Nieuwe modem Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Hogeweg80
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011, 14:41

Naar de klant toe is het eigelijk DOM van TN om moeilijk te doen over het al dan niet geven van een modem-only, al kan ik hun redenering wel volgen.

Ze willen die wireless nl gaan gebruiken (in een latere fase) om iedereen (eigen klanten, maar vooral nieuwe, betalende hotspot-klanten) een landelijk verspreid en door alle klanten "opengehouden" Wifi-hotspot-netwerk aan te bieden...

Dit systeem spaart nl. op:
1) locatie - geen huur noch vervelende huurcontracten
2) installatie - in veel gevallen betaalt de klant "installatie- en activerings-kosten om "hun" spullen aan "zijn" eigen muur te laten hangen
3) personeel of uit te betalen commissie - gratis, de "klant" betaalt zelfs en zorgt ervoor dat de modem online blijft
4) electriciteits-verbruik - gratis, ook dit betaald de "klant"
Het kan bovendien centraal gestuurd en quasi volledig geautomatiseerd en dichtgespijkert worden...

Persoonlijk vindt ik dit systeem het zoveelste er-aankomende "misbruik" van TN...
Net zoals de TN-kabel "gratis" aan ieder's gevel hangt probeerd TN nu commerciele activiteiten te ontplooien in ieder's huiskamer, op ieder's kosten...

Tenzij TN mij een commissie betaalt op de door mijn onderhouden modem behaalde inkomsten, minstens een eerlijke kosten-vergoeding, komt zo'n wireless modem/router bij mij niet binnen. 'k ga dan nog liever naar BC waar men minstens de vrije keuze heeft om of modem-only of modem/router/wifi te nemen en waar prijzen, volumes en snelheden bijna op hetzelfde niveau zitten (upload zelfs beter)...
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hogeweg80 schreef:Naar de klant toe is het eigelijk DOM van TN om moeilijk te doen over het al dan niet geven van een modem-only, al kan ik hun redenering wel volgen.


Ik kan de redenering absoluut niet volgen... want met MAC PT heb je de combinatie van beide (zowel de guest wireless mogelijkheden als public IP/geen NAT voor de klant zelf). Het is en blijft dus gewoon DOM wat men vandaag de dag doet (namelijk modem-only's plaatsen).

Hogeweg80 schreef:Ze willen die wireless nl gaan gebruiken (in een latere fase) om iedereen (eigen klanten, maar vooral nieuwe, betalende hotspot-klanten) een landelijk verspreid en door alle klanten "opengehouden" Wifi-hotspot-netwerk aan te bieden...


Bron... of is het pure speculatie ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:
Hogeweg80 schreef:Ze willen die wireless nl gaan gebruiken (in een latere fase) om iedereen (eigen klanten, maar vooral nieuwe, betalende hotspot-klanten) een landelijk verspreid en door alle klanten "opengehouden" Wifi-hotspot-netwerk aan te bieden...

Bron... of is het pure speculatie ?

Inderdaad, gelieve uw bron te vermelden. Zoniet graag ophouden met het verspreiden van puur speculatieve geruchten.
Zoals alle geruchten ... het begint met iemand die zegt dat die guest WLAN "wel eens zou kunnen gebruikt worden" voor een hotspot netwerk ... en nu is het al dat Telenet "van plan is" om dit te gaan gebruiken :eek: .

Zo kan je ook zeggen dat Belgacom, via het TR98 proces toegang heeft tot alle Bboxen, en dus theoretisch hiermee een landelijk hotspot net kan uitbouwen ....
(in de praktijk is dat al zo, want een groot % van de bboxen zijn niet eens beveiligd :-D ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

philippe_d schreef:Inderdaad, gelieve uw bron te vermelden. Zoniet graag ophouden met het verspreiden van puur speculatieve geruchten.
Zoals alle geruchten ... het begint met iemand die zegt dat die guest WLAN "wel eens zou kunnen gebruikt worden" voor een hotspot netwerk ... en nu is het al dat .


