[Ondertussen Telenet aan de lijn gehad en dit wordt gecrediteerd]
Maar dit ging weer met alle gemak. Hoe deze fout kon gebeuren wist ze ook niet, maar ze kunnen het maar proberen zeker !?
Schandalig gewoon. Hoe moet een mens die factuur nu nog vertrouwen? Als ze dat al niet kunnen, hoe moeten ze dan mijn belminuten goed aanrekenen?
Dit KAN toch niet meer !!?
Vorige maand rekenen ze mij 149 euro te veel aan voor een verhuis.
Gebeld: Ja meneer, we verrekenen dat met de volgende aanrekening.
2 weken geleden bel ik naar Telenet, om Fibernet te bestellen.
Ik: "Hallo, ik heb nu een TurboXL Shake, als ik verander naar Fibernet, komen er dan activatie/administratieve of andere kosten bij?"
Zij: "Neen meneer"
Ik: "Echt? Dus niks van extra kost?"
Zij: "Inderdaad"
Ik: "Ok, schakel mij maar over naar Fibernet"
En wat zit er vandaag GVD in mijn mailbox: "Eenmalige kosten activeringskost huur digicorder".
Behalve dat ik vanavond weer mag bellen, moet hier toch eens tegen opgetreden worden!?
[Mod Edit] rode kleur voorbehouden voor moderators
Alweer een facturatiefout (50 euro activatie fibernet)
Tja,
1) domiciliëring ->(want zonder moet je zelf overschrijven en als je je factuur eens te laat betaalt komen er boetes bij)
2) zij moeten mij nog meer geld !
De overheid (minister Q) zou hen via een wet moeten opleggen dat voor elke verkeerde facturatie zij de klant een boete van 50 euro verschuldigd zijn.
1) domiciliëring ->(want zonder moet je zelf overschrijven en als je je factuur eens te laat betaalt komen er boetes bij)
2) zij moeten mij nog meer geld !
De overheid (minister Q) zou hen via een wet moeten opleggen dat voor elke verkeerde facturatie zij de klant een boete van 50 euro verschuldigd zijn.
Laatst gewijzigd door fastman 08 feb 2011, 16:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
domiciliëring aan TN geven is financiële Russian Roulette spelen ,,met 6 kogels wel te verstaan ...Ik krijg mijn afrekening per post maar kreeg er geen en moest zelf bellen .. Dat mens vond het aardig dat ik zelf belde maar zei doodleuk dat ik 7 Eur extra kosten ging krijgen omdat ik te laat betaalde ..Hebben ze uiteindelijk wel laten vallen om eerlijk te zijn maar toch
Bij domiciliering en dan te laat betalen is jou bank verplicht deze boete te betalen.fastman schreef:Tja,
1) domiciliëring -> als je je factuur eens te laat betaalt komen er boetes bij
Ik heb het voor gehad,met papieren aanrekening die ik 4 dagen voor vervaldatum had gepost in hun brievenbus,zo doe ik het.
ze hadden vergeten te storten of aanrekening verloren gedaan.7 euro heeft mijn bank betaald.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik heb me toch ook al afgevraagd of ze niet gewoon moedwillig die fouten maken. Het is er gewoon echt over hoe ze hierin constant de mist in gaan en steeds in het nadeel van de klant.
De eerste keer dat ik het voorhad, was toen mijn Digibox kapot was en ik een nieuwe ging kopen in een Telenet Center als omruiling. Daar garandeerden ze me dat er geen activatie ging aangerekend worden. Inderdaad, op de factuur geen activatie, maar wel €50 voor Homeplug installatie. Que? Mijn Homeplug installatie lag daar al jaren. Hoe ze daar ineens €50 willen voor aanrekenen was me totaal een raadsel. Gevolg: facturatie bellen en met het nodige gezaag hebben ze het toch laten vallen. Ze moest mij zelfs on-hold zetten om het even te gaan navragen...
