkgever) die zogenaamde 'premium sms'en' moet toelaten.

Proximus blokkeert in elk geval niet automatisch de sms'en komende van BNP Paribas Fortis Mobile Banking.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Belgamus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 maa 2010, 18:31
Bedankt: 1 keer

Zoals Eva hierboven al aanhaalde, is het de klant (in dit geval het bedrijf) die de premium services moet toelaten.

Onder premium services vallen de belspelletjes, ringtone/picture downloads, ... maar ook services zoals parking via SMS en de lijn ticketing.
Gezien het vele misbruik van dergelijke aanbieders in deze eerste categorie (belspelletjes, ...) is het aannemelijk dat deze is
geblokkeerd voor bedrijfsgsm's.

Voor deze laatste (parking, De Lijn) komt er in de nabije toekomst een oplossing.
Vanaf dan zal de klant ervoor kunnen kiezen om enkel deze services toe te laten voor hun personeel.

Hoogst waarschijnlijk zal een service zoals Fortis banking ook wel tot dezelfde categorie worden ingedeeld en alsdus
mogelijk zijn vanaf dan.
JustBe74
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 maa 2011, 16:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Kan me vergissen maar moest je bij het aanmaken ervan je simkaartnummer niet ingeven?
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

ik ben proximus en ik krijg direct sms van 2211 aan.
Geen probleem hier
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat probleem heb ik hier niet, dus dat zal niet aan Proximus liggen denk ik
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ikhlaske schreef:ik ben proximus en ik krijg direct sms van 2211 aan. Geen probleem hier
MClaeys schreef:Dat probleem heb ik hier niet, dus dat zal niet aan Proximus liggen denk ik
Lezen jullie wel de vorige treads voor dat je hier niets zeggende antwoorden plaatst ?
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen heeft dit inderdaad niets met Proximus te maken, noch met BNP/Paribas/Fortis Mobile Banking, maar een blokkering door de klant (werkgever) aangevraagd ...

Als de TS een (gratis) GSM krijgt van zijn werkgever moet hij zich gewoon neerlegen bij de beperkingen die zijn werkgever hem oplegt ... anders moet je maar voor jouw persoonlijke behoeftes een eigen GSM/SIM kaart gebruiken. Is toch normaal of niet ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”