Op de factuur van mijn dochter, nu plots 280€ voor 'Totaal voor 552 / Totaal 75 MB' bij mworld.be.
Ze is zich niet bewust waarvoor dit juist werd aangerekend, en ik ken er helemaal niks van.
Hoe kun je aan zo'n dergelijk volume en aantal 'connecties' geraken op mworld.be ? Waarvoor dient dat ??
mworld.be - wie kent dat ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
mworld.be is de WAP-APN van mobistar.
Surfen via de gsm dus.
Gigantisch bedrag omdat dat timebased wordt afgerekend als je geen specifiek "internet on gsm"-abonnement hebt.
Surfen via de gsm dus.
Gigantisch bedrag omdat dat timebased wordt afgerekend als je geen specifiek "internet on gsm"-abonnement hebt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
En vragen om het te crediteren. Absurd hoog bedrag voor 75 MB. Heeft ze geen waarschuwing gehad?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Hoe dat kan?
Facebook app geactiveerd op de gsm, en dat ding om de X-tijd laten updaten.
Of youtube gebruiken of wat dan ook.
Soit, bellen naar Mobistar, ik heb het eens met proxi gehad dat'k plots een hoog datavolume had en dan kreeg'k SMS dat'k binnen de 24u diende contact op te nemen met hen. Als'k de optie van 50mb voor €5 liet activeren verviel de factuur, had een probleempje met gsm gehad.
Echter moet ze wel heel hard nadenken of ze al dan niet SMS'n gehad heeft van mobistar over het dataverbruik, als ze dit genegeerd heeft dan zal ze mogen opdraaien voor de kosten.
Facebook app geactiveerd op de gsm, en dat ding om de X-tijd laten updaten.
Of youtube gebruiken of wat dan ook.
Soit, bellen naar Mobistar, ik heb het eens met proxi gehad dat'k plots een hoog datavolume had en dan kreeg'k SMS dat'k binnen de 24u diende contact op te nemen met hen. Als'k de optie van 50mb voor €5 liet activeren verviel de factuur, had een probleempje met gsm gehad.
Echter moet ze wel heel hard nadenken of ze al dan niet SMS'n gehad heeft van mobistar over het dataverbruik, als ze dit genegeerd heeft dan zal ze mogen opdraaien voor de kosten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Vermoedelijk geen sms gehad met waarschuwing dataverbruik (op mobistar vind ik terug dat dit enkel voor verbruik in het buitenland is :
Wel vind ik die 'Totaal voor 552' verdacht ! Misschien wijst dit wel op één of andere app die 552 connecties heeft zitten maken en is die 280€ vooral internet-connecties die gestart werden en niet zozeer de 75MB effectief dataverbruik. Heb nog niet direct een prijs gevonden voor een internet connectie op te starten, dus weet niet zeker of mijn uitleg steek houdt. Maar puur op dataverbruik is dit bedrag ook niet te verklaren ! En in de detail-factuur staan wel alle 6000 gratis sms'sen vermeld (90 blz factuur!!) maar van de 280€ dataverbruik staan er maar de 5 lijntjes in (zie bijlage). Zal maandag wel eens naar Mobistar bellen (of misschien ineens een bureelcontainer voor de ingang laten afzetten )
Het verbruik is effectief 75MB (zie bijlage uit factuur) en in de tariefplannen vind ik 0,10€/MB.We sturen je bovendien een gratis sms’je wanneer je inbegrepen forfait bijna opgebruikt is en wanneer je in het buitenland surft voor meer dan 10 MB!
