Fibernet en VoIP
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Is dit probleem nu eigenlijk al opgelost bij andere mensen dan "Jelly"?
Na contact met "Charlotte" op twitter heb ik een mailtje gekregen van telenet dat ik best kon bellen naar hun 070 nr (30ct/min), omdat ze me niet konden bereiken (Tja... was dat nu niet net het probleem? )
Heb ze dan maar teruggemailt en mijn probleem(en) nog eens uit de doeken gedaan, maar tot op heden niets meer vernomen
Na contact met "Charlotte" op twitter heb ik een mailtje gekregen van telenet dat ik best kon bellen naar hun 070 nr (30ct/min), omdat ze me niet konden bereiken (Tja... was dat nu niet net het probleem? )
Heb ze dan maar teruggemailt en mijn probleem(en) nog eens uit de doeken gedaan, maar tot op heden niets meer vernomen
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 11:25
- Locatie: WILLEBROEK
Seg manne en specialisten
Ik zit dus wel degelijk met het Probleem van Fibernet upgrade en mijne VOIP-telefoon..
Werk met een SIEMENS C470IP en via één van de Betamax clonen..en heb sedert enkele dagen mijn ExpressNet laten upgraden naar het Fibernet40 platform.. Zoals voordien gemeld.."Bingo"..bellen via mijne Voip lukt niet meer (wel ringtoon maar geen geluid bij opname van de lijn..)
Ben trouwens nog wel steeds in bezit van mijne oude getrouwe D-Link DIR-635 draadloze router (die afgesloten is want die gaf ook problemen toen de technieker die wou aansluiten)
Welke oplossing(en) kunnen jullie mij aanbieden ?
Heb reeds gebeld met de technische diensten van Telenet maar die vroegen over mijne IP en welke "poorten" ik zou willen gedeblokkeert zien.. Ze zouden die dan open kunnen stellen..
Mijn IP-adres vind ik wel, maar op welke manier kan ik te weten komen WELKE poorten ik moet laten opzetten voor mine Siemens C470IP met BetaMax clone ?
Dank voor de informatie !
André
Ik zit dus wel degelijk met het Probleem van Fibernet upgrade en mijne VOIP-telefoon..
Werk met een SIEMENS C470IP en via één van de Betamax clonen..en heb sedert enkele dagen mijn ExpressNet laten upgraden naar het Fibernet40 platform.. Zoals voordien gemeld.."Bingo"..bellen via mijne Voip lukt niet meer (wel ringtoon maar geen geluid bij opname van de lijn..)
Ben trouwens nog wel steeds in bezit van mijne oude getrouwe D-Link DIR-635 draadloze router (die afgesloten is want die gaf ook problemen toen de technieker die wou aansluiten)
Welke oplossing(en) kunnen jullie mij aanbieden ?
Heb reeds gebeld met de technische diensten van Telenet maar die vroegen over mijne IP en welke "poorten" ik zou willen gedeblokkeert zien.. Ze zouden die dan open kunnen stellen..
Mijn IP-adres vind ik wel, maar op welke manier kan ik te weten komen WELKE poorten ik moet laten opzetten voor mine Siemens C470IP met BetaMax clone ?
Dank voor de informatie !
André
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik zit dus met hetzelfde probleem.
Net weer een kleiene 10min met die 070'nr (35c/m) aan de lijn gehangen. Deze keer wou die jongen er zelfs niet aan beginnen.
Op de vraag of ik dan een modem-only kon krijgen, moest hij dit even navragen. Zegt hij mij na 5min wachten doodleuk dat dat ook niet mogelijk is, omdat telenet toch leverd waar we voor betalen (internet).
Pfft, ik ben het grondig beu!
Mij kan het niet schelen hoe ze dit oplossen (aanpassing NAT-tables, zoals bij Jelly ; of switch naar een modem-only), ik wil gewoon kunnen telefoneren!!
Net weer een kleiene 10min met die 070'nr (35c/m) aan de lijn gehangen. Deze keer wou die jongen er zelfs niet aan beginnen.
Op de vraag of ik dan een modem-only kon krijgen, moest hij dit even navragen. Zegt hij mij na 5min wachten doodleuk dat dat ook niet mogelijk is, omdat telenet toch leverd waar we voor betalen (internet).