Tegen mij had een technieker dit verteld
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wel toen enkele maanden geleden die enquette was over de fiber die we nu kennen waren er 2 vragen over wifi bij.

- Wat zou u vinden moest wifi voor iederen gratis zijn ipv 1€
- wat zou u vinden om waar en waneer in vlaanderen wifi te gebruiken dmv uw telenet login (iets in die zin was de vraag)

Dus denk ik dat het best wel eens zou kunnen kloppen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Zolang de instellingen via "mijn telenet" gebeuren, kan telenet doen wat hij wil met je modem/router. Het hoeft daarom niet van horen zeggen zijn, of dat je dit ergens tussen de regels door hebt gelezen. Alles wat via telenet ingesteld kan worden kan en zal voor commerciele uitbating gebruikt kunnen worden.
Zolang je niet rechtstreeks kan inloggen via een IP van deze ingebouwde router, heb je er geen enkele controle over.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Telenet kan niet doen "wat hij wil" met je modem. Er bestaan ook nog wetten in België.
- ze kunnen jou niet verplichten om op jou kosten (electriciteit) een publieke hotspot in te richten.
- ze kunnen jou zelfs niet verplichten om je WiFi singnaal aan te laten als jij dat niet wilt ...

Worden we nu allemaal een beetje paranoia ?

- Belgacom heeft 100pct toegang tot je BBox2 (wis maar eens je logon uit, 's anderendaags staat die weer netjes ingevuld). Kan Belgacom daarmee op je PC's kijken ? of "doen wat hij wil ? ik dacht het niet.
- Alle sms'en die je verstuurt gaan via de Proximus (Mobistar, Base) servers. Mogen ze daar iets mee doen ? dacht het niet.
- Al jouw voicemail berichten staan op hun servers. ze kunnen ermee "doen wat ze willen"
enz ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

btw, 't is 'paranoïde', niet 'paranoia'. Dat laatste is het zelfstandig naamwoord. Om de een of andere rare reden maakt 75% van de vlamingen die fout.

Edit: om te onthouden, denk gewoon aan: "Paranoid Android" van Radiohead, tegenover "Paranoia Will Destroy Ya" van The Assembly (dat laatste moest ik effen googlen :)).
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sinds gisteren heb ik (spijtig genoeg) een Fibernet shake met die nieuwe Modem/router home gateway (6540E)
Nu kan ik sinds vandaag niet meer op de configuratie-page van Mijn Telenet. Ik krijg koudweg de welgekende Foutmelding.
Nu krijg ik van de TECHNISCHE dienst van Telenet koudweg de mededeling (na 29 min te wachten) dat hij daar geen tooltjes
voor heeft en krijg het antwoord dat ik eens moet resetten en naar de software afdeling moet bellen...

Ook lukt het niet meer om mijn netwerk printer aan te sluiten, hij is onvindbaar voor dat (k*)ding. Gebruik ik een
switch op 1 van de Lan poorten van dat onding, krijg ik extreem traag internet.

Weet iemand raad?

[Mod Edit] bericht samengevoegd in bestaande topic.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

philippe_d schreef:Telenet kan niet doen "wat hij wil" met je modem. Er bestaan ook nog wetten in België.
- ze kunnen jou niet verplichten om op jou kosten (electriciteit) een publieke hotspot in te richten.
- ze kunnen jou zelfs niet verplichten om je WiFi singnaal aan te laten als jij dat niet wilt ...

Worden we nu allemaal een beetje paranoia ?


De modem heb je in bruikleen. Je bent er geen eigenaar van, Als telenet commercieel gaat met de wireless modus, dan veranderen ze gewoon de voorwaarden, en laten ze jouw binnen de twee weken kiezen of je ermee akkoord gaat of niet. Desnoods kom je dit ergens tegen op de achterkant van je elektronisch dossier in kleine letters weliswaar. Ik denk dat er over dit gebruik van wireless geen degelijke wetgeving bestaat. En als het aan de politiek ligt, dan zal dit nog even duren.
Hogeweg80
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011, 14:41

Bron... of is het pure speculatie ?

