Volt De Reclametest: Telenet
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zulke testen zijn niet representatief, behalve wanneer je enkel naar Userbase-leden kijkt. Iedereen zou dus moeten meedoen, want ook jij betaalt voor een 12 Mbps-product waar je maar 4,6 Mb haalt.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Betreurend, hoeveel onwetenden trappen daar in
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Telenet is voor niets beschaamd. Volt zegt niet altijd, Telenet altijd volgens test Volt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
De dag dat hier een provider (belgacom?) begint met ftth gaan ze serieus op hun bakkes gaan, en dan zal ik telenet nog eens goed uitlachen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
Ondertussen mogen we nog 10 jaar wachten, want een eventuele FTTH-dekking zal nog dunner zijn dan de dekking van een VDSL2-30 Mb profiel.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik veronderstel dat ze steeds vergelijken met belgacom, dus comfort heb je bij telenet en belgacom, bij telenet altijd het snelste internet ... dan over naar de hogere abo's, bij telenet sneller. (niet volgens volt)FezzFest schreef:Is dit ook geen bedrieglijke reclame? Wat als ik als onwetende klant Comfortnet (of zelfs erger Basicnet) bestel? Heb ik dan ook altijd het snelste internet?
Zo interpreteer ik alvast hun reclame, dat ieder abo steeds sneller is bij telenet dan bij belgacom... ik vermoed daarom de slogan * altijd het snelste internet *
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Erelid
Patje: ComfortNet XL biedt 30 Mbps aan, eveneens als Intense, maar toch was Belgacom tijdens de test veel sneller dan Telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
De test was onnozel, dus wat maken de resultaten dan uit?
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
http://telenet.be/2766/0/1/nl/thuis/int ... -adsl.html
Het valt mij vooral op dat telenet geen woord rept over VDSL2
Eens een testje doen, met een hele grootte volume dat verzet kan worden, dat is veel belangrijker.
Wat ben je met uw fiberslet verbinding, als je onmiddellijk op smallband staat vanwege hun kleurboek meter
Het valt mij vooral op dat telenet geen woord rept over VDSL2
Eens een testje doen, met een hele grootte volume dat verzet kan worden, dat is veel belangrijker.
Wat ben je met uw fiberslet verbinding, als je onmiddellijk op smallband staat vanwege hun kleurboek meter
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Logisch, de term ADSL kennen veel mensen in vergelijking met de term VDSL(2). Dusjah...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
En nu een deftige test graag.
één facturatieperiode continu downloaden.
Je hebt zowel bij BC als TN Smallband dusja...
P.S: Ik weet op voorhand al wie het snelste internet heeft
één facturatieperiode continu downloaden.
Je hebt zowel bij BC als TN Smallband dusja...
P.S: Ik weet op voorhand al wie het snelste internet heeft
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Erelid
Dat is zeer slimme zet. Zoals krisken zegt: de term ADSL kent iedereen als de supertrage verbindingen van 10 jaar geleden, en als klanten die term horen naast de naam "FiberNet". Tja.
-
- Moderator
- Contacteer:
10 jaar geleden waren die supersnel, maar de term blijft in ons collectief geheugen. Een term van 10 jaar oud...traag dus! En dat blijkt ook uit de statistieken op de website van telenet.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je mag voor- of tegenstander zijn van Telenet (ik ben zelf ook geen Telenet fan), die ganse telemeter/smallband historie trekt op niets, de test vergeleek verschillende formules en hield geen rekening met volumes, enz ...cptKangaroo schreef:De test was onnozel, dus wat maken de resultaten dan uit?
... Maar je moet toch toegeven: Telenet heeft gewoon het snelste internet, daar kan je toch niet onderuit.
De reklame zegt ook niet dat alle formules even snel zijn, maar de snelste internetverbinding vandaag is toch die van Telenet ? Een internetabbo van 60mbps download kan je bij een VDSL provider (nog) niet krijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Contacteer:
Precies Philippe! Daarom dat ik het op zn minst eerlijk had gevonden (zowel voor belgacom als telenet!) dat men een woordje uitleg had gegeven over de abonnementen. Dus bvb de prijs ervan, en de snelheden. Megabit zal de gemiddelde kijker niet veel zeggen maar als ze zien dat het een vergelijking van een product van 100mbit en één van 30 mbit...dan weet je natuurlijk dat die 100mbit 3x sneller zal zijn...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zeg dat maar eens tegen die duizenden gezinnen die gratis ftth krijgen van belgacom.
