belgacom tv on pc

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Eindelijk die tv op pc al moet ik nog 48 uur wachten eer ik een poging kan wagen.

Wat me wel afschrikt is de melding hier dat je geen NAS kan aansluiten en tv op pc gebruiken. Ik wou net een Synology NAS kopen maar dat gaat alweer miserie geven als dit klopt. Kan iemand van de Belgecommensen dit bevestigen?

Misschien is het makkelijker om op te nemen op de NAS en dan via PC te kijken maar of dat mogelijk is???


Als je de dhcp server van de NAS niet gebruikt zie ik niet direct problemen.
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Bij de installatie van Home Media Manager, welk nummer moet ik ingeven bij lijnnummer? Ons telefoonnummer werkt niet (014xxxxxx). Ik krijg dan "Fout 0x88000010 fout tijdens het autoconfiguratieproces. Error -4. Description: invallid account number." Krijgt nog iemand deze foutmelding?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Account nummer is telefoonnummer waar Belgacom TV opstaat. Te vinden op de factuur. Bij mensen met vaste lijn is dat hun telefoon nummer.
Dit nummer is ook te vinden via menu -> mijn abonnement op een decorder, daar vind je "uw nummer"
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Nee, ik zit al een uur te proberen, lukt niet. Op de site is mijn lijnnummer wél 014xxxxx maar in de installer van de software werkt dit niet. Jammer!

edit: je moet je belgacom tv telefoonnummer geven, niet je i-talk nummer! :beerchug:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tommos schreef:Waar zijn de pro Belgacom mensen nu, die paar maanden geleden zeiden van "dit zal multi platform zijn, want Belgacom is mee met zijn tijd".
Toen ik zei: bullshit, zal wel weer een ouderwetse 'windows' only applicatie zijn.
Oh neen, zou zeker geen waar zijn.."Belgacom zal potten breken"..

wat blijkt...windows only applicatie.
Waar zijn jullie nu?
Belgacom zit nog met zijn gedachten in de jaren '90, en wordt bij elke nieuwe applicatie/release bewezen

Als ik mij nog goed herinner was het één technieker die dit zei, nl. Trojan. En dat was volgens mij zijn persoonlijke wishfull thinking. Gij kunt er nogal een spel van maken, hé ?

CeeSsss schreef:Nee, ik zit al een uur te proberen, lukt niet. Op de site is mijn lijnnummer wél 014xxxxx maar in de installer van de software werkt dit niet. Jammer!
edit: je moet je belgacom tv telefoonnummer geven, niet je i-talk nummer! :beerchug:

Bij mij lukt het nog steeds niet. Wél is het zo dat ik mijn decoder inderdaad op de LAN poort kan zetten waarop vroeger PC1 stond. Door die fully routed mode maakt het dus totaal niet meer uit welke poort je gebruikt voor TV of voor Internet.

Bij mij is de fout:

Code: Selecteer alles

0x88000010: fout tijdens het autoconfiguratieprocess. Error -51. Desciption: Duplicate Serial Number.

Zal morgens eens een collega aanspreken.

[posts samengevoegd]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Quistnix : als je een oplossing hebt, deel je deze hier aub dan even?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier volgens mij de eerste screenshots van Belgacom TV op PC. Iedereen die VDSL2 heeft zou dit gratis 31 dagen lang activeren via e-services (belgacom tv).
Ik heb het programma nog niet heel goed kunnen uittesten want ik krijg altijd een foutmelding. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Na het activeren zal Belgacom een nieuwe runtime code version (60R109-60A040) op de modem installeren en dit binnen de 48h. Daarna kun je het programma downloaden.

Een paar aanpassingen in de firmware, vooral op wifi gebied gaat hij meer klagen over de beveiliging en ook komt er een VLAN 30 extra bij voor Belgacom TV.
Afbeelding

Na de installatie moet je ook de decoder van Belgacom TV herstarten, deze laad dan precies een nieuwe software op:

SW-Versie: he30.mpp2.rel5-25
UI-Versie: he30.mpp2.rel5-6_bgc
Board Version: 2117
IP-adress: 192.168.1.xx

(weet niet welke de vorige was maar wat wel opvalt is het 192 ip-adress.)