Geen speculatie. Info van het hoofdkantoor van TN in Mechelen + van technieker thuis + telefonisch via TN techs... Speculatie? Niet dus...
Toch even vermelden dat er al een soortgelijk Wifi-Hot-Spot "proefproject" op Wifi-Modem-Routers loopt in Brussel, welliswaar niet van telenet, ik dacht bij 1 of andere Belgacom-dochter - niet 100% zeker, maar dat is niet belangrijk noch relevant in deze. Belangrijk is dat TN een voorbeeld onder de eigen neus heeft, dat dit voorbeeld concurrentie is voor TN's bestaande hotspots en het dus commercieel DOM zou zijn om "achter te blijven" en de concurrentie de markt te laten veroveren...

Het is en blijft dus gewoon DOM wat men vandaag de dag doet (namelijk modem-only's plaatsen).

Modem-only plaatsen dom?... Om te beginnen is het erg laat van TN om nu iedereen een "on-controleerbare" draadloze router "door de strot te duwen". We zijn 2011, ikzelf heb een eigen draadloze router (dus waar "ik alleen" de settings van wijzig wanneer "ik" dat wil) sinds minstens 2003. Ik ben niet alleen, meerderen onder ons hebben sinds lang wireless, niet? Nu zouden al deze mensen dus hun eigen routers moeten weggooien en alle directe controle overlaten aan de "goodwill" van TN ? (Lees in dit verband de klachten dat "mijntelenet" niet bereikbaar is waardoor de klant geen enkele controle meer heeft over de settings van "TN's" router... Begrijp ook dat indien je het "verklooit" en om welke reden dan ook geen internet meer hebt, je nergens aan mijntelenet kan om alsnog dingen te wijzigen, je bent dan zuiver uitgeleverd aan TN's goodwill en tijdschema's om terug online te kunnen ... Just my 2 cents... ) Ik heb trouwens een Motorola / SBV6120E (DOCSIS) modem-only op een FN60 sinds gisteren, geplaatst door een TN-Tech na goedkeuring van TN.

Telenet kan niet doen "wat hij wil" met "je" modem. Er bestaan ook nog wetten in België.

Zoals? Vertel mij eens welke wet Telenet verbied om een functie in "haar" (niet in "je" zoals eerder terecht opgemerkt) routers te gebruiken / in te schakelen? TN zou zelfs kunnen claimen dat dit nodig is voor "openbaar nut", en dan heb jij helemaal geen verweer noch bescherming meer... Voor openbaar nut onteigent men zelfs je eigen huis en breekt men het af... Wel kan je vrijwillig je abo opzeggen mits het respecteren van de opzegtermijn of mits het betalen van schadevergoeding aan TN voor contract-breuk om daarna dan te hopen dat je nieuwe ISP niet dezelfde plannen heeft. Je kan je uiteindelijk ook nog vrijwillig "onthouden" van toegang tot het internet :bang:

Ze kunnen jou niet verplichten ....

TN verplicht je tot niets behalve tot het modem-type welke TN zelf beslist beschikbaar te "willen" stellen. In functie van het type modem kan jij al dan niet een bepaalde aansluiting (abo) op het internet onderschrijven.
Het is bovendien een feit dat zowat iedereen TN's modem (de nieuwe daarop geen uitzondering makende) nooit "uitzet". Jij kan en mag jouw modem/router uitzetten en/of jouw Wifi-signaal uitschakelen, zolang 50% van de klanten dit NIET doet heeft het publieke wireless van TN geen probleem. Het "netwerk" is fijnmazig genoeg om niet iedereen "nodig" te hebben, en desnoods zal men, tussen ISP's, de gaatjes wel opvullen, naar voorbeeld van TN's draadloos internet welke op het Mobistar netwerk draait en over Mobistar's zendmasten gaat (met alle gevolgen vandien voor de klant in geval van storingen en/of defecten)

