belgacom tv on pc

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

oké dus blijkbaar heeft belgacom nu ook tv op pc. Een test tot april weliswaar.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... gctv_on_pc

Iedere digitale tv klant van belgacom kan hier gratis voor registreren. Je hebt echter wel
toegang tot de e-services nodig. Aangezien ik wel digitale tv van belgacom heb via
scarlet ben ik toch onrechstreeks wel belgacom klant? Is er dan geen manier om
toch tv op pc te krijgen via scarlet? Quistnix of iemand anders? ;)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Koop u een dreambox... ;-)
Volgende vraag is, waarom kan ik enkel zender x of y ontvangen ?... koop u een dreambox ;-)
Volgende vraag is, waarom kan ik niet opnemen?... koop u een dreambox ;-)
Volgende vraag is, waarom kan ik niet op m'n ipad, iphone, idingens, idattes kijken?... koop u een dreambox ;-)
BVolgende vraag is, waarom kan dit enkel thuis?... koop u een dreambox ;-)
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

En hoe is die post relevant? Waarom zou ik in godsnaam een dreambox willen als ik belgacom tv heb? :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Scarlet mag dan wel Belgacom dochter zijn, het wordt nog steeds behandeld als operator zoals edpnet of dommel. Scarlet ging enkel gevestigde producten aanbieden; Belgacom is het nummer 1 merk. Dus eer pc on tv bij Scarlet komt, mogen we nog eventjes wachten. (als het al komt)
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Werkt dit over wifi? Hier krijg ik steeds de melding "geen gegevens beschikbaar"
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Wat lord utopia zegt kan waar zijn, maar technisch gezien als je scarlet ONE hebt ben je een belgacom klant.
Zij resellen het maar het eindproduct is en blijft belgacom tv dus technisch gezien zouden ze dit moeten aanbieden
aangezien het voor alle klanten is. @tomw van wat ik gelezen heb gaat het enkel via kabel.
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Neen, niet over WiFi...... enkel via PC aangesloten via ethernetkabel op de Bbox2......
Voor mij dus ook niet bruikbaar.... alles is hier draadloos aangesloten ( behalve TV)....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je betaald langs geen kanten aan Belgacom, maar aan Scarlet. Hoe kan je dan zeggen dat je klant bent bij Belgacom, als je er nog niet eens een klantennummer hebt? Scarlet doet aan reselling wat BGC tv betreft!

Als Peugeot morgen iedereen die een Peugeot Partner heeft een jaar gratis brandstof geeft en gratis onderhoud, ga jij met je Citroen Berlingo ook mee aanschuiven met het excuus "jama mijn Citroen Berlingo is exact hetzelfde als jullie Peugeot Partner, want Citroen heeft de ontwerptekeningen van jullie gekocht"?

Of Cisco, dat als low-budget merk linksys heeft...ga je aan cisco ook mogelijkheden vragen die zij op hun materiaal wel hebben, maar niet mogelijk zijn onder linksys? Denk dat je ook een "tja dan moet je maar cisco materiaal kopen hé"-antwoord ga krijgen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tomw schreef:Werkt dit over wifi? Hier krijg ik steeds de melding "geen gegevens beschikbaar"

Het is altijd nuttig eerst de gebruiksaanwijzing te lezen vooraleer vragen te stellen ;).
Op een van de eerste pagina's staat al in koeien van letters: Belgacom TV On PC wordt niet ondersteund door wifi. De ethernetkabel van de PC moet op de modem of de PLC-adapter zijn aangesloten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Oke mijn excuses, had er blijkbaar over gelezen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Of op de frontpage nu: http://userba.se/1Kl
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

krisken schreef:Je betaald langs geen kanten aan Belgacom, maar aan Scarlet. Hoe kan je dan zeggen dat je klant bent bij Belgacom, als je er nog niet eens een klantennummer hebt? Scarlet doet aan reselling wat BGC tv betreft!

Als Peugeot morgen iedereen die een Peugeot Partner heeft een jaar gratis brandstof geeft en gratis onderhoud, ga jij met je Citroen Berlingo ook mee aanschuiven met het excuus "jama mijn Citroen Berlingo is exact hetzelfde als jullie Peugeot Partner, want Citroen heeft de ontwerptekeningen van jullie gekocht"?



Ja maar die vergelijking klopt niet hé. Want die citroen berlingo is geen peugeot. Het eindproduct dat ik krijg is en blijft belgacom tv.
Een betere veronderstelling zou zijn dat je een peugeot koopt bij de hoofdverdeler van peugeot belgie of bij een garage. Het is en blijft toch
een peugeot? Hetzelfde met belgacom tv. Dat is toch mijn redenering.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Zou het niet mogelijk zijn door aanpassing van routering/network interfaces om het toch via wireless te laten werken? Ik ga straks zelf eens kijken maar op het eerste zicht zal het niet makkelijk zijn. Heb alleszinds nog niet kunnen ontdekken waar het signaal echt tegengehouden wordt.

