Dagboek : Belgacom probleem in bepaalde regio Antwerpen
- Maverick
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
- Locatie: Willebroek
- Bedankt: 2 keer
- Belgacom Telefoon/Internet/TV probleem in bepaalde regio Antwerpen (zone 2830 al zeker/straat .....)
- Website belgacom onbereikbaar (ondertussen terug bereikbaar 13:10h)
Dag 1
18/02 - Al zeker sinds de middag (+/- 16:00)
18/02 (18:00) - 1e telefoon naar helpdesk : downtime tot 20:00
Dag 2
19/02 (09:30) - 2e telefoon naar helpdesk : downtime onbekend, ze werken er aan zal nog opgelost geraken vandaag was de melding
19/02 (17:15) - 3e telefoon naar helpdesk : downtime onbekend, meerdere klachten ontvangen, probleem centrale of straat of ?????, nog even geduld wordt er gezegd aan de andere kant van de lijn
19/02 (23:50) - Juist terug van een avondje uit. Downtime nog steeds bezig. Ik denk dat dit een lange post gaat worden .
Morgen zondag, werken ze dan, voor die enkele sukkelaars?
Een tip aan Belgacom: Bij ons waar die problemen zijn ligt jullie kabel in mijne voorhof (lees tuin), op +/- 40cm diep. Een steek met de schop ergens in de straat en dag lijn voor verschillende gebruikers (laat er nu juist recent enkel mensen in de straat hunne tuin (lees voorhof) omgespit hebben.
Dit is ooit gemeld en er was 1 firma die direct, maar dan ook direct haar kabeltracé heeft aangepast, Integan/Telenet
Dag 3
20/02 (10:30) - het is ondertussen duidelijk dat de downtime onbekend is, de lijn is nog altijd zo dood als .......
20/02 (14:30) - ok tijd om even naar de opgenomen films te kijken. Wat blijkt dat je signaal moet hebben voordat je de decoder nog maar aan krijgt, dus films kijken wordt vandaag noppes ......., alleez toch via de belgacom decoder.
20/02 (21:00) - toch nog maar eens naar de storingen gebeld, kreeg vriendelijke dame aan de lijn die eindelijk wat meer aandacht aan het probleem besteede.
Waarschijnlijk is er ergens in onze buurt de kabel overgetrokken of beschadigd. Het is doorgegeven aan de lassers welke de kabel moeten bekijken
Dag 4
21/02 (14:00) - de telefoon geeft al geen bezettoon meer als je hem opbelt. De kabel zal terug aan elkaar staan. Straks even nakijken of alles terug ok is.
Terug in orde. Nu blijkt het een gebuur te zijn die bij het uitdoen van een boom de kabel geraakt heeft.
Voor de mensen die zich afvragen hoe ik nu op internet zit, wel via het proximus netwerk ........
Zolang de mods mij dit toelaten , wordt deze post aangepast, tittel en inhoud.
- Website belgacom onbereikbaar (ondertussen terug bereikbaar 13:10h)
Dag 1
18/02 - Al zeker sinds de middag (+/- 16:00)
18/02 (18:00) - 1e telefoon naar helpdesk : downtime tot 20:00
Dag 2
19/02 (09:30) - 2e telefoon naar helpdesk : downtime onbekend, ze werken er aan zal nog opgelost geraken vandaag was de melding
19/02 (17:15) - 3e telefoon naar helpdesk : downtime onbekend, meerdere klachten ontvangen, probleem centrale of straat of ?????, nog even geduld wordt er gezegd aan de andere kant van de lijn
19/02 (23:50) - Juist terug van een avondje uit. Downtime nog steeds bezig. Ik denk dat dit een lange post gaat worden .
Morgen zondag, werken ze dan, voor die enkele sukkelaars?
Een tip aan Belgacom: Bij ons waar die problemen zijn ligt jullie kabel in mijne voorhof (lees tuin), op +/- 40cm diep. Een steek met de schop ergens in de straat en dag lijn voor verschillende gebruikers (laat er nu juist recent enkel mensen in de straat hunne tuin (lees voorhof) omgespit hebben.
