disconnects op de centrale in Kessel-Lo
Ik heb een ADSL2 verbinding met de centrale in Kessel-Lo. Volgens Belgacom is mijn kabel meer dan 3 kilometer lang. Die lijn haalt dan ook maar iets meer dan 4 Megabit.
Sinds vorige week donderdag heb ik ongeveer elk uur een disconnect. Daarjuist duurde het bijna 2 uur eer de lijn terug op was.
Dommel support zegt
<quote>
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er nog onderzoeken/interventies lopende zijn om uw service case op te lossen.
</quote>
Ik heb dit antwoord al een paar keer gehad.
Heeft er iemand ook gelijkaardige problemen of enig idee hoe lang het duurt om een lijn na te meten.
Ze kunnen dat uiteraard van op afstand doen
Sinds vorige week donderdag heb ik ongeveer elk uur een disconnect. Daarjuist duurde het bijna 2 uur eer de lijn terug op was.
Dommel support zegt
<quote>
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er nog onderzoeken/interventies lopende zijn om uw service case op te lossen.
</quote>
Ik heb dit antwoord al een paar keer gehad.
Heeft er iemand ook gelijkaardige problemen of enig idee hoe lang het duurt om een lijn na te meten.
Ze kunnen dat uiteraard van op afstand doen
ik heb een gelijkaardig probleem. Ik heb een cityconnect plus abbonement bij dommel, en ik ben aangesloten op de centrale in kessel-lo. De laatste 2 weken krijg ik regelmatig disconnects, soms om de paar uur, soms om de 20 minuten. Ik heb reeds meermaals contact opgenomen met de klantendienst van dommel, en daar kreeg ik te horen dat het aan mijn adsl-splitters zou kunnen liggen, ofwel aan mijn router. Ik heb dit dus allemaal braafjes vervangen, om dan tot de conclusie te komen dat er niets is veranderd. Als ik weer bel naar dommel, zeggen ze simpelweg dat bij hun alles in orde is en dat ik het maar zelf moet oplossen (ze zeggen het wel iets beleefder dan dit, maar nu ook niet zo veel beleefder). Iemand een idee wat ik nog kan doen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
1 proberen met een andere modem en kijken of de disconnects er nog steeds zijn.
2 als je er iets van af weet, kijk dan je binneninstallatie na, of alle contactdozen nog goed zijn en alle draadjes nog goed vast gemaakt zijn.
3 splitters kunnen defect zijn.
4 anders zit er niets anders op om door dommel een belgacom technieker te laten komen en via een testlijn de lijn te laten uitmeten.
2 als je er iets van af weet, kijk dan je binneninstallatie na, of alle contactdozen nog goed zijn en alle draadjes nog goed vast gemaakt zijn.
3 splitters kunnen defect zijn.
4 anders zit er niets anders op om door dommel een belgacom technieker te laten komen en via een testlijn de lijn te laten uitmeten.
Ik kan bevestigen dat er weldegelijk een probleem is op de centrale van Kessel-Lo
De problemen zijn hier ook een tweetal weken geleden begonnen. In het begin random disconnects, daarna om het half uur en nu iedere 20 minuten. Je kan er bijna je uurwerk op zetten.
Ik heb de situatie hier met 2 verschillende modems getest, bekabeling en splitters nageken, echter zonder enige verbetering.
Mijn lijnwaarden waren initieel goed. Dommel heeft inmiddels mijn profiel verlaagd, mijn lijn waarden zijn nu nog een stuk beter maar de lijn is nog nooit zo instabiel geweest. Wat ook opvalt is dat bij een disconnect het veel langer duurt om opnieuw te syncen dan je bij een normale disconnect/desync zou ervaren.
Ik hoop dat er meer mensen uit Kessel-Lo hun ervaringen van de laatste 2 weken kunnen delen. Naar mijn bescheide mening ligt het probleem duidelijk bij hun.
De problemen zijn hier ook een tweetal weken geleden begonnen. In het begin random disconnects, daarna om het half uur en nu iedere 20 minuten. Je kan er bijna je uurwerk op zetten.
Ik heb de situatie hier met 2 verschillende modems getest, bekabeling en splitters nageken, echter zonder enige verbetering.
Mijn lijnwaarden waren initieel goed. Dommel heeft inmiddels mijn profiel verlaagd, mijn lijn waarden zijn nu nog een stuk beter maar de lijn is nog nooit zo instabiel geweest. Wat ook opvalt is dat bij een disconnect het veel langer duurt om opnieuw te syncen dan je bij een normale disconnect/desync zou ervaren.