Pfft, ik ben het grondig beu!
Mij kan het niet schelen hoe ze dit oplossen (aanpassing NAT-tables, zoals bij Jelly ; of switch naar een modem-only), ik wil gewoon kunnen telefoneren!!
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Al zo'n 4 keer gedaan. Jammer genoeg kon men mij niet telefonisch bereiken (aja... dat was het probleem!).
En in het mailtje dat men mij stuurde verwees men mij naar 070 69 69 69
Mail beantwoord met mijn probleem + 070-nr gebeld... zonder resultaat.
Net nog maar eens getwittert (nu met mijn gsmnr in DM). Hopelijk met meer succes.
En in het mailtje dat men mij stuurde verwees men mij naar 070 69 69 69
Mail beantwoord met mijn probleem + 070-nr gebeld... zonder resultaat.
Net nog maar eens getwittert (nu met mijn gsmnr in DM). Hopelijk met meer succes.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Welke poorten je moet openzetten is afhankelijk van jouw hardware, en staat normaal in de gebruiksaanwijzing van je telefoon.ADWBELGIUM schreef:Heb reeds gebeld met de technische diensten van Telenet maar die vroegen over mijne IP en welke "poorten" ik zou willen gedeblokkeert zien.. Ze zouden die dan open kunnen stellen..
Mijn IP-adres vind ik wel, maar op welke manier kan ik te weten komen WELKE poorten ik moet laten opzetten voor mine Siemens C470IP met BetaMax clone ?
Voor de C470IP is dit normaal:
- SIP poort 5060
RTP poorten 5004-5020
Dit antwoord moet je niet accepteren. Telenet levert niet waarvoor jij betaalt. Jij betaalt voor een werkend Internet, waarmee je ook kan VoIP'en.2Flip schreef:Op de vraag of ik dan een modem-only kon krijgen, moest hij dit even navragen. Zegt hij mij na 5min wachten doodleuk dat dat ook niet mogelijk is, omdat telenet toch leverd waar we voor betalen (internet).
Dus gewoon verder bellen en een modem-only eisen. Ik heb trouwens de indruk dat ze de laatste weken veel flexibeler zijn geworden met het toekennen van een modem-only (wegens de grote problemen met de "Home gateway".)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Yessss
Zonet een telefoontje van iemand van telenet, met de melding dat ze bepaalde dingen hebben aangepast... en jawel, ik kan terug bellen!
Ik ben vergeten te vragen naar zijn naam en hem te bedanken (ik was een beetje overdonderd, dat ze me na 3 weken wachten opeens zelf opbelden) maar moest hij dit lezen: "Nen dikke merci!!!!"
Zonet een telefoontje van iemand van telenet, met de melding dat ze bepaalde dingen hebben aangepast... en jawel, ik kan terug bellen!
Ik ben vergeten te vragen naar zijn naam en hem te bedanken (ik was een beetje overdonderd, dat ze me na 3 weken wachten opeens zelf opbelden) maar moest hij dit lezen: "Nen dikke merci!!!!"
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit lijkt mij een soort "magie" ... Telenet doet Hocus Pocus ... en VoIP marcheert.
Alleen ... we zouden graag eens weten hoe ze het doen.
Bepaalde instellingen in de webinterface (waar wij niet aankunnen) ??
Alleen ... we zouden graag eens weten hoe ze het doen.
Bepaalde instellingen in de webinterface (waar wij niet aankunnen) ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 11:25
- Locatie: WILLEBROEK
@ 2Flip..Ik begrijp dat uw "probleem" op dit ogenblik opgelost is ?
VRAAGSKE :
> Heb of had je ZELF reeds al voorafgandelijk gewijzigd aan uw Siemens en/of uw Internetinstellingen (via Mijn Telenet) ?
En..begrijp dat ze u opgebeld hebben. had je dan een mailke gestuurd of hadden ze uw nummer genoteerd via die 070-Lijn ?
Wil immers ook mijn identiek probleem opgelost krijgen na men upgrade naar die (verdomde) FiberNet Modem/Router !
TNX
André
VRAAGSKE :
> Heb of had je ZELF reeds al voorafgandelijk gewijzigd aan uw Siemens en/of uw Internetinstellingen (via Mijn Telenet) ?
