nachtelijke disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
peanut
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2010, 11:17

Hi,
Ik zit nu al een hele tijd bij dommel met cityconnect, maar recent is er toch wel iets aan de hand.
Ik heb al een paar keer snachts een disconnect gekregen waarbij het dsl signaal nog doorkomt, maar internet connectie uitblijft.
rooter reboot verhelpt niks aan het probleem.
alle instellingen heb ik gecheckt.
ik kom er echt niet uit, het is precies alsof de 24 (of was het 36u?) reset veel langer duurt om te reconnecten ofzo.
na een 20tal minuutjes krijg ik opeens weer connectie.
Is wel behoorlijk irritant.

Helpdeskje bellen en eindeloze bullshit te horen krijgen?
of heeft iemand van jullie een oplossing?

thanks
grtz
peanut
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat cityconnect geen 36u disconnects heeft.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
peanut
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2010, 11:17

en opnieuw vannacht...
heb deze keer alles op de voet gevolgd:

4:05 geen internet meer
--> om 4:06 zijn dit de huidige waarden

Code: Selecteer alles

Internet Settings   
ADSL StatusConnected   
Data Rate Down/Up7658Kb/945Kb   
WAN MAC address 00-XX-XX-XX-XX-0A    
Connection TypeDynamic  
Wan IP0.0.0.0   
Subnet mask0.0.0.0   
Default gateway83.XXX.XX.X   
DNS Address XXX.XXX.XXX.72
--> na een refresh van de router status page

Code: Selecteer alles

ADSL StatusConnected   
Data Rate Down/Up7658Kb/945Kb   
WAN MAC address00-XX-XX-XX-XX-0A   
Connection TypeDynamic
--> heb geprobeerd om te refreshen, andere soort connectiontype, router restart, cable in-out niks werkt behalve wachten
-->4:40 connection back

:bang: :???:
*edit misschien eventjes bij vertellen dat ik nog een oud routertje heb. (zou misschien hier het probleem zich situeren?)
namelijk een belkin adsl2+ modem wireless G router
#F5D7632-4
•iemand een voorstel voor een vernieuwing?
cyberlink
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:19

hier ook dezelfde.

k heb al veel keer 's nachts een disconnect gekregen.

ik controleerde de rooterlog en merkte op dat het ip adres uitgeleverd
is door de dhcp server elke drie minuten. en op bepaalde uren tussen
2u00 en 4u00 's nachts de dhcp server is off-line. dus, geen wan ip en
geen internet.

na 20-40 minuten krijgt mijn rooter weer het wan ip adres
en ik ben weer on-line.

ik heb al een ticket op hun helpdesk geplaatst.
nu ben ik aan 't wachten op een antwoord :)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Hier ook al een tijdje problemen met disconnects 's nachts.
Maar ik heb er precies nu ook last van, maar dan over hele korte perioden à la 30 seconden geen verbinding. Iemand anders die er nu ook last van heeft?

EDIT 18u: Het lijkt ondertussen niet meer voor te komen.
elompi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2008, 19:19

Hier regelmatig ook zoiets maar om de 5 minuten met een WRT54G en ST546v6 .. lastig..
peanut
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2010, 11:17

even een update...
na 3 weken geduldig wachten heb ik zelf de telefoon ter hand genomen.
Bij de dommel helpdesk wisten ze me te vertellen dat het ticket eigenlijk al meer dan 20 dagen gesloten was.
De lijntest die amper 24u heeft gedraaid (want blijkbaar kan dat niet langer??) heeft geen problemen gedetecteerd.
Met andere woorden trek uw plan.