Dit is ooit gemeld en er was 1 firma die direct, maar dan ook direct haar kabeltracé heeft aangepast, Integan/Telenet
Dag 3
20/02 (10:30) - het is ondertussen duidelijk dat de downtime onbekend is, de lijn is nog altijd zo dood als .......
20/02 (14:30) - ok tijd om even naar de opgenomen films te kijken. Wat blijkt dat je signaal moet hebben voordat je de decoder nog maar aan krijgt, dus films kijken wordt vandaag noppes ......., alleez toch via de belgacom decoder.
20/02 (21:00) - toch nog maar eens naar de storingen gebeld, kreeg vriendelijke dame aan de lijn die eindelijk wat meer aandacht aan het probleem besteede.
Waarschijnlijk is er ergens in onze buurt de kabel overgetrokken of beschadigd. Het is doorgegeven aan de lassers welke de kabel moeten bekijken
Dag 4
21/02 (14:00) - de telefoon geeft al geen bezettoon meer als je hem opbelt. De kabel zal terug aan elkaar staan. Straks even nakijken of alles terug ok is.
Terug in orde. Nu blijkt het een gebuur te zijn die bij het uitdoen van een boom de kabel geraakt heeft.
Voor de mensen die zich afvragen hoe ik nu op internet zit, wel via het proximus netwerk ........
Zolang de mods mij dit toelaten , wordt deze post aangepast, tittel en inhoud.
Laatst gewijzigd door Maverick 21 feb 2011, 17:43, in totaal 2 gewijzigd.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Daar elke klant zijn eigen kabel heeft, zal dit enkel een algemeen probleem zijn als er werken zijn in de straat, en niet in de voortuintjes...
Soit, k pak mijn cola en popcorn erbij om deze soap te volgen
Soit, k pak mijn cola en popcorn erbij om deze soap te volgen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Jah, ik heb het hier ook aan mijn been. Bij mij ligt het internet er ook uit terwijl de tv blijft werken.
Ik heb wel synchro, maar geen binding.
Een snelle blik leert mij dat enkele van mijn buren ook geen binding hebben.
Ik heb wel synchro, maar geen binding.
Een snelle blik leert mij dat enkele van mijn buren ook geen binding hebben.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Deze nacht is bij mijn ouders de PPP connectie ook down gegaan, wel nog synchro. Heeft drie uur geduurd. Spijtig, want de lijn was in bijna een jaar niet plat geweest, net geen 365 dagen :'(
Hier hetzelfde probleem.
Na de 36h verbreking iets na middernacht kwam mijn verbinding niet terug.
Deze morgen terug kunnen verbinden via de webpagina van de modem.
Maar ik zie nu in e-Services dat de verbindingstijden sinds gisterenavond niet meer zijn aangepast.
Staat nu nog steeds op: 20/02/2011 20:07:53 32h 00m 00s
Edit: Ondertussen is er een verbinding van 4h bij gekomen.
Maar de vorige van 32h staat ook nog altijd in een andere kleur als een verbinding die nog niet verbroken is
Na de 36h verbreking iets na middernacht kwam mijn verbinding niet terug.
Deze morgen terug kunnen verbinden via de webpagina van de modem.
Maar ik zie nu in e-Services dat de verbindingstijden sinds gisterenavond niet meer zijn aangepast.
Staat nu nog steeds op: 20/02/2011 20:07:53 32h 00m 00s
Edit: Ondertussen is er een verbinding van 4h bij gekomen.
Maar de vorige van 32h staat ook nog altijd in een andere kleur als een verbinding die nog niet verbroken is
Laatst gewijzigd door Willy1 21 feb 2011, 16:09, in totaal 2 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Awel se, dat is wat ik voor had.D3bian schreef:Deze nacht is bij mijn ouders de PPP connectie ook down gegaan, wel nog synchro. Heeft drie uur geduurd. Spijtig, want de lijn was in bijna een jaar niet plat geweest, net geen 365 dagen :'(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
In Gent gisternnamiddag tot 's avonds ook problemen gehad, internet heel traag, pagina's laden niet volledig, afbeeldingen komen er helemaal niet op.
