Hi,
Ik zit nu al een hele tijd bij dommel met cityconnect, maar recent is er toch wel iets aan de hand.
Ik heb al een paar keer snachts een disconnect gekregen waarbij het dsl signaal nog doorkomt, maar internet connectie uitblijft.
rooter reboot verhelpt niks aan het probleem.
alle instellingen heb ik gecheckt.
ik kom er echt niet uit, het is precies alsof de 24 (of was het 36u?) reset veel langer duurt om te reconnecten ofzo.
na een 20tal minuutjes krijg ik opeens weer connectie.
Is wel behoorlijk irritant.
Helpdeskje bellen en eindeloze bullshit te horen krijgen?
of heeft iemand van jullie een oplossing?
thanks
grtz
peanut
nachtelijke disconnects
en opnieuw vannacht...
heb deze keer alles op de voet gevolgd:
4:05 geen internet meer
--> om 4:06 zijn dit de huidige waarden
--> na een refresh van de router status page
--> heb geprobeerd om te refreshen, andere soort connectiontype, router restart, cable in-out niks werkt behalve wachten
-->4:40 connection back
*edit misschien eventjes bij vertellen dat ik nog een oud routertje heb. (zou misschien hier het probleem zich situeren?)
namelijk een belkin adsl2+ modem wireless G router
#F5D7632-4
•iemand een voorstel voor een vernieuwing?
heb deze keer alles op de voet gevolgd:
4:05 geen internet meer
--> om 4:06 zijn dit de huidige waarden
Code: Selecteer alles
Internet Settings
ADSL StatusConnected
Data Rate Down/Up7658Kb/945Kb
WAN MAC address 00-XX-XX-XX-XX-0A
Connection TypeDynamic
Wan IP0.0.0.0
Subnet mask0.0.0.0
Default gateway83.XXX.XX.X
DNS Address XXX.XXX.XXX.72
Code: Selecteer alles
ADSL StatusConnected
Data Rate Down/Up7658Kb/945Kb
WAN MAC address00-XX-XX-XX-XX-0A
Connection TypeDynamic
-->4:40 connection back
*edit misschien eventjes bij vertellen dat ik nog een oud routertje heb. (zou misschien hier het probleem zich situeren?)
namelijk een belkin adsl2+ modem wireless G router
#F5D7632-4
•iemand een voorstel voor een vernieuwing?
hier ook dezelfde.
k heb al veel keer 's nachts een disconnect gekregen.
ik controleerde de rooterlog en merkte op dat het ip adres uitgeleverd
is door de dhcp server elke drie minuten. en op bepaalde uren tussen
2u00 en 4u00 's nachts de dhcp server is off-line. dus, geen wan ip en
geen internet.
na 20-40 minuten krijgt mijn rooter weer het wan ip adres
en ik ben weer on-line.
ik heb al een ticket op hun helpdesk geplaatst.
nu ben ik aan 't wachten op een antwoord
k heb al veel keer 's nachts een disconnect gekregen.
ik controleerde de rooterlog en merkte op dat het ip adres uitgeleverd
is door de dhcp server elke drie minuten. en op bepaalde uren tussen
2u00 en 4u00 's nachts de dhcp server is off-line. dus, geen wan ip en
geen internet.
na 20-40 minuten krijgt mijn rooter weer het wan ip adres
en ik ben weer on-line.
ik heb al een ticket op hun helpdesk geplaatst.
nu ben ik aan 't wachten op een antwoord
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Hier ook al een tijdje problemen met disconnects 's nachts.
Maar ik heb er precies nu ook last van, maar dan over hele korte perioden à la 30 seconden geen verbinding. Iemand anders die er nu ook last van heeft?
EDIT 18u: Het lijkt ondertussen niet meer voor te komen.
Maar ik heb er precies nu ook last van, maar dan over hele korte perioden à la 30 seconden geen verbinding. Iemand anders die er nu ook last van heeft?
EDIT 18u: Het lijkt ondertussen niet meer voor te komen.
even een update...
na 3 weken geduldig wachten heb ik zelf de telefoon ter hand genomen.
Bij de dommel helpdesk wisten ze me te vertellen dat het ticket eigenlijk al meer dan 20 dagen gesloten was.
De lijntest die amper 24u heeft gedraaid (want blijkbaar kan dat niet langer??) heeft geen problemen gedetecteerd.
Met andere woorden trek uw plan.
De persoon aan de andere kant van de lijn was alles behalve hulpvol en ondanks mijn vriendelijke toon kreeg ik een snak en een beet.
Behalve de informatie die ik de helpdesk heb gegeven wisten ze me NIKS meer te vertellen.