De persoon aan de andere kant van de lijn was alles behalve hulpvol en ondanks mijn vriendelijke toon kreeg ik een snak en een beet.
Behalve de informatie die ik de helpdesk heb gegeven wisten ze me NIKS meer te vertellen.
Ook het feit dat er meerdere gebruikers hier last van hebben heeft de persoon niks over gezegd.
Ik heb geen zin om van provider te veranderen, maar nu kan ik gewoon niet anders meer.
Elke nacht hetzelfde liedje, tethering opzetten om toch nog te kunnen doorwerken. bah
uitkijken naar alternatieven voor dommel...
zucht
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

al eens met een andere router getest ?
er is toch geen task actief die je router elke nacht op hetzeflde ogenblik herstart ? (ik heb bij mijn router die ingesteld zodat ik overdag nooit last heb van de 36hrs disconnect)
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Normaal moet die modem automatisch terug synchroniseren. Misschien tijdelijk een profiel van 6000kb vragen?
cyberlink
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:19

bij me was het dezelfde als bij peanut. de helpdesk van dommel is gewoon nutteloos.

ze hebben me gedurende laatste maand niks geholpen na vijf emails, drie telefoontjes en drie!!! "monitoren" van mijn lijn!!! ze doen zoals je geen klant bent...

betreffende die nachtelijke disconnecties: ik ben niet zeker dat het door modem gebeurt. mijn internet is constant uitgevallen tijdens de servers herstart van dommel (rond 4 uur 's nachts). dus, het probleem ligt blijkbaar aan dommel.

maar vroeger (tot november) had ik geen disconnecties. mss hebt dommel toen iets aan zijn kant uitgevoerd zonder klanten te verwittigen.

ik heb ergens gelezen dat tijdens de servers herstart begint de server veel rapper met clients te communiceren en dat het een ramp wordt voor sommige modems die alle pakketten van server in dat geval niet kunnen herkennen.

ik weet het niet. ik heb enkel een modem en ik kan dat niet checken. mss hebt iemand andere uitleg?

jammer maar ik ga mss ook van provider veranderen...
xdrie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 21:45

Dit probleem heb ik ook dagelijks rond 4.00, samen met mijn 945 up en 12000 download :roll: . De dsl verbinding is nog wel goed, meestal krijgt de router ook nog een ip maar er zit geen connectiviteit op. De laatste dagen begin ik hier ook rond 23.00 last van te hebben, heb zeker teveel mails naar de helpdesk gestuurd :wink:
Dommel geeft gewoon geen antwoord, binnenkort ook maar naar Telenet Business 1TB overstappen, usenet kan je (voorlopig) nog gratis via ipv6 gebruiken anyway :)
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

Hier ook cityconnect leuven.
Gisteren om 23 uur geen internet.
Joro
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jan 2008, 17:51

Ook cityconnect Leuven.
Op 30 november rond 23.40 gemerkt dat ik geen internet meer had. Bij buur gaan vragen om op zijn belgacom te mogen (ik moest dringend iets versturen) en tegen dat ik daarmee klaar was (ca. 00.30 uur) werkte mijn internet terug.
Op 1 december ook rond 23.00 internet uitgevallen voor minstens 1 uur.
Ik ben al cityconnect sinds januari 2008 en dit voordien nog niet voorgehad. Ik merk het wel niet als dit om 4.00 uur zou gebeuren.
rogel
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2010, 13:57

Ik heb eveneens vastgesteld dat de internet connectie 's nachts uitvalt. Soms gebeurde het zelfs dat de modem gewoon afschakelt. Ik heb hierover met de technische dienst gesproken. De verklaring is doodsimpel: 's nachts gebeuren er upgrades en dan is het normaal dat de modem ge-reset wordt. En dat de modem dan niet terug opstart? Gewoon brute pech.

De laatste maanden heb ik echter vastgesteld dat op verschillende willekeurige momenten de internet verbinding uitvalt, zowel 's nachts als overdag. Ik heb Dommel hierover gesproken, maar volgens hen hebben zij mijn verbinding gecontroleerd en is alles normaal. Opnieuw brute pech dus.

En als dit bebeurt tijdens een download? Tja, brute pech.
KingsMonkeys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2007, 19:55
Locatie: Heverlee

Net zoals de meeste hier, heb ik heb ook al een geruime tijd last van de nachtelijke disconnects bij Dommel (Cityconnect+ Leuven). De laatste weken is het echt ambetant geworden en wordt de verbinding bijna elke nacht verbroken.