Het zou ondertussen opgelost zijn.
Het zou ondertussen opgelost zijn.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Maverick
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
- Locatie: Willebroek
- Bedankt: 2 keer
Dat is nu net het probleem, de kabel waar de aftakking voor de huizen wordt gemaakt ligt in de voortuin van de huizen hier in de straat.krisken schreef:Daar elke klant zijn eigen kabel heeft, zal dit enkel een algemeen probleem zijn als er werken zijn in de straat, en niet in de voortuintjes...
De mens van belgacom die hier de kabel kwamen herstellen zei, wat liggen die kabels hier op een rare plaats.
Wat ligt er daar nog, wel de kabel van de elektriciteit waar de aftakking per huis vandaan komt.
Zoals ik al zij is de enige maatschappij die het probleem vakkundig heeft opgelost Integan (toen nog) geweest, zij hebben onder het voetpad nieuwe kabels getrokken toen dit werd gemeld enige jaren geleden.
Verslik je niet in je popcorn hékrisken schreef:Soit, k pak mijn cola en popcorn erbij om deze soap te volgen
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kan iemand van de Belgacom mensen eens uitvissen wat er aan de hand is ?
Blijkbaar hebben verschillende klanten, in verschillende regio's, op verschillende tijdstippen last van PPPoE disconnects (terwijl sync OK blijft).
Pannes ? Werkzaamheden ?
Blijkbaar hebben verschillende klanten, in verschillende regio's, op verschillende tijdstippen last van PPPoE disconnects (terwijl sync OK blijft).
Pannes ? Werkzaamheden ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Net even aan de lijn gehangen met een Belgacom helpdesk medewerker, hij heeft een factory-restore gedaan van mijn router en alles was terug in orde
Hoewel ik gisteren ook al zulks had geprobeerd was het vandaag wel succesvol
Op de vraag of ik het zelf had kunnen oplossen, of kunnen vermijden naar de toekomst toe, had hij niet echt een antwoord. "Ons even opbellen" en als dat niet lukt, modem binnenbrengen..
Van storingen werd er niets gezegd.. Wel raar dat het bij zo veel mensen optreed.
Hoewel ik gisteren ook al zulks had geprobeerd was het vandaag wel succesvol
Op de vraag of ik het zelf had kunnen oplossen, of kunnen vermijden naar de toekomst toe, had hij niet echt een antwoord. "Ons even opbellen" en als dat niet lukt, modem binnenbrengen..
Van storingen werd er niets gezegd.. Wel raar dat het bij zo veel mensen optreed.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
In Neerpelt geeft mijn Dommel fixedIP VDSL2 lijn geen krimp.
Maar mijn vdsl2 EDPNet geeft nu twee schtereenvolgende nachten een diconnect van de pppoe verbinding (vlan10)
Was van plan ze vandaag te vragen of het een bekend probleem is, maar zo te lezen is het algemeen.
