Dommel verhuis loopt fout

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Graag jullie advies:

Sinds 14/01/2008 ben ik klant bij dommel en ben ik een 'tevreden klant' geweest. De service was niet altijd ok maar ik was tevreden van hun internet/telefonie formules.

21/12/2010 | mail ik dommel om te melden dat we verhuizen op 29/01/2011
30/12/2010 | vriendelijk bericht van Dommel waarin staat dat men een factuur aangemaakt heeft en dat men na de ontvangst van betaling binnen de 2 weken mijn verhuis in orde brengen
05/01/2011 | betaling verwerkt bij Dommel
21/01/2011 | niks meer gehoord van Dommel dus stuur ik een mailtje met de vraag of alles op tijd in orde komt
21/01/2011 | krijg de bevestiging van Dommel dat alles op schema zit (niet dus want ze zijn al 2 dagen over tijd)
29/01/2011 | wij zijn verhuisd en hebben nog steeds niks van Dommel gehoord. Ik bel hun dus even en vraag hen wat er misloopt. Zij zeggen dat alles in orde is. Ik maak hen duidelijk dat alles NIET in orde is en dat ik wil dat men iemand contacteert die technisch mijn verhuis in orde moet brengen. MAW diegene die de lijn op ons nieuw adres moet installeren. Dommel antwoord dat ze dit niet doen... (bedankt eikels)
31/01/2011 | laatste dag dat we op ons oud adres gebruik kunnen maken van de diensten van dommel
sinds deze dag dagelijks een mail gestuurd of telefonisch contact opgenomen met dommel. Geen enkel moment hebben ze me kunnen / willen helpen. Het enige dat men mij telkens kon vertellen was: "We zijn er mee bezig maar kunnen nog geen concrete activatiedatum geven"
09/02/2011 | stuur ik een aangetekend schrijven met klacht naar dommel en de vraag om mijn probleem te behandelen alsook de schade die ik geleden heb te vergoeden. Dommel is zo vriendelijk om hier niet op te reageren!
15/02/2011 | klacht verstuurd naar ombudsdienst telecom
17/02/2011 | Dommel antwoord niet meer om mijn dagelijkse vraag voor een stand van zaken

Nu het feit dat ik het zo lastig vind dat ik geen internet heb komt vooral omdat ik de lijn voor mijn werk nodig heb om interventies te doen.
Je zou dan kunnen zeggen dat ik gewoon bij Dommel moet weg gaan maar mijn werk heeft mn internet abonnement al betaald tot 13/05/2011 en ook mijn verhuis is betaald maar is dus nog niet in orde. Dommel reageert zelfs niet op de vraag om een terugbetaling van een dienst die ze mij niet leveren.

Wat nu?
18/02/2011 | bericht van de ombudsdienst gekregen met de melding dat mn klacht is doorgegeven aan dommel en dat ze 1 maand tijd hebben om te antwoorden. Nu ja, binnen de maand ben ik weg bij hun als ze me niet willen helpen!

update
17/03 | nog steeds niks gehoord van dommel / ombudsdienst /... Telenet komt me maandag aansluiten :banana:
Laatst gewijzigd door orkidea op 17 mar 2011, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Wat voor installatie dient er bij jou te gebeuren ?

- Is dit enkel activatie van je lijn (in de centrale)
- Of ook het plaatsen van je aansluitpunt (wandcontactdoos).
- Of het trekken van een telefoonkabel in je huis (garage) - verbinding met de straatkant dus.

Dommel doet enkel het eerste: de activatie( dit komt overeen met de 50 euro die je voor je verhuis betaald hebt).
Ze hebben geen technische bijstand (aan huis).

Hiervoor kunnen ze wel een Belgacom technieker bij je lang sturen.
Vraag is wie die installatie (vermoedelijk rond de 200 euro) dan gaat betalen ?