Ik heb hiervoor eens mijn gebeurtenissenlogboek van MSN bekeken en hieruit blijkt dat er inderdaad twee tijdstippen zijn waarbij dit steeds gebeurt: 04:08-04:10 en 05:17-05:18. In bijlage heb ik de grafiek van de voorbije twee jaar geplaatst, waarop duidelijk te zien is dat het sinds de zomer van kwaad naar erger gaat. Als zij tot 17x per maand hun servers moeten resetten/updaten, dan scheelt er toch wel iets aan hun zijde. Het meest verbazende is dat dit in 2009 helemaal geen probleem vormde. Ik ga volgende week ook eens contact opnemen met Dommel en dit aan hun voorleggen.

Het meest ergerlijke is dat mijn modem (Speedtouch) in Bridge modus staat en bij het wegvallen van het internetsignaal overgaat tot het uitdelen van een lokaal IP adres. Hierdoor moet de router steeds handmatig gereset worden in plaats van automatisch te hersynchroniseren.

Groeten
KingsMonkeys
Bijlagen
Nachtelijke disconnects dommel.JPG
Grafiek van het aantal disconnects tussen 04:05 en 05:20 per maand tussen 01/2009 en 01/2011
(91.3 KiB) 19 keer gedownload
mimor
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:50

Hier hetzelfde. (Gent, cityconnect plus)
Nog geen contact gehad met de helpdesk.
Ik volg deze thread verder op en hoop snel verbetering te ondervinden.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Vroeger bij EDPnet nooit disconnects gehad op dezelfde lijn. Nu wel met Dommel. Bij opstart van PC regelmatig zelf de connectie via modem heropstarten.

Dacht dat het aan de modem lag, maar blijkbaar is het Dommel. :P

Enfin, buiten het feit dat je af en toe eens zelf de connectie via de modem moet maken bij opstart pc, anders geen problemen met Dommel.
master_g
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2010, 11:39

Misschien off-topic, maar een vraagje ivm disconnects: Gebeuren er normaal gezien ook disconnects bij VDSL (speedconnect) elke 36h?
Indien zo, zou ik kunnen de disconnects kunnen voorkomen tijdens de werkuren door mijn router 's nachts eens te herstarten?

Thanks!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

daarvoor kan ik u doorverwijzen naar http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 35&start=0
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Is het 'nachtelijke disconnect' probleem al gefixed of nogniet ?
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi

Hier de laatste tijd ook veel problemen met disconnects. IP adres blijft wel behouden, maar kan geen internet verbinding maken. Op de webpage vd modem een disconnect en reconnect lost t op. Maar t wordt nu wel irritant vaak. En erger nog dat ik vaak een aantal dagen van huis ben en natuurlijk een uurtje nadat ik thuis weg ben een mail krijg dat mn mail server niet meer benaderbaar is. (Mail van extern monitoring systeem).

Call gemeld bij helpdesk. Benieuwd hoe lang response tijd is en nog belangrijker de oplostijd.

Gabrie
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Als er meerderen dit gaan aankaarten komt er mogelijks een oplossing.
Het probleem is reeds zo oud als de start van het topic: begin november.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

En met een andere modem is het niet opgelost ?
Kan zijn dat ze een slechte firmware pushen in die fritzbox 7113...
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb sinds ik de call aangemeld heb, alleen maar een mail ter bevestiging gekregen, maar nog verder geen enkele reactie van Dommel :-(
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2009, 00:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

ik heb cityline en een fritz modem van dommel, maar dezelfde probleem hor. ligt waarschijnlijk niet aan je modem maar aan dommel.
vorige jaar had ik 3 abo´s bij dommel ,natuurlijk op 3 verschillende plaatsen :cityline,cityconnect en homeconnect...
Bij alle 3 viel de internet uit. 2 abo´s opgezegd en nu laatste ga ik deze maand april opzeggen. internet valt uit, soms voor 1 minuut, soms 5 minuten en soms heel de dag of nacht.en de telefoon (vaste lijn) werkt dan ook niet.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

TheGabeMan schreef:Ik heb sinds ik de call aangemeld heb, alleen maar een mail ter bevestiging gekregen, maar nog verder geen enkele reactie van Dommel :-(
als je geen mail met een ticketnr terug gekregen hebt is er geen ticket aangemaakt en zijn zij niet op de hoogte van je probleem.
best terug eens mailen ofwel bellen
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”