Maar mijn vdsl2 EDPNet geeft nu twee schtereenvolgende nachten een diconnect van de pppoe verbinding (vlan10)
Code: Selecteer alles
Tue, 22 Feb 2011 04:57:59 GMT PPPOE: session established
manual disconnect/connect +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tue, 22 Feb 2011 04:56:12 GMT PPPOE: Connection terminated=========================================================
Tue, 22 Feb 2011 04:55:57 GMT PPPOE: session established
manual disconnect/connect +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tue, 22 Feb 2011 04:37:54 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.21 to 00:1d:ec:01:a0:fe via br0
Tue, 22 Feb 2011 04:37:54 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.21 from 00:1d:ec:01:a0:fe via br0
Tue, 22 Feb 2011 02:13:18 GMT PPPOE: Connection terminated=========================================================
Mon, 21 Feb 2011 21:58:07 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.24 to 00:13:e0:f2:e4:f5 via br0
Mon, 21 Feb 2011 21:58:07 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.24 from 00:13:e0:f2:e4:f5 via br0
cut the crap
Mon, 21 Feb 2011 14:30:58 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.23 from 00:14:bf:3d:dc:43 via br0
Mon, 21 Feb 2011 11:02:14 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 01 Jan 2003 01:01:23 GMT DHCP CLIENT: DHCPACK received
Wed, 01 Jan 2003 01:01:21 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Wed, 01 Jan 2003 01:01:21 GMT DHCP CLIENT: DHCPOFFER received
Wed, 01 Jan 2003 01:01:18 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
Wed, 01 Jan 2003 01:01:18 GMT PPPOE: session established
Wed, 01 Jan 2003 01:00:20 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
Power/off/on +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mon, 21 Feb 2011 10:52:22 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.24 to 00:13:e0:f2:e4:f5 via br0
Mon, 21 Feb 2011 10:52:22 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.24 from 00:13:e0:f2:e4:f5 via br0
cut the crap
Mon, 21 Feb 2011 04:37:54 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.21 to 00:1d:ec:01:a0:fe via br0
Mon, 21 Feb 2011 04:37:54 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.21 from 00:1d:ec:01:a0:fe via br0
Mon, 21 Feb 2011 02:42:28 GMT PPPOE: Connection terminated============================================================?
Mon, 21 Feb 2011 02:41:04 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 21 Feb 2011 02:39:40 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 21 Feb 2011 02:37:32 GMT PPPOE: Connection terminated=============================================================?
Sun, 20 Feb 2011 18:37:56 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.24 to 00:13:e0:f2:e4:f5 via br0
-
- Pro Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Hier niet rechtstreeks Belgacom, maar wel FullADSL wat uiteindelijk via Scarlet ook weer Belgacom is.
Zelfde fenomeen, sinds ongeveer middernacht geen connectie meer. Wel XDSL signaal, maar ik geraak niet meer online.
De helpdesk daar is aan't proberen Basta records te vebreken. Vanmorgen al 45' "al onze medewerkers zijn in gesprek", nu sinds 13H hetzelfde verhaal. 32 minuten en counting...
PS: Ook regio Kempen hier...
Zelfde fenomeen, sinds ongeveer middernacht geen connectie meer. Wel XDSL signaal, maar ik geraak niet meer online.
De helpdesk daar is aan't proberen Basta records te vebreken. Vanmorgen al 45' "al onze medewerkers zijn in gesprek", nu sinds 13H hetzelfde verhaal. 32 minuten en counting...
PS: Ook regio Kempen hier...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Vanacht ook een tijdje eruit gelegen.
Wel synchro. Geen PPPoE mogelijk.
Provider: Belgacom.
Regio: Bronsgroen eikenhout.
't Zal wel één of andere nationale ingreep op hun netwerk zijn zeker?
Wel synchro. Geen PPPoE mogelijk.
Provider: Belgacom.
Regio: Bronsgroen eikenhout.
Code: Selecteer alles
Tue, 22 Feb 2011 04:37:37 GMT PPPOE: session established
[snip]
Tue, 22 Feb 2011 02:13:45 GMT PPPOE: Connection terminated
Hier ook hetzelfde probleem.
Sinds gisteren krijgik geen PPOE.
na telefonisch contact met de helpdesk blijkt dat mijn Bbox kapot is ...
ik mag deze vandaag gaan omruilen.
Vermits er hier nog andere mensen zijn met het zelfde probleem vraag ik mij eigenlijk af of het wel aan de Bbox ligt.
Iemand nog meer informatie over deze problematiek ?
edit: regio Zottegem
Sinds gisteren krijgik geen PPOE.
na telefonisch contact met de helpdesk blijkt dat mijn Bbox kapot is ...
ik mag deze vandaag gaan omruilen.
Vermits er hier nog andere mensen zijn met het zelfde probleem vraag ik mij eigenlijk af of het wel aan de Bbox ligt.
