Ik werk nu met een LG van een jaar of 2 a 3 oud. Ik erger mij enorm omdat deze héél traag is. Pfff man man man. En de connectieviteit tussen PC en gsm laat ook de wensen over. Met een simpele nokia kon ik tenminste mijn contacten, kalender en taken synchroniseren met outlook. Met de LG werkt dit ook niet naar behoren. Daarom ben ik op zoek naar iets anders.
Wat zijn mijn noden:
- Als de GSM geconnecteerd is met de PC (bluetooth of usb) moet ik eenvoudig berrichten kunnen sturen met de PC. Dit gaat met de eenvoudige nokiamodellen maar het laden van de berichten gaat wel traag. Toch met mijn oud model (2 jaar). Ik zoek gsm waar dit snel gaat.
- automatisch synchroniseren van outlook kalender, contacten en taken. Zou ook graag Ical (ics) kalenders mee synchroniseren als dit gaat
- Zou heel graag gebruik maken van Voip provider (SIP) als wireless in de buurt is.
- Moet zeker niet nieuw zijn. Ik koop bijna alles in promotie of 2de hands.
- ik werk momenteel met Pay&Go generation 15EUR. Bellen doe ik weinig met gsm (meestal thuis via Voip of op het werk). Eens een softphone actief zou zijn, kan daar verandering in komen.
- E-mailen en surfen doe ik thuis of op het werk. Dit kan een paar keer per jaar misschien wel handig zijn maar zeker niet dagelijks. Misschien ook belangrijk: Ik werk met outlook en gmail of windows live mail
Samsung S335 voor 119,19EUR
Een een HTC snap voor 150EUR
Of zijn zulke toestellen al overkill voor wat ik wil? Ik ga geen 400EUR uitgeven als ik met een toestel van 100EUR ook kan wat ik wel. Het moet natuurlijk wel een bepaalde kwaliteit hebben.
Hebben jullie advies? Welk OS? Welk merk? type,... Ik heb hier totaal geen ervaring met de verschillende mogelijkheden van de nieuwere toestellen.
Tom