Heb je dit al eens nagevraagd bij de Helpdesk.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

In mijn verhuis is alles inbegrepen. Tot het opbreken van het voetpad en het trekken van de kabel,.... Dit zijn de woorden van verschillende helpdeskmedewerkers bij dommel. Ik heb geen lijn van Belgacom. Ik huur dus geen lijn rechtstreeks bij Belgacom maar bij Dommel.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Bij mij hetzelfde verhaal maar dan met upgrade van lijn adsl2 naar vdsl
Ze hebben nog 1 week de tijd om te reageren op het schrijven van ombudsman
Heb al maar ondertussen telenet bus fiber l aangevraagd omdat het met Dommel toch niet in orde komt
Ofwel zitten ze serieus in geldproblemen (zie jaarbetalingen) ofwel werkt daar nog maar 1 persoon. Je krijgt steeds dezlefde persoon aa nee lijn ongeacht welke keuze je maakt

Was een tevreden dommelklant, nu absoluut niet meer
Inden je geen problemen hebt met dommel, goed product, indien je 1 wijziging vraagt -> RAMP

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

orkidea schreef:In mijn verhuis is alles inbegrepen. Tot het opbreken van het voetpad en het trekken van de kabel,.... Dit zijn de woorden van verschillende helpdeskmedewerkers bij dommel. Ik heb geen lijn van Belgacom. Ik huur dus geen lijn rechtstreeks bij Belgacom maar bij Dommel.


Als dit zo is, dan moet Dommel een Belgacom technieker naar jouw thuis sturen (want zelf doet Dommel dit niet, die hebben hiervoor geen techniekers).

Heb je ondertussen al een afspraak voor zo een technieker kunnen versieren ?

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Ik heb nog steeds geen datum van dommel gekregen. Hun fantastisch intern systeem doet dit allemaal automatisch zegt men mij. Heb gevraagd of men eens wou bellen naar belgacom om te vragen wat de status is. Hierop zei men gewoon dat men dit niet wilde doen. Heb dan zelf belgacom gecontacteerd maar uiteraard kon men mij daar niet ver helpen.
Bij mijn initiële aansluiting in 2008 ging dit ook niet zo vlot dat men een Belgacom technieker stuurde maar 2 maand vind ik ver over. Zeker als men zelf zegt dat dit binnen een maand ok is.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

- Belgacom kan je niet rechtstreeks helpen (daarvoor moet je klant bij Belgacom zijn)
- Alle "opdrachten" voor Belgacom dienen via Dommel (als tussenpersoon) te gebeuren.
- Als Dommel dit nalaat, kun je contact opnemen met de ombudsdienst (zoals je gedaan hebt).

Hopelijk brengt de ombudsdienst binnenkort raad.

Afhankelijk van hun advies (en als Dommel in gebreke blijft met hun activatie) kun je vragen om een verbreking van het contract, zodat je naar een andere provider kunt overstappen.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Dommel heeft nav mijn klacht nog een maand de tijd om te antwoorden... Sorry, daar kan ik / wil ik niet op wachten. Ik ga alvast een andere provider kiezen. Eéntje die zijn klanten wel een service kan bieden...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

orkidea,

Let hier wel mee op. Als Dommel uiteindelijk wel de dienst levert (binnen bepaalde termijn), kun je hen niet meer in gebreke stellen en hang je vast aan je contract (voor minimum één jaar). In dat geval kan Dommel een verbrekingsvergoeding van je opeisen (= een heel jaar betalen, voor een internet dat ze uiteindelijk toch niet moeten leveren, aangezien jij ondertussen bij een andere ISP bent aangesloten).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Dat ze dat maar doen. Ik ben klant van 2008 en mits opzeg van 1 maand vertrek ik wanneer ik wil! Waarom zou ik nog een jaar bij hun blijven? Voor de service hoef ik er alvast niet te blijven. Als ze ondertussen mijn lijn komen aansluiten, mooi dan heb ik er 2 :-D En als ze hun modem terugwillen mogen ze gerust eens op de koffie komen :wink:
Als ik niet betaald had voor een half jaar was ik al een maand bij een andere provider.

PS: binnen bepaalde termijn, daar zijn ze volgens mij toch al reeds ruim over (verhuis werd in december vorig jaar aangevraagd)

EDIT: waar zegt men iets over een contractverlening van een jaar na een verhuis?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

EDIT: waar zegt men iets over een contractverlening van een jaar na een verhuis?