Iemand nog meer informatie over deze problematiek ?
edit: regio Zottegem
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dommel VDSL & Belgacom VDSL : geen problemen gehad?
[Mod Edit] lange quote gewijzigd naar "code" weergave
Code: Selecteer alles
Feb 23 10:48:31 ppp: [wan] IFACE: Up event
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] 91.182.75.72 -> 91.182.75.1
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: LayerUp
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: state change Ack-Sent --> Opened
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 91.182.75.72
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: rec'd Configure Ack #7 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 91.182.75.72
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: SendConfigReq #7
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] 91.182.75.72 is OK
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 91.182.75.72
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: rec'd Configure Nak #6 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 0.0.0.0
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: SendConfigReq #6
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] COMPPROTO VJCOMP, 16 comp. channels, no comp-cid
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: rec'd Configure Reject #5 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: state change Req-Sent --> Ack-Sent
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 91.182.75.1
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: SendConfigAck #197
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] 91.182.75.1 is OK
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 91.182.75.1
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: rec'd Configure Request #197 (Req-Sent)
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] COMPPROTO VJCOMP, 16 comp. channels, no comp-cid
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPADDR 0.0.0.0
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: SendConfigReq #5
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: state change Starting --> Req-Sent
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: Up event
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: LayerStart
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: state change Initial --> Starting
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] IPCP: Open event
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan] Bundle: Status update: up 1 link, total bandwidth 64000 bps
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] Link: Join bundle "wan"
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] Link: Matched action 'bundle "wan" ""'
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] LCP: authorization successful
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] MESG: CHAP authentication success, unit 76607
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] CHAP: rec'd SUCCESS #1 len: 43
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] CHAP: sending RESPONSE #1 len: 36
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] CHAP: Using authname "fc******@SKYNET"
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] Name: "MSR91GKK3"
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] CHAP: rec'd CHALLENGE #1 len: 30
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] LCP: LayerUp
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] LCP: auth: peer wants CHAP, I want nothing
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] LCP: state change Ack-Sent --> Opened
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] MAGICNUM 4c2f4757
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:30 ppp: [wan_link0] LCP: rec'd Configure Ack #5 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MAGICNUM 4c2f4757
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: SendConfigReq #5
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] PROTOCOMP
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: rec'd Configure Reject #4 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: state change Req-Sent --> Ack-Sent
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MAGICNUM 2ffe1527
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] AUTHPROTO CHAP MD5
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: SendConfigAck #101
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MAGICNUM 2ffe1527
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] AUTHPROTO CHAP MD5
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: rec'd Configure Request #101 (Req-Sent)
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MAGICNUM 4c2f4757
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] PROTOCOMP
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: SendConfigReq #4
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: state change Starting --> Req-Sent
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] LCP: Up event
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] Link: UP event
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] PPPoE: connection successful
Feb 23 10:48:29 ppp: [opt1] IFACE: Up event
Feb 23 10:48:29 ppp: PPPoE: rec'd ACNAME "MSR91GKK3-B2224150702041"
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] PPPoE: Connecting to '*'
Feb 23 10:48:29 ppp: [wan_link0] Link: reconnection attempt 1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] 83.101.6.45 -> 83.101.6.1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: LayerUp
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: state change Ack-Sent --> Opened
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 83.101.6.45
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: rec'd Configure Ack #7 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 83.101.6.45
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: SendConfigReq #7
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] 83.101.6.45 is OK
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 83.101.6.45
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: rec'd Configure Nak #6 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 0.0.0.0
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: SendConfigReq #6
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] COMPPROTO VJCOMP, 16 comp. channels, no comp-cid
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: rec'd Configure Reject #5 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: state change Req-Sent --> Ack-Sent
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 83.101.6.1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: SendConfigAck #144
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] 83.101.6.1 is OK
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 83.101.6.1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: rec'd Configure Request #144 (Req-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] COMPPROTO VJCOMP, 16 comp. channels, no comp-cid