En..begrijp dat ze u opgebeld hebben. had je dan een mailke gestuurd of hadden ze uw nummer genoteerd via die 070-Lijn ?
Wil immers ook mijn identiek probleem opgelost krijgen na men upgrade naar die (verdomde) FiberNet Modem/Router !
TNX
André
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ja, mijn probleem is (na 3 weken) opgelost.
Ik heb zelf niets moeten wijzigen aan de instellingen (wel op aanraden van iemand van de technische dienst van alles geprobeerd [poorten openzetten, uPnP, ...]; zonder resultaat).
Momenteel zijn mijn-"mijntelenet" instellingen:
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten => niet actief
Firewall bescherming => actief
UPnP actief => actief
DMZ adres => IP van mijn C470IP
Ik ga in de loop van de week UPnP eens deactiveren en het IP eens uit de DMZ halen, misschien is dat zelfs niet nodig.
Ik heb ze de voorbije weken gebeld, gemailt; maar ik veronderstel dat Charlotte (@ Telenet op twitter) mijn "case" heeft doorgegeven aan de juiste persoon. Ik heb er zelfs speciaal een twitter-account voor aangemaakt
Je mag gerust doorgeven twitteren naar @Telenet dat je hetzelfde voip-audioprobleem hebt als "Filip1991".
Veel succes!
Ik heb zelf niets moeten wijzigen aan de instellingen (wel op aanraden van iemand van de technische dienst van alles geprobeerd [poorten openzetten, uPnP, ...]; zonder resultaat).
Momenteel zijn mijn-"mijntelenet" instellingen:
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten => niet actief
Firewall bescherming => actief
UPnP actief => actief
DMZ adres => IP van mijn C470IP
Ik ga in de loop van de week UPnP eens deactiveren en het IP eens uit de DMZ halen, misschien is dat zelfs niet nodig.
Ik heb ze de voorbije weken gebeld, gemailt; maar ik veronderstel dat Charlotte (@ Telenet op twitter) mijn "case" heeft doorgegeven aan de juiste persoon. Ik heb er zelfs speciaal een twitter-account voor aangemaakt
Je mag gerust doorgeven twitteren naar @Telenet dat je hetzelfde voip-audioprobleem hebt als "Filip1991".
Veel succes!
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
hmhm lijkt me toch maar een halve oplossing eerlijk gezegd .. ik zou er in elk geval niet echt tevreden mee zijn ..
Met die DMZ te activeren naar de C470 ze je dus gewoon ALLE poorten open naar die SIP Phone ..
In principe zou upnp moeten volstaan ...
Met die DMZ te activeren naar de C470 ze je dus gewoon ALLE poorten open naar die SIP Phone ..
In principe zou upnp moeten volstaan ...
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik zeg niet dat het in DMZ MOET staan, maar zo werkte telefonie via weepee wel vóór de aanpassingen door telenet (via betamax heb je dan nog steeds het audio probleem).
Ik ga in de loop van volgende week eens testen zonder IP in DMZ, dit zou inderdaad moeten werken.
Update: Het werkt inderdaad ook zonder dat het IP van mijn C470IP in DMZ staat.
Ik ga in de loop van volgende week eens testen zonder IP in DMZ, dit zou inderdaad moeten werken.
Update: Het werkt inderdaad ook zonder dat het IP van mijn C470IP in DMZ staat.
Laatst gewijzigd door 2Flip 18 maa 2011, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
Probs met 3starsnet VS Telenet
Morgen komen ze een modem only plaatsen , even kijken dat het "No Speech" probleem is opgelost
ik laat jullie morgen iets weten
3starsnet VS Fibernet (WIFI)
Dave
http://www.nextel.be
Morgen komen ze een modem only plaatsen , even kijken dat het "No Speech" probleem is opgelost
ik laat jullie morgen iets weten
3starsnet VS Fibernet (WIFI)
Dave
http://www.nextel.be
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 11:25
- Locatie: WILLEBROEK
@ Diezzel..
Als ik het goed begrijp dan HAD je ook een 'normale" FIBERNET Modem/router met dezelfde problemen als ik (maar dan met BetaMax VoIP)...