Opstart scherm van het programma:
Afbeelding

Keuze scherm:
Afbeelding

En dan het beste het error scherm: :banana:
Afbeelding

Verder kom ik nog niet. Morgen misschien opnieuw proberen, kan zijn dat er nog iets geactiveerd moet worden. Mijn Belgacom decoder werkt gelukkig wel nog.

Wat wel al is opgevallen is dat de HD posten er niet bij zitten.

Ik hou jullie op de hoogte!

[Mod Edit] post verplaatst naar de originele topic
Afbeelding
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Werkt "perfect" hier, wel de modem 2 x moeten herstarten.
De eerste maal vond hij ook geen TV maar na een 2é x de modem te hebben herstart was dit euvel verholpen.

Enige minpuntjes;
De zenderlijst wordt niet meegenomen en is ook niet "custom" te krijgen(voor zover ik tot nu toe weet)
Het levert behoorlijke vertraging(belasting) op je PC,, zelfs de muis heeft soms "moeite" op een I5 4GB ram.(ergerlijk)
De TV gids durft wel eens tegen te werken door tijdens het zoeken zichzelf uit te schakelen

Daarentegen +;
Mooi beeld (durft wel vast te lopen indien je programma's opstart)
Goede klank kwaliteit
Opnames makkelijk te maken
De installatie van de software was makkelijk.

Je moet enkel je Lijnnummer en de pincode van je TV decoder invullen en de rest doet het zelf.
Zo zou het ook automatisch de zenderlijst moeten overnemen van de decoder (dus zie dat je decoder aan staat tijdens de installatie) maar hier vertikt hij het om de zenderlijst over te nemen.

Tijdelijke conclusie:
De beeld en geluid kwaliteit is goed, maar het is een zware belasting voor je computer, dit resulteert dat je soms bijna de keuze hebt om, ofwel TV te kijken ofwel op de PC te werken, samen gebruiken levert vaak naargelang applicatie irritant gedrag op.(vastgelopen/schokkerige tv of soms zelfs bij het surfen "vertraagt scrollen"
De activatie welke op de website was aangegeven op 48 uur was reeds voltrokken na 1 uur.
Dus duim op voor de service.
Het programma wordt geleverd met volledige "Home center" software, dus beheer van je muziek, video, TV en documenten.
De auto zoek functie van de software werkt ook makkelijk, in sommige gevallen moet wel de map locatie aangepast worden.
Lettend op de belasting die op deze i5 gesteld werd vraag ik me wel af hoe de prestaties op een lager systeem zullen zijn?
Afbeelding
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Abusimbal schreef:
jollito schreef:Bij mij een foutboodschap : tijdelijk onbeschikbaar. Ze lanceren weer eens iets (twee maanden later dan voorzien) en dan marcheert het wederom niet ... wat een gepruts daar

Komen ze weer eens klagen zonder details te geven over hun situatie. Makkelijk is dat.
Je moet over een Bbox2 beschikken. Firmware update kan tot 2 werkdagen duren.

FAQ TV on PC
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... v/search/1

@tomw: zal wel komen omdat modem nu in routed mode staat vermoed ik



Kerel, al mijn pre-requisites voor TV on PC zijn in orde. Het is zoals alles bij Belgacom wat ze lanceren, dat ze ofwel te laat zijn, ofwel marcheert het niet (meestal beiden) ...
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Gray schreef:Bij mij werkt het niet, krijg alles geinstalleerd maar moet men eerste zender nog steeds zien. Krijg steeds foutcode 2008 in de mediacenter :|

Heb je mischien nog een router er tussen staan, ik had dezelfde foutboodschap.
Dit zijn de stappen die ik allemaal heb getest en geniet nu wel van TV on PC.