Ook het feit dat er meerdere gebruikers hier last van hebben heeft de persoon niks over gezegd.
Ik heb geen zin om van provider te veranderen, maar nu kan ik gewoon niet anders meer.
Elke nacht hetzelfde liedje, tethering opzetten om toch nog te kunnen doorwerken. bah
uitkijken naar alternatieven voor dommel...
zucht
na 3 weken geduldig wachten heb ik zelf de telefoon ter hand genomen.
Bij de dommel helpdesk wisten ze me te vertellen dat het ticket eigenlijk al meer dan 20 dagen gesloten was.
De lijntest die amper 24u heeft gedraaid (want blijkbaar kan dat niet langer??) heeft geen problemen gedetecteerd.
Met andere woorden trek uw plan.
De persoon aan de andere kant van de lijn was alles behalve hulpvol en ondanks mijn vriendelijke toon kreeg ik een snak en een beet.
Behalve de informatie die ik de helpdesk heb gegeven wisten ze me NIKS meer te vertellen.
Ook het feit dat er meerdere gebruikers hier last van hebben heeft de persoon niks over gezegd.
Ik heb geen zin om van provider te veranderen, maar nu kan ik gewoon niet anders meer.
Elke nacht hetzelfde liedje, tethering opzetten om toch nog te kunnen doorwerken. bah
uitkijken naar alternatieven voor dommel...
zucht
-
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
al eens met een andere router getest ?
er is toch geen task actief die je router elke nacht op hetzeflde ogenblik herstart ? (ik heb bij mijn router die ingesteld zodat ik overdag nooit last heb van de 36hrs disconnect)
er is toch geen task actief die je router elke nacht op hetzeflde ogenblik herstart ? (ik heb bij mijn router die ingesteld zodat ik overdag nooit last heb van de 36hrs disconnect)
bij me was het dezelfde als bij peanut. de helpdesk van dommel is gewoon nutteloos.
ze hebben me gedurende laatste maand niks geholpen na vijf emails, drie telefoontjes en drie!!! "monitoren" van mijn lijn!!! ze doen zoals je geen klant bent...
betreffende die nachtelijke disconnecties: ik ben niet zeker dat het door modem gebeurt. mijn internet is constant uitgevallen tijdens de servers herstart van dommel (rond 4 uur 's nachts). dus, het probleem ligt blijkbaar aan dommel.
maar vroeger (tot november) had ik geen disconnecties. mss hebt dommel toen iets aan zijn kant uitgevoerd zonder klanten te verwittigen.
ik heb ergens gelezen dat tijdens de servers herstart begint de server veel rapper met clients te communiceren en dat het een ramp wordt voor sommige modems die alle pakketten van server in dat geval niet kunnen herkennen.
ik weet het niet. ik heb enkel een modem en ik kan dat niet checken. mss hebt iemand andere uitleg?
jammer maar ik ga mss ook van provider veranderen...
ze hebben me gedurende laatste maand niks geholpen na vijf emails, drie telefoontjes en drie!!! "monitoren" van mijn lijn!!! ze doen zoals je geen klant bent...
betreffende die nachtelijke disconnecties: ik ben niet zeker dat het door modem gebeurt. mijn internet is constant uitgevallen tijdens de servers herstart van dommel (rond 4 uur 's nachts). dus, het probleem ligt blijkbaar aan dommel.
maar vroeger (tot november) had ik geen disconnecties. mss hebt dommel toen iets aan zijn kant uitgevoerd zonder klanten te verwittigen.
ik heb ergens gelezen dat tijdens de servers herstart begint de server veel rapper met clients te communiceren en dat het een ramp wordt voor sommige modems die alle pakketten van server in dat geval niet kunnen herkennen.
ik weet het niet. ik heb enkel een modem en ik kan dat niet checken. mss hebt iemand andere uitleg?
jammer maar ik ga mss ook van provider veranderen...
Dit probleem heb ik ook dagelijks rond 4.00, samen met mijn 945 up en 12000 download . De dsl verbinding is nog wel goed, meestal krijgt de router ook nog een ip maar er zit geen connectiviteit op. De laatste dagen begin ik hier ook rond 23.00 last van te hebben, heb zeker teveel mails naar de helpdesk gestuurd
Dommel geeft gewoon geen antwoord, binnenkort ook maar naar Telenet Business 1TB overstappen, usenet kan je (voorlopig) nog gratis via ipv6 gebruiken anyway
Dommel geeft gewoon geen antwoord, binnenkort ook maar naar Telenet Business 1TB overstappen, usenet kan je (voorlopig) nog gratis via ipv6 gebruiken anyway
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
- Contacteer:
Ook cityconnect Leuven.