Trouwens, hoeveel klanten zijn technisch bekwaam om te begrijpen waar ze (zijzelf, maar ook TN) mee bezig zijn/is, laat staan bekwaam om alle settings en hun impact volledig te begrijpen? Velen "prutsen" er maar wat aan tot het "niet meer werkt" om dan naar TN te bellen om hen terug online te zetten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hogeweg80 schreef:
Het is en blijft dus gewoon DOM wat men vandaag de dag doet (namelijk modem-only's plaatsen).

Modem-only plaatsen dom?... Om te beginnen is het erg laat van TN om nu iedereen een "on-controleerbare" draadloze router "door de strot te duwen". We zijn 2011, ikzelf heb een eigen draadloze router (dus waar "ik alleen" de settings van wijzig wanneer "ik" dat wil) sinds minstens 2003. Ik ben niet alleen, meerderen onder ons hebben sinds lang wireless, niet? Nu zouden al deze mensen dus hun eigen routers moeten weggooien en alle directe controle overlaten aan de "goodwill" van TN ? (Lees in dit verband de klachten dat "mijntelenet" niet bereikbaar is waardoor de klant geen enkele controle meer heeft over de settings van "TN's" router... Begrijp ook dat indien je het "verklooit" en om welke reden dan ook geen internet meer hebt, je nergens aan mijntelenet kan om alsnog dingen te wijzigen, je bent dan zuiver uitgeleverd aan TN's goodwill en tijdschema's om terug online te kunnen ... Just my 2 cents... ) Ik heb trouwens een Motorola / SBV6120E (DOCSIS) modem-only op een FN60 sinds gisteren, geplaatst door een TN-Tech na goedkeuring van TN.

Ben volledig akkoord dat de instellingen aan de beperkte kant zijn van de wireless-modem-router, daar zou telenet nog een mouw mogen aanpassen en dat "mijn telenet" niet altijd beschikbaar is om eventueel instellingen te doen is ook een pijnpunt.
Zelfs de instelling voor een andere DNS server in te stellen zie ik ook niet meteen.
De meesten willen hun eigen router blijven gebruiken en dat begrijp ik volkomen, vooral mensen met eigen netwerken, Dyndns enzo.

Edit: had het niet zien staan dat de 6120 ondersteuning bied voor IPv6 :oops: ...... tsss
Laatst gewijzigd door Patje op 01 feb 2011, 11:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Maar toekomst gericht heeft die wireless-modem-router ook wel een pluspunt, want hij is klaar voor IPv6 en de modem-only is dat niet, wat als straks alle IPv4 adressen uitgeput zijn? dan sta je daar met die motorola-6120 en daar gaan ze dan ook weer iets moeten aan doen... weeral een andere modem komen plaatsen? :-)


Waar haal je dat verhaal vandaan... de SB6120 heeft volledige ondersteuning voor IPv6 !

http://www.motorola.com/staticfiles/Vid ... -001-e.pdf
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Sorry had er over gelezen dat de 6120 ondersteuning bied voor IPv6 , vorig bericht aangepast. (my mistake)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Heeft niets met de modellen te maken ...
(EURO)DOCSIS 3.0 supports IPv6 (is gewoon deel van de Docsis 3.0 specificatie).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Sorry had er over gelezen dat de 6120 ondersteuning bied voor IPv6 , vorig bericht aangepast. (my mistake)


Over één ding heb je natuurlijk wel gelijk... en dat is dat mensen die voor dergelijk model kiezen (hopelijk doen ze dat dan ook bewust) vroeg of laat zelf een nieuwe router moeten kopen met ondersteuning van IPv6.
Hogeweg80
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011, 14:41