Ik hoop dat er meer mensen uit Kessel-Lo hun ervaringen van de laatste 2 weken kunnen delen. Naar mijn bescheide mening ligt het probleem duidelijk bij hun.
bij mij dus hetzelfde. Ik heb zoals ik al eerder zei mijn adsl splitters/filters vervangen, en vandaag dus ook helemaal naar de tones in mechelen gereden voor een nieuwe router te gaan halen. Je kan mijn frustratie dus wel begrijpen als ik merk dat die nieuwe router niets uitmaakt.
zoals bij vorige poster zijn de problemen bij mij ook een tweetal weken begonnen.
Nu vroeg ik mij ook af, als er dus effectief erges een probleem is met de centrale in kessel-lo, dan zal overschakelen naar een andere provider toch niets uitmaken? Tenzij je overschakelt op vdsl2 wss. Maar dan moet ik weer een nieuwe router gaan kopen ...
zoals bij vorige poster zijn de problemen bij mij ook een tweetal weken begonnen.
Nu vroeg ik mij ook af, als er dus effectief erges een probleem is met de centrale in kessel-lo, dan zal overschakelen naar een andere provider toch niets uitmaken? Tenzij je overschakelt op vdsl2 wss. Maar dan moet ik weer een nieuwe router gaan kopen ...
Dommel heeft hun eigen adsl2 DSLAM (centrale) hier in Kessel-Lo. Je zou bij een andere provider dus wel op een andere centrale komen te zitten.
Ik leef persoonlijk nog met de (ijdele) hoop dat Dommel via het grote aantal klachten eindelijk door heeft dat het probleem bij hun ligt
en dus (hopelijk) er iets zullen aan doen.
@denbar
Ik woon in de Jozef Wauterstraat. Waar woon jij precies? Sinds kort zijn er werken in de Spaarstraat en dit is op mijn weg naar de centrale toe.Ik probeer al dan niet af te leiden of het er iets mee zou kunnen te maken hebben.
Ik leef persoonlijk nog met de (ijdele) hoop dat Dommel via het grote aantal klachten eindelijk door heeft dat het probleem bij hun ligt
en dus (hopelijk) er iets zullen aan doen.
@denbar
Ik woon in de Jozef Wauterstraat. Waar woon jij precies? Sinds kort zijn er werken in de Spaarstraat en dit is op mijn weg naar de centrale toe.Ik probeer al dan niet af te leiden of het er iets mee zou kunnen te maken hebben.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Kessel-lo, Vredestraat, Cityconnect lite. Zelfde probleem. Lijn laten uitmeten door Dommel = OK, gebeld met helpdesk = bij hun geen probleem, profiel verlaagd = geen verandering. Andere modem: zelfde probleem. Splitter vervangen: nog steeds zelfde probleem. Binnenbekabeling kan absoluut niet het probleem zijn.
Ik heb al een paar keer gekeken hier op't forum of er gelijkaardige berichten waren maar ik zie nu pas deze post. Maandag kunnen ze nog een telefoontje van mij verwachten! Ik wou langs deze weg vragen of er nog iets anders is dat ik kan doen. Als ik bv op eigen aanvraag een BG tech laat komen, kan die dan uitvissen wat er aan de hand is?
Ik heb al een paar keer gekeken hier op't forum of er gelijkaardige berichten waren maar ik zie nu pas deze post. Maandag kunnen ze nog een telefoontje van mij verwachten! Ik wou langs deze weg vragen of er nog iets anders is dat ik kan doen. Als ik bv op eigen aanvraag een BG tech laat komen, kan die dan uitvissen wat er aan de hand is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Als het aantal problemen met citconnect/cityline begint op te lopen in kessel-lo dan heeft dat niets te maken met de centrale maar met de DSLAM van dommel die in een colocatie ruimte staat in de centrale van Belgacom.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Voor een cityconnect/cityline raw copper verbinding is er de interventie van een Belgacom technieker nodig voor het fysisch uitmeten van de lijn.koekjesvreter schreef:Lijn laten uitmeten door Dommel = OK
Ze kunnen wel de sync waarde uitmeten op afstand maar voor de rest kan er niets uitgemeten worden.
Voor netconnect/speedconnect lijnen is het anders, die kunnen wel direct uitgemeten worden door dommel.
Idem. Met dank aan jmg om de aftrap te gevenkoekjesvreter schreef: Ik heb al een paar keer gekeken hier op't forum of er gelijkaardige berichten waren maar ik zie nu pas deze post
Ik hoop dat er zich nog volk zich zal melden. Kwestie dat er beweging in de zaak komt.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Mijn 'mogelijke' snelheid bereikt wel ongeziene hoogten. Ik sta wel nog op laag profiel, weet niet of dat ermee te maken heeft ..