Op de decoder staat SSH poort 22 open zie ik ook net.
Laatst gewijzigd door tomw op 10 feb 2011, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Callum_ schreef:Dat is toch mijn redenering.

Het heeft eigenlijk niet veel zin om hierover te argumenterten.
Het antwoord is heel eenvoudig: op dit ogenblik biedt Scarlet deze optie (nog) niet aan.
Misschien biedt Scarlet dit in de toekomst wel aan (na de nodige administratieve aanpassingen in hun systeem om dit "nieuw" product te kunnen factureren enz ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Al mijn PC's, spelcomputers, movieboxen enz. zijn via UTP-kabel aangesloten via switches en finaal een router op de Telenet modem (Heb dus telenet voor internet). Daarnaast heb ik Belgacom TV (feitelijk uitsluitend voor voetbal - allfoot) met vdsl2 en BBox2 modem. De mogelijkheid op BGC-TV op pc aan te sluiten maakt dit dus wel interessant. Alleen ... wil ik niet constant de utp kabel (Telenet) uit mijn PC trekken om TV te zien (andere utp kabel insteken) en vice-versa. Weet iemand of je de connectie kunt maken via intern LAN ? Met andere woorden de bbox2 verbinden naar een switch van het intern netwerk zodat dit op het hele netwerk beschikbaar is ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
Callum_ schreef:Dat is toch mijn redenering.

Het heeft eigenlijk niet veel zin om hierover te argumenterten.
Het antwoord is heel eenvoudig: op dit ogenblik biedt Scarlet deze optie (nog) niet aan.
Misschien biedt Scarlet dit in de toekomst wel aan (na de nodige administratieve aanpassingen in hun systeem om dit "nieuw" product te kunnen factureren enz ...).

Mensen moeten gewoon beseffen dat scarlet het low-budget segment is van Belgacom. Dat er enige verschillen bestaan tussen Scarlet en Belgacom lijkt mij aldus niet meer dan normaal, waarvoor zouden mensen nog kiezen voor Belgacom, als ze zaken bij Scarlet zoveel goedkoper kunnen krijgen? Het "pay peanuts, get monkey's" verhaal is ook hier van toepassing : het heeft een reden waarom je voor een evenredig product minder moet betalen. Scarlet is allesbehalve slecht (ze gebruiken immers hetzelfde netwerk als BGC), maar je mag NOOIT verwachten dat je 100% hetzelfde gaat krijgen als bij Belgacom zelf. Er is een prijsverschil voor iets...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik vrees van niet, aangezien je dan de dhcp van de belgacom modem zult moeten uitschakelen.
Maar als je dat doet denk ik dat je decoder een ipadres zal krijgen van de telenet modem en dus niet zal werken.
De decoder krijgt nu trouwens een ipadres uit je eigen lan: 192.168.1.x bij mij
Ik denk dat je dit best zelf eens uitprobeert, de tv on pc is deze maand gratis.
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Heb het antwoord al gevonden, niet dus .... tenzij die DHCP enkel dient om uw PC een IP te laten krijgen. Gezien ik al een IP krijg van mijn eigen router, is dit hiervoor niet nodig dat DHCP op de BBox2 aanstaat. Echter, met afgezette DHCP fungeert de BBox2 als switch. Komt het BGC TV signaal dan nog op het netwerk ?

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14980

"De DHCP-server van de modem moet actief zijn. Standaard is hij actief; u moet hem opnieuw activeren als hij eerder gedesactiveerd werd.
Indien een NAS (Network Attached Storage) of netwerkprinter op uw modem is aangesloten, is het mogelijk dat Belgacom TV niet naar behoren functioneert. In dit geval raden wij af om Belgacom TV On PC te installeren."
(tekst overgenomen van de Belgacom website)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ga je hier eigenlijk een nieuw jaarcontract mee aan? Want zou in april willen veranderen naar scarlet en heb geen zin om nog een jaar vast te zitten door me te abonneren op deze test versie...
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Volgens mij staat er dat tot april het een GRATIS dienst is voor ALLE belgacom klanten.... dus je koopt of besteld niets je mag het gratis testen. Vanaf April kan je dan kiezen om effectief voor pc on tv te gaan of niet ;) Jij kan dus gerust nu dit systeem testen en daarna naar Scarlet gaan volgens mij.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

gratis dienst voor ALLE klanten... die op VDSL zitten! Ik val met mijn ADSL2+ dus weer eens uit de boot. Waarom? Ik wil heus niet 1 stream op TV bekijken, 1 stream opnemen én PCTV tegelijk gebruiken.

