hulp bij keuze van GSM of smartphone

Plaats reactie
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik werk nu met een LG van een jaar of 2 a 3 oud. Ik erger mij enorm omdat deze héél traag is. Pfff man man man. En de connectieviteit tussen PC en gsm laat ook de wensen over. Met een simpele nokia kon ik tenminste mijn contacten, kalender en taken synchroniseren met outlook. Met de LG werkt dit ook niet naar behoren. Daarom ben ik op zoek naar iets anders.

Wat zijn mijn noden:
  • Als de GSM geconnecteerd is met de PC (bluetooth of usb) moet ik eenvoudig berrichten kunnen sturen met de PC. Dit gaat met de eenvoudige nokiamodellen maar het laden van de berichten gaat wel traag. Toch met mijn oud model (2 jaar). Ik zoek gsm waar dit snel gaat.
  • automatisch synchroniseren van outlook kalender, contacten en taken. Zou ook graag Ical (ics) kalenders mee synchroniseren als dit gaat
  • Zou heel graag gebruik maken van Voip provider (SIP) als wireless in de buurt is.
  • Moet zeker niet nieuw zijn. Ik koop bijna alles in promotie of 2de hands.
  • ik werk momenteel met Pay&Go generation 15EUR. Bellen doe ik weinig met gsm (meestal thuis via Voip of op het werk). Eens een softphone actief zou zijn, kan daar verandering in komen.
  • E-mailen en surfen doe ik thuis of op het werk. Dit kan een paar keer per jaar misschien wel handig zijn maar zeker niet dagelijks. Misschien ook belangrijk: Ik werk met outlook en gmail of windows live mail
Ik zie hier toevallig een promotie:
Samsung S335 voor 119,19EUR
Een een HTC snap voor 150EUR

Of zijn zulke toestellen al overkill voor wat ik wil? Ik ga geen 400EUR uitgeven als ik met een toestel van 100EUR ook kan wat ik wel. Het moet natuurlijk wel een bepaalde kwaliteit hebben.

Hebben jullie advies? Welk OS? Welk merk? type,... Ik heb hier totaal geen ervaring met de verschillende mogelijkheden van de nieuwere toestellen.

Tom
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

* Zou heel graag gebruik maken van Voip provider (SIP) als wireless in de buurt is.
* Bellen doe ik weinig met gsm (meestal thuis via Voip of op het werk)
* E-mailen en surfen doe ik thuis of op het werk. Dit kan een paar keer per jaar misschien wel handig zijn maar zeker niet dagelijks

als je belt & sms't is een Aldi Talk wel interessant, dan kan je overal voip'en (als het netwerk het toelaat). Of is edge niet snel genoeg?
ofwel Mobile Vikings, als je veel sms't en wat belt.

stuur uw é-mail via pm, stuur ik test van smartphones van vorige maand door van TA (heb je al een idee)..
in uw prijsklasse beste kopen:
NOKIA 5800 XpressMusic (symbian :cry: )
LG GT540 Optimus (android 1.6) :cry:

maar vermoed dat er al recentere modellen op de markt zijn......
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Mobile Vikings lijkt voor mij het beste. Maar waarom moet ik overschakelen. Ik betaal nu 15EUR per maand en daar kom ik mee toe. Met mobile vikings zou ik evenveel betalen maar dan nog eens 2GB data bij. Ik stel mij sterk in vraag of ik die wel ga gebruiken.

Heb hier en daar al gelezen dat edge niet zo goed is om te voipen,...

Valt windows mobile uit de boot? Deze zie ik hier niet staan in jouw 2 voorstellen.

Is een Sip softphone overal (gratis) te integreren? Of gaat dit enkel op bepaalde OS's?

Het budget kan gerust hoger worden maar ik gaan geen toestel kopen als ik die extra functies niet gebruik. Als alles wat ik wil kan met een goedkoop toestel, waarom dan een duur toestel?