Backup router setup genomen
Router er tusssen uit gehaald => werkt (verbindingstukje op de beide kabels)
Router er terug tussen gezet zonder DHCP => werkt ook
Router als access point ingesteld => werkt ook
Router Access point afgezet, DHCP terug ingeschakeld = werkt nu ook

snakeboots schreef:Wat wel al is opgevallen is dat de HD posten er niet bij zitten.

zonder commentaar
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14971/kw/PC%20on%20TV

[Mod] opeenvolgende posts samengevoegd
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

@quistnix:

Ik maak er geen spel van, Belgacom TV is gewoon dé flop van de eeuw, en wordt constant bewezen.
Enige reden waarom ik nog Belgacom heb is omdat bepaalde poorten onder 1024 open staan.
Gaan we wedden dat op het einde van dit jaar aantal Belgacom TV klanten ferm zullen dalen, als het voetbal weg is?

We gaan er nog eens de feiten bijhalen, maar dat zal wel 'mugge zifterij' zijn voor Belgacom mannekes hier:

Belgacom TV op pc:

- 3.5 € per maand extra (!!)
- ENKEL op Windows XP/7
- ENKEL via ethernet kabel op bbox2 modem
- NIET via internet, in tegendeel tot wat beweerd wordt.
- NIET mogelijk om via Mac/Linux te kijken. (terwijl hun decoders/modems zelf linux bevatten)
- NIET mogelijk via mobiel
- Die software is aangekocht, en die leveren GEEN Mac versie. Dus die leugens niet geloven van 'mss binnenkort'
- NIET mogelijk om via ADSLX te kijken
- NIET mogelijk om remote opnames te doen (was ook een belofte)
- ..

Hoeveel mensen in Belgie kunnen dit dus gebruiken? 20%? :o

Door een applicatie te gebruiken wat enkel een select clubje kan gebruiken, zullen we veel fun hebben om support te leveren..iets wat ze nu al niet kunnen. Als je het niet aan de praat krijgt door al die dependencies zal het wel zijn van "Tirez Votre Plan".
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je vergeet wel bij te zeggen dit tot tegenstelling van telenet dat het NIET van uw datalimiet ga
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vanwaar die vereiste eigenlijk dat het bekabeld moet ? Ik kan me immers totaal geen technische reden bedenken waarom dit zo zou zijn ? Of is het eerder een kwestie van licensing/agreement met de zenders en die hun eisen stelden ? Bvb om te vermijden dat je buur mee kan kijken via jouw wireless netwerk ?

Dat soort grapjes zorgt immers toch steeds voor serieus wat beperkingen. Bvb met Telenet hun Yelo idem: gaat dat werken achter je eigen router ? Werkt dat vandaag overigens al achter je eigen router met je iPad/iPhone ?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

jollito schreef:
Abusimbal schreef:
jollito schreef:Bij mij een foutboodschap : tijdelijk onbeschikbaar. Ze lanceren weer eens iets (twee maanden later dan voorzien) en dan marcheert het wederom niet ... wat een gepruts daar

Komen ze weer eens klagen zonder details te geven over hun situatie. Makkelijk is dat.
Je moet over een Bbox2 beschikken. Firmware update kan tot 2 werkdagen duren.

FAQ TV on PC
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... v/search/1

@tomw: zal wel komen omdat modem nu in routed mode staat vermoed ik



Kerel, al mijn pre-requisites voor TV on PC zijn in orde. Het is zoals alles bij Belgacom wat ze lanceren, dat ze ofwel te laat zijn, ofwel marcheert het niet (meestal beiden) ...

Ok, kerel, sorry alles is bij jou OK. Belgacom s****, ik zou dan bij Belgacom wegblijven.
Man man, dacht dat dit forum was om mensen te helpen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Misschien een stomme vraag, maar ik ga ervan uit dat het geen probleem is indien er een router staat tussen de B-Box2 en de PC ? Dat staat nergens vermeld ... and you never know :oops:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan: http://nl.slingbox.com/go/slingbox
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