Ik heb ondertussen reeds 1 "klacht" geformuleerd per mail naar de Helpdesk van Telenet en na meer dan 2 weken nog GEEN antwoord gekregen ! (ook al werd mij bij de automatische reply bevestigd dat ik na 5 dagen iets zou vernemen..)
VRAAGSKE @Diezzel ; op WELKE manier ben je tewerk gegaan om dan toch een WISSEL van "modem-only" te bekomen ?
Ik wil dit immers na weken miserie ook wel in orde hebben !
Bedankt voor uw positive reactie !
Ondertussen kan ik immers nog steeds niet UITbellen via mijne Siemens C470IP en begint men vrouwke te reclameren omdat ze niet meer (rechtstreeks) kan bellen met haar familie in het buitenland..
Als ik het goed begrijp dan HAD je ook een 'normale" FIBERNET Modem/router met dezelfde problemen als ik (maar dan met BetaMax VoIP)...
Ik heb ondertussen reeds 1 "klacht" geformuleerd per mail naar de Helpdesk van Telenet en na meer dan 2 weken nog GEEN antwoord gekregen ! (ook al werd mij bij de automatische reply bevestigd dat ik na 5 dagen iets zou vernemen..)
VRAAGSKE @Diezzel ; op WELKE manier ben je tewerk gegaan om dan toch een WISSEL van "modem-only" te bekomen ?
Ik wil dit immers na weken miserie ook wel in orde hebben !
Bedankt voor uw positive reactie !
Ondertussen kan ik immers nog steeds niet UITbellen via mijne Siemens C470IP en begint men vrouwke te reclameren omdat ze niet meer (rechtstreeks) kan bellen met haar familie in het buitenland..
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 11:25
- Locatie: WILLEBROEK
@ 2Flip ...
Dan moet ik dringend beginnen te leren "twitteren"....
Is er nog een andere manier om de CHARLOTTE te contacteren ?Heb je een familienaam of iets dergelijks ? Want via men "contacten" bij Telenet kennen ze er een 8-tal die zo noemen
TNX
Dan moet ik dringend beginnen te leren "twitteren"....
Is er nog een andere manier om de CHARLOTTE te contacteren ?Heb je een familienaam of iets dergelijks ? Want via men "contacten" bij Telenet kennen ze er een 8-tal die zo noemen
TNX
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja, natuurlijk. Je denkt toch niet dat Charlotte de naam is van een meisje dat bij Telenet werkt .ADWBELGIUM schreef:Is er nog een andere manier om de CHARLOTTE te contacteren ?Heb je een familienaam of iets dergelijks ? Want via men "contacten" bij Telenet kennen ze er een 8-tal die zo noemen
Charlotte is een nickname van een Team, dat vragen via Internet beantwoordt (net als Eva van Belgacom) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 11:25
- Locatie: WILLEBROEK
@ 2Flip...
Net men "twitter-account" aangemaakt zodat ik ook kan gaan "tweeten".. hihi
Heb Telenet al toegevoegd om te volgen..
Zal maandag eens wat berichten posten om te zien of Charlotte erop zal reageren..
GRTZ
Mijn Twitteraccount is > ADWBELGIUM
Net men "twitter-account" aangemaakt zodat ik ook kan gaan "tweeten".. hihi
Heb Telenet al toegevoegd om te volgen..
Zal maandag eens wat berichten posten om te zien of Charlotte erop zal reageren..
GRTZ
Mijn Twitteraccount is > ADWBELGIUM
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Beste UB'ers,
Het is al een tijdje geleden dat ik dit forum nog bezocht heb .
Maar na de eindeloze beloftes van Bgc dat wij hier snel internet en digitale tv zouden krijgen, heb ik besloten om over te stappen naar Telenet.
Shake Fiber40 + Telefoon + digitale tv. Tot op heden heb ik altijd met voipbuster getelefoneert via mijn Fritzbox 7140.
Mijn vraag kan mij iemand een schema tekenen hoe ik bij telenet mijn telefoon moet aansluiten om via voip te bellen.
Ik ben namelijk een leek in deze dingen, misschien helpt dit nog Telenet modem (niet de modem/router) fritzbox dient als router.
Alvast bedankt
Het is al een tijdje geleden dat ik dit forum nog bezocht heb .