Nu heb ik het weer voor met de switch naar een FN40 Shake. Doordat ik mijn oude Digibox verving door een HD Digicorder in die Shake, ging ik volgens Telenet Center geen activatie moeten betalen. Vorige week krijg ik een aankoopbevestiging. En jawel hoor, €50 activatiekosten aangerekend. Ik naar facturatie bellen, en de uitleg daar is om te gillen: het zou niet op mijn factuur komen, maar er zit een fout in hun systeem waardoor die €50 altijd vermeld staat op hun aankoopbevestigingen. Que ??? Ben dus zeer benieuwd naar mijn eerste factuur volgende week.
Mijn schoonmoeder kreeg van haar zoon een WAW box voor Digitale TV. Dat is dus all-inclusive. Maar wat merkt ze op haar eerste factuur: €50 activatiekost voor Digitale TV. Dus ook weer naar de Helpdesk gebeld en beloofd gekregen dat ze haar geld ging terugkrijgen, maar ze wacht er nog altijd op.
De eerste keer dat ik het voorhad, was toen mijn Digibox kapot was en ik een nieuwe ging kopen in een Telenet Center als omruiling. Daar garandeerden ze me dat er geen activatie ging aangerekend worden. Inderdaad, op de factuur geen activatie, maar wel €50 voor Homeplug installatie. Que? Mijn Homeplug installatie lag daar al jaren. Hoe ze daar ineens €50 willen voor aanrekenen was me totaal een raadsel. Gevolg: facturatie bellen en met het nodige gezaag hebben ze het toch laten vallen. Ze moest mij zelfs on-hold zetten om het even te gaan navragen...
Nu heb ik het weer voor met de switch naar een FN40 Shake. Doordat ik mijn oude Digibox verving door een HD Digicorder in die Shake, ging ik volgens Telenet Center geen activatie moeten betalen. Vorige week krijg ik een aankoopbevestiging. En jawel hoor, €50 activatiekosten aangerekend. Ik naar facturatie bellen, en de uitleg daar is om te gillen: het zou niet op mijn factuur komen, maar er zit een fout in hun systeem waardoor die €50 altijd vermeld staat op hun aankoopbevestigingen. Que ??? Ben dus zeer benieuwd naar mijn eerste factuur volgende week.
Mijn schoonmoeder kreeg van haar zoon een WAW box voor Digitale TV. Dat is dus all-inclusive. Maar wat merkt ze op haar eerste factuur: €50 activatiekost voor Digitale TV. Dus ook weer naar de Helpdesk gebeld en beloofd gekregen dat ze haar geld ging terugkrijgen, maar ze wacht er nog altijd op.
Ik had vanmorgen dit ook al via Twitter gemeld (met dit topic erbij) en werd zopas mooi opgebeld door de klantendienst van Telenet.
Mijn 'probleem' is wel opgelost, maar ik moet weeral moeite doen om hun fouten op te lossen en laten we eerlijk zijn, dit lijkt me geen eenmalig probleem bij telenet als je de fora bekijkt.
Mijn 'probleem' is wel opgelost, maar ik moet weeral moeite doen om hun fouten op te lossen en laten we eerlijk zijn, dit lijkt me geen eenmalig probleem bij telenet als je de fora bekijkt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het Telenet Center heeft U dan iets beloofd dat niet juist is.Tomby schreef:Nu heb ik het weer voor met de switch naar een FN40 Shake. Doordat ik mijn oude Digibox verving door een HD Digicorder in die Shake, ging ik volgens Telenet Center geen activatie moeten betalen. Vorige week krijg ik een aankoopbevestiging. En jawel hoor, €50 activatiekosten aangerekend.
Als je een FN40 Shake neemt met digitale TV, waarbij dus een nieuwe HD digicorder hoort, dan wordt er theoretisch altijd een activatiekost gerekend voor deze nieuwe digicorder. De huurprijs zit in de Shake.