Dit check je best eens na. Gezien je opnieuw voor een activatie betaalt (en aansluiting). Is het mogelijk dat je contract (stilzwijgend) met een jaar verlengd wordt. Ik hoop voor jou van niet. Maar check dit toch maar even...

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dommel neemt de overeenkomst niet serieus, hou er maar rekening mee !!! (als je het al vind op de website :lol: ).
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Ik hoop echt dat ze er een zaak van maken en mij nog facturen gaan sturen. Ik ben er zeker van dat ze niet eens een brief sturen, laat staan dat ze weten waar ik woon!

Amateurs!
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Hou u vast, dommel kan brieven sturen!
Gisteren een brief (op papier) gekregen van Dommel met een factuur (voor telefoniekosten) van 0,57€ (is da nie de prijs van een postzegel :lol: )
Laat ze nog maar wat herinneringen sturen (en postzegeltjes betalen) :banana: (looserz)

PS: 02/03/2011 nog steeds geen nieuws / internet / ADSL-lijn / nikske
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

08/03 aangetekende zending gestuurd met de vriendelijke vraag: ofwel internet tegen 21/03 ofwel byebye
10/03 nog steeds geen internetaansluiting
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's toch ongelofelijk :-/.

Vraag me eens af wanneer we nog eens positieve berichten gaan lezen over Dommel.
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Met hoeveel mensen zijn we al die voor het moment een klacht hebben over de lange duur van de verhuis of upgrade naar een nieuw abonnement?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Eigenlijk verwacht ik enkel nog negatief nieuws van dommel, allez zeg...het is toch niet normaal meer hé...blijvende wachttijden voor een oplevering van BGC voor dommel waar bij andere alternatieven het blijkbaar de gewone gang van zaken blijft, opeens enorme kortingen op jaarlijkse betalingen, hun telefonie op vdsl2 die er maar niet komt...
Wanneer verschijnen eigenlijk de jaarrekeningen ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

In theorie moeten jaarrekeningen tegen eind juni worden gepubliceerd, in praktijk loopt dat voor sommige bedrijven makkelijk op tot september.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

als ik alle topics zo bekijk zijn dit de mensen die problemen hebben:

orkidea => verhuis (21/12/2010)
PumbaaH => 1maand (heraansluiting)
katiasmets => 17/12/2010 (nieuwe aansluiting)
guntherstassen => eind december (migratie)
bc547 => begin 01/2011 (migratie)
Dajump => 17 januari (migratie speedconnect)
kristof.vandenborn => 10 januari (nieuwe aansluiting)
iDemmel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:15

meon schreef:Da's toch ongelofelijk :-/.

Vraag me eens af wanneer we nog eens positieve berichten gaan lezen over Dommel.


Hier werkt alles naar wensen (Homeconnect).
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Bij mij werkt alles ook nog ok (netconnetc) maar je leert een provider pas echt kennen als er iets mis gaat en hoe ze er mee omgaan. In dat opzicht lijkt dommel mij niet al te positief. Natuurlijk, iemand waarbij alles goed gaat gaat niet gaan zitten klagen op een forum.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik heb hier ook geen problemen met Dommel, maar het is zoals reeds meerdere malen geschreven op UB: zolang je niets wijzigt of van de standaard afwijkend vraagd, is er geen probleem...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
JimmyNeuron
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04

Hallo,
Ik heb zelf ook problemen met de verhuis van mijn CityConnect-abonnement. Ik heb de verhuis op 11-02 ruim op tijd gemeld via verschillende wegen bij Dommel (mail, ticket, telefoon), ook aangevraagd bij Belgacom en de zware verhuisfactuur van Dommel betaald (99 euro?? WTF!). De ingreep van Belgacom verliep perfect: technieker kwam langs op het gevraagde tijdstip, telefoonnummer (en DSL-aansluiting) overgezet en geen factuur. Bij Dommel: we zijn nu 1 volle maand later, ik heb de 99 euro (voor een administratieve ingreep?) braaf betaald en nog krijg ik te horen dat ik moet wachten! Waarop in godsnaam? Dat Sinterklaas het eigenhandig bij hen gaat uitvoeren? Hun excuus is dat ze van Belgacom geen notificatie hebben gehad en een "manuele" (yeah, right) verhuis moeten doen...

