Box voor BGC TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Ik heb een vraagje omtrent de aansluitingsmogelijkheden voor de scarletbox voor BGC TV en internet.

Zoals de situatie nu is staat de router/modem beneden loopt er een kabel naar de decoder beneden (TV aansluiting op router) en een kabel naar deze op mijn kamer (ook aansluiting TV). Deze nar mijn kamer loopt via een powerplug, zo een witte devolo met BGC op :)

Nu zou ik graag nog een aansluiting op mijn kamer willen op mijn xbox, dus een gewone internetaansluitng. Is het mogelijk om gewoon de netwerkkabel uit mijn decoder te trekken en deze gewoon aan te sluiten op de xbox? Dit zou mij toch wel een redelijk dure powerplug weer besparen.

Op de doos van de router staat nochtans dat het mogelik is voor 4 computers aan te sluiten op deze router dmv de 4 poorten, maar ik hoopte dat het mogelijk was om zonder veel poespas , met gewoon de kabel te versteken, beide signalen te gebruiken.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat zal niet lukken: de decoder is aangesloten op een poort waar enkel TV door komt, terwijl je voor je xbox op een poort met Internet moet aansluiten (om het eenvoudig uit te leggen). Wifi werkt niet?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Maar het is toch mogelijk om internet aan te sluiten op een van deze TV poorten? (althans bij de BBOX2 van BGC zou dit wel het geval zijn).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat klopt, maar dan moet je telkens je de stekker verandert ook in de router admin de functie van de poort veranderen (of beneden de stekker van poort veranderen).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Als je naar je router gaat via 192.168.1.1 kan je je aantal TV poorten (staat nu op 2 normaal) veranderen. Naar bv 1 TV port, die andere port wordt dan een LAN aansluiting.

Heb het wel nog niet getest, zal het straks anders es doen..
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik denk dat jullie twee dingen door elkaar halen.

Een bbox2 heeft 4 LAN-poorten, met standaard
> 2 internetpoorten
> 2 tv-poorten

Je kan deze manueel wijzigen, dus bijvoorbeeld
> 1 tv-poort en 3 internetpoorten
> 4 internetpoorten

MAAR: oftewel gaat er internet door die poort, oftewel gaat er tv door die poort. Dus het is niet mogelijk om internet+tv door 1 poort/kabel te sturen.

Zoals Goztow al aanhaalt, je moet telkens manueel in je router de functie van die poort wijzigen en het is dus nooit mogelijk om internet EN tv samen te ontvangen.

Mogelijke oplossingen (de ene wat beter dan de andere)
> Extra setje powerplug's, maar een setje dat uw tv-setje niet beïnvoeldt.
> Over 1 kabel (8 paren) twee signalen sturen (2 x 4 paren). Ik weet wel niet of dit samenwerkt met powerplugs
> Wireless (bridge)
> Een extra kabel trekken (of ineens twee kabels, dan kunnen die powerplugs weg)


PS: @Shabab: dat zal wel werken, maar dan heb je geen tv-signaal meer!
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

ge moet mij wel nekeer uitlegge hoe da ge uit 1 poort internet+tv kunt halen? :s

kan toch sowieso niet, en dat van die lan kabel (heb van TV PORT 2 een LAN poort gmaakl) ga ik nu ff testen

edit: en het werkt :-D
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

shahab schreef:ge moet mij wel nekeer uitlegge hoe da ge uit 1 poort internet+tv kunt halen? :s

Dat heb ik toch duidelijk gezegd dat dat NIET kan!
oftewel gaat er internet door die poort, oftewel gaat er tv door die poort. Dus het is niet mogelijk om internet+tv door 1 poort/kabel te sturen
...
@Shabab: dat zal wel werken, maar dan heb je geen tv-signaal meer!

Als je het op dit bedoeld hebt:
Over 1 kabel (8 paren) twee signalen sturen (2 x 4 paren).

Een kabel (CAT5) heeft 4 paren. Als je 1 Gbits wilt halen heb je die alle vier nodig, als je tevreden bent met 100 Mbits dan kom je toe met 2 paren, dus je kan in theorie die kabel splitsen in 2 x 100 Mbits, maar ik weet niet of dat compatibel is met powerplugs.

Of begrijp ik je verkeerd?

@Wacko Santa: heb je draadloos ontvangst op de plaats van je Xbox? Ik zou overwegen om een twee kabels (tv en internet) te trekken, dan kan je ook ineens die powerplugs afschatten, of anders een tweede setje powerplugs kopen. Wel eens op dit forum zoeken naar een "compatibel" setje zodat je tv niet beïnvloed wordt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Met de recente Firmware van de BBox2 is er de mogelijkheid om de BBox2 op "full routed" te zetten in plaats van "bridged".
In deze mode worden alle poorten LAN + TV.
Deze mode wordt automatisch ingesteld bij gebruikers die "Belgacom TV on PC" aangevraagd hebben.

Geen idee of dat een mogelijke oplossing is voor de TS (waarschijnlijk moet de TV decoder dan ook een aangepast Firmware hebben om deze mode te ondersteunen) ??

driesve schreef: Een kabel (CAT5) heeft 4 paren. Als je 1 Gbits wilt halen heb je die alle vier nodig, als je tevreden bent met 100 Mbits dan kom je toe met 2 paren, dus je kan in theorie die kabel splitsen in 2 x 100 Mbits, maar ik weet niet of dat compatibel is met powerplugs.

De powerplug zal maar één van deze gesplitste signalen doorsturen, namelijk het signaal op pin 1,2,3,6
Het tweede signaal, dat op pinnen 4,5,7,8 terechtkomt zal door de powerplug genegeerd worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

@driesve
Ja ik vroeg mij sowieso al af hoe dat niet kon, TV+internet vandaar nog eens de vraag.

Btw TV werkt nu nog (aangezien iemand zei dat tv zou wegvallen?) via port 1
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ruwweg hebben we
VLAN10: internet
VLAN20: VOIP + firmware-updates
VLAN30: TV

Als je geen gebruik maakt van TV on PC (cfr Philippe zijn bericht), dan kan je oftewel gebruik maken van het internet of de tv. Hoe het precies werkt bij TV on PC dat weet ik niet. Hiervoor kijk je beter naar iemand die daar gebruik van maakt.

Maar om niet volledig offtopic te gaan, @Wacko Santa: heb je al een idee hoe je het gaat klaarspelen?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”