Patje schreef:
Sorry had er over gelezen dat de 6120 ondersteuning bied voor IPv6 , vorig bericht aangepast. (my mistake)


Vermits de 6120E een docsis 3.0 modem is had je normalieter moeten beseffen/weten dat IPv6 ondersteuning standaard is...
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Data_Over_ ... cification

Mijn weigering om het router/wireless gedeelte "erbij te nemen" komt vooral uit het feit dat ik het :nono: logisch vind dat een groot bedrijf zijn commerciele installaties en activiteiten onderbrengt bij - en laat draaien op kosten van - zijn klanten. Met een beetje "ongeluk" verloopt straks ook alle gsm-verkeer over ieder's wifi zodat ISP's ook kunnen uitsparen op zendmasten en alle daaraan verbonden kosten... Dit is zuiver speculatief maar is volgens mij perfect doenbaar...

Ter verduidelijking: De zogenaamde "gratis Wifi" is helemaal niet "gratis"...
Aangezien er in dit systeem dient ingelogd te worden via of met een bestaand ISP-login en het verbruik via dat betalend account loopt of via een betalend login in een TN-Hotspot is het duidelijk dat men alleen zou toelaten dat je enkel je eigen (betaald en/of betalend) quota "om het even waar" opmaakt. Dat is iets anders dan "gratis", voor de Belgen onder ons: het is het "gratis-a-la-steve" :beerchug:

Conclusie: Het is niet omdat ik een oventje heb staan om mijn eigen brood zelf te bakken terwijl ik ook klant ben bij de bakker om de hoek dat daarom die bakker zijn brood bij mij thuis moet/mag komen bakken, nog minder als hij dit wil doen op mijn kosten... :bang:
Laatst gewijzigd door Hogeweg80 op 01 feb 2011, 15:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

philippe_d schreef:Heeft niets met de modellen te maken ...
(EURO)DOCSIS 3.0 supports IPv6 (is gewoon deel van de Docsis 3.0 specificatie).

We leren nog alle dagen bij over docsis 3.0 (wist niet dat IPv6 erbij hoorde) :-) thx
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Yorda
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2011, 22:44

Hey, ik ga het hier toch eens proberen.

Ik was jarenlang Telenet internet klant met Turbonet (in een shake met digitale tv).
Vorige maand stapte ik over op Fibernet60. Een week nadat ik de docsis3.0 modem zelf installeerde werd ik pas geactiveerd.
Er was echter een probleem met de snelheid en het tweede lampje. Ik haalde maar 40mbit en het lampje bleef groen. Een technieker kwam langs, heeft de filter vervangen en alles was ok. Tot kort nadien de snelheid weer naar beneden ging en het lampje opnieuw groen werd. Ook valt het internet regelmatig weg de laatste tijd. Soms ben ik verplicht de modem uit het stopcontact te trekken en opnieuw op te starten. Dan kan het zijn dat het lampje blauw is en ik 60mbit haal, maar dat is telkens van korte duur.

Vandaag is het echt wel erg geweest. Om de paar minuten valt het internet weg en pinkt dat vierde lampje. Ook onze analoge kabel tv leek wat onderbrekingen te vertonen in de vorm van een zeer korte signaalverstoring.

Bellen naar de technische dienst kost geld en haalt weinig uit want de callcentermedewerkers zijn blijkbaar niet zo technisch aangelegd.
Wat raden jullie me aan? Bellen om een technieker nog eens langs te laten komen? Het kan evengoed de modem zijn die niet helemaal in orde is.
Of wachten? Misschien is het tijdelijk en lokaal (regio aalst, oost vlaanderen) aangezien fibernet60 nog redelijk nieuw is...
chuanse
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2011, 23:01

Beste Yorda,

toch maar bellen naar TN technische dienst (je hebt een technische storing).
Verhaal uitleggen, ze sturen normaliter een technieker langs;

Als het blauw lampje brand worden er 3 verschillende bandbreedtes gebundeld, als het groen brand niet, vandaar het snelheidsverschil.