Op 30 november rond 23.40 gemerkt dat ik geen internet meer had. Bij buur gaan vragen om op zijn belgacom te mogen (ik moest dringend iets versturen) en tegen dat ik daarmee klaar was (ca. 00.30 uur) werkte mijn internet terug.
Op 1 december ook rond 23.00 internet uitgevallen voor minstens 1 uur.
Ik ben al cityconnect sinds januari 2008 en dit voordien nog niet voorgehad. Ik merk het wel niet als dit om 4.00 uur zou gebeuren.
Op 30 november rond 23.40 gemerkt dat ik geen internet meer had. Bij buur gaan vragen om op zijn belgacom te mogen (ik moest dringend iets versturen) en tegen dat ik daarmee klaar was (ca. 00.30 uur) werkte mijn internet terug.
Op 1 december ook rond 23.00 internet uitgevallen voor minstens 1 uur.
Ik ben al cityconnect sinds januari 2008 en dit voordien nog niet voorgehad. Ik merk het wel niet als dit om 4.00 uur zou gebeuren.
Ik heb eveneens vastgesteld dat de internet connectie 's nachts uitvalt. Soms gebeurde het zelfs dat de modem gewoon afschakelt. Ik heb hierover met de technische dienst gesproken. De verklaring is doodsimpel: 's nachts gebeuren er upgrades en dan is het normaal dat de modem ge-reset wordt. En dat de modem dan niet terug opstart? Gewoon brute pech.
De laatste maanden heb ik echter vastgesteld dat op verschillende willekeurige momenten de internet verbinding uitvalt, zowel 's nachts als overdag. Ik heb Dommel hierover gesproken, maar volgens hen hebben zij mijn verbinding gecontroleerd en is alles normaal. Opnieuw brute pech dus.
En als dit bebeurt tijdens een download? Tja, brute pech.
De laatste maanden heb ik echter vastgesteld dat op verschillende willekeurige momenten de internet verbinding uitvalt, zowel 's nachts als overdag. Ik heb Dommel hierover gesproken, maar volgens hen hebben zij mijn verbinding gecontroleerd en is alles normaal. Opnieuw brute pech dus.
En als dit bebeurt tijdens een download? Tja, brute pech.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 19:55
- Locatie: Heverlee
Net zoals de meeste hier, heb ik heb ook al een geruime tijd last van de nachtelijke disconnects bij Dommel (Cityconnect+ Leuven). De laatste weken is het echt ambetant geworden en wordt de verbinding bijna elke nacht verbroken.
Ik heb hiervoor eens mijn gebeurtenissenlogboek van MSN bekeken en hieruit blijkt dat er inderdaad twee tijdstippen zijn waarbij dit steeds gebeurt: 04:08-04:10 en 05:17-05:18. In bijlage heb ik de grafiek van de voorbije twee jaar geplaatst, waarop duidelijk te zien is dat het sinds de zomer van kwaad naar erger gaat. Als zij tot 17x per maand hun servers moeten resetten/updaten, dan scheelt er toch wel iets aan hun zijde. Het meest verbazende is dat dit in 2009 helemaal geen probleem vormde. Ik ga volgende week ook eens contact opnemen met Dommel en dit aan hun voorleggen.
Het meest ergerlijke is dat mijn modem (Speedtouch) in Bridge modus staat en bij het wegvallen van het internetsignaal overgaat tot het uitdelen van een lokaal IP adres. Hierdoor moet de router steeds handmatig gereset worden in plaats van automatisch te hersynchroniseren.
Groeten
KingsMonkeys
Ik heb hiervoor eens mijn gebeurtenissenlogboek van MSN bekeken en hieruit blijkt dat er inderdaad twee tijdstippen zijn waarbij dit steeds gebeurt: 04:08-04:10 en 05:17-05:18. In bijlage heb ik de grafiek van de voorbije twee jaar geplaatst, waarop duidelijk te zien is dat het sinds de zomer van kwaad naar erger gaat. Als zij tot 17x per maand hun servers moeten resetten/updaten, dan scheelt er toch wel iets aan hun zijde. Het meest verbazende is dat dit in 2009 helemaal geen probleem vormde. Ik ga volgende week ook eens contact opnemen met Dommel en dit aan hun voorleggen.
Het meest ergerlijke is dat mijn modem (Speedtouch) in Bridge modus staat en bij het wegvallen van het internetsignaal overgaat tot het uitdelen van een lokaal IP adres. Hierdoor moet de router steeds handmatig gereset worden in plaats van automatisch te hersynchroniseren.