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPADDR 0.0.0.0
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: SendConfigReq #5
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: state change Starting --> Req-Sent
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: Up event
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: LayerStart
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: state change Initial --> Starting
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] IPCP: Open event
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1] Bundle: Status update: up 1 link, total bandwidth 64000 bps
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] Link: Join bundle "opt1"
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] Link: Matched action 'bundle "opt1" ""'
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: authorization successful
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MESG: CHAP authentication success, unit 29449
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] CHAP: rec'd SUCCESS #1 len: 43
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] CHAP: sending RESPONSE #1 len: 40
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] CHAP: Using authname "dsl******@schedomfix"
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] Name: "MSR91GEN3"
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] CHAP: rec'd CHALLENGE #1 len: 30
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: LayerUp
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: auth: peer wants CHAP, I want nothing
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: state change Ack-Sent --> Opened
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MAGICNUM f0accbf1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: rec'd Configure Ack #5 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MAGICNUM f0accbf1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: SendConfigReq #5
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] PROTOCOMP
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: rec'd Configure Reject #4 (Ack-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: state change Req-Sent --> Ack-Sent
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MAGICNUM 2611c83c
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] AUTHPROTO CHAP MD5
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: SendConfigAck #59
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MAGICNUM 2611c83c
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] AUTHPROTO CHAP MD5
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: rec'd Configure Request #59 (Req-Sent)
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MAGICNUM f0accbf1
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] MRU 1492
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] PROTOCOMP
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: SendConfigReq #4
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: state change Starting --> Req-Sent
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] LCP: Up event
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] Link: UP event
Feb 23 10:48:28 ppp: [opt1_link0] PPPoE: connection successful
Feb 23 10:48:27 ppp: PPPoE: rec'd ACNAME "MSR91GEN3-B2264510804352"
Feb 23 10:48:27 ppp: [opt1_link0] PPPoE: Connecting to '*'
Feb 23 10:48:27 ppp: [opt1_link0] Link: reconnection attempt 1
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] Link: reconnection attempt 1 in 1 seconds
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] LCP: LayerStart
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] LCP: state change Stopped --> Starting
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] LCP: Down event
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] Link: DOWN event
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] PPPoE: connection closed
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] LCP: LayerFinish
Feb 23 10:48:26 ppp: [opt1_link0] LCP: state change Stopping --> Stopped
Feb 23 10:48:26 ppp: [wan_link0] Link: reconnection attempt 1 in 3 seconds
Feb 23 10:48:26 ppp: [wan_link0] LCP: state change Stopping --> Starting
Feb 23 10:48:26 ppp: [wan_link0] LCP: Down event
Feb 23 10:48:26 ppp: [wan_link0] Link: DOWN event
Feb 23 10:48:26 ppp: [wan_link0] PPPoE: connection closed
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan_link0] LCP: LayerDown
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan_link0] LCP: SendTerminateAck #3
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: state change Closing --> Initial
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] Bundle: No NCPs left. Closing links...
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: LayerFinish
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: Down event
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IFACE: Down event
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: LayerDown
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: SendTerminateReq #4
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: state change Opened --> Closing
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] IPCP: Close event
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan] Bundle: Status update: up 0 links, total bandwidth 9600 bps
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan_link0] Link: Leave bundle "wan"
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan_link0] LCP: state change Opened --> Stopping
Feb 23 10:48:24 ppp: [wan_link0] LCP: rec'd Terminate Request #237 (Opened)
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1_link0] LCP: LayerDown
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1_link0] LCP: SendTerminateAck #3
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: state change Closing --> Initial
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] Bundle: No NCPs left. Closing links...
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: LayerFinish
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: Down event
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IFACE: Down event
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: LayerDown
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: SendTerminateReq #4
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: state change Opened --> Closing
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] IPCP: Close event
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1] Bundle: Status update: up 0 links, total bandwidth 9600 bps
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1_link0] Link: Leave bundle "opt1"
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1_link0] LCP: state change Opened --> Stopping
Feb 23 10:48:24 ppp: [opt1_link0] LCP: rec'd Terminate Request #22 (Opened)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti