mworld.be - wie kent dat ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Op de factuur van mijn dochter, nu plots 280€ voor 'Totaal voor 552 / Totaal 75 MB' bij mworld.be.
Ze is zich niet bewust waarvoor dit juist werd aangerekend, en ik ken er helemaal niks van.
Hoe kun je aan zo'n dergelijk volume en aantal 'connecties' geraken op mworld.be ? Waarvoor dient dat ??
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mworld.be is de WAP-APN van mobistar.

Surfen via de gsm dus.
Gigantisch bedrag omdat dat timebased wordt afgerekend als je geen specifiek "internet on gsm"-abonnement hebt.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

DIBO, best contact opnemen met Mobistar en kijken waarnaar dit gegaan is. In principe kan je details krijgen over wat soort verkeer het was.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En vragen om het te crediteren. Absurd hoog bedrag voor 75 MB. Heeft ze geen waarschuwing gehad?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Waarschijnlijk heeft ze 75MB included en is ze erboven gegaan tot +500

Zowieso, had ze een boodschap moeten krijgen dat haar included bandbreedte opgebruikt was.
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Hoe dat kan?
Facebook app geactiveerd op de gsm, en dat ding om de X-tijd laten updaten.
Of youtube gebruiken of wat dan ook.

Soit, bellen naar Mobistar, ik heb het eens met proxi gehad dat'k plots een hoog datavolume had en dan kreeg'k SMS dat'k binnen de 24u diende contact op te nemen met hen. Als'k de optie van 50mb voor €5 liet activeren verviel de factuur, had een probleempje met gsm gehad.

Echter moet ze wel heel hard nadenken of ze al dan niet SMS'n gehad heeft van mobistar over het dataverbruik, als ze dit genegeerd heeft dan zal ze mogen opdraaien voor de kosten.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

Vermoedelijk geen sms gehad met waarschuwing dataverbruik (op mobistar vind ik terug dat dit enkel voor verbruik in het buitenland is :
We sturen je bovendien een gratis sms’je wanneer je inbegrepen forfait bijna opgebruikt is en wanneer je in het buitenland surft voor meer dan 10 MB!
Het verbruik is effectief 75MB (zie bijlage uit factuur) en in de tariefplannen vind ik 0,10€/MB.
Wel vind ik die 'Totaal voor 552' verdacht ! Misschien wijst dit wel op één of andere app die 552 connecties heeft zitten maken en is die 280€ vooral internet-connecties die gestart werden en niet zozeer de 75MB effectief dataverbruik. Heb nog niet direct een prijs gevonden voor een internet connectie op te starten, dus weet niet zeker of mijn uitleg steek houdt. Maar puur op dataverbruik is dit bedrag ook niet te verklaren ! En in de detail-factuur staan wel alle 6000 gratis sms'sen vermeld (90 blz factuur!!) maar van de 280€ dataverbruik staan er maar de 5 lijntjes in (zie bijlage). Zal maandag wel eens naar Mobistar bellen (of misschien ineens een bureelcontainer voor de ingang laten afzetten :lol: )
Bijlagen
mobistarverbruik.JPG
(13.36 KiB) Nog niet gedownload
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

zoals ik al vermoedde zit het vooral in de 'Totaal voor 552', dus dat zijn de internet connecties die worden gelegd, tegen 0,5€/connectie :
Mobile Mail & Surf Session Zonder abonnement
0,5€ / sessie (1 uur)
Inbegrepen datavolume:
1MB (of 1 uur)
Nu nog te weten komen of er één of andere app die connecties constant automatisch zit te maken of dat het toch 'user-initiated' connecties zijn :bang:

Die "Mobile Mail & Surf Session Zonder abonnement" is toch wel een serieus dure valkuil voor een argeloze gsm gebruiker! Ondertussen erachter gekomen dat voor de lopende periode er al 120€ bijgekomen is bovenop het abonnement van 15€/mnd (eerste jaar promo aan 7,5€). Dus op 6 weken tijd al 400€ extra op een abonnement dat op 2 jaar 270€ ging kosten :bang: :bang:
Shenron
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Die "Mobile Mail & Surf Session Zonder abonnement" is toch wel een serieus dure valkuil voor een argeloze gsm gebruiker! Ondertussen erachter gekomen dat voor de lopende periode er al 120€ bijgekomen is bovenop het abonnement van 15€/mnd (eerste jaar promo aan 7,5€). Dus op 6 weken tijd al 400€ extra op een abonnement dat op 2 jaar 270€ ging kosten :bang: :bang:
Inderdaad, Maar het is niet veel beter bij de rest. Mobiel internet is de nieuwe melkkoe van de GSM operatoren
Als je men redelijk veel sms stuurt, en ook data nodig hebt, dan is Mobile Vikings aan te raden, maar dan heb je 1000 sms'n gratis
als je dochter er 6000 stuurt, vrees ik dat de mogelijkheden beperkter zijn

En zelf bij MV betaal je 2.5€ / MB indien je datavolume op is (of vervallen is)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Shenron schreef: En zelf bij MV betaal je 2.5€ / MB indien je datavolume op is (of vervallen is)
Euh nee, MV heeft een grace periode dus zelf als je vollume op is moet je geen € 2.5 betalen.
En nog iets MV heeft geen abo's dus geld op = op.

Je kan dus geen facturen van meer dan 40euro hebben
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

En wat had mobistar je te vertellen?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Euh nee, MV heeft een voorlopig nog een grace periode dus zelf als je vollume op is moet je geen € 2.5 betalen.
grace gaat wegvallen er zijn te veel profiteurs.

Nu ik zou toch een klein internet abbo afsluiten van 10 of 50 mb zo betaal je 10€ meer ipv 200 ofzo.
En dit gebeurt wel meer mensen oei factuur van 100€ dan moet ik meestal een lachen dat ik mv heb.... :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

thamar schreef:En wat had mobistar je te vertellen?
de 280€ wordt geschrapt in ruil voor activeren optie Mail&Surf Relax (15€/mnd)
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Had zoiets wel verwacht, blij dat ze dit gedaan hebben :)
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Goed zo, en nu zoeken naar de oorzaak van al die connecties...
antpeks
Starter Plus
Starter Plus

bill shock vragen aan mobistar, wordt een eerste keer in 95% van de gevallen toegekend.

Peterpeter
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”