Ik zit sinds enkele maanden met een groot probleem. Nu om de hele situatie te begrijpen zal ik beginnen bij het begin.
Sinds september heb ik op geregelde tijdstippen het probleem dat mijn poorten van mijn bbox2 niet meer forwarden. Aangezien ik thuis een Debian 6.0 server heb staan en deze gebruik om mijn data vanop afstand aan te spreken is het forwarden voor mij enorm belangrijk. Ik had mijn ssh poort boven de 1024 staan.
Toen dit probleem begon heb ik een eerste keer met de Belgacom helpdesk gebeld. Daar zeiden ze mij gebruik een poort onder de 1024 en uw probleem zal opgelost zijn. Persoonlijk had ik mijn twijfels bij de oplossing die de medewerker gaf maar ik heb dit toch maar gedaan. Daarop had ik mijn poort naar 200 verhuist.
Het probleem was zoals ik dus al dacht niet opgelost. Wat mij wel opviel is dat dit probleem elke 9uur begon. Hiermee bedoel ik dat zolang ik de bbox elke 9 uur reset er geen probleem is.
Zelf ben ik iemand die in de sector informatica zit dus ik ben dan ook verder gaan zoeken waar dat het probleem kon liggen. 2 maand later heb ik dan besloten (aangezien ik echt geen oplossing kon vinden) om een nieuwe bbox te vragen. Ik moet toegeven Belgacom wauw, ik kreeg er meteen een.
Nadien heeft het netwerk goed gewerkt tot januari. Sinds begin januari is het probleem er terug. Maar ditmaal erger, het is zo dat mij NAT faalt. (volgens de logboeken). Volgens mij zit ook hier het probleem. Maar als je dan belt met de Belgacom helpdesk krijg je te horen dat dit probleem te complex is en dat er een externe firma het kan oplossen tegen betaling (wat had je verwacht).
Momenteel heb ik problemen met het MSN verkeer, verkeer van spelletjes, verkeer van Linux torrents. Alles valt stil na 9 uur ongeveer
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Ik ben niet tevreden met de manier van handelen van Belgacom, zelf ben ik iemand die altijd achter Belgacom gestaan heeft maar nu ben ik toch ook aan het twijfelen om over te stappen naar de concurrent.
Mijn vraag is dan ook of er iemand een gelijkaardig probleem heeft of een oplossing weet. Ik ben ten einde raad. Momenteel heb ik mijn bbox een cron gegeven (zielige oplossing maar het is de enigste) die het toestel elke 9 uur reset.