Mijn vraag is eigenlijk: weet iemand wat Dommel (of gelijkwelke ISP) moet doen om een ADSL-account te verhuizen? Ik denk niet zoveel, maar misschien vergis ik mij hierin. Is er iets dat een onwetende particulier als ik kan doen om dit te versnellen?
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

welkom op het lijstje van dommel klanten in de kou:
orkidea => verhuis (21/12/2010)
PumbaaH => 1maand (heraansluiting)
katiasmets => 17/12/2010 (nieuwe aansluiting)
guntherstassen => eind december (migratie)
bc547 => begin 01/2011 (migratie)
Dajump => 17 januari (migratie speedconnect)
kristof.vandenborn => 10 januari (nieuwe aansluiting)
JimmyNeuron => 10/02 (migratie)

zou www​.50advocaten.be iets helpen???
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

JimmyNeuron schreef:Mijn vraag is eigenlijk: weet iemand wat Dommel (of gelijkwelke ISP) moet doen om een ADSL-account te verhuizen? Ik denk niet zoveel, maar misschien vergis ik mij hierin. Is er iets dat een onwetende particulier als ik kan doen om dit te versnellen?


In principe zou je (mits ADSL/VDSL actief is op je lijn) gewoon de modem moeten inpluggen en je login/pass invoeren. Uitzondering natuurlijk voor de dommel specifieke abo's waarvoor hun eigen infrastructuur gebruikt wordt.

Zoals hier ook al in vorige reacties geschreven, dommel is goed als het werkt en f**king h*ll bij problemen. :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
JimmyNeuron
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04

Gisteren nog een mail naar Dommel gestuurd met de ombudsman voor telecom in CC :evil: Zal wel niet helpen, maar het lucht op...
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik snap uw probleem toch niet goed ...

Ik zit ook bij dommel maar als ik weken zou moeten wachten voor zoiets in orde is was ik al lang overgestapt naar belgacom. Ik ga der vanuit dat je maandelijks betaald ...

Dan gewoon opzeggen en dommic. opzeggen en laat ze dan maar komen ....
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

zoals reeds in dit topic staat werd er betaald voor 6 maanden + kosten voor een verhuis
gewoon overstappen betekent dan een verlies van +-250€
ik denk eerder dat dommel hier zwaar uit de bocht gaat en zijn klanten mag helpen
als ze toch niet kunnen helpen binnen een redelijke termijn moeten we inderdaad ons contract opzeggen en onze centen terugeisen
alleen zal dat laatste enkel lukken door een advocaat aan te spreken
allesinds we gaan door
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Als je zelf zegt dat je opstapt bij dommel, dan pleeg je contractbreuk! Je hebt imers terug een jaarabb afgesloten tijdens je migratie! Zie hun klein letterkes op hun website

Dommel is goedkoop en redelijk goed, tot dat je iets veranderd aan hun abb

[Afbeelding Post made via mobile device ]
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

orkidea schreef:allesinds we gaan door


Hopelijk een positief einde (geld terug of meer) en hou ons op de hoogte
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

guntherstassen schreef:Als je zelf zegt dat je opstapt bij dommel, dan pleeg je contractbreuk! Je hebt imers terug een jaarabb afgesloten tijdens je migratie! Zie hun klein letterkes op hun website

Dommel is goedkoop en redelijk goed, tot dat je iets veranderd aan hun abb

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Awel, die kleine letterkes, waar staan die dan? Ik heb bij mijn verhuisaanvraag ook geen contract gekregen of een melding dat dit voor een jaar was. In het originele contract dat ik ooit ondertekende staat hier ook niks van. Ik ben trouwens al jaren klant.
Ik zie ook niet goed in of er in dit geval nog te spreken valt over een contract waarin 2 partijen afspreken om een dienst aan te bieden en een klant die hiervoor betaald. Ik betaal maar krijg niks dus dan hoef ik mij ook niet meer te houden aan hun afspraken!
In ieder geval, ze krijgen nog tot 21/03 om te komen aansluiten.
Ik heb alvast de put aan het voetpad stevig dicht gedaan om het de technieker wat makkelijker te maken :angel:
JimmyNeuron
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04