@xedion, tnx voor het mini review..
Iets waar ik naar uit keek naast de gratis BBox2 bij een mogelijke overstap naar BGC was o.a pc op tv, blijkt dus een minpunt te zijn.
Als zelfs een I5 core sputtert met deze app moet ik er waarschijnlijk niet aan denken die op een van mn pc’s waarvan de max cpu een core 2 duo (2,2 GHz) telt te draaien.
(Voldoen voorlopig aan mn noden en een nieuw systeem aanschaffen voor deez app, no way)

Enfin mss toch maar alternatief blijven combi Telenet tv (EDPnet leent desnoods ook de vdsl2 router, als mn sagem de geest geeft)
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ik ga het ook eens proberen maar moet eerst 48 uur wachten.
Het feit dat we niet draadloos kunnen kijken, zal wel op te lossen vallen. Ze zijn waarschijnlijk gewoon bang dat de 9Mbit nodig voor HD niet overal gehaald wordt, en effectief, zeker in stedelijke gebieden is dat niet altijd simpel. Hoeveel mensen stellen het kanaal van hun wireless in om comflicten met de buren te verminderen? Officieel is de wireless van de bbox ook niet geschikt om de belgacomtv decoder aan te sluiten draadloos, en heb je iets anders nodig. Ze zijn eigenlijk gewoon consequent.
Dit gezegd zijnde is het volgens mij een koud kunstje om de bridging rules op de modem aan te passen om de traffiek ook naar de wlan bridge te sturen.. en anders kan je altijd een gewoon access point op een ethernet poort van de modem aansluiten. Ik zal het eens bekijken.

En als fervente linux gebruiker ga ik ook onderzoeken hoe het op linux moet. Zal wel lukken, het lukte in het verleden al met vlc en een paar multicast routes. Enkel is het gestopt met werken de dag dat ze alle zenders begonnen encrypten; nu moet het perfect mogelijk zijn een oplossing te bedenken waarbij de sleutel via een reguliere windows client aan een linux player wordt doorgegeven.

Ik lees hier performance limieten voor SD kanalen op toch wel zeer krachtige pc's .. Met VLC op linux of windows was het vroeger anders helemaal niet zwaar: ik kon toen 2 HD en 4 SD streams tegelijk spelen zonder framedrops op een simpel 2Ghz pentiummetje van mijn laptop. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat de decryptie dan toch redelijk zwaar moet zijn, of zeer slecht geoptimaliseerd.

Mijn linux plan wordt
1) good old VLC herproberen ! Wie weet zijn de channels terug decrypted.
2) wine
3) VirtualBox + windows

Elk van deze mogelijkheden zijn voor Mac ook mogelijk trouwens.. dus geen drama's, iemand zal het wel uitwerken.
Laatst gewijzigd door zeratul op 11 feb 2011, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Wanneer kunnen we trouwens via internet of android app de belgacom decoder programmeren? Dat interesseert me meer dan deze tv pc stuff...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

tommos schreef:** gezaag en geklaag **

Gelukkig is het bij Telenet allemaal veel beter. Je kan daar gelukkig wel alles cross-platform bekijken, hun modems zijn superieur dankzij die externe ip adressen die je tot aan je pc of eigen router krijgt. Activiaties van fibernet gaan vlekkeloos en met de facturatie en administratie is alles ook toppie.

snakeboots schreef:Hier volgens mij de eerste screenshots van Belgacom TV op PC. Iedereen die VDSL2 heeft zou dit gratis 31 dagen lang activeren via e-services (belgacom tv).
Ik heb het programma nog niet heel goed kunnen uittesten want ik krijg altijd een foutmelding. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Na het activeren zal Belgacom een nieuwe runtime code version (60R109-60A040) op de modem installeren en dit binnen de 48h. Daarna kun je het programma downloaden.

Een paar aanpassingen in de firmware, vooral op wifi gebied gaat hij meer klagen over de beveiliging en ook komt er een VLAN 30 extra bij voor Belgacom TV.
Afbeelding

Na de installatie moet je ook de decoder van Belgacom TV herstarten, deze laad dan precies een nieuwe software op:

SW-Versie: he30.mpp2.rel5-25
UI-Versie: he30.mpp2.rel5-6_bgc
Board Version: 2117
IP-adress: 192.168.1.xx

(weet niet welke de vorige was maar wat wel opvalt is het 192 ip-adress.)