In ieder geval: als ze je dat beloofd hebben, moeten ze hun belofte houden he
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Volgens mijn Telenet Center was er inderdaad normaal activatiekost te betalen. Maar, ze zagen dat ik al 2 Digiboxen had, en vertelden me dat ik geen activatiekost moest betalen als de Digicorder een van die Digiboxen zou vervangen.
Ik heb dus effectief 's anderdaags mijn (eigen gekochte) SD Digibox ingeleverd en dan de HD Digicorder meegekregen. Ze plakten er zelfs direct een sticker op dat hij defect was (wat dus helemaal niet het geval is). Op die manier kon ik €50 uitsparen en aangezien ik toch nooit €50 ging krijgen voor een occasie SD Digibox was dat ok voor mij.
Ik heb dus effectief 's anderdaags mijn (eigen gekochte) SD Digibox ingeleverd en dan de HD Digicorder meegekregen. Ze plakten er zelfs direct een sticker op dat hij defect was (wat dus helemaal niet het geval is). Op die manier kon ik €50 uitsparen en aangezien ik toch nooit €50 ging krijgen voor een occasie SD Digibox was dat ok voor mij.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
best grappig hoe ze de mensen doen denken dat telenet iets extra doet voor de klant
als je een nieuwe digibox gaat halen en je installeert het zelf met zelfstarter is de activatie aan 0€
heb er zo al 8 gezet op verschillende plaatsen
als je een nieuwe digibox gaat halen en je installeert het zelf met zelfstarter is de activatie aan 0€
heb er zo al 8 gezet op verschillende plaatsen
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Hoe stom kan je zijn door u jarenlang te laten bedotten door een bedrijf dat elk jaar nieuwe activeringskosten verzint.
Met de wireless modem/router is het hek helemaal van de dam want ze kunnen een activeringskost vragen per device dat je wil aansluiten.
De enige reactie die hier op z'n plaats is, is f*** YOU TELENET! http://bit.ly/telenetopzeggen
Met de wireless modem/router is het hek helemaal van de dam want ze kunnen een activeringskost vragen per device dat je wil aansluiten.
De enige reactie die hier op z'n plaats is, is f*** YOU TELENET! http://bit.ly/telenetopzeggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik ben dit soort reacties ook wel behoorlijk beu eigenlijk. Denk je nu echt dat alle Telenetters idioten zijn ?
Ik zat jarenlang bij EDPNet, maar na een verhuis kwam ik op een locatie waar ik meer dan 4km van de centrale zat. Gevolg: ik haalde max. 2 Mbps en met een lijn die ook niet echt stabiel was. Dus ja, ik ben dan noodgedwongen geswitcht naar Telenet en heb sindsdien eindelijk een deftige Internet verbinding.
Dus ga een beetje op een ander kakken met jullie super duper xDSL provider die nooit fouten maakt en de goedkoopste van de Melkweg is.
Ik zat jarenlang bij EDPNet, maar na een verhuis kwam ik op een locatie waar ik meer dan 4km van de centrale zat. Gevolg: ik haalde max. 2 Mbps en met een lijn die ook niet echt stabiel was. Dus ja, ik ben dan noodgedwongen geswitcht naar Telenet en heb sindsdien eindelijk een deftige Internet verbinding.
Dus ga een beetje op een ander kakken met jullie super duper xDSL provider die nooit fouten maakt en de goedkoopste van de Melkweg is.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, ik kom er vaak tegen die zelfs geen Belgacom-koperlijn hebben liggen in hun woning.Tomby schreef:Ik ben dit soort reacties ook wel behoorlijk beu eigenlijk. Denk je nu echt dat alle Telenetters idioten zijn ?
Ik kom er vaak tegen die denken dat we nog in het ADSL-tijdperk leven terwijl er bijna overal ROP's worden geplaatst.