Mijn klachtenbrief naar de ombudsdienst telecom:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Ik heb een ADSL-abonnement bij Dommel (firma Schedom NV). Onlangs ben ik verhuisd en had hiervoor in januari een verhuis aangevraagd, zowel bij Belgacom voor de telefoonlijn als bij Dommel voor het ADSL-abonnement. De gevraagde verhuisdatum was 11 februari 2011. De verhuis van de telefoonlijn door Belgacom is zonder problemen verlopen. De verhuis van het ADSL-signaal daarentegen verloopt niet goed. Op 22 februari 2011 krijg ik een factuur van 99 euro van Dommel voor de verhuis van het ADSL-abonnement (dus 11 kalenderdagen of 6 werkdagen na de gevraagde verhuisdatum). Ik heb die zo snel mogelijk betaald (25 februari 2011) want de helpdesk van Dommel vertelde me dat de ingreep pas plaats vindt als de factuur is voldaan. Op 3 maart wordt die factuur door Dommel als voldaan gemeld. Vervolgens meldt de helpdesk mij (na meermaals bellen) dat het tot 10 werkdagen kan duren voor de verhuis wordt uitgevoerd.
We zijn nu 14 maart 2011, meer dan een maand na de gevraagde verhuisdatum: ik heb nog steeds geen internet en volgens Dommel is dit "normaal".

Mijn klachten zijn:
- Is het normaal dat een verhuis van een ADSL-abonnement -volgens mijn informatie een puur administratieve ingreep- zo veel tijd in beslag neemt?
- Mag de ADSL-operator zo'n zware verhuisfactuur aanrekenen en de ingreep pas plannen na betaling ervan?

Met vriendelijke groeten,
the_philosophist
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2010, 17:54

Dajump schreef:Met hoeveel mensen zijn we al die voor het moment een klacht hebben over de lange duur van de verhuis of upgrade naar een nieuw abonnement?

Al heel wat, check de kers verse facebook groep die ik net heb opgezet om al die mensen te verenigen.
http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 4571799594

conehead schreef:Ik snap uw probleem toch niet goed ...

Ik zit ook bij dommel maar als ik weken zou moeten wachten voor zoiets in orde is was ik al lang overgestapt naar belgacom. Ik ga der vanuit dat je maandelijks betaald ...

Dan gewoon opzeggen en dommic. opzeggen en laat ze dan maar komen ....

Ik heb nog maar net een nieuw contract getekent bij hun na goede ervaringen met hen in het ouderlijke huis. Nu wacht ik al bijna 3 maanden op aansluiting en ik kan niet eens over stappen naar een andere ISP omdat ik dan riskeer een boete voor contract breuk van 125 euro aan mijn been te krijgen.

guntherstassen schreef:Bij mij hetzelfde verhaal maar dan met upgrade van lijn adsl2 naar vdsl
Ze hebben nog 1 week de tijd om te reageren op het schrijven van ombudsman
Heb al maar ondertussen telenet bus fiber l aangevraagd omdat het met Dommel toch niet in orde komt
Ofwel zitten ze serieus in geldproblemen (zie jaarbetalingen) ofwel werkt daar nog maar 1 persoon. Je krijgt steeds dezlefde persoon aa nee lijn ongeacht welke keuze je maakt

Was een tevreden dommelklant, nu absoluut niet meer
Inden je geen problemen hebt met dommel, goed product, indien je 1 wijziging vraagt -> RAMP

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Dan ben ik toch niet de enige die het opvalt dat inderdaad ongeacht welk keuze je altijd dezelfde persoon aan de lijn krijgt. Met nu en dan eens een uitzondering (en dan bedoel ik ECHT uitzonderlijk) gelukkig zijn die veel vriendelijker dan die ene persoon en competenter ook.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Stel hen gewoon in gebreke via een aangetekend schrijven en geef hen een redelijke termijn van max. 1-2 weken om het voor u op te lossen.