Opstart scherm van het programma:
Afbeelding

Keuze scherm:
Afbeelding

En dan het beste het error scherm: :banana:
Afbeelding

Verder kom ik nog niet. Morgen misschien opnieuw proberen, kan zijn dat er nog iets geactiveerd moet worden. Mijn Belgacom decoder werkt gelukkig wel nog.

Wat wel al is opgevallen is dat de HD posten er niet bij zitten.

Ik hou jullie op de hoogte!

[Mod Edit] post verplaatst naar de originele topic

Waarom komt er een VLAN met id 30 bij terwijl Belgacom TV al reeds via een afzonderlijke VLAN verliep?

raf1 schreef:Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan: http://nl.slingbox.com/go/slingbox

Staan uw aandelen momenteel wat laag, ja?
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb nog even zitten verder zoeken maar niet veel meer kunnen ontdekken.
Bij het verbinden met een zender worden enkele pakketjes gedropped in een bridge:
http://img25.imageshack.us/img25/6571/naamloos654.png
Geen idee hoe en waar ingesteld zou kunnen worden dat ze toch doorgelaten worden.

Hier trouwens de volledige ifconfig in full routed config:
http://pastebin.com/uRjgGtEc

Hier de routetabel:
http://pastebin.com/SD1HvpTh

Voor de duidelijkheid: van mij werkt het wel via de kabel maar ik probeer het via wireless te doen werken.
Laatst gewijzigd door tomw op 11 feb 2011, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Uzzi schreef:Misschien een stomme vraag, maar ik ga ervan uit dat het geen probleem is indien er een router staat tussen de B-Box2 en de PC ? Dat staat nergens vermeld ... and you never know :oops:

Lees een paar posts hoger.
Ik had wel een probleem met een router die er tussen stond.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

tomw, misschien een stomme opmerking maar staat uw windows firewall aan ?
en wat geeft 'route print' ? Zie je een route naar dat multicast address uit je logs ? (239.255.255.250)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

raf1 schreef:Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan: http://nl.slingbox.com/go/slingbox

Is wel een dure oplossing 199 of 299€

zeratul schreef:Ik ga het ook eens proberen maar moet eerst 48 uur wachten.
Het feit dat we niet draadloos kunnen kijken, zal wel op te lossen vallen. Ze zijn waarschijnlijk gewoon bang dat de 9Mbit nodig voor HD niet overal gehaald wordt, en effectief, zeker in stedelijke gebieden is dat niet altijd simpel. Hoeveel mensen stellen het kanaal van hun wireless in om comflicten met de buren te verminderen? Officieel is de wireless van de bbox ook niet geschikt om de belgacomtv decoder aan te sluiten draadloos, en heb je iets anders nodig. Ze zijn eigenlijk gewoon consequent.

HD werkt niet via TV on PC vermoed max 3Mbit stream zoals bij gewoon SD TV.
Waarom wifi niet ondersteund word word niet gezegt. Enkels vermoedes zoals veel telefoons dat er problemen zijn met Wifi of iets dat niet goed werkt geen routed via wifi misshien.


Ik had er toch meer van verwacht.
Nadelen
- Geen HD
- Beperkte ondersteuning bestanden die worden ondersteund (bv. geen MKV)
- niet via wifi
- geen mogelijkheid op mobiele apparaten zoals Android of Ios (telefoon of tablet)
- Enkel 1 licentie per nummer, dus maar op 1 PC
- voorlopig beperkte ondersteuning OS (enkel windows)

Dan heb ik nog een paar bedenkingen:
- Geeft dit geen problemen als je een router voor internet gebruikt
- NAS zou problemen kunnen geven, maar staat niet bij de details
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

De HD versie is er nog niet maar komt er wel aan na april las ik.

Wifi en enkel windows, dat lossen we ongetwijfeld snel zelf op.