Leuk, we vergelijken met het verleden, toen er nog geen sprake was van het VDSL2-netwerk. De tijd dat er nog geen gegarandeerde snelheden mogelijk waren.Tomby schreef:Ik zat jarenlang bij EDPNet, maar na een verhuis kwam ik op een locatie waar ik meer dan 4km van de centrale zat. Gevolg: ik haalde max. 2 Mbps en met een lijn die ook niet echt stabiel was.
Misschien moet je eens checken wat de situatie vandaag is op uw adres: http://bit.ly/fQMmjL
En voor de rest ben ik het ook beu dat iedereen maar klaagt en zaagt zonder kennis van zaken en soms zelfs de moeite niet doet om in zijn nieuwbouw zowel een Belgacom-koperlijn als een kabelaansluiting te installeren. Achteraf komen ze dan zagen dat ze veroordeeld zijn tot het betalen van activeringskosten.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kleine tegenstelling?Tomby schreef: Dus ga een beetje op een ander kakken met jullie super duper xDSL provider die nooit fouten maakt en de goedkoopste van de Melkweg is.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
raf1 schreef:Ja, ik kom er vaak tegen die zelfs geen Belgacom-koperlijn hebben liggen in hun woning.Tomby schreef:Ik ben dit soort reacties ook wel behoorlijk beu eigenlijk. Denk je nu echt dat alle Telenetters idioten zijn ?
Ik kom er vaak tegen die denken dat we nog in het ADSL-tijdperk leven terwijl er bijna overal ROP's worden geplaatst.
Leuk, we vergelijken met het verleden, toen er nog geen sprake was van het VDSL2-netwerk. De tijd dat er nog geen gegarandeerde snelheden mogelijk waren.Tomby schreef:Ik zat jarenlang bij EDPNet, maar na een verhuis kwam ik op een locatie waar ik meer dan 4km van de centrale zat. Gevolg: ik haalde max. 2 Mbps en met een lijn die ook niet echt stabiel was.
Misschien moet je eens checken wat de situatie vandaag is op uw adres: http://bit.ly/fQMmjL
En voor de rest ben ik het ook beu dat iedereen maar klaagt en zaagt zonder kennis van zaken en soms zelfs de moeite niet doet om in zijn nieuwbouw zowel een Belgacom-koperlijn als een kabelaansluiting te installeren. Achteraf komen ze dan zagen dat ze veroordeeld zijn tot het betalen van activeringskosten.
Resultaat
Product Belgacom TV
Adres *****************
Status Niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan.
Ja inderdaad Raf Belgacom kan zeker snel internet bij mij leveren.
Dus stop aub met uw bullshit van telenet op te zeggen en naar een dsl provider te gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik spreek over 1j geleden, toch niet echt een eeuwigheid.raf1 schreef:Leuk, we vergelijken met het verleden, toen er nog geen sprake was van het VDSL2-netwerk. De tijd dat er nog geen gegarandeerde snelheden mogelijk waren.
Wat doe je dan überhaupt op het Telenet subforum als je zo een hevige pro-Belgacom anti-Telenet activist bent ?raf1 schreef:En voor de rest ben ik het ook beu dat iedereen maar klaagt en zaagt zonder kennis van zaken en soms zelfs de moeite niet doet om in zijn nieuwbouw zowel een Belgacom-koperlijn als een kabelaansluiting te installeren. Achteraf komen ze dan zagen dat ze veroordeeld zijn tot het betalen van activeringskosten.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Correctie, anti-monopolie activist. Op het VDSL2-netwerk zijn er verschillende aanbieders.raf1 schreef:Wat doe je dan überhaupt op het Telenet subforum als je zo een hevige pro-Belgacom anti-Telenet activist bent ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Mijn vraag blijft geldig: als je het beu bent dat iedereen zijn beklag doet over Telenet, waarom zit je dan op dit subforum ? Of ben je een soort anti-monopolie kruisvaarder met masochistische trekjes ?