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 19108 kbps (downstream) / 1138 kbps (upstream)
Ruismarge: 39.7 dB (downstream) / 31.3 dB (upstream)
Lijndemping: 20.7 dB (downstream) / 10.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 16.3 dBm (downstream) / 7 dBm (upstream)
en dan zeggen ze op de helpdesk dat ik op 3 km van de centrale zit, volgens mij zeker de helft minder.. welke volgens mij in de wijk Lolanden is.
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 19108 kbps (downstream) / 1138 kbps (upstream)
Ruismarge: 39.7 dB (downstream) / 31.3 dB (upstream)
Lijndemping: 20.7 dB (downstream) / 10.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 16.3 dBm (downstream) / 7 dBm (upstream)
en dan zeggen ze op de helpdesk dat ik op 3 km van de centrale zit, volgens mij zeker de helft minder.. welke volgens mij in de wijk Lolanden is.
mja zulke waardes haal ik nooit. Ik woon wel een stuk verder van de centrale, maar zit al bijna 10 jaar op adsl/adsl2+ en heb nog nooit problemen gehad van deze aard. Wel een tragere connectie natuurlijk maar ja dat hoort erbij.
Ik zit dus ook in linden. Het antwoord van de helpdesk was dus ook dat het wel de splitter zou zijn. Hij was te oud. Het maakt dus uiteraard geen verschil met een nieuwe splitter.
Ze houden je wel aan het lijntje. Ik heb vandaag (vrijdag) gebeld hou het ermee zat. Ze hadden maandag een meting opgestart. Even later vertelde die medewerker doodleuk dat ze normaal gezien 1 dag meten en maximaal 2 dagen meten.
Je getallen lijken me goed voor een 3 km verbinding. Ik heb er eentje van 3,5 km
throughput 3997 1023
SNR 10 9
line attenuation 48 26
power cutback - -
Dit heeft tot vorige week donderdag altijd goed gewerkt
Ze houden je wel aan het lijntje. Ik heb vandaag (vrijdag) gebeld hou het ermee zat. Ze hadden maandag een meting opgestart. Even later vertelde die medewerker doodleuk dat ze normaal gezien 1 dag meten en maximaal 2 dagen meten.
Je getallen lijken me goed voor een 3 km verbinding. Ik heb er eentje van 3,5 km
throughput 3997 1023
SNR 10 9
line attenuation 48 26
power cutback - -
Dit heeft tot vorige week donderdag altijd goed gewerkt
Volgens die waarden zou je nog op het hoogste profiel staan.koekjesvreter schreef: ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 19108 kbps (downstream) / 1138 kbps (upstream)
Ruismarge: 39.7 dB (downstream) / 31.3 dB (upstream)
Lijndemping: 20.7 dB (downstream) / 10.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 16.3 dBm (downstream) / 7 dBm (upstream)
Code: Selecteer alles
US Connection Rate: 996 DS Connection Rate: 9996
DS Line Attenuation: 19.0 DS Margin: 17.3
US Line Attenuation: 8.4 US Margin: 8.9
DS Max Attainable Bit Rate: 15496 kbps
US Max Attainable Bit Rate: 1043000 bps
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Mensen, als voormalige schedom klant weet ik uit ervaring dat de fout volgens schedom bij jullie ligt en niet bij hun. Het enige wat ze kunnen en willen doen is een lijnmeting uitvoeren en dan meestal nog de snelheid op een lager profiel zetten in de hoop je probleem op te lossen en dit is pure ondervinding.
Waarom schedom geen technieker naar de mensen (of centrales) laat sturen om het op te lossen weet ik zelf niet al zou het me niet verbazen als het met centen te maken heeft want deze problemen zijn volgens mij voor rekening van schedom. Een poos terug hebben ze wel 1 keer een technieker gestuurd omdat ik helemaal geen verbinding meer kon maken. Dat is ook de enige keer geweest in de jaren dat ik bij schedom zat ik ook effectief geholpen ben geweest. Voor de rest sinds homeconnect een verplichte om de 15 dagen modem uittrekken, efkes wachten en weer insteken om weer op internet te kunnen.