Maar na de eindeloze beloftes van Bgc dat wij hier snel internet en digitale tv zouden krijgen, heb ik besloten om over te stappen naar Telenet.
Shake Fiber40 + Telefoon + digitale tv. Tot op heden heb ik altijd met voipbuster getelefoneert via mijn Fritzbox 7140.
Mijn vraag kan mij iemand een schema tekenen hoe ik bij telenet mijn telefoon moet aansluiten om via voip te bellen.
Ik ben namelijk een leek in deze dingen, misschien helpt dit nog Telenet modem (niet de modem/router) fritzbox dient als router.
Alvast bedankt
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Vragen om de Modem only optie, met verwijzing naar je eigen VoIP telefoon.
Dan je fritzbox gebruiken als router net als voordien?
Dan je fritzbox gebruiken als router net als voordien?
Everything that has a beginning has an end.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Jelle,
Zoals ik al zij ik ben echt een leek in deze dingen .
Ik heb een discovery line bij Bgc en ook een vast nummer dat door Telenet word overgenomen.
Dit nummer wil ik absoluut behouden.
Daar ik bij telenet tijdens de daluren gratis kan bellen, wil ik tijdens de andere uren mijn voip gebruiken.
Zoals ik al zij ik ben echt een leek in deze dingen .
Ik heb een discovery line bij Bgc en ook een vast nummer dat door Telenet word overgenomen.
Dit nummer wil ik absoluut behouden.
Daar ik bij telenet tijdens de daluren gratis kan bellen, wil ik tijdens de andere uren mijn voip gebruiken.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
als je nu al een fritzbox hebt als router zal je setup nu zijn:
modem --> fritzbox --> al de rest
waarbij je wss via PPPoE connecteert met je modem, correct ?
indien je een modem only vraagt (wat ik aanraad voor de minste troubles)
ga je de volgende situatie verkrijgen:
modem --> switch --> fritzbox --> al de rest
aan die switch komt dan ook nog de digibox te hangen (Alles wat je aan de switch hangt krijgt een publiek internet IP adres)
De fritzbox zal dan ipv PPPoE verbinding een DHCP verbinding gebruiken, voor de rest verandert er niets.
Op deze manier is de overgang volledig onzichtbaar voor de rest van het netwerk en je VOIP devices. (de portblock beneden 1024 buiten beschouwing gelaten)
hoe het zit met je telefonie van telenet weet ik niet, de modem heeft twee telefonie uitgangen, dus normaal hang je daar de telefoons aan. maar ik weet niet of je dit dan kan linken aan je VOIP telefoons. Link je nu ook een standaard telefoonlijn aan je VOIP telefoons ? vanuit hun perspectief zal die telefoon aansluiting op de modem net een gewone telefoon aansluiting zijn.
modem --> fritzbox --> al de rest
waarbij je wss via PPPoE connecteert met je modem, correct ?
indien je een modem only vraagt (wat ik aanraad voor de minste troubles)
ga je de volgende situatie verkrijgen:
modem --> switch --> fritzbox --> al de rest
aan die switch komt dan ook nog de digibox te hangen (Alles wat je aan de switch hangt krijgt een publiek internet IP adres)
De fritzbox zal dan ipv PPPoE verbinding een DHCP verbinding gebruiken, voor de rest verandert er niets.
Op deze manier is de overgang volledig onzichtbaar voor de rest van het netwerk en je VOIP devices. (de portblock beneden 1024 buiten beschouwing gelaten)
hoe het zit met je telefonie van telenet weet ik niet, de modem heeft twee telefonie uitgangen, dus normaal hang je daar de telefoons aan. maar ik weet niet of je dit dan kan linken aan je VOIP telefoons. Link je nu ook een standaard telefoonlijn aan je VOIP telefoons ? vanuit hun perspectief zal die telefoon aansluiting op de modem net een gewone telefoon aansluiting zijn.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
hoe het zit met je telefonie van telenet weet ik niet, de modem heeft twee telefonie uitgangen, dus normaal hang je daar de telefoons aan. maar ik weet niet of je dit dan kan linken aan je VOIP telefoons. Link je nu ook een standaard telefoonlijn aan je VOIP telefoons ? vanuit hun perspectief zal die telefoon aansluiting op de modem net een gewone telefoon aansluiting zijn.