Iedereen heeft wel verschillende redenen waarom ze bij Telenet zitten. Dat neemt niet weg dat er over sommige toestanden mag geklaagd worden.
Iedereen heeft wel verschillende redenen waarom ze bij Telenet zitten. Dat neemt niet weg dat er over sommige toestanden mag geklaagd worden.
Ja typisch Telenet, ik moet de laatste tijd bijna maandelijks bellen voor creditering die onjuist gebeuren. En na dat de creditnota's zijn gemaakt maken ze opnieuw dezelfde fout de volgende maand, is nu al zo 3-4 keer achter mekaar gebeurd...
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
Same here...
Ik wilde overstappen van een Internet-Telefonie shake (Turbonet XL) naar Fibernet 60 en belde telenet om te vragen hoe dat zou verlopen...
Vraag wat de prijs is voor de nieuwe Fibernet 60, is 4.95 duurder. Ik zeg mijn toplijn op om zo toch maar 0.95 meer te betalen. Ik vroeg nog of er extra kosten bijkomen voor dat ik zei om over te stappen. Neen was het antwoord. Nadat ik vraag om over te stappen is die telefoniste druk in de weer. Ik vroeg nog een keer of er extra kosten bijkomen . Dan zij ze gewoon heel terloops, hummm, ja 50 euro voor de digibox. Waarbij mijn antwoord direct was: stop maar met die overstap, ik blijf wel nog even op het pakket die ik nu zit.
Ik vind het schandalig dat telenet gewoon de Internet-Telefonie klanten negeert. Ze laten ons met een pakket staan die 70 euro kost, maar die de snelheid van Turbonet 40 heeft? Ik kan niet overstappen op Turbonet 40 (want dan zou ik ook weer 50 euro moeten betalen), en heb meer dan 100GB limiet nodig want we zitten hier met 5 (soms 6) op het internet. Het gaat niet om die 50 euro, maar over hoe telenet ons behandeld, ik ga nooit die 50 euro betalen, het is gewoon tegen mijn principes!
edit: oja, telenet zegt dat ze de activatiekost laten vallen als ik mijn gekochte digibox inlever??? wat voor stom voorstel is me dat, ik heb dat gekocht, ik wil deze wel nog gebruiken op een andere tv...
Nick
Ik wilde overstappen van een Internet-Telefonie shake (Turbonet XL) naar Fibernet 60 en belde telenet om te vragen hoe dat zou verlopen...
Vraag wat de prijs is voor de nieuwe Fibernet 60, is 4.95 duurder. Ik zeg mijn toplijn op om zo toch maar 0.95 meer te betalen. Ik vroeg nog of er extra kosten bijkomen voor dat ik zei om over te stappen. Neen was het antwoord. Nadat ik vraag om over te stappen is die telefoniste druk in de weer. Ik vroeg nog een keer of er extra kosten bijkomen . Dan zij ze gewoon heel terloops, hummm, ja 50 euro voor de digibox. Waarbij mijn antwoord direct was: stop maar met die overstap, ik blijf wel nog even op het pakket die ik nu zit.
Ik vind het schandalig dat telenet gewoon de Internet-Telefonie klanten negeert. Ze laten ons met een pakket staan die 70 euro kost, maar die de snelheid van Turbonet 40 heeft? Ik kan niet overstappen op Turbonet 40 (want dan zou ik ook weer 50 euro moeten betalen), en heb meer dan 100GB limiet nodig want we zitten hier met 5 (soms 6) op het internet. Het gaat niet om die 50 euro, maar over hoe telenet ons behandeld, ik ga nooit die 50 euro betalen, het is gewoon tegen mijn principes!
edit: oja, telenet zegt dat ze de activatiekost laten vallen als ik mijn gekochte digibox inlever??? wat voor stom voorstel is me dat, ik heb dat gekocht, ik wil deze wel nog gebruiken op een andere tv...