Waarom schedom geen technieker naar de mensen (of centrales) laat sturen om het op te lossen weet ik zelf niet al zou het me niet verbazen als het met centen te maken heeft want deze problemen zijn volgens mij voor rekening van schedom. Een poos terug hebben ze wel 1 keer een technieker gestuurd omdat ik helemaal geen verbinding meer kon maken. Dat is ook de enige keer geweest in de jaren dat ik bij schedom zat ik ook effectief geholpen ben geweest. Voor de rest sinds homeconnect een verplichte om de 15 dagen modem uittrekken, efkes wachten en weer insteken om weer op internet te kunnen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Kunnen jullie ook even de exacte tijden even posten. Als die 'toevallig' allemaal gelijk zijn is het probleem zeker bij de dommel DSLAM kaart in de colocatie ruimte. Die zou bijvoorbeeld eventjes kunnen herstarten na een fout.
Mijn fritzbox zegt altijd 'DSL not responding (no DSL synchronization).' en dan komt er vanalles over hersynchronisatie. Ik ben wel een hoop van die logging data kwijt (bij elke reset)
26.02.11 17:26:59
26.02.11 17:44:49
26.02.11 18:01:41
26.02.11 18:18:23
26.02.11 18:40:35
26.02.11 18:51:09
26.02.11 19:09:21
26.02.11 19:25:38
26.02.11 19:47:41
26.02.11 19:59:50
26.02.11 20:20:02
26.02.11 20:41:01
26.02.11 20:58:26
26.02.11 21:17:29
26.02.11 21:33:59
26.02.11 21:53:29
26.02.11 22:09:17
26.02.11 22:30:07
26.02.11 23:00:43
Mijn fritzbox zegt altijd 'DSL not responding (no DSL synchronization).' en dan komt er vanalles over hersynchronisatie. Ik ben wel een hoop van die logging data kwijt (bij elke reset)
26.02.11 17:26:59
26.02.11 17:44:49
26.02.11 18:01:41
26.02.11 18:18:23
26.02.11 18:40:35
26.02.11 18:51:09
26.02.11 19:09:21
26.02.11 19:25:38
26.02.11 19:47:41
26.02.11 19:59:50
26.02.11 20:20:02
26.02.11 20:41:01
26.02.11 20:58:26
26.02.11 21:17:29
26.02.11 21:33:59
26.02.11 21:53:29
26.02.11 22:09:17
26.02.11 22:30:07
26.02.11 23:00:43
Ik heb enkel data over vandaag, en pas vanaf 17.26:
Feb 27 17:26:50 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 17:51:43 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 18:12:33 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 18:17:48 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 18:40:25 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:05:18 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:24:50 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:30:06 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:53:46 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:59:02 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:16:37 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:21:52 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:44:29 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:49:45 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 21:04:41 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 21:09:55 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 21:30:20 user crit kernel: ADSL link down
behoorlijk irritant zo.
Feb 27 17:26:50 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 17:51:43 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 18:12:33 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 18:17:48 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 18:40:25 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:05:18 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:24:50 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:30:06 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:53:46 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 19:59:02 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:16:37 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:21:52 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:44:29 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 20:49:45 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 21:04:41 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 21:09:55 user crit kernel: ADSL link down
Feb 27 21:30:20 user crit kernel: ADSL link down
behoorlijk irritant zo.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Als iemand me kan uitleggen hoe je zo'n lijst bijhoudt van connect en disconnects wil ik dat graag doen (ik gebruik een siemens sx762).
Dit is de tweede keer dat ik een ernstig probleem heb met Dommel. De vorige keer gebeurde het met een migratie van netconnect naar cityconnect bij mijn ouders. Ik had geen sync op mijn modem. Het volledige relaas vindt je wss nog op het forum. Enkel toen mijn ouders een juridisch adviseur inschakelden heeft Dommel het probleem opgelost dat in hun centrale lag. Misschien kunnen we allemaal samen zo'n persoon zoeken? Of gewoon een andere isp nemen ..
Dit is de tweede keer dat ik een ernstig probleem heb met Dommel. De vorige keer gebeurde het met een migratie van netconnect naar cityconnect bij mijn ouders. Ik had geen sync op mijn modem. Het volledige relaas vindt je wss nog op het forum. Enkel toen mijn ouders een juridisch adviseur inschakelden heeft Dommel het probleem opgelost dat in hun centrale lag. Misschien kunnen we allemaal samen zo'n persoon zoeken? Of gewoon een andere isp nemen ..
