We hebben een Bizz Internet Intense - jawel, het abo met prioritaire technische support - die momenteel op 20 Mbps staat. Fijn, maar we betalen voor meer en het kunnen best de snelheid van een 30 Mbps 17A profiel gebruiken. Al verschillende malen naar technische dienst en klantendienst Belgacom gebeld met standaardantwoorden zoals "het gebeurt normaalgezien automatisch meneer", "de binnenbekabeling meneer" en "de lijnkwaliteit meneer". Welnu, het ROP staat bij ons nagenoeg voor de deur, de telefoonlijnen zijn splinternieuw en de binnenbekabeling is euh ... 20cm lang. Aangesloten met alle filterrommel uit de BBox2 doos, voor wie nog zou twijfelen, alhoewel dat helemaal niet nodig is op een lijn zonder telefoon.
En de lijnwaarden liegen er niet om:
Code: Selecteer alles
Extended Port Status
=================
Bme: 1 Port: 1
Downstream line rate: 25008 kbps
Upstream line rate: 3104 kbps
Bearer0 Downstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Downstream payload rate: 20048 kbps
Bearer0 Upstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Upstream payload rate: 2032 kbps
Downstream attainable payload rate: 62128 kbps
Downstream attainable line rate: 79456 kbps
Downstream Training Margin: [b]28.9 dB[/b]
Downstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Upstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Near-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530000
Far-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530000
Downstream delay: 7.6 ms
Upstream delay: 3.5 ms
Tx total power -37.3 dbm
FE Tx total power 9.5 dbm
VDSL Estimated Loop Length : [b]122 ft[/b]
G.Hs Estimated Near End Loop Length : 1475 ft
G.Hs Estimated Far End Loop Length :102 ft
Current framing mode: 0x10
Bandplan Type...........: 2
No. of Upstream Bands...: 1
No. of Downstream Bands.: 2
Line Type: 0x0ff00000#
Of toch? Indien een bereidwillige échte Belgacom technieker dit zou lezen: ons VDSL2 lijnnummer is 02 xxxxxxx. Alvast bedankt.
[Edit Mod]
lijnwaarden in codeweergave gezet (betere leesbaarheid), telefoonnummer uitgewist (voor je eigen privacy).