In mijn geval zou het enkel gaan om bijvoorbeeld in de keuken op PC ipv in de living op TV iets te kijken. Lijkt me dat ik technisch gezien voldoende bandbreedte hiervoor, maar ik mag dus niet eens proberen :-(
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Heb je voor ADSL2+ wel een BBOX2 staan?

Zijn er trouwens nog die last hebben van de audio die niet gesynchroniseerd is met het beeld? Hier blijft het zelfs na enkele minuuten.
Zeker als je een netwerkonderbreking gehad hebt en daarna terug laat verder gaan is het geluid out of sync.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer


Door een technisch probleem is de activering van de dienst Belgacom TV on PC mislukt. Gelieve contact op te nemen met de klantendienst op het nr. 0800/22 700.


Tot zover mijn goesting om het uit te proberen. Zal 9 kansen op 10 ook wel niet werken omdat ik een ander subnet gebruik (router heeft LAN ip in ander subnet, DHCP staat uit omdat ik eigen DHCP en DNS server heb).

JimmyEriks schreef:Heb het antwoord al gevonden, niet dus .... tenzij die DHCP enkel dient om uw PC een IP te laten krijgen. Gezien ik al een IP krijg van mijn eigen router, is dit hiervoor niet nodig dat DHCP op de BBox2 aanstaat. Echter, met afgezette DHCP fungeert de BBox2 als switch. Komt het BGC TV signaal dan nog op het netwerk ?

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14980

"De DHCP-server van de modem moet actief zijn. Standaard is hij actief; u moet hem opnieuw activeren als hij eerder gedesactiveerd werd.
Indien een NAS (Network Attached Storage) of netwerkprinter op uw modem is aangesloten, is het mogelijk dat Belgacom TV niet naar behoren functioneert. In dit geval raden wij af om Belgacom TV On PC te installeren."
(tekst overgenomen van de Belgacom website)

Inderdaad dus. daarom zal het hier niet geactiveerd geraken.

Djeezes toch, een NAS? Werkt dat ding alleen maar als er 1 netwerk device aangesloten is op die router misschien?
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Waar zijn de pro Belgacom mensen nu, die paar maanden geleden zeiden van "dit zal multi platform zijn, want Belgacom is mee met zijn tijd".
Toen ik zei: bullshit, zal wel weer een ouderwetse 'windows' only applicatie zijn.
Oh neen, zou zeker geen waar zijn.."Belgacom zal potten breken"..

wat blijkt...windows only applicatie.
Waar zijn jullie nu?
Belgacom zit nog met zijn gedachten in de jaren '90, en wordt bij elke nieuwe applicatie/release bewezen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat heeft toch gewoon weer maar eens met rechten te maken. Moesten ze nog in de jaren negentig zitten had dat niet waar geweest ;-)

De techniek is er op vooruitgegaan, de beveiligingstechiek om de gebruiker te kl*ten ook.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Zou BGC in de toekomst ook de mogelijkheid voorzien dat "Belgacom TV on PC" los te verkrijgen is?
(dus allicht zonder decoder) Maar dan wel voor éénieder die een internetverbinding heeft?

Het marktaandeel komende van klanten van EDPnet, Scarlet, Dommel, etc. is allicht niet te verwaarlozen.
't Zou een ernstig probleem vormen voor EDPnet et al. die ook een dergelijk platform willen starten.
Misschien zouden Telenet klanten ook wel eens kunnen overwegen om "Belgacom TV on PC" te kijken via hun supersnelle internetverbinding. :angel:

De TV markt gaat bewegen IMHO.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

draadloos zou in principe mogelijk zijn als je op die ethernet poort een wireless AP plugt ;)

Ik hoop dat deze dienst snel toegevoegd wordt aan het scarlet one pakket :)
Ik vindt dit eindelijk een een goeie vooruitgang :) TV op PC via internet daar droomt toch iedereen al jaren van 8)
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

iceke schreef:Dat heeft toch gewoon weer maar eens met rechten te maken. Moesten ze nog in de jaren negentig zitten had dat niet waar geweest ;-)

De techniek is er op vooruitgegaan, de beveiligingstechiek om de gebruiker te kl*ten ook.