Die NAS en printer dingen, heeft waarschijnlijk te maken met andere multicast services waarmee die servers zichzelf adverteren om gevonden te worden die misschien niet of fout gerouteerd worden. Alles valt op te lossen vermits we volledige config van de modem kunnen instellen. Ik vermoed dat DLNA in het algemeen wel problemen zal geven.

Ik zie heel veel potentieel. We gaan weer een stapje verder in de richting van open formaten en vrij toegankelijke service kunnen gaan; waar de deassemblering van de decoder een paar jaar geleden stopte toen men besliste de harde schijven te encrypteren, kunnen we nu terug dromen van een open source belgacom tv decoder.
Ik zou maar wat graag mijn eigen decoder samenstellen met open source, gedaan met de logge trage afstandsbediening, de niet werkende serie opnames, die constant moet aanstaan en 20Watt dag en nacht zuipt, ..
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Maverick schreef:
Gray schreef:Bij mij werkt het niet, krijg alles geinstalleerd maar moet men eerste zender nog steeds zien. Krijg steeds foutcode 2008 in de mediacenter :|

Heb je mischien nog een router er tussen staan, ik had dezelfde foutboodschap.
Dit zijn de stappen die ik allemaal heb getest en geniet nu wel van TV on PC.

Backup router setup genomen
Router er tusssen uit gehaald => werkt (verbindingstukje op de beide kabels)
Router er terug tussen gezet zonder DHCP => werkt ook
Router als access point ingesteld => werkt ook
Router Access point afgezet, DHCP terug ingeschakeld = werkt nu ook


Nee, de setup is volledig standaard, heb net nog een restore to factory defaults gedaan op de bbox en het programma geherinstalleerd op de pc.
Niks helpt, blijf steeds foutcode 2008 krijgen.
Heb eens geprobeerd om een andere pc te gebruiken maar hier krijg ik natuurlijk 'max setop box reached'...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

'max setop box reached' wil zeggen dat max aantal decorders geinstalleerd zijn. Even naar de helpdesk bellen en vragen om de software decorder te laten verwijderen van uw lijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Krijg verdorie ook die error 0x880000010 Autoconfig proces
Error -51 Duplicate serial number

Ik gebruik het nr dat op de factuur staat dus niet mijn vast nummer en de standaardpincode maar het werkt niet :-(
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Gray schreef:Nee, de setup is volledig standaard, heb net nog een restore to factory defaults gedaan op de bbox en het programma geherinstalleerd op de pc.
Niks helpt, blijf steeds foutcode 2008 krijgen.

Hier ook alleen maar 2008... maar ja..
Laatst gewijzigd door tommos op 11 feb 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Zou iemand mij eventueel de setup (exe) kunnen doorsturen? Ik zit bij Scarlet maar zou eens wat willen uittesten.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Mijn VLAN 30 op de status pagina krijgt na de update van de modem geen ip adres.
Gevolg: belgacom tv op de decoder werkt niet meer. Laat staan de pc software.

Modem en decoder al 3x herstart, zonder resultaat. Firewall rules wijd open gezet, geen effect.
Belgacom helpdesk weet van niks en moet zelf op de website de handleiding gaan lezen. Joy .. :)

Na verwijderen van de modem werkt tv weer op de decoder maar hangt na 1 seconde op elke zender.
Laatst gewijzigd door zeratul op 11 feb 2011, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

tommos schreef:
Gray schreef:Nee, de setup is volledig standaard, heb net nog een restore to factory defaults gedaan op de bbox en het programma geherinstalleerd op de pc.
Niks helpt, blijf steeds foutcode 2008 krijgen.

Hier ook alleen maar 2008... maar ja..

Hier werkt het ondertussen.
Hebben jullie ook zo'n vreselijk 'flashing' probleem als jullie dat openen op TV? Is bijna niet kijkbaar.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Uiteindelijk een modem factory reset moeten doen om terug te kunnen TV kijken. Misschien waren mijn firewall rules niet compatibel ofzo.