Wel vind ik die 'Totaal voor 552' verdacht ! Misschien wijst dit wel op één of andere app die 552 connecties heeft zitten maken en is die 280€ vooral internet-connecties die gestart werden en niet zozeer de 75MB effectief dataverbruik. Heb nog niet direct een prijs gevonden voor een internet connectie op te starten, dus weet niet zeker of mijn uitleg steek houdt. Maar puur op dataverbruik is dit bedrag ook niet te verklaren ! En in de detail-factuur staan wel alle 6000 gratis sms'sen vermeld (90 blz factuur!!) maar van de 280€ dataverbruik staan er maar de 5 lijntjes in (zie bijlage). Zal maandag wel eens naar Mobistar bellen (of misschien ineens een bureelcontainer voor de ingang laten afzetten )
- Bijlagen
-
- mobistarverbruik.JPG
- (13.36 KiB) Nog niet gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
zoals ik al vermoedde zit het vooral in de 'Totaal voor 552', dus dat zijn de internet connecties die worden gelegd, tegen 0,5€/connectie :
Die "Mobile Mail & Surf Session Zonder abonnement" is toch wel een serieus dure valkuil voor een argeloze gsm gebruiker! Ondertussen erachter gekomen dat voor de lopende periode er al 120€ bijgekomen is bovenop het abonnement van 15€/mnd (eerste jaar promo aan 7,5€). Dus op 6 weken tijd al 400€ extra op een abonnement dat op 2 jaar 270€ ging kosten
Nu nog te weten komen of er één of andere app die connecties constant automatisch zit te maken of dat het toch 'user-initiated' connecties zijnMobile Mail & Surf Session Zonder abonnement
0,5€ / sessie (1 uur)
Inbegrepen datavolume:
1MB (of 1 uur)
Die "Mobile Mail & Surf Session Zonder abonnement" is toch wel een serieus dure valkuil voor een argeloze gsm gebruiker! Ondertussen erachter gekomen dat voor de lopende periode er al 120€ bijgekomen is bovenop het abonnement van 15€/mnd (eerste jaar promo aan 7,5€). Dus op 6 weken tijd al 400€ extra op een abonnement dat op 2 jaar 270€ ging kosten
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
Inderdaad, Maar het is niet veel beter bij de rest. Mobiel internet is de nieuwe melkkoe van de GSM operatorenDie "Mobile Mail & Surf Session Zonder abonnement" is toch wel een serieus dure valkuil voor een argeloze gsm gebruiker! Ondertussen erachter gekomen dat voor de lopende periode er al 120€ bijgekomen is bovenop het abonnement van 15€/mnd (eerste jaar promo aan 7,5€). Dus op 6 weken tijd al 400€ extra op een abonnement dat op 2 jaar 270€ ging kosten
Als je men redelijk veel sms stuurt, en ook data nodig hebt, dan is Mobile Vikings aan te raden, maar dan heb je 1000 sms'n gratis
als je dochter er 6000 stuurt, vrees ik dat de mogelijkheden beperkter zijn
En zelf bij MV betaal je 2.5€ / MB indien je datavolume op is (of vervallen is)
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Euh nee, MV heeft een grace periode dus zelf als je vollume op is moet je geen € 2.5 betalen.Shenron schreef: En zelf bij MV betaal je 2.5€ / MB indien je datavolume op is (of vervallen is)
En nog iets MV heeft geen abo's dus geld op = op.
Je kan dus geen facturen van meer dan 40euro hebben
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Euh nee, MV heeft een voorlopig nog een grace periode dus zelf als je vollume op is moet je geen € 2.5 betalen.
grace gaat wegvallen er zijn te veel profiteurs.
Nu ik zou toch een klein internet abbo afsluiten van 10 of 50 mb zo betaal je 10€ meer ipv 200 ofzo.
En dit gebeurt wel meer mensen oei factuur van 100€ dan moet ik meestal een lachen dat ik mv heb....
grace gaat wegvallen er zijn te veel profiteurs.
Nu ik zou toch een klein internet abbo afsluiten van 10 of 50 mb zo betaal je 10€ meer ipv 200 ofzo.
En dit gebeurt wel meer mensen oei factuur van 100€ dan moet ik meestal een lachen dat ik mv heb....