Heeft niks met rechten te maken.
Heel de wereld schakelt over naar web based applicaties. Belgacom heeft dit natuurlijk nog niet door.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

solid-killer schreef:draadloos zou in principe mogelijk zijn als je op die ethernet poort een wireless AP plugt ;)

Ik hoop dat deze dienst snel toegevoegd wordt aan het scarlet one pakket :)
Ik vindt dit eindelijk een een goeie vooruitgang :) TV op PC via internet daar droomt toch iedereen al jaren van 8)


Is al jaren mogelijk ook, al 5 jaar , via belgacom tv, tot wanneer Belgacom zijn kanaaltjes begon te encrypten.
toen was het wel mogelijk om remote op te nemen, web based te kijken, web based pvr te beheren , via mobiel te kijken , en was dit ECHT via internet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Heeft al iemand deze testversie van "TV on PC" ge-installeerd en werkend gekregen ?
- krijg je dan TV signaal op je PC terwijl de PC aangesloten blijft op een LAN poort (geen TV poort) ?
- volgens de gebruiksaanwijzing wordt de TV traffiek niet aangerekend op je downloadvolume. Hoe gaan ze dat afsplitsen ?
- of worden de BBox'en tijdens de installatie van "TV on PC" omgeschakeld naar "full routed" ? Er staat namelijk in de gebruiksaanwijzing:
    Ga naar belgacom.be/eservices, log in met uw account, download de software en sla die op. Dooor op e-servcies in te loggen wordt uw infrastructuur gecheckt. Zo wordt de modemsoftware, indien nodig, automatisch geüpdatet.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

b-box2 wordt in full routed geplaatst, via de update
slownetter
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2010, 22:02
Bedankt: 1 keer

Ik wou het installeren en ik heb belgacom tv en mijn eservices zegt gewoon "u hebt geen belgacom tv" terwijl hij op dit moment opstaat. FIJN HE
Hoe moet het nu verder? KD al gecontacteerd, geen antwoord gehad :(
Het gaat over BGTV met internet intense maar geen vaste lijn
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Bij mij werkt het niet, krijg alles geinstalleerd maar moet men eerste zender nog steeds zien. Krijg steeds foutcode 2008 in de mediacenter :|
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij een foutboodschap : tijdelijk onbeschikbaar. Ze lanceren weer eens iets (twee maanden later dan voorzien) en dan marcheert het wederom niet ... wat een gepruts daar
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Gray schreef:Bij mij werkt het niet, krijg alles geinstalleerd maar moet men eerste zender nog steeds zien. Krijg steeds foutcode 2008 in de mediacenter :|


Ik kreeg die foutmelding ook als ik het via wireless probeerde. TV-on-PC werkt enkel via de kabel.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

jollito schreef:Bij mij een foutboodschap : tijdelijk onbeschikbaar. Ze lanceren weer eens iets (twee maanden later dan voorzien) en dan marcheert het wederom niet ... wat een gepruts daar

Komen ze weer eens klagen zonder details te geven over hun situatie. Makkelijk is dat.
Je moet over een Bbox2 beschikken. Firmware update kan tot 2 werkdagen duren.

FAQ TV on PC
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... v/search/1

@tomw: zal wel komen omdat modem nu in routed mode staat vermoed ik
Laatst gewijzigd door Abusimbal op 10 feb 2011, 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Wat ik daarnet zei klopt blijkbaar toch niet. Het laatste ip die dhcp van de bbox2 uitleent is 192.168.1.63 maar de decoder krijgt 192.168.1.64.
Dus de decoder haalt zijn ip van ergens anders, van waar? En waarom ben je dan verplicht de dhcp van de bbox2 te gebruiken?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Eindelijk die tv op pc al moet ik nog 48 uur wachten eer ik een poging kan wagen.

Wat me wel afschrikt is de melding hier dat je geen NAS kan aansluiten en tv op pc gebruiken. Ik wou net een Synology NAS kopen maar dat gaat alweer miserie geven als dit klopt. Kan iemand van de Belgecommensen dit bevestigen?

Misschien is het makkelijker om op te nemen op de NAS en dan via PC te kijken maar of dat mogelijk is???
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Hier is het werkende op een 20Mbit profiel.
Juist getest, live kijken via decoder naar HD kanaal, ondertussen een andere zender in HD opnemen en kijken op PC.
Internet blijft gewoon werken op je laptop, zit op gewone LAN poort.

Achter de 2de router werkt het ook, enkel ook alleen bekabeld, via Wifi ook hier niet.

Update: ook de decoder aansluiten op een LAN-poort werkt nu.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

NAS kan probleem zijn, dit staat op BGC site:
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14980

Functioneert Belgacom TV On PC voor alle configuraties van een thuisnetwerk?

Opgelet: Belgacom TV On PC is momenteel enkel verkrijgbaar als testversie. Het is mogelijk dat er zich nog fouten voordoen.

De DHCP-server van de modem moet actief zijn. Standaard is hij actief; u moet hem opnieuw activeren als hij eerder gedesactiveerd werd.

Indien een NAS (Network Attached Storage) of netwerkprinter op uw modem is aangesloten, is het mogelijk dat Belgacom TV niet naar behoren functioneert. In dit geval raden wij af om Belgacom TV On PC te installeren.

Jammer dat er niet meer gedetailleerd staat wat er juist mis gaat dan.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”