Zodra de Media manager applicatie connect naar de decoder, valt belgacom TV uit tot de decoder herstart. Telkens 20 minuten geen TV. Dat vinden ze hier thuis niet zo leuk dus ik blijf er voorlopig af.

Net geprobeerd met good old VLC en niks is veranderd: alle tv kanalen encrypted, radio niet.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

zeratul : heb hier de decoder ook al een paar keren op z'n knieen gekregen, maar heb wel zo'n oudere V2.
uiteraard zijn alle kanalen nog encrypted
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Dizzy schreef:Krijg verdorie ook die error 0x880000010 Autoconfig proces
Error -51 Duplicate serial number

Ik gebruik het nr dat op de factuur staat dus niet mijn vast nummer en de standaardpincode maar het werkt niet :-(

Kan je eens posten wat een ipconfig/all geeft ? Bij mij is het onder Windows 7 Ultimate 64 bit:

Code: Selecteer alles

C:\>ipconfig/all

Windows IP Configuration

   Host Name . . . . . . . . . . . . : Home
   Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
   Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
   IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
   WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-19-DB-F2-3E-A1
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Ethernet adapter Local Area Connection 1:

   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-B5-53-31-C2
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.50(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.238.2.22
                                       195.238.2.21
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Ethernet adapter VMware Network Adapter VMnet1:

   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-56-C0-00-01
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::de4:50d2:2b5:5c79%25(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.88.1(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . :
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 637554774
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-14-02-07-D2-00-19-DB-F2-3E-A1

   DNS Servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                       fec0:0:0:ffff::2%1
                                       fec0:0:0:ffff::3%1
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Ethernet adapter VMware Network Adapter VMnet8:

   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-56-C0-00-08
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::9423:fd74:77fe:f59e%26(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.208.1(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . :
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 654331990
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-14-02-07-D2-00-19-DB-F2-3E-A1

   DNS Servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                       fec0:0:0:ffff::2%1
                                       fec0:0:0:ffff::3%1
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Tunnel adapter isatap.{990D6731-E6B2-4AD0-A932-B9F34E37A8CB}:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Tunnel adapter isatap.home:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Tunnel adapter Local Area Connection* 12:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

C:\>
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Afbeelding
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ik krijg de foutmelding "Filter load error" op pc, zie bijgevoegd bestand ... iemand een idee?

@tommos: hier hangt de decoder ook vaak, maar na een aantal minuten schiet em terug in gang
Bijlagen
snapshot9.png
(22.29 KiB) 34 keer gedownload
Colreones
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2011, 09:09

Bij mij werkt het ook van geen kanten. Helpdesk gebeld maar ze hadden nog geen info betreffende de error codes die ik zag. De man gaf toe dat ze er nog niet veel van wisten en nog geen opleiding gehad hadden. Wachten dus.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Abusimbal schreef:HD werkt niet via TV on PC vermoed max 3Mbit stream zoals bij gewoon SD TV.
Waarom wifi niet ondersteund word word niet gezegt. Enkels vermoedes zoals veel telefoons dat er problemen zijn met Wifi of iets dat niet goed werkt geen routed via wifi misshien.


Ik had er toch meer van verwacht.
Nadelen
- Geen HD
- Beperkte ondersteuning bestanden die worden ondersteund (bv. geen MKV)
- niet via wifi
- geen mogelijkheid op mobiele apparaten zoals Android of Ios (telefoon of tablet)
- Enkel 1 licentie per nummer, dus maar op 1 PC
- voorlopig beperkte ondersteuning OS (enkel windows)

Dan heb ik nog een paar bedenkingen:
- Geeft dit geen problemen als je een router voor internet gebruikt
- NAS zou problemen kunnen geven, maar staat niet bij de details


Ik heb het toch op 2 pc's geinstalleerd dus blijkbaar is dat geen probleem.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Hier werkt het intussen na veel rebooten en factory resetten.
Het Media manager programma moet afstaan tijdens het rebooten van de decoder.

Eerste indruk (nu het werkt) is eigenlijk wel dat het vlotjes gaat. Het zappen is wel vrij traag, maar da's normaal, er moet wat gebuffered worden.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”