Tom
Laatst gewijzigd door TomVH 10 feb 2011, 15:27, in totaal 1 gewijzigd.
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

Mobile Vikings is nu bezig met het testen van voip over wifi maar enkel nog met android toestellen, later komen de anderen uiteraard nog.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

satsurfer schreef: stuur uw é-mail via pm, stuur ik test van smartphones van vorige maand door van TA (heb je al een idee)..
in uw prijsklasse beste kopen:
NOKIA 5800 XpressMusic (symbian :cry: )
LG GT540 Optimus (android 1.6) :cry:
TA, is dit testaankoop? Dan heb ik die ook. Heb de vergelijking in testaankoop heb ik ook gelezen maar dan weet ik totaal nog niet wat mogelijk is met die toestellen.

Niemand die de Htc snap of gelijkaardig heeft en die mij kan bevestigen of hetgeen ik wil bereiken mogelijk is (zie eerste post)?

Tom
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Ik heb de LG GT540 gekocht, twee maand geleden in Mediamarkt voor 130€. Zéér goede prijs voor een goede smartphone. Ik ben er alvast zeer tevreden mee. Dit was met Android 1.6 en heb ik met de LG-software naar 2.1 gebracht. HET grote voordeel is Android.
Een minpunt aan de LG is bvb het mankeren van een LED, voor aangeven van gemiste oproepen/SMS. Via Android Market kan je een progje installeren dat dan na X-seconden een signaal weergeeft. Zo wordt je herinnerd aan gemiste zaken ;)

Enige minpunt vind ik het kleine scherm. Klein in de zin van: 3-inch. Een groot toetsenbord is het niet, ik typ dus eigenlijk nog op de oude manier (telefooncijfers met woordenboek) MAAR het moet gezegd: ik typ nu sneller dan op mijn Nokia. De toesten zijn best groot in telefoonmodus. Bij aanschaf van deze smartphone ook direct overgeschakeld naar Mobile Vikings. Misschien beetje overkill, omdat de kostprijs van bellen best duur is (0.24€/m) en ik de 2Gb data toch niet veel gebruik (+-200Mb/Maand via 3G & Edge?)

Zoek je een degelijke smartphone, dan vind ik die LG best wel de moeite! Er staat QuickOffice op (voor excel & word), je kan je mails ALTIJD lezen, facebook, blablabla teveel mogelijkheden. Je kan de telefoon dankzij Android gewoon aanpassen naar je behoeften.

Tips: Zedge (beltonen en achtergronden); Mobisle (notities maken), APNDroid (om je 3G-data te controleren), Mobile Vikings Widget app (om status van je verbruik na te gaan; K9-Mail, Vandaag.be (voor het nieuws) en vooral Handcent SMS (veel mooiere layout van SMS) & Advanced Task Killer (om de apps in achtergrond met 1 click af te sluiten, dat is dan een zuinigere batterij)

Voip heb ik nog niet goed werkend gekregen. Ik wou ook een smartphone om met Voip te bellen thuis (op Wifi) maar meestal hoort de andere kant mij zeer slecht (nochtans werkt het enorm goed op mijn vaste pc). Hopelijk vind ik ooit een fantastisch goede app voor Voip, maar tot nu toe nog geen succes... als het dat maar is... ;)
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Ben van plan om nieuwe smartphone te kopen:
Ik twijfel tussen: de htc desire, en de galaxy ace
Iemand ervaring met deze toestellen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

eerste is EOL....

galaxy ace (beste prijs/kwaliteit)?
http://www.f-mobile.be/store/index.php? ... =3&group=2

HTC Desire
http://www.f-mobile.be/store/index.php? ... =6&group=2

misschien gaan voor Sony Ericsson Arc (X12)? pas op de markt
http://www.f-mobile.be/store/index.php? ... =5&group=2

hangt alles van uw budget af.....
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik heb een HTC HD2
werkt met windows mobile 6.5
en kan alles wat je vraagt.
Er zit zelfs outlook mobile in ...
Als de smartphone met de pc geconnecteerd is, kan je hem volledig met muis en toetsenbord besturen

Met de standaard rom die er op staat kan je dit alles al
En er bestaan tal van custom roms voor die het ding ongeloofelijke capaciteiten geven
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik ben (ON)geduldig aan het wachten op men Samsung Galaxy SII. Mss ook de moeite waard om te wachten?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”