Dat is het nu net, op de modem zitten inderdaad 2 telefoonaansluitingen !!!!
Ik heb nu ADSL dit inkomende DSL signaal gaat via de DSL splitter met 1 kabel naar aansluiting TEL/DSL op mijn Fritzbox.
Daar naast heb ik 2 tel aansluitingen voor mijn analoge telefoons, met de instellingen in de fritzbox bepaal ik of ik via de vaste lijn of via voip bel.
Dat is het nu net, op de modem zitten inderdaad 2 telefoonaansluitingen !!!!
Ik heb nu ADSL dit inkomende DSL signaal gaat via de DSL splitter met 1 kabel naar aansluiting TEL/DSL op mijn Fritzbox.
Daar naast heb ik 2 tel aansluitingen voor mijn analoge telefoons, met de instellingen in de fritzbox bepaal ik of ik via de vaste lijn of via voip bel.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
de fritzbox is dus ook de DSL modem ?
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Inderdaad fritzbox is nu modem/router.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
en gebruikt fritzbox dan de telefonie aansluiting zowel voor VOIP als gewone telefonie ? (ene moment internet over de lijn, andere moment gewone telefoon ?)
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Inderdaad, in de fritzbox kan je dit instellen ofwel via de vaste lijn ofwel via internet.
Het is zelfs mogelijk bepaalde gratis nummers via de vaste lijn te laten gaan en al de rest via internet.
Het is zelfs mogelijk bepaalde gratis nummers via de vaste lijn te laten gaan en al de rest via internet.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
dat is dan wel iets moeilijker te combineren met kabel.
tenzij je op niveau van de fritzbox de VOIP provider kan aanpassen en een andere poort gebruikt voor de WAN toegang.
je zou dan dus 2 verbindingen hebben tussen de modem en fritzbox. een draagt de wan verbinding (gewoon ethernet) en de andere draagt de telefoonverbinding (pstn) maar dat hangt dus dan wel af van de software capaciteiten van de fritzbox.
tenzij je op niveau van de fritzbox de VOIP provider kan aanpassen en een andere poort gebruikt voor de WAN toegang.
je zou dan dus 2 verbindingen hebben tussen de modem en fritzbox. een draagt de wan verbinding (gewoon ethernet) en de andere draagt de telefoonverbinding (pstn) maar dat hangt dus dan wel af van de software capaciteiten van de fritzbox.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Of je nu de FritzBox gebruikt op een ADSL lijn, of op een Telenet lijn, maakt niet zo veel verschil.sniper1964 schreef:hoe het zit met je telefonie van telenet weet ik niet, de modem heeft twee telefonie uitgangen, dus normaal hang je daar de telefoons aan. maar ik weet niet of je dit dan kan linken aan je VOIP telefoons.
In beide gevallen heb je 2 signalen die je met de FritzBox verbindt:
- - het internet signaal.
- het telefoon signaal.
- - het "ADSL" signaal verbind je met de DSL ingang van de FritzBox.
- het analoge telefoonsignaal verbind je met de TEL ingang van de FritzBox.
- - de ethernetpoort van de kablemodem verbind je met de WAN poort van de FritzBox (LAN1).
- de telefoonpoort van de kabelmodem verbind je met de TEL ingang van de FritzBox.
Als je via VoIP uitbelt, gaat de verbinding via de internet aansluiting van de Telenet modem ...
Toch logisch ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hey philippe_d,
Ik speel ook met de gedachte om over te schakelen naar fibernet. Ik heb 2 jaar geleden de investering gedaan in een Fritz!box 7270 router met ingebouwde ADSL model en ben sindsdien tevreden 3starsnet klant. Ik dacht dat ik deze Fritz!box niet meer ging kunnen gebruiken, maar als ik jouw woorden lees kan ik in de ADSL-IN poort van mijn Fritz!box router/modem ook een Telenet kabel modem inpluggen?
Momenteel zit in die ADSL-IN poort mijn telefoonkabel ingeplugd, wel via een tussenstuk die de RJ11(Telefoon) connector omvormt naar een RJ45 (Ethernet) connector.