Reageren ze hier niet op, verbreek je het contract omwille van niet geleverde diensten en zet je onmiddellijk alle betalingen stop + probeer je je centen via de ombudsdienst of rechtbijstand terug te vorderen (voor zover het de moeite loont).

Vermeld in je brief dat je je reeds betaalde geld binnen de 5 werkdagen terug wil vermits enige redelijke termijn voor oplevering reeds ruim overschreden werd. Gezien u reeds meer dan een maand wacht kan Dommel hier moeilijk een schadevergoeding gaan eisen gezien u hen reeds meermaals hebt meegedeeld en gebeld. Zorg er wel voor dat je alle bewijzen grondig verzamelt (tickets, mails afdrukken, telefoonrekeningen waarop telefoons naar hun support staan) zodat je sterk in je schoenen staat.
Laatst gewijzigd door Stormlord op 31 mar 2011, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Stormlord schreef:Stel hen gewoon in gebreke via een aangetekend schrijven en geef hen een redelijke termijn van max. 1-2 weken om het voor u op te lossen.
Reageren ze hier niet op, verbreek je het contract eenzijdig en zet je onmiddellijk alle betalingen stop + probeer je je centen via de ombudsdienst of rechtbijstand terug te vorderen (voor zover het de moete loont).

Vermeld in je brief dat je je reeds betaalde geld binnen de 5 werkdagen terug wil vermits enige redelijke termijn voor oplevering reeds ruim overschreden werd. Gezien u reeds meer dan een maand wacht kan Dommel hier moeilijk een schadevergoeding gaan eisen gezien u hen reeds meermaals hebt meegedeeld en gebeld. Zorg er wel voor dat je alle bewijzen grondig verzamelt (tickets, mails afdrukken, telefoonrekeningen waarop telefoons naar hun support staan) zodat je sterk in je schoenen staat.


Dat heb ik dus 2 weken geleden gedaan. Ze krijgen vandaag nog om mij aan te sluiten, anders hoef ik hun niet meer. Geloof het of niet, ik kreeg vandaag een technieker van Belgacom aan de lijn. Hij vroeg me waar ons huis was. Blijkbaar heeft Belgacom nog nooit gehoord van straatnamen en huisnummers, de post heeft hier nochtans geen probleem mee. Anyway, ik vroeg hem (de belgacom technieker) of hij mij vandaag ging aansluiten. Hij zei dat hem gevraagd was om een inschatting te doen van de infrastructuurwerken en dat de aansluiting niet voor vandaag was.
Heb dan gezegd dat hij zijn inschatting niet hoefde te doen want dat ik geen koper in mijn huis moest als het niet vandaag aangesloten werd.

Ondertussen is mijn activeringsdatum bij dommel gewijzigd naar 'to be determined' en mijn adres 'unavailable'.

F.U.C.K you dommel, straks komt de Telenet technieker!!!!
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Je had die technieker eens kunnen vragen wat de reden is van zijn veel te laat telefoontje.
Ambetante BC of facturatie issues ?
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Het enige dat ik van deze technieker weet is dat hij pas deze opdracht vorige vrijdag binnenkreeg.
codemann
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2005, 21:20

Voeg nog maar iemand toe aan het lijstje...

Eind december mijn aanpassing naar VDSL aangevraagd, en nog steeds niks. Juist even telefonisch contact gehad, maar het enige wat ze kunnen zeggen is dat ze niks kunnen zeggen, dat ik moet wachten. Ongelooflijk toch!
Ik werk al 8 jaar voor een Hosting Firma, ik zou mijn klanten zelfs niet zo durven behandelen... Schandalig!
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Bij deze een update van mij kant...

ik heb vorige week telefoon gekregen van iemand die aangaf dat ik tegen dinsdag antwoord ging hebben, indien niet moest ik terugbellen en vragen achter die bepaalde persoon. Vandaag (maandag) heb ik een mail gehad, dat er een technieker langskomt op één april. Laat ons hopen dat het geen april grap is, want ik neem niet voor de lol verlof.

Ik vind het nogal een vreemde zaak, mij lijkt het eerder dat dommel een kwartaal niet betaald heeft aan Belgacom, waardoor alle nieuwe klanten op hold stonden. Soit, mijn volgende update zal voor vrijdag zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”