Nick
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... nieuw toestel is activatie betalen, vervanging van een (defect) toestel is gratis.V3nn3tj3 schreef:edit: oja, telenet zegt dat ze de activatiekost laten vallen als ik mijn gekochte digibox inlever??? wat voor stom voorstel is me dat, ik heb dat gekocht, ik wil deze wel nog gebruiken op een andere tv...
Maar het geeft inderdaad aan hoe hebberig men in Mechelen is... ik wil best begrijpen dat men voor een nieuwe klant "installatie" kosten in rekening brengt (per slot van rekening moet er meestal een technieker langskomen), maar gans het gedoe met "activatie" kosten is op een schandelijke manier je zakken vullen (men zet gewoon de klant met z'n rug tegen de muur).
Een deftig bedrijf gaat niet op dergelijke manier om met z' klanten !
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Deze morgen een brief ontvangen van telenet dat ik één maand gratis fibernet krijg omdat mijn overstap niet vlekkeloos verlopen is van de Goldshake naar Fiber 40, namelijk twee dagen geen internet en telefonie gehad in de week van 17 januari. (wegens provisioning)
kheb er niet achter gevraagd ... maar Vind het toch een leuk gebaar van telenet.
kheb er niet achter gevraagd ... maar Vind het toch een leuk gebaar van telenet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
probeer administratie kost aan te rekenen Telenet is de eerste die dat doet als jij iets verkeerd doet !fastman schreef:Tja,
1) domiciliëring ->(want zonder moet je zelf overschrijven en als je je factuur eens te laat betaalt komen er boetes bij)
2) zij moeten mij nog meer geld !
De overheid (minister Q) zou hen via een wet moeten opleggen dat voor elke verkeerde facturatie zij de klant een boete van 50 euro verschuldigd zijn.
-
- Plus Member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 17 keer
Er zijn altijd activatiekosten als je ofwel een nieuw product krijgt (Digitale TV in jouw geval) of als je een downgrade doet van een product dat je al hebt... Altijd zo geweest! Het beste is nog online overstappen, da's erg gemakkelijk (gewoon via de site van Telenet, en goed opletten dat je 't juiste klantennummer ingeeft), dan betaal je €30 ipv €50, da's toch al iets!Same here...
Ik wilde overstappen van een Internet-Telefonie shake (Turbonet XL) naar Fibernet 60 en belde telenet om te vragen hoe dat zou verlopen...
Vraag wat de prijs is voor de nieuwe Fibernet 60, is 4.95 duurder. Ik zeg mijn toplijn op om zo toch maar 0.95 meer te betalen. Ik vroeg nog of er extra kosten bijkomen voor dat ik zei om over te stappen. Neen was het antwoord. Nadat ik vraag om over te stappen is die telefoniste druk in de weer. Ik vroeg nog een keer of er extra kosten bijkomen . Dan zij ze gewoon heel terloops, hummm, ja 50 euro voor de digibox. Waarbij mijn antwoord direct was: stop maar met die overstap, ik blijf wel nog even op het pakket die ik nu zit.
Ik vind het schandalig dat telenet gewoon de Internet-Telefonie klanten negeert. Ze laten ons met een pakket staan die 70 euro kost, maar die de snelheid van Turbonet 40 heeft? Ik kan niet overstappen op Turbonet 40 (want dan zou ik ook weer 50 euro moeten betalen), en heb meer dan 100GB limiet nodig want we zitten hier met 5 (soms 6) op het internet. Het gaat niet om die 50 euro, maar over hoe telenet ons behandeld, ik ga nooit die 50 euro betalen, het is gewoon tegen mijn principes!
edit: oja, telenet zegt dat ze de activatiekost laten vallen als ik mijn gekochte digibox inlever??? wat voor stom voorstel is me dat, ik heb dat gekocht, ik wil deze wel nog gebruiken op een andere tv...
Nick
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.