Mvg, Lieven
Ik speel ook met de gedachte om over te schakelen naar fibernet. Ik heb 2 jaar geleden de investering gedaan in een Fritz!box 7270 router met ingebouwde ADSL model en ben sindsdien tevreden 3starsnet klant. Ik dacht dat ik deze Fritz!box niet meer ging kunnen gebruiken, maar als ik jouw woorden lees kan ik in de ADSL-IN poort van mijn Fritz!box router/modem ook een Telenet kabel modem inpluggen?
Momenteel zit in die ADSL-IN poort mijn telefoonkabel ingeplugd, wel via een tussenstuk die de RJ11(Telefoon) connector omvormt naar een RJ45 (Ethernet) connector.
Mvg, Lieven
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Bedankt Philippe_d dat is teminste duidelijk.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dan heb je mijn woorden verkeerd gelezen ....Mr. Jibe schreef:Ik dacht dat ik deze Fritz!box niet meer ging kunnen gebruiken, maar als ik jouw woorden lees kan ik in de ADSL-IN poort van mijn Fritz!box router/modem ook een Telenet kabel modem inpluggen?
Je kan natuurlijk niet de ADSL-IN poort van de Fritz!box met de Telenet kabel modem verbinden...
Je kan wel de FritzBox blijven gebruiken achter de Telenet modem, hiervoor moet je:
- De Telenet modem verbinden met "LAN1" van de FritzBox.
- In de FritzBox de verbinding instellen op "Internet via LAN1" in plaats van "Internet via DSL".
Indien je ook telefonie hebt van Telenet, kan je de TEL uitgang van de Telenet modem verbinden met de "DSL/TEL" ingang van de FritzBox (via de meegeleverde Y-kabel).
Persoonlijk zou ik geen analoge telefonie nemen bij Telenet, maar gewoon je nummer porteren naar een VoIP provider (vb WeePee). Dit biedt je meer mogelijkheden en is goedkoper dan een ouderwetse PSTN lijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hi philippe_d,
Bedankt voor de verhelderende uitleg. Ik ben reeds VOIP klant bij 3starsnet. Bij mijn huidige werkgever kan ik zeer voordelig overstappen naar Telenet. Ik heb dit niet gedaan doordat ik zeer tevreden ben van mijn huidige opstelling met de Fritzbox. Maar na jouw antwoord is dat absoluut ook geen belemmering meer! Thanks!
Bedankt voor de verhelderende uitleg. Ik ben reeds VOIP klant bij 3starsnet. Bij mijn huidige werkgever kan ik zeer voordelig overstappen naar Telenet. Ik heb dit niet gedaan doordat ik zeer tevreden ben van mijn huidige opstelling met de Fritzbox. Maar na jouw antwoord is dat absoluut ook geen belemmering meer! Thanks!
Ik had ook problemen met VOIP (C470IP met Weepee) en Fibernet 40 bij een familielid. Na wat prutsen in de instellingen van de CBN CH6541E 3.0 is alles in orde. De instellingen in Mijn Telenet:
UPnP actief: actief
DMZ adres: 192.168.0.233 (ip van C470IP)
Port forwarding:
192.168.0.233 5060 5060 beide actief
192.168.0.233 7077 7077 udp actief
192.168.0.233 7078 7097 udp actief
Na deze instellingen heropstart van CBN en VOIP. Hopelijk blijft alles werken.
UPnP actief: actief
DMZ adres: 192.168.0.233 (ip van C470IP)
Port forwarding:
192.168.0.233 5060 5060 beide actief
192.168.0.233 7077 7077 udp actief
192.168.0.233 7078 7097 udp actief
Na deze instellingen heropstart van CBN en VOIP. Hopelijk blijft alles werken.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met deze laatse instelling is wel grappig dat het werkt:Mr DC schreef:192.168.0.233 7078 7097 udp actief.
Een Siemens C470IP gebruikt standard poort 5004 (tot 5020 denk ik) voor RTP (tenzij je dit gewijzigd hebt naar 7078).
Een FritzBox bijvoorbeeld gebruikt dan wel poort 7078 (tot 7087).
Ik denk dat die portforwardings niet zoveel uitmaken, wel de UPnP + DMZ ?
Anyway, "don't touch a running system" zou ik zeggen: hopelijk blijft het werken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.