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Net de helpdesk gebeld, die melden dat ik al 24 u geen disconnects meer had. Straks eens nakijken ..
ik heb er vandaag nog verschillende gehad. Veel minder al dan in het weekend, maar toch nog steeds teveel naar mijn zin (een tiental dat ik zo direct kon zien). Ik zal direct eens bellen naar de technische dienst en laten weten wat ze me daar zeggen.
edit: bij dommel heb ik niemand meer aan de lijn gekregen. Open tot 20.00, my *ss. Ik heb dan maar direct gebeld naar belgacom om een technieker te sturen, woensdag komen ze dan normaal langs. Ik zal jullie op de hoogte houden.
edit: bij dommel heb ik niemand meer aan de lijn gekregen. Open tot 20.00, my *ss. Ik heb dan maar direct gebeld naar belgacom om een technieker te sturen, woensdag komen ze dan normaal langs. Ik zal jullie op de hoogte houden.
bedankt voor de reacties
Vandaag was het iets beter al lijkt de situatie sinds deze avond weer om zeep
Ik heb vandaag door het vele werk geen tijd gehad om te bellen Ik verwacht dit morgen wel te kunnen doen.
@koekjesvreter
Heb je gezegd dat er meer mensen op net hetzelfde moment dezelfde problemen zijn beginnen te ervaren?
Wat was Dommel zijn reactie hier op?
Vandaag was het iets beter al lijkt de situatie sinds deze avond weer om zeep
Ik heb vandaag door het vele werk geen tijd gehad om te bellen Ik verwacht dit morgen wel te kunnen doen.
@koekjesvreter
Heb je gezegd dat er meer mensen op net hetzelfde moment dezelfde problemen zijn beginnen te ervaren?
Wat was Dommel zijn reactie hier op?
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
@vork
ik heb da vernoemd in een hele zin. Hun antwoord was dat ik al 24u geen disconnect meer had. Ik heb er helaas niet op doorgevraagd.
ik heb da vernoemd in een hele zin. Hun antwoord was dat ik al 24u geen disconnect meer had. Ik heb er helaas niet op doorgevraagd.
Ik had vandaag vakantie en het dus even naar dommel gebeld. Om 9 uur morgens dan moet je nooit wachten
Ze hadden mijn lijn gemonitored van zondag middag (ze werken dus op zondag) tot maandag middag. En ze hadden niets gezien. Het zou nog kunnen dat ze gelijk hadden. Mijn modem heeft maandag voormiddag ook geen enkele disconnect gezien. En vier tussen 12 en 19 uur .
Ook even vermeld dat we met ten minste vier waren. Hij vond dat we dat wel iets eerder mochten zeggen. Dus de pointer naar deze discussie even doorgegeven.
Ze hadden mijn lijn gemonitored van zondag middag (ze werken dus op zondag) tot maandag middag. En ze hadden niets gezien. Het zou nog kunnen dat ze gelijk hadden. Mijn modem heeft maandag voormiddag ook geen enkele disconnect gezien. En vier tussen 12 en 19 uur .
Ook even vermeld dat we met ten minste vier waren. Hij vond dat we dat wel iets eerder mochten zeggen. Dus de pointer naar deze discussie even doorgegeven.
Ik weet pas van zaterdag dat er meerdere mensen met dit probleem zitten en in het weekend zijn ze niet open. Ik heb gisterenavond nog gebeld maar geraakte niet binnen. Anders had ik het zeker al gezegd .jmg schreef: Ook even vermeld dat we met ten minste vier waren. Hij vond dat we dat wel iets eerder mochten zeggen. Dus de pointer naar deze discussie even doorgegeven.
ah goed dat je het zegt, ik was net van plan zelf nog eens te bellen. Deze morgen is er iemand van belgacom bij mij thuis geweest om de kwaliteit van mijn binnenbekabeling na te gaan en die heeft niets abnormaals opgemerkt. De lijnwaardes die mijn router opgeeft, waren zoals je kan verwachten voor iemand die zo ver van de centrale zit als ik (ik zit op 5 km en had een heel hoge SNR-ratio zij die man).
De technieker zei wel dat het kon zijn dat de lijn gewoon overbelast was, doordat ze bij dommel teveel klanten op dezelfde lijn gezet hadden.
Ik ben in alle geval al de promoties van de verschillende andere ISP's aan het vergelijken, ik ga waarschijnlijk morgen of overmorgen overstappen naar een andere ISP.
De technieker zei wel dat het kon zijn dat de lijn gewoon overbelast was, doordat ze bij dommel teveel klanten op dezelfde lijn gezet hadden.
Ik ben in alle geval al de promoties van de verschillende andere ISP's aan het vergelijken, ik ga waarschijnlijk morgen of overmorgen overstappen naar een andere ISP.