Groeten
KingsMonkeys
- Bijlagen
-
- Nachtelijke disconnects dommel.JPG
- Grafiek van het aantal disconnects tussen 04:05 en 05:20 per maand tussen 01/2009 en 01/2011
- (91.3 KiB) 19 keer gedownload
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Vroeger bij EDPnet nooit disconnects gehad op dezelfde lijn. Nu wel met Dommel. Bij opstart van PC regelmatig zelf de connectie via modem heropstarten.
Dacht dat het aan de modem lag, maar blijkbaar is het Dommel.
Enfin, buiten het feit dat je af en toe eens zelf de connectie via de modem moet maken bij opstart pc, anders geen problemen met Dommel.
Dacht dat het aan de modem lag, maar blijkbaar is het Dommel.
Enfin, buiten het feit dat je af en toe eens zelf de connectie via de modem moet maken bij opstart pc, anders geen problemen met Dommel.
Misschien off-topic, maar een vraagje ivm disconnects: Gebeuren er normaal gezien ook disconnects bij VDSL (speedconnect) elke 36h?
Indien zo, zou ik kunnen de disconnects kunnen voorkomen tijdens de werkuren door mijn router 's nachts eens te herstarten?
Thanks!
Indien zo, zou ik kunnen de disconnects kunnen voorkomen tijdens de werkuren door mijn router 's nachts eens te herstarten?
Thanks!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
daarvoor kan ik u doorverwijzen naar http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 35&start=0
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Is het 'nachtelijke disconnect' probleem al gefixed of nogniet ?
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hi
Hier de laatste tijd ook veel problemen met disconnects. IP adres blijft wel behouden, maar kan geen internet verbinding maken. Op de webpage vd modem een disconnect en reconnect lost t op. Maar t wordt nu wel irritant vaak. En erger nog dat ik vaak een aantal dagen van huis ben en natuurlijk een uurtje nadat ik thuis weg ben een mail krijg dat mn mail server niet meer benaderbaar is. (Mail van extern monitoring systeem).
Call gemeld bij helpdesk. Benieuwd hoe lang response tijd is en nog belangrijker de oplostijd.
Gabrie
Hier de laatste tijd ook veel problemen met disconnects. IP adres blijft wel behouden, maar kan geen internet verbinding maken. Op de webpage vd modem een disconnect en reconnect lost t op. Maar t wordt nu wel irritant vaak. En erger nog dat ik vaak een aantal dagen van huis ben en natuurlijk een uurtje nadat ik thuis weg ben een mail krijg dat mn mail server niet meer benaderbaar is. (Mail van extern monitoring systeem).
Call gemeld bij helpdesk. Benieuwd hoe lang response tijd is en nog belangrijker de oplostijd.
Gabrie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
En met een andere modem is het niet opgelost ?
Kan zijn dat ze een slechte firmware pushen in die fritzbox 7113...
Kan zijn dat ze een slechte firmware pushen in die fritzbox 7113...
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb sinds ik de call aangemeld heb, alleen maar een mail ter bevestiging gekregen, maar nog verder geen enkele reactie van Dommel
-
- Starter Plus
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 00:15
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
ik heb cityline en een fritz modem van dommel, maar dezelfde probleem hor. ligt waarschijnlijk niet aan je modem maar aan dommel.
vorige jaar had ik 3 abo´s bij dommel ,natuurlijk op 3 verschillende plaatsen :cityline,cityconnect en homeconnect...
Bij alle 3 viel de internet uit. 2 abo´s opgezegd en nu laatste ga ik deze maand april opzeggen. internet valt uit, soms voor 1 minuut, soms 5 minuten en soms heel de dag of nacht.en de telefoon (vaste lijn) werkt dan ook niet.
vorige jaar had ik 3 abo´s bij dommel ,natuurlijk op 3 verschillende plaatsen :cityline,cityconnect en homeconnect...
Bij alle 3 viel de internet uit. 2 abo´s opgezegd en nu laatste ga ik deze maand april opzeggen. internet valt uit, soms voor 1 minuut, soms 5 minuten en soms heel de dag of nacht.en de telefoon (vaste lijn) werkt dan ook niet.
-
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
als je geen mail met een ticketnr terug gekregen hebt is er geen ticket aangemaakt en zijn zij niet op de hoogte van je probleem.TheGabeMan schreef:Ik heb sinds ik de call aangemeld heb, alleen maar een mail ter bevestiging gekregen, maar nog verder geen enkele reactie van Dommel
best terug eens mailen ofwel bellen