Ik denk dat ze (belgacom) veel meer van plan is dan dat ze ons vertellen. Dat ze in 3 steden verschillende wijken voorzien van ftth zegt genoeg dat ze toch plannen hebben om het commercieel aan te bieden, al dan niet in de nabije toekomst.
Ik denk dat ze (belgacom) veel meer van plan is dan dat ze ons vertellen. Dat ze in 3 steden verschillende wijken voorzien van ftth zegt genoeg dat ze toch plannen hebben om het commercieel aan te bieden, al dan niet in de nabije toekomst.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Elite Poster
Eehm nemen we eens contact op met de redactie van volt onder de naam van userbase
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Men moet wel... heb is de enige manier om een antwoord te bieden tegen de TN marketing van "de snelste" (al heeft het TN broadcast model bij oa. digitale TV heel wat voordelen op korte termijn tov. BGC).Trojan schreef:Ik denk dat ze (belgacom) veel meer van plan is dan dat ze ons vertellen. Dat ze in 3 steden verschillende wijken voorzien van ftth zegt genoeg dat ze toch plannen hebben om het commercieel aan te bieden, al dan niet in de nabije toekomst.
- honda4life
- Elite Poster
Tja hét echte voordeel zou in mijn ogen wel een CI+ kaart zijn maarja... dream on
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
tbh, Volt zegt me niets. Blijkbaar één of ander programma op BRT?
Als dit al de maatstaf is om reclame te maken, stel ik voor dat Belgacom een duurtestje doet op één van die kinderzenders (mtv,tmf,da ding met die van big brother) en dan reclame maakt dat ze volgens hen gemakkelijk 10x langer evensnel kunnen surfen dan telenet.
Als dit al de maatstaf is om reclame te maken, stel ik voor dat Belgacom een duurtestje doet op één van die kinderzenders (mtv,tmf,da ding met die van big brother) en dan reclame maakt dat ze volgens hen gemakkelijk 10x langer evensnel kunnen surfen dan telenet.
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Pas maar op wat je zegt want CI+ heeft ook een aantal heel erg grote nadelen. Vooral het feit dat men kan meesturen of een programma kan opgenomen worden of niet en of dat de reclame kan worden doorgespoeld of niet vind ik niet echt een vooruitgang. De meeste mensen denken dat CI+ beter is dan CI omdat er een + teken achter staat maar die "standaard" is er net gekomen door de druk van de content providers en bevatten vooral extra beperkingen die ze kunnen meegeven. Dus zo ideaal is CI+ nu ook weer niet hoor.honda4life schreef:Tja hét echte voordeel zou in mijn ogen wel een CI+ kaart zijn maarja... dream on
-
- Moderator
- Contacteer:
Em bedoeld brussel vlaamsTomG schreef:BRT? Precies al heel lang geen TV meer gezien precies.
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
Euuhm precies of ze kunnen dat allemaal niet met hun digibox als ze willen.bollewolle schreef:Pas maar op wat je zegt want CI+ heeft ook een aantal heel erg grote nadelen. Vooral het feit dat men kan meesturen of een programma kan opgenomen worden of niet en of dat de reclame kan worden doorgespoeld of niet vind ik niet echt een vooruitgang. De meeste mensen denken dat CI+ beter is dan CI omdat er een + teken achter staat maar die "standaard" is er net gekomen door de druk van de content providers en bevatten vooral extra beperkingen die ze kunnen meegeven. Dus zo ideaal is CI+ nu ook weer niet hoor.
Maar ik ga er over ophouden want het gaat wel heel erg offtopic.
-
- Deel van't meubilair
Hun Nederlandse broertje (UPC) is nochtans net gestart met CI+ ... meer info.honda4life schreef:Tja hét echte voordeel zou in mijn ogen wel een CI+ kaart zijn maarja... dream on
Ik begrijp echter wel niet waarom dit 5 a 10 euro EXTRA per maand moet kosten... of hoe je klanten kan bedriegen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat noem jij bedriegen ? Dat ze geld vragen voor digitale TV ? Niemand is toch verplicht om digitale TV te nemen ?r2504 schreef:Ik begrijp echter wel niet waarom dit 5 a 10 euro EXTRA per maand moet kosten... of hoe je klanten kan bedriegen
Die 5 a 10 euro per maand in bij UPC in NL de prijs voor 50 / 100 programma's, of je dta nu met een CI+ module wil bekijken, of met de UPC digicoder maakt niets uit (zelfde prijs).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Deel van't meubilair
Ik heb misschien onderstaande quote verkeerd begrepen... dacht dus dat je louter voor CI+ extra moest betalen.
Het CI+-abonnement gaat 5 of 10 euro per maand kosten, boven op het normale tarief voor kabeltelevisie.