Kan een technische defect zijn aan de modem of je NUI.

Succes!
Yorda
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2011, 22:44

Er is een technieker geweest vandaag, voor de tweede keer sinds ik fibernet60 heb. Hij heeft alle signalen getest en alles bleek te werken. Alleen wanneer de modem herstart werd ging hij willekeurig eerst een blauw, dan weer een groen lampje geven dus hij kon het zelf zien hoe de snelheid op en neer ging bij elke herstart. Hij heeft toen een nieuwe modem geinstalleerd die zo blijkt van een nieuwere serie afkomstig is.

Sindsdien nog geen problemen ondervonden. Al blijft het afwachten.

Belangrijk om weten is dat er een straat of twee verder nog een telenet internet klant woont die net hetzelfde probleem heeft en het toeval wil dat zijn modem uit dezelfde winkel komt als de mijne. Namelijk BelCompany lange zoutstraat 25 in Aalst (omdat ze in het telenet center op de hoek geen modems op stock hadden). Dus als er nog mensen zijn die daar hun modem gaan halen zijn vorige maand zo rond den 20ste en je hebt 4 groene lampjes ... kan er zeker van zijn dat het een productiefout is.
Yorda
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2011, 22:44

En 't is weer om zeep! Gisteren nog viel het internet even weg en toen herstartte de modem uit zichzelf. Maar deze nacht viel de verbinding weer weg en kwam niet terug tot ik de modem zelf herstartte. Raar was wel dat de lampjes op de modem een correcte kleur aangaven. Wat is er in godsnaam aan de hand hier. Ik begin het grondig beu te worden, en ware het niet voor het feit dat ik absoluut geen Belgacom fan ben en waarschijnlijk nog een prijs zou mogen betalen op de koop toe, ik zou nu overstappen. Dit kan niet meer! Vraag me af wat testaankoop hiervan zou zeggen.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Modem vervangen helpt duidelijk niet.
Terugbellen en melden dat je nog steeds problemen hebt!
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Ik heb een vraagje ivm met die NIU versterker, is het mogelijk om die beschermkap eraf te halen (en hoe?). Er zit een kabel tussen met slecht contact en ik kan er niet goed aan. Heb die beschermkap al in alle richtingen bewogen maar die blijft erop :? .
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gewoon naar jou toe trekken (lichtjes naar boven).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Rechtsboven duwen met je rechterduim en gelijktijdig rechtsbeneden trekken met de rest van je vingers.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

En als je het niet eraf krijgt heb ik nog een goeie Hamer liggen ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
maria
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2008, 06:13

ik ben al sterk aan het twijfelen om de modem router te laten vervangen ( gisteren was ik nog superpissed). mijn snelheid is gewoon top en mijn zoon zegt dat hij geen disconnects meer heeft in zijn wow sinds dit ding eraan hangt. tja mijn moederhart spreekt en nu denk ik van ik zal het maar zo laten dan laat het vervloekte ding hier nu maar staan.

Afbeelding
Yorda
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2011, 22:44

De problemen zijn momenteel weg. Het is bevestigd dat het het netwerk is en Telenet zou blijkbaar een aanvraag gedaan hebben aan de stad aalst om aan de kabels te kunnen werken.

Ik kreeg ook een brief waarin Telenet zich verontschuldigd voor het ongemak en men schenkt mij één maand gratis fibernet op men volgende aanrekenig.

Kan ik mee leven, al hoop ik dat dergelijke dingen in de toekomst vermeden kunnen worden. 0.0
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

klein vraagje

is bij fibernet, bijvoorbeeld fibernet L, de router/modem inbegrepen in de prijs van 70,00?
chuanse
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2011, 23:01

De modem/router is gehuurd en zit in de prijs ja ;)

Niet zoals een digicorder waar je extra enkele euro maandelijkse huur voor betaald
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”